Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-03-2016, 22:55   #1
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Hei hei.

Hadde egentlig ikke tenkt å skrive rapport, men ble etter hvert såpass mange bilder fra flyturen at jeg slenger sammen en liten skrablemambojambo. I tillegg er det vel et selskap som de aller fleste av oss ikke har noe stort forhold til, med visse unntak såklart. Som vanlig er det fri flyt av dårlig norsk og dårlig velplasserte sleivspark.

Alaska Airlines (AS heretter). Ja hvorfor ikke. Fløy de to ganger på et par dager, og det vil heretter bli mitt foretrukne selskap innenriks i USA. Kanskje blåhalene eller rødnasene kunne tatt en studietur neste gang de er i området for å hente et nytt fly.

24 timer før avgang kan man åpne appen og sjekke inn, betale for bagasje samt velge radene bak First (gitt at de er ledig).


I dette tilfellet var det helt stappet fult, aner ikke hvem som har tilgang til å velge gode seter før det er 24 timer til avgang men alle med en slik tilgang hadde iallfall slukt alt av seter. Så da ble det 22E og F for vår del.

Terminalen AS bruker på SEA er ikke mye å skrive hjem om, men det er fortsatt mulig å kjøpe kort for den som skulle ønske det. I tillegg kan man kjøpe usunn frokost og kaffi for den som er avhengig av det.


Kaffi må man ha:


Fin utsikt til betongen utenfor, der man kunne observere fly som både skulle hit og dit:



Litt over en halvtime før avgang ble flyet tauet inn til gate. Dagens maskin skulle vise seg å være N513AS og det blir mitt første møte med et fly som har såkalt split scimitar (eller hvordan det nå staves).


I motsetning til her hjemme så står folk i en stor hestesko rundt skranken. Når klassen eller raden ropes opp så stiller de det gjelder seg opp i en kø og alt går fint for seg. Den som aller nådigst skulle forsøke seg på sniking ble bjeffet tilbake til hesteskoen.

Godkjent beinplass. Fleskenevetest bestått med glans


Pushet litt etter rutetid, uten at det skapte dårlig stemning i kabinen. Kom oss etter hvert i luften.








Her er noe man savner både hos de røde og de blå og hva man ellers får på fargeskalaen:


Den usunne frokosten var ikke nok, så måtte dunke inn på litt mer. Kostet 6 dollar tror jeg


Ellers er det complimentary drikke. På turen ned til LAX gikk de gjennom kabinen to ganger, samt 2 ganger til med vannflasker i hånden. CA det samme som SAS klarte på turen hjem fra HKG bak i bussen før jul.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2016, 22:55   #2
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Litt etter rutetid startet innflygningen til LAX. Jeg tror jeg rett og slett lar bildene tale for seg frem til rett før landing:
























Og så er vi rett ved et sted som kanskje er kjent for folk som er innom sider som airliners.net og lignende


Så landet vi med et BRAK, men purser var rask på pletten og lirte av seg ”well in case you did not notice, we just bumped into Los Angeles”, noe som fikk ut latteren i selv den mest hardbarkede gangsteren som satt i 22C.


Etter å ha taxet forbi 4 aussies parkerte vi ved gate 10ish minutter etter rutetid, og alle var enig om at det hadde vært en hyggelig tur.


Og som alltid så setter jeg pris på kommentarer
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2016, 23:51   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Bra det der. Kanskje verdt å nevne at man på lengre turer kan leie tablets med underholdning, både gratis og mot betaling (aktuelle filmer og tvshow). Disse kan også ses på egen ipad eller telefon. I tillegg har man Gogo internet, som etterhvert er blitt dyrt ....

Fløy AS selv i går Atlanta-Seattle.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2016, 00:25   #4
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Flotte bilder, var det Rose Bowl (Arenaen for VM finalen i fotball 1994) vi så på det ene bildet?

Lurte først på om det var Coloseum Memorial men så jo etterhvert at søylene manglet så den kunne det ikke være.

Nei forresten når jeg ser nærmere etter det må være Coliseum Memorial (OL arenaen fra 32 og 84).
__________________

Last edited by Norge Rundt På 14 Dager; 14-03-2016 at 00:29.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2016, 09:28   #5
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Så landet vi med et BRAK, men purser var rask på pletten og lirte av seg ”well in case you did not notice, we just bumped into Los Angeles”
Herlig, slike som gjør forskjellen på en god tur og en topp tur..

Har et par gullkorn som jeg har plukket med meg.

Etter en litt voldsom landing i BNN, kom purser på høytaleren med denne. "Og siden Widerøe har verdens beste piloter, kan vi nå ønske dere velkommen til BNN" At vi ikke kom oss videre derfra, er en annen historie.

Det samme med en lignende landing med KLM på OSL, der en vittig tunge i cockpit, kunne ønske oss velkommen til OSL. Samtidig som de beklagde for den harde landingen, men de kunne forsikre oss om at flyet tålte det helt fint. Selvtilliten til de to fremst i flyet derimot hadde fått seg en skramme..

Uansett, takk for en flott rapport!

LA er rett og slett ganske stort.. :-D
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2016, 17:59   #6
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Hjertelig takk for en super rapport OttoL
God humor underveis og en rekke fine bilder du har tatt.
Hvordan var ventetiden i sikkerhetskontrollen så tidlig på morgenen?
Når du skriver at de fleste gode setene var tatt ---> godt belegg om bord?

Håper på flere rapporter fra deg!
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2016, 18:10   #7
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Bra det der. Kanskje verdt å nevne at man på lengre turer kan leie tablets med underholdning, både gratis og mot betaling (aktuelle filmer og tvshow). Disse kan også ses på egen ipad eller telefon. I tillegg har man Gogo internet, som etterhvert er blitt dyrt ....
Takk for kommentar.

Tipper de vinner mye på å gi ut en gratis kaffe, litt vann og cola mens de tar seg godt betalt for alt det andre. Uansett et selskap jeg kommer til å benytte ved neste korsvei. Selv med 25 dollar for bagasjen så var de langt billigere enn det Delta og Virgin skulle ha for samme rute.

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Flotte bilder, var det Rose Bowl (Arenaen for VM finalen i fotball 1994) vi så på det ene bildet?

Lurte først på om det var Coloseum Memorial men så jo etterhvert at søylene manglet så den kunne det ikke være.

Nei forresten når jeg ser nærmere etter det må være Coliseum Memorial (OL arenaen fra 32 og 84).
Takk for kommentar. VM-finalen i 94 ble strengt tatt spilt i Pasadena. Som du helt riktig påpeker ser vi Memorial Coliseum og Memorial Arena på det bildet.

Quote:
Originally Posted by 737-405 View Post
Hjertelig takk for en super rapport OttoL
God humor underveis og en rekke fine bilder du har tatt.
Hvordan var ventetiden i sikkerhetskontrollen så tidlig på morgenen?
Når du skriver at de fleste gode setene var tatt ---> godt belegg om bord?

Håper på flere rapporter fra deg!
Takker for kommentar. Flighten var helt stappet full. Sikkerhetskontrollen var rimelig folksom men det gikk ganske greit unna så tok ca. 20 minutter fra bagasjen gikk ned båndet til vi var gjennom kontrollen. Ikke så halvgale det.

Kommer ny rapport om ikke så lenge. Da er det AA og deres 77W som skal under lupen. Så får det være nok for denne gang.

Last edited by OttoL; 14-03-2016 at 18:15.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2016, 18:14   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Takk for fjong rapport. Innflyvningen til LAX er noe av det flotteste jeg vet. Men så liker jeg LA generelt.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2016, 18:42   #9
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,480
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Takk for en flott rapport fra min hjemmebane - i horisonten paa bilde # 8 i foerste del skimtes vaar "lille" oey. Alaska er god aa som naerflyselskap - de hjelper til aa holde prisene nede paa Vestkysten. Som i Norge varierer det hvem som gir best verdi, men normalt er det enten Virgin eller Alaska og begge er meget trivlige. Om en skal sydover fra LAX er ofte JetBlue til Long Beach et meget godt alternativ og lett aa glemme - de har som regel 1/3 av hva det koster LN-MOW aa bevege seg opp/ned paa Oestkysten (som regel rett over USD 100.00 envei)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2016, 18:51   #10
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,755
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Herlig, tusen takk for rapporten Alaska ser ut som et solid valg innenriks.

LA er dæven døtte meg svæææært altså
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2016, 13:00   #11
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Takk for rapporten, supert med litt mer mangfold på forumet.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2016, 19:25   #12
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Herlig, slike som gjør forskjellen på en god tur og en topp tur..


LA er rett og slett ganske stort.. :-D
Du har helt rett haha! Ja LA er enormt. Rett og slett et mektig syn når man kommer flygende inn, uavhengig av hvor man kommer fra.

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Takk for fjong rapport. Innflyvningen til LAX er noe av det flotteste jeg vet. Men så liker jeg LA generelt.
Takk for kommentar. Ja var kanon å komme inn til LA to ganger på så kort tid.

Er du sikker på at det ikke er Santa Monica du liker?

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Takk for en flott rapport fra min hjemmebane - i horisonten paa bilde # 8 i foerste del skimtes vaar "lille" oey. Alaska er god aa som naerflyselskap - de hjelper til aa holde prisene nede paa Vestkysten. Som i Norge varierer det hvem som gir best verdi, men normalt er det enten Virgin eller Alaska og begge er meget trivlige. Om en skal sydover fra LAX er ofte JetBlue til Long Beach et meget godt alternativ og lett aa glemme - de har som regel 1/3 av hva det koster LN-MOW aa bevege seg opp/ned paa Oestkysten (som regel rett over USD 100.00 envei)
Takk for kommentar.

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde gjort særlig research om Alaska Airlines, men de leverte meget bra produkt. Også opp til SEA noen dager i forveien var det god kok. Det var mitt første besøk på dine hjemtrakter siden 1999. For min del et mye hyggeligere sted å oppholde seg enn LA og SF.


Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Herlig, tusen takk for rapporten Alaska ser ut som et solid valg innenriks.

LA er dæven døtte meg svæææært altså
Nå har jeg kun forsøkt Alaska og Virgin innenriks i USA, men synes at Alaska er langt bedre enn Virgin. I tillegg trekker det ekstremt ned at Virgin har en ekstremt harry musikalsikkerhetsvideogreie

Quote:
Originally Posted by Upsaker View Post
Takk for rapporten, supert med litt mer mangfold på forumet.
Takk for kommentar. Ja var egentlig tilfeldig at det ble en rapport, tror ikke det hadde vært så mye å skrive hjem om hvis det hadde vært overskyet
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2016, 20:34   #13
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Flotte saker!
Tusen takk for at du deler
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2016, 02:02   #14
akira
Scanflyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Herlig rapport. Elsker innflyvning inn til LAX.

Los Angeles er stort, dette bildet illustrerer hvor "liten" Singapore er kontra LA og forstedene.
__________________
Upcoming flights:

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2016, 08:31   #15
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Flotte saker!
Tusen takk for at du deler
No problem. Det kommer mer

Quote:
Originally Posted by akira View Post
Herlig rapport. Elsker innflyvning inn til LAX.

Los Angeles er stort, dette bildet illustrerer hvor "liten" Singapore er kontra LA og forstedene.
Herlighet! Setter ting i perspektiv
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2016, 17:37   #16
reiseportalen
travelling nerd
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 101
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Flott rapport!



.................................................. ....
http://www.reiseportalen.blogspot.no/
reiseportalen is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2016, 18:39   #17
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Takk for rapporten! Har selv fløyet Alaska Airlines mellom SEA og ANC 3 ganger det siste halvåret, og synes det var en betydelig bedre opplevelse enn Delta som ble benyttet den ene veien en av gangene. Helt supert å kunne leie en tablet preloaded med filmer. Tror det kostet 10 USD, noe som ikke er all verden.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 11:46   #18
Blimper
Newcomer
 
Join Date: Mar 2016
Posts: 10
Default Re: Alaska Airlines fra Seattle til LAX

Fin rapport, fin lese +1
Blimper is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ny logojet fra Alaska Airlines Blubird Flyforum 4 07-04-2005 14:44


All times are GMT +2. The time now is 07:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.