Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-01-2008, 11:23   #1
Laurvig
Newcomer
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 10
Ryanair Ryanair vurderer sin norske virksomhet

http://www.op.no/nyheter/article3272792.ece
Laurvig is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 11:28   #2
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

hahahahahaha og atter hahahahahahaha.

Hvilket lattelig og feigt våpen å bruke mot denne konfrontasjonen med kunder og forbrukerrådet!

Jeg satt bare å ventet på at denne utalelsen skulle komme fra Ryanair. Ganske forutsigbare i sine utalelser!
__________________
Lufta er for alle!

Last edited by MartinL; 11-01-2008 at 11:41.
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 12:03   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Ulv! Ulv!!!
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 12:03   #4
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Har Ryanair vært positive/enig/nesten enig i ett vedtak mot dem noengang?? N O T !!

Møkkaselskap !
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone

Last edited by pgaa; 11-01-2008 at 12:08.
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 12:10   #5
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,143
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Om de skulle kutte ut Norge er ikke det noen katastrofe. Dette illustrerer veldig godt et poeng jeg hadde i en diskusjon for noen år siden. Det er bedre med en innenlandsk enn en utenlandsk lavprisoperatør. Den innenlandske vil alltid forholde seg til hjemmemarkedet sitt i motsetning til utlendingen som vil kunne si takk for seg.

Kanskje dette ikke er så ille likevel? Det vil åpne for andre aktører på Torp for er det én ting Ryanair har bevist er det at slike ruter er liv laga på Vestfoldsjordet
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 12:14   #6
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

De kommer jo aldri til å gi opp fra Torp. Dette er KUN feige utalelser for å få med seg kunder og opinion mot forbrukerådet!

Det forteller alt om Ryanair som selskap spør du meg.
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 12:23   #7
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Quote:
Originally Posted by pgaa View Post
Har Ryanair vært positive/enig/nesten enig i ett vedtak mot dem noengang?? N O T !!
Ikke at jeg skal forsvare Ryanair her, men har noen andre flyselskaper vært enige i vedtak mot dem?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 12:27   #8
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Ikke at jeg skal forsvare Ryanair her, men har noen andre flyselskaper vært enige i vedtak mot dem?
Neida, de er vel for så vidt ikke det da..
Men det er lixxom uansett pokker hva det gjelder, så er det feil i Ryanair's øyne..
Alt skal lixxom låte som deres pipe...
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 12:28   #9
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Det er desverre slik de tjener penger. Noe så voldsomt med penger også!
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 12:46   #10
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Men noen base på TRF tror jeg aldri FR vil opprette.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 12:53   #11
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

de fleste seriøse aktører (i alle bransjer) erkjenner nederlag når de blir felt av forbrukermyndighetene, og følger de pålegg som blir lagt. SAS hadde tidligere gebyr for å refundere skatter på ikke-brukte billetter, men rettet seg etter pålegget og refunderer nå skatter og avgifter uten gebyr.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 13:00   #12
Bll spotter
ScanFlyer Gold
 
Bll spotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,250
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Quote:
Originally Posted by CK View Post
de fleste seriøse aktører (i alle bransjer) erkjenner nederlag når de blir felt av forbrukermyndighetene, og følger de pålegg som blir lagt. SAS hadde tidligere gebyr for å refundere skatter på ikke-brukte billetter, men rettet seg etter pålegget og refunderer nå skatter og avgifter uten gebyr.
Ja men dog kun i Norge, i dk koster det 200dkr.
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 13:07   #13
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,304
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Om Ryanair hadde trukket seg ut, hadde de nok ganske fort blitt erstattet av andre, så tviler på det hadde betydd så mye for Torp.
Kanskje det til og med hadde blitt en forandring til det bedre?
OEH is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 13:08   #14
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Tror det hadde blitt en forbedring.. For det hadde kommet ett mere seriøst selskap !
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 13:10   #15
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Quote:
Originally Posted by CK View Post
de fleste seriøse aktører (i alle bransjer) erkjenner nederlag når de blir felt av forbrukermyndighetene, og følger de pålegg som blir lagt. SAS hadde tidligere gebyr for å refundere skatter på ikke-brukte billetter, men rettet seg etter pålegget og refunderer nå skatter og avgifter uten gebyr.
Det er dette faktumet jeg irriterer meg noe grenseløst over når det gjelder Ryanair. Ingen som helst respekt for forbrukere eller forbruker myndigheter.

Mulig jeg drar ting ut av proposisjoner her, men med en slik holdning til lover, ambefalinger, pålegg og ansvar, burde det kanskje være grunn til bekymring når det gjelder andre deler av deres oprerative virksomheter også?
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 13:16   #16
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Quote:
Originally Posted by OEH View Post
Om Ryanair hadde trukket seg ut, hadde de nok ganske fort blitt erstattet av andre, så tviler på det hadde betydd så mye for Torp.
Kanskje det til og med hadde blitt en forandring til det bedre?
Utvilsomt, men det er jo her viktig å skille mellom snørr og barter.
Ryanair har utvilsomt hatt en fot med i spillet med å utvikle luftfarten i Norge til der den er nå. Så kan man vel eventuelt diskutere om dette er bra eller ikke.

Men Ryanair tjener penger. Voldsomt med penger så jeg synes det er smålig å fire så mye på slike elementære ting som burde være en selvfølge når man inngår en kjøpskontrakt med Ryanair. I så måte ville jeg ikke ha noe imot om deres operasjoner ble erstattet med noen som gir forbrukerene de rettighetene de har krav på, uten å måtte ta frem blodøksa for å få gjennomslag.

Men jeg tror man kan være trygge på at Ryanair ikke forsvinner fra Torp med def første.
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 13:19   #17
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,304
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Før eller senere må vel folk begynne å bli lei av den evige sutringen deres...
De framstiller seg selv som den stakkars Askeladden i kamp mot den store overmakten (staten).
Ganske patetisk.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 13:35   #18
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Om Ryanair hadde forsvunnet fra Torp, hadde sikkert noen andre kommet inn og ihvertfall prøvd å erstatte trafikken der. Men jeg tror ærlig talt ingen hadde klart å bygge opp det rutenettet Ryanair har der i dag, og å gi passasjerene billetter til de samme lave prisene som Ryanair faktisk gjør.
Ryanair er ikke perfekte, langt der ifra. Men det er vel omtrent en million mennesker som reiser med Ryanair i året fra Torp nå, og de tror jeg ikke ville blitt så veldig happy om reisetilbudet deres forsvant. Det er en grunn til at de reiser fra Torp og ikke fra Gardermoen.

SAS har forsøkt å etablere flere utenlandsruter fra Torp, men har ikke engang klart å opprettholde ruter til så store destinasjoner som Nice og Alicante. Så noen enkel oppgave tror jeg ikke det vil være å sette igang med 65-70 ukentlige avganger fra Torp. Om da ikke prisene er svært så lave. Og der tror jeg neppe de andre selskapene klarer å matche Ryanair.

Se litt positivt på selskapet da, ikke kun det negative. De gir millioner av mennesker billige reiser. Og så får det være opp til hver og en å velge et annet selskap dersom de synes servicen er for dårlig, at setene ikke kan lenes tilbake, eller at de ikke flyr til flyplasser som passer nettop dine behov.
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 13:47   #19
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,143
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Om Ryanair hadde forsvunnet fra Torp, hadde sikkert noen andre kommet inn og ihvertfall prøvd å erstatte trafikken der. Men jeg tror ærlig talt ingen hadde klart å bygge opp det rutenettet Ryanair har der i dag, og å gi passasjerene billetter til de samme lave prisene som Ryanair faktisk gjør.
Ryanair er ikke perfekte, langt der ifra. Men det er vel omtrent en million mennesker som reiser med Ryanair i året fra Torp nå, og de tror jeg ikke ville blitt så veldig happy om reisetilbudet deres forsvant. Det er en grunn til at de reiser fra Torp og ikke fra Gardermoen.

SAS har forsøkt å etablere flere utenlandsruter fra Torp, men har ikke engang klart å opprettholde ruter til så store destinasjoner som Nice og Alicante. Så noen enkel oppgave tror jeg ikke det vil være å sette igang med 65-70 ukentlige avganger fra Torp. Om da ikke prisene er svært så lave. Og der tror jeg neppe de andre selskapene klarer å matche Ryanair.

Se litt positivt på selskapet da, ikke kun det negative. De gir millioner av mennesker billige reiser. Og så får det være opp til hver og en å velge et annet selskap dersom de synes servicen er for dårlig, at setene ikke kan lenes tilbake, eller at de ikke flyr til flyplasser som passer nettop dine behov.
Men er Ryanair borte fra Torp åpner det helt andre muligheter.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 13:49   #20
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Ryanair vurderer sin norske virksomhet

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Se litt positivt på selskapet da, ikke kun det negative. De gir millioner av mennesker billige reiser. Og så får det være opp til hver og en å velge et annet selskap dersom de synes servicen er for dårlig, at setene ikke kan lenes tilbake, eller at de ikke flyr til flyplasser som passer nettop dine behov.
Det poenget er det nok ikke så mange som forsåker å bestride. At man må se langt etter disse fasilitetene synes jeg ikke gjør noen ting. Det er jo det som gjenspeiler kvaliteten i prisen man betaler for reisen. Fair nok.

Det som kritiseres er det andre rundt deres virksomhet som flyselskap. De må ta ansvar, noe de er europamestere i ikke å gjøre pr i dag.
Jeg tror det er her motforestillingene mot Ryanair ligge og ikke i produktet du får levert ved terminalfasiliteter og fasiliteter ombord.
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ryanair vurderer longhaul fluxie Flyforum 33 02-12-2015 09:23
Ryanair vurderer Gardermoen ENGM 911 Flyforum 18 05-02-2015 08:30
Ryanair vurderer å feede IC operatører SQ321 Flyforum 8 23-01-2015 20:35
1 av 4 norske på første A380 LHR-SIN AirbusTrond Flyforum 2 13-12-2007 16:38
Vurderer å kaste ut Ryanair Farmer Flyforum 6 02-09-2007 18:16


All times are GMT +2. The time now is 15:25.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.