Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-10-2014, 12:36   #81
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,077
Default Re: Blir man oppgradert med EBG o.l.?

Heisann!

Fikk senest i går forandre flights 2 ganger fra Osl-Trd.. Og det har jeg gjort flere ganger fra forskjellige flyplasser faktisk. Hjelper kanskje at man er EBD, men opplever at de gjerne vil hjelpe deg om du trenger det.

Er det noen som vil ha ekstra betalt er det jo bare å si nei takk.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2015, 12:49   #82
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Blir man oppgradert med EBG o.l.?

ARN-OSL i går ettermiddag fikk vi en stilltiende oppgradering til Plus som EBG. Hadde sete på rad 6 som var første rad i Go. Sjekket setekartet i appen senest 30-35 min. før avgang og alt var som det skulle. BP ble registrert som normalt ved gaten, men vel ombord var skiltet med SAS GO plassert på toppen av setet mitt.

Kan også legge til at de hadde Cava i gullstua på ARN, de pleier vel ikke å ha det på OSL. Loungen var forøvrig blitt stor og fin.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2015, 13:38   #83
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: Blir man oppgradert med EBG o.l.?

Fikk ikke booket meg om fra SK4031 til SK4025 da jeg kom på OSL i dag. Så det er ikke alltid man har flaks.

Reiste på GO billett og er EBG. Så forklaringen jeg fikk var at det ikke var noen ledige plasser i samme prisklasse på SK4025 i dag.

Last edited by Twin Otter; 09-11-2015 at 14:07.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2015, 13:52   #84
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,701
Default Re: Blir man oppgradert med EBG o.l.?

Jeg har opplevd og bli oppgradert fra Go til Plus CPH-PVG i april 2014 som EBG. Der kunne jeg plutselig velge seter i Plus-kabinen ved OLCI...
Nei ingen Optiontown var lagt inn faktisk. SYnes hele greia var merkelig så jeg sikra meg på alle mulige måter med manuelt boardingpass og hele pakka og frykta det var feil inntil jeg faktisk pipa boardingpasset ved gate CPH hvor alt lyste grønt og normalt - ble en fin tur i Plus. Go var stappfull så kanskje de flytta på folk i god tid for å få plass til alle. Jeg personlig synes det var en rar måte å drive OPUP på men men jeg klagde ikke jeg.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2015, 18:52   #85
Gunnar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,353
Default Re: Blir man oppgradert med EBG o.l.?

Ganske vanlig å oppgradere litt i forveien dersom man vet at det er "stinn brakke" i bakerste del. Og da går det selvsagt på status for hvem som før først. Og trenger man fremdeles å flytte folk fremover når EBP og D er flyttet forover, så begynner man selvsagt på G... Og det er alltid like hyggelig å kunne informere om oppgraderingen når stjerna skinner i Altea
__________________
Mvh
Gunnar
Gunnar is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2015, 22:57   #86
Chris1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cph
Posts: 135
Default Re: Blir man oppgradert med EBG o.l.?

OSL-CPH forrige helg, ble oppgradert til plus som EBG. Boardet som en av de siste og spurte pent i gate om en oppgradering til plus. Da det var under 30min til avgang kunne hun ikke oppgradere meg og ba meg høre med purser ved boarding. Fikk da beskjed om å vente ved broen til alle hadde boardet. Deretter kom hun ut til meg og sa at jeg kunne sette meg på valgfritt sete på rad 3. 4 rader plus, go var ca 80% full.

Stemmer det at gate agent ikke kan oppgradere når det er under 30 min til avgang? Syns det hørtes rart ut..
Chris1 is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2015, 12:07   #87
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Blir man oppgradert med EBG o.l.?

Quote:
Originally Posted by Chris1 View Post
OSL-CPH forrige helg, ble oppgradert til plus som EBG. Boardet som en av de siste og spurte pent i gate om en oppgradering til plus. Da det var under 30min til avgang kunne hun ikke oppgradere meg og ba meg høre med purser ved boarding. Fikk da beskjed om å vente ved broen til alle hadde boardet. Deretter kom hun ut til meg og sa at jeg kunne sette meg på valgfritt sete på rad 3. 4 rader plus, go var ca 80% full.

Stemmer det at gate agent ikke kan oppgradere når det er under 30 min til avgang? Syns det hørtes rart ut..
Godt gjort å tilrive seg en upgrade som EBG som EBD bare kan drømme om Nå har jeg flydd OSL-CPH i to år flere ganger i uka og aldri noensinne opplevd å bli oppgradert ved gate - men så har jeg heller ikke spurt!
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2015, 23:27   #88
B757
ScanFlyer Blue
 
B757's Avatar
 
Join Date: Jul 2012
Location: Langhus
Posts: 127
Default Re: Blir man oppgradert med EBG o.l.?

Ble oppgradert ved gate til Plus på CPH-AMS igår (EBG). Stinn brakke i Go, og ledig midtsete på meg i rad 2, så klagde ikke jeg da Første gang jeg blir oppgradert utenom OT.
__________________
Hvor høyt kan et lite fly?
B757 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2016, 23:54   #89
Chris1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cph
Posts: 135
Default Re: Blir man oppgradert med EBG o.l.?

Nok en gang oppgradert til plus på osl-cph. Flyttet fra 17A til 6F. 8 rader i plus, stinn brakke i go da forrige cph fly ble kansellert. Ledig midtsete og klarte å forsyne meg av både Mikkeler ølen, chips, muffins (Oo de er god) og en smoothie. Takk SAS!
Chris1 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Får man dobbelt med poeng når man endrer opp der man kom fra? Sykkelthor TripReports 13 05-02-2016 15:53
Hvilken lounge har man tilgang til på Schiphol med EBG? gardkarlsen Reiseforum 2 16-03-2009 00:37
Slik blir man oppgradert AirbusTrond Flyforum 31 03-12-2007 07:14
AF med oppgradert bakkeservice for businesspax og PRMer The Ticketor Flyforum 0 03-05-2007 10:58
Boeing med oppgradert websider LN-MOW Flyforum 1 12-12-2005 06:19


All times are GMT +2. The time now is 05:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.