Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-06-2014, 23:20   #1
geirfugl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 121
Default OSL-IST-EZE-IST-OSL og comfort class hos TK

TK,Turkish Airlines har helt utrolig bra priser i Comfort class på denne ruta,TK Comfort er 46 tommers pitch antakentligvis den beste Eco+ som finnes,mulighet for avgang 18.30 fra Oslo,neste dag til EZE,med gratis hotel (generelt,bra kjedehoteller),ankomst EZE,neste kveld,retur om kvelden fra EZE,igjen med gratis hotel i IST og videre til OSL 8.30-11.30,.

Koster 8900 og gir ca 22.000 poeng hos TK,som er nok til f,eks OSL-IST-LIS-IST-OSL.

Stopover i IST er gratis.

For øvrig så jeg omentrent samme pris for noen avganger OSL-IST-NRT-IST-OSL for reiser i juni/juli for etpar uker siden,igjen TK Comfort!!

Generelt er denne forbindelsen fra OSL til EZE den beste som finnes,du taper en dag på uttur og en på hjemtur,MEN,du kommer til EZE om kvelden og sover godt,uansett taper du en dag,,samme på hjemtur.

Last edited by geirfugl; 04-06-2014 at 23:44.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2014, 11:53   #2
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL

Har lest mye bra om produktet, spesielt maten er "alltid" bra hos TK. Men de skal dessverre kutte Comfort Class, se bl.a http://www.flyertalk.com/the-gate/bl...omy-class.html

Vet ikke noe om tidsplan, men det er nok fare for å bli ombooket til økonomi.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2014, 14:24   #3
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,289
Default Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL

Da har TK skiftet materiell på denne ruta. Fløy den i september 2013, det var en A340 med vanlig C og Eco. Ev. om de selger noen biz-seter som Comfort Class?

Forøvrig en drøy tur da det også er fuel stop i Sao Paulo. Satt heldigvis i C...
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2014, 20:15   #4
geirfugl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 121
Default Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Har lest mye bra om produktet, spesielt maten er "alltid" bra hos TK. Men de skal dessverre kutte Comfort Class, se bl.a http://www.flyertalk.com/the-gate/bl...omy-class.html

Vet ikke noe om tidsplan, men det er nok fare for å bli ombooket til økonomi.
Tror ikke det er stor fare for ombooking til Eco på akkurat denne ruta,siden Comfort er reintrodusert akkurat til EZE fra høsten av,generelt er det nok en del fare for ombooking til Y,med TK.De har for øvrig C for ca 16.000 fra Oslo til Buenos Aires,som også er bra.Har reist denne ruta en rekke ganger,og 340 maskinene i Y er ikke bra pga "underholdningsbokser" under nesten alle setene.

Og,joda,det er naturligvis en drøy tur,særlig siden det BESTANDIG er forsinkelse,men man kommer fram litt før midnatt på både ut og tilbake og unngår derfor mye jetlag,Europa til Argentina betyr uansett at det går med en hel dag til transport,her unngår man det meste av "zombiefekten",på utreise fra IST,som går på dagtid synes jeg for øvrig at forskjellen fra Comfort til Bizz er ganske liten,-bortsett fra maten da.

Jeg reiser TK flere ganger i måneden og skjønner ærlig talt ikke hvorfor maten er så vannvittig oppskrytt,bortsett fra LH i C,men det får bli en annen diskusjon!

Last edited by geirfugl; 05-06-2014 at 20:34.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2014, 20:41   #5
geirfugl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 121
Default Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Da har TK skiftet materiell på denne ruta. Fløy den i september 2013, det var en A340 med vanlig C og Eco. Ev. om de selger noen biz-seter som Comfort Class?

Forøvrig en drøy tur da det også er fuel stop i Sao Paulo. Satt heldigvis i C...
TK selger noen F seter som C i innleide fly, fra Jet,tror jeg,men definitivt ikke C som Comfort,dessverre!!
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2014, 10:28   #6
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL og comfort class hos TK

Hm. Ja, smak og behag er jo forskjellige. Jeg syntes TK's rute med to-tre timers mellomlanding på GRU omtrent mellom kl 02 og 05, etter at man kanskje har rukket å sovne rundt kl 01, med tenning av fullt vaskelys og full sjauing av kabin var svært lite lystbetont.

For meg er LH 510/LH511 i en klasse for seg når det gjelder å komme seg smidig og smertefritt fra Norge til EZE.
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2014, 22:51   #7
geirfugl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 121
Default Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL og comfort class hos TK

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Hm. Ja, smak og behag er jo forskjellige. Jeg syntes TK's rute med to-tre timers mellomlanding på GRU omtrent mellom kl 02 og 05, etter at man kanskje har rukket å sovne rundt kl 01, med tenning av fullt vaskelys og full sjauing av kabin var svært lite lystbetont.

For meg er LH 510/LH511 i en klasse for seg når det gjelder å komme seg smidig og smertefritt fra Norge til EZE.
Har brukt LH fra FRA flere ganger,riktignok nå,for noen år siden,såvidt jeg husker, gikk den seint om kvelden fra FRA,den var helt OK,men personlig foretrekker jeg å komme fram om kvelden,før i verden hadde den også stopp i Brasil på enkelte dager :-) Reiste den i alle tre klasser,er absolutt IKKE i tvil om at jeg ville foretrekke TK Comfort ifht LH Ecco,som koster omentrent det samme.Som du sier,smak og behag er imidlertid forskjellig.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2014, 20:37   #8
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL og comfort class hos TK

Ja, tror at LH droppet GRU-mellomlandingen omtrent 2004.
Enig i at opplevelsen ombord vil være adskillig bedre i TK Comfort enn LH Eco. For meg (begynner ikke i OSL og reiser vanligvis med barn) blir totalopplevelsen allikevel mye mer slitsom med TK, siden det innebærer 34 timer med en haug med drøye transfers versus 17 timer med kun ett stopp med LH.
__________________

148 tonn CO2

Last edited by vbirk; 07-06-2014 at 21:15.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2014, 00:04   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL og comfort class hos TK

Når er det heller ikke lenge til LH for premium economy tiø EZE, mens TK er i ferd med å skrote sin. De må være det eneste selskapet som ikke fikk til dette og klarte tape penger på det?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2014, 00:11   #10
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,684
Default Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL og comfort class hos TK

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Når er det heller ikke lenge til LH for premium economy tiø EZE, mens TK er i ferd med å skrote sin. De må være det eneste selskapet som ikke fikk til dette og klarte tape penger på det?
Men de fyllte vel halve flyet med denne klassen? Har de ikke 56 stoler eller noe pre. eco?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2014, 06:41   #11
geirfugl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 121
Default Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL og comfort class hos TK

Problemet med TK Comfort er vell kanskje at de solgte/selger den litt for billig ifht kvaliteten,som jeg synes er den beste som finnes,det er riktig at de har noe sånt som 50-60 seter,LHs pre.eco tror jeg blir omentrent som BA o.l,dvs knapt sammenlignigsbart med TK,tror de tapte en del på redusert salg av C på en del ruter,endel TK maskiner opererer med C med "angled flat" og Comfort med 46 tommer og ca 115 graders "recline",da skall det en del til for å betale minst dobbelt så mye for C,særlig hvis det er dagflygninger.

BGO-FRA-EZE er naturligvis bedre en BGO-OSL-IST-EZE,særlig med unger.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2014, 13:07   #12
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL og comfort class hos TK

Quote:
Originally Posted by geirfugl View Post

BGO-FRA-EZE er naturligvis bedre en BGO-OSL-IST-EZE,særlig med unger.
Og der forsvant BGO-FRA helt fra og med vinterprogrammet ja. Sukk.
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2014, 14:14   #13
longyear
Newcomer
 
Join Date: Apr 2014
Location: Bergen
Posts: 35
Default Re: OSL-IST-EZE-IST-OSL og comfort class hos TK

Quote:
Originally Posted by geirfugl

BGO-FRA-EZE er naturligvis bedre en BGO-OSL-IST-EZE,særlig med unger.


Og der forsvant BGO-FRA helt fra og med vinterprogrammet ja. Sukk.


Wtfudge.. Fekk med meg tre til eitt fly, men ikkje at dei skulle legge ned heile ruta. Er dette for evig og alltid, eller berre for vinterprogrammet?
longyear is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
OSL Turkish B777-300ER IST-OSL-IST 22.04.2019 raider66 Spotteralerts 1 22-04-2019 12:11
OSL-IST-BKK (2013) SeatBelt TripReports 15 02-04-2014 11:22
OSL-CPH-WAW-IST-KUL-PNG-LGK-KUL-IST-WAW-CPH-OSL med SK, TK og AK i C og Y - Live LNv22 TripReports 19 20-11-2013 16:00
Tripreport OSL-RIX-IST , IST-RIX-OSL (NB en del bilder) Hypern TripReports 12 15-09-2010 10:33
Tk Osl-ist-dxb/dxb-ist-osl MD11 TripReports 18 27-02-2008 13:02


All times are GMT +2. The time now is 06:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.