Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-05-2016, 16:44   #81
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,827
Default Re: Norwegian Reward

Er det kampanjer på gavekort utenfor Julekalender sesongen?
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2016, 15:40   #82
madisiri
Newcomer
 
Join Date: Mar 2016
Posts: 25
Default Re: Norwegian Reward

Av en eller annen grunn får jeg ikke cashpoint for kona (selv om det er jeg som betaler)?
Får beskjed av Norwegian at alle voksne som har billett i sitt navn må opprette en egen reward konto? Så teit..? Stemmer dette?
madisiri is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2016, 17:11   #83
NordicLane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 113
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by madisiri View Post
Av en eller annen grunn får jeg ikke cashpoint for kona (selv om det er jeg som betaler)?
Får beskjed av Norwegian at alle voksne som har billett i sitt navn må opprette en egen reward konto? Så teit..? Stemmer dette?
Jeg mener å huske at det ble endret slik Norwegain svarer ved siste "store oppgradering" av Norwegian Reward.
NordicLane is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2016, 03:16   #84
madisiri
Newcomer
 
Join Date: Mar 2016
Posts: 25
Default Re: Norwegian Reward

Nope.. Har mailet frem og tilbake med Norwegian, de avviser å overføre cashpoints til min konto selv om kona står på billetten. De opplyser om at hun må opprette en egen profil..
madisiri is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2016, 07:03   #85
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,275
Default Re: Norwegian Reward

Ja, det stemmer det. Har vore slik ganske lenge no.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2016, 09:41   #86
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,536
Default Re: Norwegian Reward

Ble attpåtil innført med tilbakevirkene kraft slik at jeg ble fratrukket poeng jeg allerede hadde opptjent på å booke for andre.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2016, 02:35   #87
FamilyGuy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by madisiri View Post
Nope.. Har mailet frem og tilbake med Norwegian, de avviser å overføre cashpoints til min konto selv om kona står på billetten. De opplyser om at hun må opprette en egen profil..
Hvis du booker med norwegians kredittkort får du poengene for bruk av kredittkortet, men poengene for selve reisen er personlig. Du kan fortsatt booke fra din profil, men du må legge inn hennes reward nr på hennes billett.
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK
18.12.22: BKK-UTH
01.01.23: UTH-BKK-TDX
11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD
FamilyGuy is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2016, 10:24   #88
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Ble attpåtil innført med tilbakevirkene kraft slik at jeg ble fratrukket poeng jeg allerede hadde opptjent på å booke for andre.
Jeg fikk beskjed fra Norwegians Chat i juni i fjor at det ikke skulle ha tilbakevirkende kraft, men jeg fikk aldri noen poeng allikevel. Surt, ettersom det også dreide seg om en 20 % fullfleksbonus ved bruk av Norwegian-kort ved bestilling. Men jeg løste dette så enkelt som at jeg etter slik svindel ikke gidder å bruke Norwegian-kortet og for den saks skyld heller ikke gidder å fly med dem mer enn jeg absolutt må.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2016, 12:02   #89
apeks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
Default Re: Norwegian Reward

Men.......
Er det andre bonus systemer som lar deg opptjene poeng for andre på din konto da ?
apeks is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2016, 13:05   #90
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by apeks View Post
Men.......
Er det andre bonus systemer som lar deg opptjene poeng for andre på din konto da ?
Poenget er vel mindre at det ikke er noen andre systemer som tillater dette som at det har vært mulig med Norwegian, før de altså avviklet dette med tilbakevirkende kraft. De må gjerne avvikle slike ordninger, men å gjøre det med tilbakevirkende kraft blir litt for dumt etter min mening. Noe av mitt incentiv med å bestille to fullfleksbilletter med de i fjor, var nettopp løfte om 20 % ekstra cashpoints, som for begge reisendes vedkommende kunne krediteres min konto, før Norwegian plutselig innfører en ny ordning slik at dette ikke blir tilfelle allikevel. Når SAS slaktet Eurobonus i november 2014, så hadde de i det minste anstendighet nok til å kreditere reiser bestilt før slaktedato etter gammelt system.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2016, 14:54   #91
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,252
Default Re: Norwegian Reward

Jeg har hatt en liten korrespondanse med Norwegian om at fordelene man opparbeider seg må legges til ved bestillingstidpunkt og ikke følger medlemsnummeret. Jeg har påpekt at dette er høyst uvanlig i de fleste bonusprogrammer, men jeg ble i prinsippet bedt om å ryke å reise. Norwegian brukte veldig lang tid på å svare og og kundeservice på facebook og Twitter kan ikke svare på noe om dette og nekter å ta det videre. På vanlig mail tar det flere uker å få et intetsigende svar om at vi vi ser på vårt program kontinuerlig og ber om at du respekter at det er som det er. Norwegian bør skjerpe seg, personer som får reiser gjennom jobb m.m. ellrt hvor det er brukt reisebyrå får jo ikke fordeler som fast-track og bagasje. Dette er direkte tøvete.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2016, 08:09   #92
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Personer som får reiser gjennom jobb m.m. ellrt hvor det er brukt reisebyrå får jo ikke fordeler som fast-track og bagasje. Dette er direkte tøvete.
Helt enig med deg at det er dårlig av Norwegian at man ikke kan legge til bonusnummer i ettertid og motta fordelene. Men det du skriver her stemmer jo ikke. Alle corporate avtaler med norwegian mottar fastrack, og bestiller du gjennom reisebyrå er det jo 2 bag inkludert pluss free seating.
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2016, 14:02   #93
hellbilly
ScanFlyer Blue
 
hellbilly's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 169
Default Re: Norwegian Reward

Etter i underkant av 30 eposter til Norwegian Reward og Talkmore fikk jeg i går endelig mine 2000 cashpoints fra jukekalenderkampanjen. Talkmore har vært til god hjelp hele tiden, mens Norwegians kundeservice har vært, mildt sagt, elendig. Copy & Paste standardsvar hele veien, ingen som har satt seg inn i saken, og flere ganger ingen respons i det hele tatt. De unngikk rett og slett å svare på mine spørsmål.

Enden på visa er at Talkmore gir meg gavekort på 2x1000 cashpoints, og at jeg har fått et negativt inntrykk av Norwegian Reward. Takke meg til Eurobonus.
__________________
20mar TRD-AMS-ATL-MCO
01apr MCO-BOS-AMS-TRD
29apr TRD-CPH-EWR
02mai EWR-BNA
07mai BNA-EWR
08mai EWR-OSL-TRD
hellbilly is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2016, 21:33   #94
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,252
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by econ View Post
Helt enig med deg at det er dårlig av Norwegian at man ikke kan legge til bonusnummer i ettertid og motta fordelene. Men det du skriver her stemmer jo ikke. Alle corporate avtaler med norwegian mottar fastrack, og bestiller du gjennom reisebyrå er det jo 2 bag inkludert pluss free seating.


Alle bedrifter har vel ikke corporate avtaler. Jeg mente også hvis privatpersoner bestiller gjennom et reisebyrå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2016, 00:32   #95
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Norwegian Reward

Jeg har en flyreise i morgen som jeg ikke får vært med på og lurer på hva som er smartest hvis jeg skal ha noe som helst sjanse for å få den godskrevet i rewardprogrammet. Bør jeg sjekke inn i appen eller har ikke det noe å si for om den blir tellende? De roper meg vel ikke opp så lenge jeg ikke har gått gjennom sikkerhetskontrollen?
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2016, 00:45   #96
Starling
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 655
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by Upsaker View Post
Jeg har en flyreise i morgen som jeg ikke får vært med på og lurer på hva som er smartest hvis jeg skal ha noe som helst sjanse for å få den godskrevet i rewardprogrammet. Bør jeg sjekke inn i appen eller har ikke det noe å si for om den blir tellende? De roper meg vel ikke opp så lenge jeg ikke har gått gjennom sikkerhetskontrollen?
Du får ikke flighten registrert i rewardprogrammet hvis du ikke møter opp til avgang. Hvis du sjekker inn på mobil, havner du i en egen "sjekket inn via mobil"-liste i Altea. Siden OSL er en "stille lufthavn" blir ikke ropt opp. Men, det skal sies at du lager en del ekstra arbeid for dem i gaten. Personlig roper jeg alltid opp pax som har sjekket inn, uavhengig om det er via mobil eller skranke. Skal nevnes at jeg ikke jobber på OSL da

Vi har ikke noe system som sjekker om du har vært igjennom sikkerhetskontrollen. Grunnen til at du piper billetten din der, er for å sjekke at du har et gyldig reisedokument.
Starling is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2016, 09:26   #97
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by Starling View Post
Du får ikke flighten registrert i rewardprogrammet hvis du ikke møter opp til avgang. Hvis du sjekker inn på mobil, havner du i en egen "sjekket inn via mobil"-liste i Altea. Siden OSL er en "stille lufthavn" blir ikke ropt opp. Men, det skal sies at du lager en del ekstra arbeid for dem i gaten. Personlig roper jeg alltid opp pax som har sjekket inn, uavhengig om det er via mobil eller skranke. Skal nevnes at jeg ikke jobber på OSL da

Vi har ikke noe system som sjekker om du har vært igjennom sikkerhetskontrollen. Grunnen til at du piper billetten din der, er for å sjekke at du har et gyldig reisedokument.
Takk for svar. Har ingen forventninger om det, men er ganske sikker på at jeg leste om en på insideflyer som hadde fått det her om dagen
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2016, 17:59   #98
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Norwegian Reward

I utgangspunktet er vel poengopptjening knyttet til at kupongen på billetten endres til flown; altså ville jeg ikke hatt store forhåpninger...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2016, 12:49   #99
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Norwegian Reward

2 dager har gått siden flighten og ingenting har skjedd, oppdaterer hvis det endrer seg.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2016, 14:59   #100
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 396
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by Upsaker View Post
2 dager har gått siden flighten og ingenting har skjedd, oppdaterer hvis det endrer seg.
Har en uflydd flight selv fra søndag, ikke fått den...så den kommer nok ikke Før funka de å bestille en 199 for å telle uflydde turer...men ikke nå lenger.
mann78 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Etterregistrering norwegian reward Glean EBG Reiseforum 8 09-06-2015 18:45
Norwegian Reward julekalender 2014 longyear Reiseforum 2 13-11-2014 14:50
Norwegian Reward med julekalender Dash Reiseforum 11 14-12-2013 10:35


All times are GMT +2. The time now is 01:21.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.