Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-02-2013, 18:17   #1
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

OK folkens!!

Som noen av dere har registrert å ubehørlig komentert i noen god morgen tråder har unge lovende Grindstein vert ute på tur. Har flyd Norwegien OSL-LGW, mens resten har vert med Emirates. Her kommer første flight. Blir ingen bilder ifra denne flighten mellom OSL-LGW

Vi skriver Søndag 27 Januar, og unge lovende Grindstein skal sette kursen for Thailand og Pattaya. Tar buss nr 855 ifra Bevervegen i Nannestad og bort til osl. En tur som tar ca 20min. Ankommer OSL ca 2 timer før avgang. Incheck går raskt og smidig, det samme gjør sikerhetskontrollen. Beveger meg rask gjenom taxefreeområdet å gjenom passkontrollen og ut til non schengen. Finner meg raskt plass i en av få serveringssteder for litt avslapping før flyet skal gå. Skal fly DY1306 med avgang 1235. Flyet denne gangen har reg LN-NON.

Noen fakta om flyet!

Quote:
Construction Number (MSN) 28620
Line Number 542
Aircraft Type Boeing 737-86N
First Flight 14-04-2000
Age 12.9 Years
Airframe Status Active
DY hadde heldigvis oppgradert flyet med DY sine seter og seteconfig, så comforten og benplassen var utmerket. Hadde reservert sete 7A. 7B viste seg å være tomt, mens det satt ei småsøt jente ifra england i 7C. Hadde en liten men hyggelig prat med henne

Vi ble dyttet ifra gate 48 ca 15 min sen, og gikk rett til avising. Og det skulle vise seg at avisinga på venstre side ble foretatt av ei meget søt snelle. Over gjennomsnitte søt til å være scandinavisk. Vet desverre ikke navn og nasjonalitet på henne

Flighten over til LGW var helt ordinær. Ingen store overraskelser. Men må gi DY skryt for den nye Sandwich Trio. Kjøpte en av de med kjøtt/kylling. Disse smakte veldig godt. Og var en helt grei frokost denne søndagen.

Landingen på LGW var av den harde typen. Føltes som at vi datt rett ned de siste to meterene, for så å sprette opp igjen før piloten satte den mykt ned igjen. Passkontrollen og bagsje gikk raskt og greit.

Hadde noen timer venting, og brukte noe av den tiden på en bar inne på Hilton Airport hotel. Mere om dette samt bilder og de resterende flighter kommer fortløpende utover i helga med masse bilder osv.

Ha en fotreffelig fredag aften og helg
__________________

Last edited by grindstein; 15-02-2013 at 18:26.
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2013, 18:27   #2
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Helt fin start dette, men du du bør nok lese litt korrektur på det du skriver.

Quote:
Vi ble dyttet ifra gate 48 ca 15 min sen, og gikk rett til avising. Og det skulle vise seg at avisinga på venstre side ble foretatt av ei meget søt snelle. Over gjennomsnitte søt til å være scandinavisk. Vet desverre ikke navn og nasjonalitet på henne
Vi har generelt ikke så mye "sneller" på Nordic Aero, men vet nok godt hvem du snakker om.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2013, 18:38   #3
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Kan for ordens skyld gjøre oppmerksom på at jeg har dysleksi, og ikke bestandig ser/finner skrivefeilene. Må bare få beklage dette. Men pleier å lese gjennom det jeg skriver to tre ganger før jeg poster..
__________________
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2013, 18:43   #4
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Overhodet ikke noe problem!
Ser frem imot long-leg rapport - kommer det bilder?
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2013, 18:44   #5
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Det kommer masse bilder ;-)
__________________
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2013, 20:52   #6
Scanflyer
ScanFlyer Blue
 
Scanflyer's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Location: Bodø/Oslo
Posts: 235
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Takk for fin rapport!
Gleder meg til fortsettelsen.

Quote:
Originally Posted by grindstein View Post
Kan for ordens skyld gjøre oppmerksom på at jeg har dysleksi, og ikke bestandig ser/finner skrivefeilene. Må bare få beklage dette. Men pleier å lese gjennom det jeg skriver to tre ganger før jeg poster..
Ikke tenk på dette. Teksten din var helt fin sånn som den var.
__________________
Upcoming flights:
20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY)
12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH)
Scanflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 01:52   #7
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,908
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Fanker`n ta deg om du ikke kommer med bilder av krakken

Ellers er det vel bare å vente på bilder av de smukre på EK som du lovte meg
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 03:29   #8
Epilef
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 306
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

i hvilken Class reiste du på EK ?
Epilef is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 10:23   #9
Airbus 330
ScanFlyer Dusty
 
Airbus 330's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,343
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Quote:
Originally Posted by Epilef View Post
i hvilken Class reiste du på EK ?
Han reiste på Monkey hvis jeg ikke husket helt feil.

Gleder meg til bildene steinar
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 11:14   #10
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Quote:
Fanker`n ta deg om du ikke kommer med bilder av krakken
Cato din maskopp, men her er et bilde av meg på barkrakken, tatt siste kveldn der nede. I glasset har man vodka og appelsinjuce



Første flight med EK kommer innen få timer, og ja, jeg fløy på ecoklasse.
__________________
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 12:14   #11
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Vi skriver fortsatt Søndag 27 januar, og man har kommet seg vell fram til LGW. Med ankomst ca kl 14 lokal tid, og avgang kl 2010 hadde man jo litt tid som skulle brukes opp, og hva er da mere fornuftig en tilbringe denne tiden på en bra bar inne på Hilton Airport hotel, samt en resturante inne Terminal N etter at incheck og sikerhetskontroll er vell utført? Så tenkt så gjørt.

Etter en kort spasertur ifra Terminal S på LGW var man inne på Hilton Airport Hotel, hadde kvelden før sjekket ut alternativene, og valget falt på Amy"s Bar da dem serverte noe letter matretter etter kl 12. Og en lunch var jo alt bestemt at det skulle man ha her

Vel framme på Amy"s bar fant man fram menyen for å finne ut hva man skulle trøkke i seg.





Valget falt på et biffsmørbrød. Og for et smørbrød det var. Kjøttet var perfekt stekt etter mitt ønske om å få rødt kjøtt, og det smakte fantastisk godt.



Ca tre timer før avgang satte man kursen for terminal N. I motsettning til i 2010 da man måtte bruke buss mellom terminalene var det nå førerløse tog som gikk mellom terminal S og N, og togene brukte ca 2 minutter på turen. Fungerte perfekt. Etter incheck og pass og sikerhetskontroll fant man veien opp til en resturante med grei utsikt over en del av apron og runway



Og som den Colaelskern som man er måtte man bare ha bilde av denne søte lille colaflasken på hele 2.5dl



Bilder ifra EK10 LGW-DXB kommer innen kort tid

Håper dette falt i smak, og gleder meg til å legge ut fortsettelsen av denne trippraporten. Ha en fortreffelig lørdag
__________________
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 13:30   #12
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Da er vi kommer fram til EK 10 LGW-DXB. Flyet er A6-ECN, en Boeing 777-300ER

Quote:
Construction Number (MSN) 37705
Line Number 761
Type Boeing 777-36NER
First flight date 26/01/2009
Flyet var helt fult som jeg kunne se i allefall. Hadde reservert sete 25A, to seterader bak døren over vingen. En flott plasering, men pga vingen hadde man begrenset utsikt, men hva gjør det, er tross alt en nattflyvning


Benplassen er oppgit på seatguru til å være 34" på ecoklassen på en maskin med denne configen. Flyet har personlige suiter på første klasse blant annet. Flyet har tre klasser totalt.


Dette flyet er utstyrt med det nest nyeste AVOD systemet til EK, det som går under navnet ICE DIGITAL Widescreen med 1200 kanaler. En kjekk ting med dette systemet er at man får info om flytype og reg på flyet på sin personlige skjerm. En annen fin ting at man ikke har noe AVOD boks som ødelegger for benplassen


Det nyeste systemet til ek har 1400 kanaler og har et helt nytt utsende, og ser ut som dette! Fikk desverre ingen fly med dette systemet, selv om at sidene til EK sa at returflighten ifra Bangkok skulle være utstyrt med dette.


EK er jo kjent for god service ombord, og dem sviktet ikke på denne turen til DXB. Før avgang ble det delt ut varme kluter slik at man kunne vaske hender og ansikt. Dette er bare helt topp. Man føler seg som et nytt menneske etterpå


Moodlightning var flittig brukt på samtlige nattflighter, Hadde totalt tre av dem på denne turen.


Alle fly var utstyrt med stjernehimmel i taket.


Mat må man jo ha, og EK har etter mitt syn veldig bra og velsmakende mat, og selv på Monkyklassen har man en grei meny å velge ifra.



Her er matbrettet ankommet mitt bord.


Jeg valgte Lam som hovedrett. Smakte fantastisk. Her er det mange norske resturanter som har mye å lære hvordan lam skal smake.


Etter en velsmakende Middag må man jo ha noe godt å kose seg med, og valget falt på denne lille flaska


Flighten gikk knirkefritt, og vi landet noen minutter før rutetid på DXB. AVOD systemet på denne turen er det desidert beste jeg har vert borti noen gang. Desverre var det kun denne flighten som hadde dette, og de tre andre hadde det gamle systemet med 600 kanaler og en AVOD boks som ødelegger litt av benplassen.

PÅ AVOD systemet lå det 22 min langt interjuv med EK ceo. Hørte hele interjuvet, og fikk da blant annet vite at en del av de eldste og orginale B777 samt A330 og 340 serien skal erstattes med nye B777-300ER og A380 maskiner. De av Boeing 777-300ER flyene som har det gamle AVOD systeme vil i løpe av året ble oppgradert til det nye systemet med widescreen og 1400 kanaler. Hvorvidt dem rekker å bli ferdig mad alle maskinene i år vet jeg ikke, men det er lov å håpe.

De jobber også med å få innført at man kan bruke mobiltelefonen ombord. Noen av flyene har alt fått dette, og et par av mine flighter tilbød denne servicen. Men jeg testet den ikke ut.

Han kunne også fortelle at det bygess en egen termial til A380, som vil ha 30 gater som alle tar A380. Det vil bli førerløse tog melleom denne og den ordinære terminalen. Terminalen er nå tatt i bruk, men er ikke 100% ferdigstilt.

Stay tuned for more information. Har noe handling osv som må gjøres, men kommer sterkt tilbake med flere flighter utover kvelden og morgendagen.
__________________

Last edited by grindstein; 16-02-2013 at 13:33.
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 13:49   #13
putzmeister
ScanFlyer Dusty
 
putzmeister's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Bra steinar, ser fram til oppholdet i bestemmelsesstedet
__________________
MVH Stein Olsen

http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/

Det finnes alltid en god grunn til å se på fly
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 21:59   #14
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,908
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Hallo: FLICKORNA, EK-FLICKORNA, hvor er bilde av dem? Herlig rapport, ikke snobbete men rett fra sjela. Bare å vente på neste runde
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 22:47   #15
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Cato din grabokk!! har ikke bilde av de, men film!! regner med at film ikke er av interesse for deg, så jeg får se om jeg gidder å laste den opp i TR eller ikke :-)
__________________
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 23:40   #16
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Skipper transfertiden på DXB. Foretok meg mer eller mindre ikke noe der bortsett ifra å trøkke i meg et mindre måltid på Mcn

28 Januar EK 372 DXB-BKK!

Fly: Boeing 777-300ER A6-EBS
Sete 20A. Flighten var helt full.

Quote:
MSN 32715
LN:582
Type boeing 777-31HER
First flight date 14/08/2006
Seat configuration C42 Y386
Hva skal man si om denne flighten, jo her er det en hel del å ta tak i. Vi for starte ved endt Boarding, og kabteinen kommer på PA å informerer om at pga mye tåke denne morgen er det ca 45 min etterslep på trafikken, og han forventer at vi vil få ny blocktid for pushback. Han lover å komme tilbake med mere info så snart han har dette. Det gikk akkurat tre minutter, så er han pånytt på PA å informerer at vi må vente 45 minutter på pushback

Jeg benyttet tid til å ta meg en powernapp, men våknet til liv når det ble anongsert at vi nå var klar til å forlate terminalen.

Nytt fly, og ny knyttnevetest. Burde være unødvendig,men har det som vane. Man vet jo at 34" seatpitch ikke er direkte trangt da.


Dette er en maskin som er utstyrt med det gamle AVOD systemet. Ikke digitalt, ikke widescreen, og en AVOD boks som stjeler benplass.


Ikke nok med at vi måtte vente 45 min på pushback, men vi ble stående ei go stund å vente på annen trafikk før det ble vår tur til å ta av. Denne hvalen sto ved siden av oss å ventet


Så over til passasjer på sete 20C! Hva er det med eldre tyske menn? For i sete 20C kom det en eldre tysk mann og satte seg. I å for seg greit. Men klærne så ikke ut til å være vasket de siste tre årene. Og i stede for å legge jakke og annet opp i hattehyllene hadde han dette på fanget. Noe som gjorde at det ble veldig trang for han når han skulle legge ned bordet. I steden for å få hjelp til å legge dette opp, klaget å søt fyren hele turen over elendig plass osv. Han ville ikke ha noe mat, men drakk det han orket og fikk av øl hele turen.

Man sitter ikke rett ved verdens største jetmotor uten å ta bilde av den


Fikk ikke tatt bilde av menyen, men tok den like godt med meg Så her kommer menyen i tekstformat!

Quote:
Lunch
Appertiser:
Sambal chicken with noodle salad

Main Course:
Cajun chicken fillet

Pancit canot with ginger beef

Desert:
Coconut passin fruit mousse

Cheese and biscuits

The and Coffee

Chocolates
Matbrettet på bordet!


Jeg valgte Pancit canot with ginger beef som hovedrett. Det smakt veldig bra!!


Så til Cato (ENGM911) Han har mast siden jeg bestilte turen at jeg måtta ta bilde av jentene til EK. Gadd ikke ta bilde, men tok like godt en liten filmsnutt når dem serverte maten. PS Vet ikke om dette vil fungere, men vi prøver
http://s29.beta.photobucket.com/user...67f35.mp4.html

Vi hadde en del turbulens på denne flygningen, og det var ikke få skyformasjoner som dette vi paserte på de 6 timene over til BKK


Jeg hadde via VIPReiser bestilt fasttrack ved ankomst BKK. For dette betalte jeg 1750thb. Og det var verd den summen. Ved gate sto den en hyggelig herre ved et skilt med mitt navn på. Han viste meg til en liten bil, og jeg ble kjørt direkte til VIP passkontroll. Med andre ord. Ifra jeg kom ut av flyet til jeg sto å ventet på bagasjen brukte jeg ca 5 minutter Dette er en tjeneste jeg kommer til å benytte vær gang jeg skal til BKK. Jeg har tidligere følt på kroppen hvor lang tid imigration kan ta på den flyplassen. Og etter å reist i over et halvt døgn er det siste man ønsker å stå i nesten en time i kø i passkontrollen.

Nok en gang leverte EK varene. Og jeg ankom smilets land serdeles fornøyd.
__________________

Last edited by grindstein; 17-02-2013 at 00:00.
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 11:24   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Flott start, gleder meg til returen

Imponerende hvis EK fikk til lammet i luften, det har jeg til gode å være fornøyd med, uansett klasse
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 12:09   #18
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Takk for rapporten så langt grindstein - ser ut til at EK ikke står tilbake for noen på Economy i allefall...Underholdningssystemet er jo ganske overlegent de fleste - ihvertfall på de oppdaterte flyene. Servering/meny/setepitch etc. ser jo forøvrig også veldig bra ut...

Quote:
Jeg hadde via VIPReiser bestilt fasttrack ved ankomst BKK. For dette betalte jeg 1750thb. Og det var verd den summen. Ved gate sto den en hyggelig herre ved et skilt med mitt navn på. Han viste meg til en liten bil, og jeg ble kjørt direkte til VIP passkontroll. Med andre ord. Ifra jeg kom ut av flyet til jeg sto å ventet på bagasjen brukte jeg ca 5 minutter Dette er en tjeneste jeg kommer til å benytte vær gang jeg skal til BKK. Jeg har tidligere følt på kroppen hvor lang tid imigration kan ta på den flyplassen. Og etter å reist i over et halvt døgn er det siste man ønsker å stå i nesten en time i kø i passkontrollen....
Hørtes ut som vel anvendte kroner, og er notert "bak øret" for testing senere...

Ser frem til resten !
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 12:29   #19
putzmeister
ScanFlyer Dusty
 
putzmeister's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Virkelig bra TR. for folk flest. Ser fram til neste avsnitt
__________________
MVH Stein Olsen

http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/

Det finnes alltid en god grunn til å se på fly
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 13:01   #20
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: OSl-LGW-DXB-BKK og retur med DY og EK

Flott rapport så langt, ser frem til resten
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jan.2016: Med Emirates og B773/A388 til BKK via DXB Blackhawk TripReports 10 15-06-2016 18:37
Ikke mulig å bestille LGW-(OSL)-BKK med Norwegian Balle Chlorin Småprat 27 26-08-2015 11:31
Finne KRS-BOM med stopover i BKK på retur og Eurobonus? cbcb Reiseforum 3 14-10-2012 16:14
Emirates CPH-DXB-BKK-HKG-DXB-CPH jefi99 TripReports 16 31-05-2012 02:13
På tur hjem igjen med Emirates - BKK-DXB-LHR gardkarlsen TripReports 18 09-05-2009 11:49


All times are GMT +2. The time now is 15:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.