Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-03-2009, 15:25   #1
henning
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2006
Location: Sandefjord
Posts: 104
Default Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha

fra www.torp.no

Quote:
Enda en ny rute med Wizz Air fra Torp – nå til Praha.



Wizz Air starter 12. juli sin syvende rute fra Sandefjord Lufthavn Torp. Den nye ruten går til Praha. Ruten vil bli operert 4 dager i uken, man-, ons-, fre- og søndager.



Markedssjef Tine Kleive-Mathisen, på Sandefjord Lufthavn Torp, sier;

”Vi har jobbet lenge for å få til en direkterute til Praha, da vi i flere år har sett at dette er et av favorittreisemålene for de reisende i regionen vår. Praha er en kulturell perle og en by som har masse å by på. Det er også svært gledelig at Wizz Air stadig utvider sitt tilbud fra Torp, i en tid der de fleste flyselskap legger ned ruter og reduserer aktivitet.”



Wizz Air startet sine flyvninger fra Sandefjord Lufthavn Torp i 2006, og har siden den gang hatt en positiv utvikling. Rutene til Krakow, Warszawa, Gdansk og Poznan i Polen er blitt svært populære og har meget høyt belegg. I januar startet Wizz Air. Norges eneste direkterute til Kiev i Ukraina, og denne ruten har også en fin utvikling. I slutten av mars startet de igjen å fly direkte til Budapest, som også er en flott destinasjon for kulturelle opplevelser og historie.



Wizz Air fraktet i fjor nærmere 6 millioner passasjerer, hvorav ca. 170 000 passasjerer fra Torp. Lavprisselskapet opererer med meget gode priser, og billetter kan bestilles på www.wizzair.com. Wizz Air har en ung flyflåte av Airbus A320, med en gjennomsnittsalder på mindre enn tre år.


TIDTABELL

W6 829 Praha - Torp: 18:00 - 19:55, 4 g uken, man-, ons-, fre- og søndag

W6 830 Torp - Praha: 20:25 - 22:20, 4 g uken, man-, ons-, fre- og søndag

Første dag: 12 juli

imponerende å se hva wizz har greid å få til fra Torp - og gleder meg til fortsettelsen da det virkelig er et godt alternativ i forhold til Ryanair både på den ene og andre måten.
henning is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2009, 15:37   #2
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha

Ikke dårlig. Det skulle ikke overraske meg om Wizz kommer med en rute fra Rygge også.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2009, 17:15   #3
Stoarn
ScanFlyer Silver
 
Stoarn's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Warszawa
Posts: 591
Default Re: Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha

Liten korreksjon for Torp webside: Katowice-Pyrzowice (KTW) reknes ikke som Krakow, selv om W!ZZ Air slik ljuger til pax

Rygge tror jeg ikke (enten blir kvar på Torp eller byter alle trafikk til Rygge). Men kanskje Sofia eller Zagreb kan komme til i framtiden...
__________________
LOT oss fly!

Stoarn is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2009, 17:54   #4
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha

Der kom den ja. praha har jeg spådd med Wizz lenge.

Mulig Imm er den rette til å svare på dette, men er ikke Praha markedet allerede forholdsvis godt etablert gjennom charter fra Torp? Således kommer Wizz til dekket bord!
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2009, 18:03   #5
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Der kom den ja. praha har jeg spådd med Wizz lenge.

Mulig Imm er den rette til å svare på dette, men er ikke Praha markedet allerede forholdsvis godt etablert gjennom charter fra Torp? Således kommer Wizz til dekket bord!
Gratulerer til TRF Charter fra TRF til PRG? Det har jeg aldri hørt om. Det er mange år siden charteroperatørene fløy storbycharter. Litt OT, husker SAGA og Ving fløy DK A320 til LTN og BU 735 til Paris BVA. BLX fløy B757 til LTN.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2009, 18:13   #6
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
Gratulerer til TRF Charter fra TRF til PRG? Det har jeg aldri hørt om. Det er mange år siden charteroperatørene fløy storbycharter. Litt OT, husker SAGA og Ving fløy DK A320 til LTN og BU 735 til Paris BVA. BLX fløy B757 til LTN.
Hehe, husker også at det gikk slike turer, når sluttet egentlig dette? Ikke sååå forferdelig lenge siden. Ikke helt sammenlignbart, men jeg fløy BLX-charter til Roma (Ciampino) så sent som påsken 2002, og da husker jeg tilbudet til Roma fra Oslo var elendig og at charterflyet var svindyrt...
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2009, 18:58   #7
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha

Hyggelige nyheter! Wizz Air har tydelig suksess i Norge - og jeg er sikker på at de tjener bra med penger i Norge sammenliknet med en del andre land. Praha kan nok være en utfordrende destinasjon ettersom tilbudet allerede er godt etablert både fra Gardermoen og Rygge. Men når de server ruter til alle kriker og kroker av Polen, så skal de nok klare dette også, i alle fall som en sommerrute.

Tviler ellers på at Wizz Air går i konkurranse med seg selv ved å starte operasjoner fra Rygge, men det skal nevnes at de bruker to flyplasser på rutene fra Stockholm.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2009, 20:44   #8
svetho
ScanFlyer Blue
 
svetho's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 215
Default Re: Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Mulig Imm er den rette til å svare på dette, men er ikke Praha markedet allerede forholdsvis godt etablert gjennom charter fra Torp? Således kommer Wizz til dekket bord!
Kan ta den jeg; nei, det er ikke "godt etablert" charter til PRG fra TRF. Men, det er riktig at det har vært ett par-tre flyvninger fra TRF til PRG(med MD83 tror jeg det var, fra Dubrovnik Airlines). Med selskapet "nytt og nyttig". Det er altså med passasjerer som har kjøpt noe gjennom en katalog(?), og gjør de det så "får" de fordelaktige turer også... Og i.f.m det har det vært noen få turer fra TRF til PRG.

SVETHO, kollega av IMM
svetho is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2009, 20:46   #9
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,002
Default Re: Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha

Jeg mener bestemt at Travel service fly til PRG fra TRF en sommer!
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2009, 21:29   #10
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha

Quote:
Originally Posted by HMWK View Post
Jeg mener bestemt at Travel service fly til PRG fra TRF en sommer!
Det er den jeg stiller meg bak også. jeg har sette Travel service til PRG flere ganger fra Torp!
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2009, 21:31   #11
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha

Dette var virkelig en god nyhet, og jeg håper og tror det kommer til å bli en stor suksess. Wizzair er ikke like flinke som Ryanair til å markedsføre seg, men jeg håper at folk får kjennskap til denne ruten. Populært og bra reisemål.
Skal ikke se bort fra at jeg tar en tur dit selv, eller til Budapest.

Travelservice fløy vel til Budapest for Nytt&Nyttig hvis ikke jeg husker helt feil. Det har ikke vært noe rutefly eller fast charter dit fra Torp.


Ellers er jeg så hjertens enig i Tine Mathisen når hun sier at det er bra noen satser i en tid hvor de fleste bygger ned sitt rutenett. Flott gjort Wizz!

IMM
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2009, 21:45   #12
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Dette var virkelig en god nyhet, og jeg håper og tror det kommer til å bli en stor suksess. Wizzair er ikke like flinke som Ryanair til å markedsføre seg, men jeg håper at folk får kjennskap til denne ruten. Populært og bra reisemål.
Skal ikke se bort fra at jeg tar en tur dit selv, eller til Budapest.

Travelservice fløy vel til Budapest for Nytt&Nyttig hvis ikke jeg husker helt feil. Det har ikke vært noe rutefly eller fast charter dit fra Torp.


Ellers er jeg så hjertens enig i Tine Mathisen når hun sier at det er bra noen satser i en tid hvor de fleste bygger ned sitt rutenett. Flott gjort Wizz!

IMM

Jeg mener bestemt at Travel service fløy til Praha. Er jeg virkelig helt på jordet?

uansett jeg har virkelig sansen for din flyplass Imm
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2009, 21:47   #13
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Wizzair med sin 7 rute fra Torp til Praha

Jeg fant den.

Nytt og Nyttig!

http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=160961
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Wizz med rute fra Vilnius til Torp og Flesland BGO Flyforum 18 09-09-2011 00:31
Wizzair Torp-Praha RYKogREIS Flyforum 8 25-08-2010 22:39
Emirates med nye rute fra Praha MartinL Flyforum 22 27-12-2009 19:03
Wizzair: Ny rute Torp - Wroclaw fra 17.12.2009 flytoget Flyforum 1 08-10-2009 23:51
Wizzair med ny rute til Gdansk dash-7 Flyforum 2 27-07-2007 17:30


All times are GMT +2. The time now is 14:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.