Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-09-2018, 11:32   #1
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Oslo - Split via CPH med SAS i Plus.

En svært snau tripreport følger.

Det er egentlig ikke en tripreport, jeg tok ingen bilder. Det er bare det at jeg har lest så mange negative kommentarer om SAS sitt servicenivå, websider og APP at jeg nå er positivt overrasket.

Jeg hadde en del bonuspoeng som måtte utnyttes. Det eneste negative om dette, er at det var svært begrenset utvalg av bonusbilletter tilgjengelig innenfor de parametre som var satt for kommende ferieønsker. Etter mitt skjønn fungerte bookingen på SAS.no helt som det skal.

Men jeg fant da tilslutt noe som passet, enveis for to OSL til SPU, men med mellomlanding/flybytte i CPH. Dette siste anså jeg som et nødvendig onde, men det viste seg å være helt ålreit.

Avgang fra OSL i 9-tiden er i tidligste laget for oss ettersom vi såpass langt unna at det ville bety å stå opp i 3-tiden (jeg har lang startup-checklist om morgenen). Sa da benyttet jeg noen Radissonrewards-poeng på en overnatting på Radisson Blu på OSL. Innsjekk ble foretatt på APP'en og der kom også boarding-kort. Som det skal.

Så da ble det frokost på Radisson Blu, deretter en tur i SAS-lounge, der mer frokost var tilgjengelig. Det så helt greit ut, men vi var fortsatt mette etter hotellfrokosten. Ombord i Airbus'en ble vi tilbudt polarrull, men da hotellfrokosten fortsatt lå i magen sto vi over denne også, men det ble en frokost-Carlsberg.

Her må jeg dog si noe litt negativt. Jeg liker ikke å sitte på rad 1, veggen står for nærme til å strekke beina og man får et kjipt lite bord opp fra armlenet som er alt for nært setet for min statusmage. Jeg hadde derfor bestilt seter på rad 2. Så viser det seg at rad 1 er et toalett, så rad 2 er "rad 1". Min manglende erfaring med SAS A321, men dette kunne godt ha blitt visualisert på en eller annen måte når man reserverer seter. Det var fullt baki, men en del ledig i Plus, så vi kunne sikkert byttet seter om det hadde plaget meg veldig, men det var jo bare snakk om en times flyging og jeg hadde ingen planer om å spise noe.

50 minutter på Kastrup ble et nytt lounge-besøk, her var det fortsatt frokost på buffeten, så vi forsynte oss sparsomt, for vi visste jo at det ble servering på flyet.

Passkontroll på CPH fullstendig uten kø, vi benyttet passautomat for første gang, det fungerte det også.

Litt negativt at vi ble stående lenge i pre-boarding og vente på siste cabincrew, men vi kom oss ombord denne gang rad 4, mye bedre plass!

All informasjon jeg hittil hadde lest, ga meg inntrykk av at jeg skulle velge noe fra menyen når serveringen kom. Imidlertid delte mor ut en boks til alle uten å spørre hva man ønsket å spise fra menyen. Boksen viste seg å inneholde en ceviche med spennende kombinasjon av smaker, med brød til. Helt ålreit, godt faktisk, men altså ikke det jeg trodde skulle skje.

Ca. 4 timer etter avgang fra OSL landet vi på SPU, der det heller ikke var noen form for kø i passkontrollen. Bagasjen vår, som var merket "Priority" var av de siste som dukket opp på båndet. En snau times ground stop i CPH, som jeg egentlig ikke ønsket, ble på en måte en hyggelig liten pause og var faktisk bare bra. Og så slapp vi unna eventuelle køer i passkontrollen på OSL.

Oppsummering: Med unntak av de få, små forbeholdene jeg har nevnt i teksten over, opplevde jeg et meget godt produkt fra SAS, særlig ettersom det ble betalt med bonuspoeng og på en måte var gratis. Skulle vi forsynt oss godt av all maten som ble tilbudt forskjellige steder, også gratis,, hadde vi trillet iland i Split.

Vi fløy forøvrig hjem med Norwegian, 3 timers direkteflight. Helt OK tur i fullt fly. Noe kø i passkontrollen på OSL, ikke så lenge å vente egentlig, men nok til å irritere. De insisterte på at vi alle skulle bruke passautomatene enda det var to manuelle luker tilgjengelig der de hadde lite å gjøre, og ca.halvparten av automatene var skrudd av. (Jeg lengter litt tilbake til den tiden da man bare gikk og sa "norsk" )
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Reis med SAS til Split for 99 kr t/r Navigator Reiseforum 7 01-06-2013 14:50
Oslo–Split / Dubrovnik–Oslo FlightDeck TripReports 25 08-10-2011 18:34
Split, Kroatia med Norwegian, Croatia Airlines & SAS MountainDew TripReports 16 07-11-2009 21:00
Vil Norwegian fly Oslo-Split i januar-februar 2008? Fokker 50 Flyforum 3 17-09-2007 22:53


All times are GMT +2. The time now is 12:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.