Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-05-2012, 22:00   #1
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Lufthansa Gjest i lounge hos Lufthansa

Skal en tur til Hong kong i sommer og frøkna fikk litt uventa fri og vil være med. Jeg flyr Biz med LH og siden prisen ikke er helt det samme så er øko eneste alternativ for henne. Kan jeg ta med hun som gjest i loungen på OSL,MUC,HKG?
__________________
Flights since 08/01.2010

Last edited by jameson82; 11-05-2012 at 22:04.
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2012, 22:08   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Gjest i lounge

Jeg tviler nok på det med mindre du har gullkort.
Eneste LH loungen er jo i MUC. På OSL benytter de SAS sine lounger, og i HKG partnerlounger til UA, TG og SQ.

Går jo selvfølgelig an å komme der sammen, vise frem din billett og si at dette er min kone. Er du heldig spør de ikke etter hennes boardingkort!

Bare mine 5øre!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2012, 01:41   #3
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: Gjest i lounge

slim to none chanse mao. takk for svaret ;-)
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2012, 02:02   #4
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Gjest i lounge

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Jeg tviler nok på det med mindre du har gullkort.
Eneste LH loungen er jo i MUC. På OSL benytter de SAS sine lounger, og i HKG partnerlounger til UA, TG og SQ.

Går jo selvfølgelig an å komme der sammen, vise frem din billett og si at dette er min kone. Er du heldig spør de ikke etter hennes boardingkort!

Bare mine 5øre!

BF
Hjelper det egentlig å ha gullkort på OSL? På onsdag ble en med gullkort nektet å ta med sin kone/samboer som gjest fordi han ikke hadde en SK-billett. Fikk beskjed om at gjester bare kunne tas med for SAS-passasjerer. Stemmer det?
__________________
Neste flyvning:
24.01.23: OSL-LPA (DY 1816)
01.02.23: LPA-OSL (FS 1283)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2012, 02:14   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Gjest i lounge

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Hjelper det egentlig å ha gullkort på OSL? På onsdag ble en med gullkort nektet å ta med sin kone/samboer som gjest fordi han ikke hadde en SK-billett. Fikk beskjed om at gjester bare kunne tas med for SAS-passasjerer. Stemmer det?
Om man har *A Gold, og *A-billett, kan man komme inn med en gjest i alle *A-lounger.

Quote:
Star Alliance Gold Customers Travelling in Any Class: Customers have access to any Star Alliance member carriers' owned lounges with the Star Alliance Gold logo at the entrance.
Customer must present proof of Star Alliance Gold level status via a valid frequent flyer program Star Alliance Gold level card or other valid indication of Star Alliance Gold level status
Customer must also present a boarding pass for travel on a Star Alliance flight departing from the local airport
Customer is entitled to one guest

http://www.staralliance.com/en/benef...access-policy/
Martin is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2012, 02:19   #6
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Gjest i lounge

Det var det jeg også trodde, men jeg stod bak hamn køen og så han ikke fikk komme inn med sin(e) gjest(er). Det skal sies at han også hadde med to barn han ville ha med, men han fikk beskjed om at han måtte ha SK- billett. Det skal imidlertid ikke utelukkes at han bommet helt og trodde han kunne komme inn uansett bilett, også utenom Star A.
__________________
Neste flyvning:
24.01.23: OSL-LPA (DY 1816)
01.02.23: LPA-OSL (FS 1283)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2012, 02:24   #7
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Gjest i lounge

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Det var det jeg også trodde, men jeg stod bak hamn køen og så han ikke fikk komme inn med sin(e) gjest(er). Det skal sies at han også hadde med to barn han ville ha med, men han fikk beskjed om at han måtte ha SK- billett. Det skal imidlertid ikke utelukkes at han bommet helt og trodde han kunne komme inn uansett bilett, også utenom Star A.
*A-billett tillater vel en gjest. Mener å ha lest her at SAS er noe snillere mot sine egne EB-gullmedlemmer, når det gjelder å ta med hele familien. Hvis han da f.eks. reiste med LH, så høres det helt riktig ut at han ikke fikk ta med hele familien inn.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2012, 02:28   #8
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Gjest i lounge

Det er vel bare Pandioner som kommer inn i loungen selv når de reiser noe annet enn Star A selskaper. Med gullkort kommer man vel ikke selv inn engang uten en Star A billett.

Bare en biz billett og ingen status gir nok ikke mulighet for å ta med en gjest som ikke også flyr biz.

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2012, 15:04   #9
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Gjest i lounge

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Bare en biz billett og ingen status gir nok ikke mulighet for å ta med en gjest som ikke også flyr biz.

BF
Continental pleide å tilby dette, men bare i egne lounger. Ser det nå hos UA er restricted til å bare gjelde international F, som nå kun får ha med én gjest i egne lounger.

Men ellers er det vel lite gjesteprivilegier med en business ticket alene.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2012, 18:28   #10
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,805
Default Re: Gjest i lounge

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
*A-billett tillater vel en gjest. Mener å ha lest her at SAS er noe snillere mot sine egne EB-gullmedlemmer, når det gjelder å ta med hele familien. Hvis han da f.eks. reiste med LH, så høres det helt riktig ut at han ikke fikk ta med hele familien inn.
Faktisk er regelen:
Quote:
EuroBonus Guld-medlemmer, der rejser på en billet til samme dag med SAS, Blue 1, Widerøe eller en Star Alliance-partner, kan tage en gæst eller den nærmeste familie med i følgende faciliteter på afrejsedagen.
http://www.sas.dk/EuroBonus/Om-EuroB.../I-lufthavnen/
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2012, 21:10   #11
Commuter
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
Default Re: Gjest i lounge

Som flere har sagt i tråden er det egentlig kun med gullkort det går. Jeg har allikevel veldig gode erfaringer med å få flere inn i loungen med LH som både gull og pandion-kunde. Har ikke prøvd uten status, men det verste som kan skje er at de svarer nei.

Trikset er å spørre høflig på et tidspunkt hvor det ikke er kø inn i loungen. Hvis kollegaer eller andre kunder overhører spørsmålet svarer de konsekvent nei, men hvis vedkommende står alene har jeg stort sett 100% hitrate på å få inn flere i loungen hos både LH og LX.
Commuter is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2012, 00:10   #12
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
SAS Re: Gjest i lounge

Jeg har ikke gull-kort. Men jeg fikk ta med en kompis som fløy i eco med SAS til EWR. Jeg hadde biz-billett på samme rute. Et fint smil så løste det seg
Dash is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Gjest i lounge med SAS? mcleif Reiseforum 37 07-08-2019 11:37
First hos Thai eller Business hos Swiss/Lufthansa? Insomnia4u Reiseforum 35 05-01-2013 11:19
Lounge-gjest FRA 08dec + 11jan vbirk Småprat 0 02-12-2012 02:21
Har BA Gold tilgang til OSL lounge med gjest, når man reiser med annet selskap? Brandal Reiseforum 6 04-06-2010 00:54
Bjørn Kjos er gjest hos Sk(r)avland CK Flyforum 16 08-02-2006 14:07


All times are GMT +2. The time now is 16:59.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.