Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-06-2012, 23:22   #21
geirs
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,106
Default Re: Transfer OSL

Men er det samme prosedyre motsatt vei, fra innland og over til utland med kofferter og det hele? F. eks SVG-OSL-CDG med SAS hele veien? Eller er det da bare trapp ned til innland med direktesendt koffert?
geirs is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2012, 23:32   #22
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default

Innland-Utland går greit. Bare følge skiltene merket transfer også havner du i avgangshallen. Sikkerhetskontrollen slipper du også
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 01:28   #23
lurudal
Newcomer
 
Join Date: May 2011
Location: Trondheim
Posts: 26
Default Transfertid OSL

Vurderer å bestille en tur med Norwegian fra TRD til SXF neste uke. Ser det oppgis transfertid på OSL på 50 min. (Kl 08.25-09.15) Er det stor risiko for at den vil glippe nå i disse tider med manglende flygelederbemanning ?
lurudal is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 01:47   #24
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Transfertid OSL

50 min innenriks og ut er normalt helt uproblematisk. Det som kan skape trøbbel er selvfølgelig forsinkelsen din inn til OSL, som like selvfølgelig er helt umulig å si noe om her. Er flyet ditt 5 min for sent inn går det helt fint, er det 50 går det åt skogen, med mindre flyet ditt ut også er vesentlig forsinket.
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 01:53   #25
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Transfertid OSL

Du kan studere denne tabellen
http://www.osl.no/osl/omoss/_statist...ode=NAX&type=A

Jeg hadde ikke reist med transfer på OSL dersom jeg ikke virkelig måtte slik situasjonen er nå, spesielt ikke til en destinasjon med få ukentlige avganger.

Muligheten er jo at selv om du er forsinket inn, så er avgangen tilsvarende forsinket.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 02:00   #26
laurenz
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
Default Re: Transfertid OSL

Syns ikke man skal skremme folk mer en nødvendig heller da.
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 02:12   #27
lurudal
Newcomer
 
Join Date: May 2011
Location: Trondheim
Posts: 26
Default Re: Transfertid OSL

Takker for svar. Som det nevnes er det jo ganske åpent fra dag til dag hvordan det påvirkes. Mulig vi velger nattoget fra Trondheim til OSL i stedet. Det kan jo selvfølgelig skje noe der også, men 3 timer overgang er i allefall bedre enn 50 min. Et annet pluss er at en slipper grytidlig opp for å dra til TRD da.

Skulle man miste overgangen er det jo 9 timer til neste fly til SXF. Bedre å bruke de 9 timene i Berlin enn på OSL.


Interessant å se denne oversikten som viser at 51 % av alle avganger fra OSL var forsinket siste døgn. Riktignok skyldes vel ikke alt manglende flygeledere, men det var mange avganger...

http://www.osl.no/osl/omoss/_statist...enspunktlighet
lurudal is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 13:56   #28
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Transfertid OSL

Hvorfor ikke bestille direkte(hvis dagene/tidene passer da)?
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2013, 15:43   #29
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Transfer utland/innland i Oslo

Dette har vel vorte diskutert i massevis, men kva er det rådande tipset på connection utland/innland? Eg har greidd turen på 20 minutt gate -- gate, med både bagdrop og taxfree, men det var ein sein kveld. No skal eg truleg gjennom ein fredags ettermiddag i tre-tida... Har valget mellom 50 min og 1:40 min med SAS. Kor mykje ansvar har eg sjølv til å komme til gate tidsnok? Dvs. kva skal til for å komme med neste fly om eg mister connection pga. seint levert bagasje/kø bagdrop/kø security? Eg skjønar jo at eg ikkje kan ta meg så sabla god tid i taxfree .
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2013, 16:13   #30
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Transfer utland/innland i Oslo

Ville kjørt på 1:40 her ja Tre-tiden på en fredag innebærer fort 15-20 minutter i sikkerhetskontrollen. I tillegg lander det en rekke andre fly samtidig, noe som kan gjøre ventetiden på bagasje lengre enn ellers. Hvor kommer du fra for øvrig? Ville iallfall beregnet 1:40 dersom du skal gjennom passkontrollen!
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2013, 16:18   #31
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Transfer utland/innland i Oslo

Hvordan er det med ankomst utland (Schengen) med fly, men videre innenriks med tog? Vil 40 minutter holde?
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 15-05-2013, 16:32   #32
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Transfer utland/innland i Oslo

Quote:
Originally Posted by 737-405 View Post
Ville kjørt på 1:40 her ja Tre-tiden på en fredag innebærer fort 15-20 minutter i sikkerhetskontrollen. I tillegg lander det en rekke andre fly samtidig, noe som kan gjøre ventetiden på bagasje lengre enn ellers. Hvor kommer du fra for øvrig? Ville iallfall beregnet 1:40 dersom du skal gjennom passkontrollen!
Kjem frå Helsinki, så passkontroll slepp eg. Er nok fornuftig med 1:40, får gå for det.

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Hvordan er det med ankomst utland (Schengen) med fly, men videre innenriks med tog? Vil 40 minutter holde?
Det bør gå, om ikkje bagasjen er treig. Det er jo tidvis litt bingo, men det bør vel ikkje ha så mykje å seie om du kjem frå schengen eller innland om du skal med tog.
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2013, 16:56   #33
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Transfer utland/innland i Oslo

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Hvordan er det med ankomst utland (Schengen) med fly, men videre innenriks med tog? Vil 40 minutter holde?
Tror det burde gå greit, med mindre du får en forsinkelse/treig bagasje På Gardermoen føler jeg det er enten fugl eller fisk når bagasjen dukker opp til tider..
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2013, 19:53   #34
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Transfer OSL

Jeg har ventet 35 min på bagasje flere ganger på Osl. Du bør iallfall ha en back up plan om du mister toget. Uten bagasje er det null problem.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2013, 21:24   #35
LN-REF
ScanFlyer Gold
 
LN-REF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,769
Default Re: Transfer OSL

To ganger eg har hatt lita tida har eg sjekka tid for transfer på OSL:
Fra eg gjekk ut døra på flyet, via taxfree, henta baggasje, toll (rett igjenom) opp i avgangshallen, bag drop, sikkerhets sjekk og til gate har det tatt kun 20 min!
__________________
LN-REF is online now   Reply With Quote
Old 15-05-2013, 21:56   #36
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: Transfer OSL

Rekorden er 9 minutt fra parkering på utenlands,buss til innenlands,hente bagasje(som var fremme før bussen å løpe til tog.
Men har også opplevd å ikke rekke tog med 50 minutt fra parkering til toget går pga bagasje venting
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2013, 22:59   #37
vegardg
ScanFlyer Blue
 
vegardg's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 256
Default Re: Transfer OSL

Har flere ganger mistet flyet videre med bare 40-45 minutter connection når jeg har kommet fra ARN. Og det med bare håndbagasje og uten å ha svingt innom taxfree. Selvsagt en kombinasjon av at flyet kom noen minutter sent inn og en ubrukelig sikkerhetskontroll. Med bagasje bør man fort beregne 1:20 - avhengig av tid på døgnet.
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2013, 00:50   #38
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Transfer OSL

Eg har eit spørsmål etter den turen: Kvifor får eg ikkje lov å bruke sjølvbetent bagdrop ved transfer utland --> innland? Eg vart "jaga" bort derifrå på fredag. Der var jo ikkje kø, og på betent skranke var det lang kø, så det var litt nedtur. Rakk jo aldri å sjå om det fungerar eller ikkje likevel...
__________________
none....

Last edited by roger; 03-06-2013 at 00:51. Reason: pressisering
roger is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2013, 01:38   #39
vbe86
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2010
Location: OSL
Posts: 501
Norwegian Re: Transfer OSL

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Eg har eit spørsmål etter den turen: Kvifor får eg ikkje lov å bruke sjølvbetent bagdrop ved transfer utland --> innland? Eg vart "jaga" bort derifrå på fredag. Der var jo ikkje kø, og på betent skranke var det lang kø, så det var litt nedtur. Rakk jo aldri å sjå om det fungerar eller ikkje likevel...
Har med tagnummer og hvilket innsjekks-system. Altea som brukes av DY f.eks snakker kun med andre Altea-versjoner som bruker samme bagtag-system. Dvs tagger med nummer som begynner med DYxxxxxx
vbe86 is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2013, 09:55   #40
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Transfer OSL

Jeg sitter her å kikker på billetter til New York med SAS
med reise fra TRD så må jeg mellomlande i OSL men det er kun 55 minutters mellomlanding er ikke det veldig kort tid ? regner med at bagasjen blir sendt hele veien til New York så jeg slipper å plukke den opp i OSL ?
også et annet "dumt" spørsmål da jeg aldri har hatt transfer, på OSL står det på et skilt "Transfer alle avganger" gjelder dette også utlandet,når man ankommer med flyet fra for eks TRD ?
__________________

Last edited by hifiman; 03-06-2013 at 10:01.
hifiman is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer Mekum Flyforum 668 16-06-2022 14:58
Om flyplassen i Roma (transfer, lounger etc) SQ 777 Reiseforum 0 24-07-2017 17:31
Om Basel, flyplass, transfer m.v. Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 9 02-01-2017 13:09
StarAlliance lounger på Beijing flyplass gardkarlsen Reiseforum 5 13-03-2010 22:04
Fantastiske Flyplass-lounger hurvert Reiseforum 0 10-04-2008 14:06


All times are GMT +2. The time now is 12:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.