Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-10-2018, 10:14   #61
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Etter å ha blitt litt fast klientell i sjappa så har jeg en liten positiv og en liten negativ kommentar.

Positiv; Hun ene baristaen som jobber der svært ofte (virker kreolsk ca 50) er en fantastisk dame. Utrolig positiv og effektiv og nesten bader i yrkesstolthet. Får alltid lyst til å gi henne klekkelig med tips, men det blir stort set bare kleint.

Negativt; Unisex toaletter.. fysj så guffent. Stakkars de damene som skal bruke disse toalettene hvor det stort sette bærer preg av slurv fra de mannlige gjester.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 30-10-2018, 10:48   #62
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post

Positiv; Hun ene baristaen som jobber der svært ofte (virker kreolsk ca 50) er en fantastisk dame. Utrolig positiv og effektiv og nesten bader i yrkesstolthet. Får alltid lyst til å gi henne klekkelig med tips, men det blir stort set bare kleint.
Helt enig, hun er helt rå - profesjonell, rask og hyggelig!

Ellers synes jeg det er et problem at det er så fullt i loungen i rushtiden. Riktignok er det mange som reiser SAS Plus innenlands, og også mange med reelle statuskort (altså folk som virkelig reiser mye på fleksible billetter), så jeg er litt usikker på hvordan det skal løses. Tror ikke innstramminger i EuroBonus nødvendigvis vil hjelpe så mye på akkurat dette problemet.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2018, 11:33   #63
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Helt enig, hun er helt rå - profesjonell, rask og hyggelig!

Ellers synes jeg det er et problem at det er så fullt i loungen i rushtiden. Riktignok er det mange som reiser SAS Plus innenlands, og også mange med reelle statuskort (altså folk som virkelig reiser mye på fleksible billetter), så jeg er litt usikker på hvordan det skal løses. Tror ikke innstramminger i EuroBonus nødvendigvis vil hjelpe så mye på akkurat dette problemet.

En ting jeg har observert er at mange som skal reise til utlandet sitter i loungen, i tillegg til at folk med gullkort kan dra med seg både 4 og 5 stykker (riktignok bare observert det en gang). Begrens gjestemuligheten for statuskort til 1 person og tilgang til kun å gjelde innenriksreiser tror jeg vil hjelpe på trengselen. Jeg synes i tillegg at det ikke hadde skadet å ha holdt den gamle loungen åpen, ettersom det ikke ser ut som om noe annet skal inn der.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2018, 23:39   #64
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
En ting jeg har observert er at mange som skal reise til utlandet sitter i loungen, i tillegg til at folk med gullkort kan dra med seg både 4 og 5 stykker (riktignok bare observert det en gang). Begrens gjestemuligheten for statuskort til 1 person og tilgang til kun å gjelde innenriksreiser tror jeg vil hjelpe på trengselen. Jeg synes i tillegg at det ikke hadde skadet å ha holdt den gamle loungen åpen, ettersom det ikke ser ut som om noe annet skal inn der.


SAS kunne for eksempel gjort den gamle loungen om til en Café Lounge. Eller så kunne Widerøe brukt den som lounge - ligger jo perfekt til for Widerøe-avgangene.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2018, 07:37   #65
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
SAS kunne for eksempel gjort den gamle loungen om til en Café Lounge. Eller så kunne Widerøe brukt den som lounge - ligger jo perfekt til for Widerøe-avgangene.


Så var det kostnadene da. Lokaler på OSL er svindyrt
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 22-01-2019, 08:46   #66
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Da forsto de at unisex toaletter kun er guffent og har laget normale toaletter.

I overkant stappfullt i dag, men meget god den enkle frokosten.

Yasmin i kaffebaren er en herlig dame og gjør hele stedet. Ser fremdeles ingen som tipser og lurer fremdeles på om det er innafor.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	5CB14DEF-1974-4C1E-82EF-1801721C73A4.jpg
Views:	889
Size:	93.3 KB
ID:	46291  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 22-01-2019, 08:52   #67
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Da forsto de at unisex toaletter kun er guffent og har laget normale toaletter.
Var innom loungen for første gang i midten av Desember, og da var det heller ikke unisextoaletter.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2019, 15:41   #68
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Så var det kostnadene da. Lokaler på OSL er svindyrt
Ja, det er dyrt, men nå er innenlandsloungen stort sett mer stappa enn butikkene og andre spisesteder på flyplassen. Da jeg var der på fredag var det ingen ledige plasser bortsett fra rundt den techhuben eller hva nå det er. Det var det for øvrig heller ikke på Café Lounge på Værnes på søndag - jeg tok med meg en kaffe og satt meg utenfor.

Det er nødvendig å ta noen grep. Og jeg synes det hadde vært positivt om Widerøe hadde investert i en lounge på Oslo lufthavn, f.eks. den gamle innenlandsloungen som ligger rett ved Widerøes egne avganger. Men Widerøe er jo kjent for å kjøre et absolutt minimum hva gjelder service og tilbud til passasjerer, deres tilnærming må jo være minst mulig er best mulig. Så det skjer nok neppe.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2019, 10:19   #69
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Da forsto de at unisex toaletter kun er guffent og har laget normale toaletter.

I overkant stappfullt i dag, men meget god den enkle frokosten.

Yasmin i kaffebaren er en herlig dame og gjør hele stedet. Ser fremdeles ingen som tipser og lurer fremdeles på om det er innafor.
Yasmin er fantastisk ja, hun stod klar med Cappucino hver dag siste halve året jeg pendlet.

Tipsing hører ikke hjemme i siviliserte land og iallfall ikke i en lounge, betal heller eiendomsskatten med glede. (En Konfekteske til å ha på "dragenes" pauserom og en til kjøkkenets pauserom er lov).

Segregerte toaletter er greit når en reiser med jentene, men et helvete om en deler toalettene 50-50. Det er mange flere menn som reiser.

Last edited by Chriscross; 23-01-2019 at 10:21.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2019, 12:59   #70
Landkrabbe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 146
Default Re: SAS Lounge OSL innland

I yrker der tipsing ikke er kutyme, kan en jo gi positive tilbakemeldinger til selskapet når en opplever uvanlig god service. Det blir satt pris på, og kan jo over tid føre til bonuser/høyere lønn.
Landkrabbe is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2019, 11:30   #71
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 620
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Har transit fra innland - utland på OSL i neste uke. Skal prøve å delta i et kort telefonmøte mens jeg er der. Hvilken av SAS' lounger har best fasiliteter for dette? Vet det er noen enkle "telefonrom" på utenlandsloungen, men kjenner ikke fasilitetene på innland.
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2019, 11:39   #72
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
.

Tipsing hører ikke hjemme i siviliserte land og iallfall ikke i en lounge, betal heller eiendomsskatten med glede. (En Konfekteske til å ha på "dragenes" pauserom og en til kjøkkenets pauserom er lov).

Segregerte toaletter er greit når en reiser med jentene, men et helvete om en deler toalettene 50-50. Det er mange flere menn som reiser.
Nå går vel ikke UK og US som noen siviliserte land her på forumet, men det tipses i alle fall grundig i USA og i det minste på United loungen på LHR.

Jeg husker da de innfærte unisex toaletter på noen "trendye" utesteder i Oslo.. Ubehagelig, og spesielt for jentene.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 29-01-2019, 13:44   #73
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Nå går vel ikke UK og US som noen siviliserte land her på forumet, men det tipses i alle fall grundig i USA og i det minste på United loungen på LHR.
UA loungen på LHR er vel å anse som "US territory" så mye amerikanere som vanker her og ikke overrasket over at de tipser av gammel vane. Har sittet noen timer i baren der og mener at Europere stort sett ikke tipser (regner med du er ett unntak )
view is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2019, 13:48   #74
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by blazius View Post
Har transit fra innland - utland på OSL i neste uke. Skal prøve å delta i et kort telefonmøte mens jeg er der. Hvilken av SAS' lounger har best fasiliteter for dette? Vet det er noen enkle "telefonrom" på utenlandsloungen, men kjenner ikke fasilitetene på innland.
Er samme greien helt innerst i innenriksloungen, og disse er stort sett opptatt. Skal du ha fred og ro er det stort sett stille på C-gatene. Har ved et par anledninger snudd i døren på loungen og satt meg der for å jobbe isteden
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2019, 09:46   #75
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Noen andre som får litt følesen av at SAS gir litt mer f i denne nå? Syns renholdet er dårligere. Både på toaletter og rundt om på bord osv.
Trenger litt ny spirit der.
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2019, 10:18   #76
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Noen andre som får litt følesen av at SAS gir litt mer f i denne nå? Syns renholdet er dårligere. Både på toaletter og rundt om på bord osv.
Trenger litt ny spirit der.
Med så mye folk inne som d var fx. onsdag ettermiddag (kun ståplass) er det kanskje ikke unaturlig. Definitivt for mye folk, noe jeg selv bidro til med å sprinte innom der på vei til D4 istedenfor ta ‘omveien til utenriksloungen. Er det ev. en gjennomførbar ide å ikke selge loungetilgang i rushtiden ?

Edit: ev. å nekte (oss) utenrikspassasjerer adgang.

Last edited by Eirik; 12-04-2019 at 10:22.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2019, 14:08   #77
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: SAS Lounge OSL innland

For gutta har det sikkert ikke hjulpet det er halvparten så mange toaletter for oss som tidligere. (Betdelig mye mer enn 50% som er menn). For damene må det jo være himmelen når det har blitt såpass rent hos dem at de kan sette seg. Loungen er for øvrig betjent for at folk skal rydde bordene selv, men jeg er vel eneste gjest som faktisk gjør dette tror jeg.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2021, 21:28   #78
waytogo74
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Location: Trondheim, Norway
Posts: 194
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Det ryktes at trimrommet på innenlandsloungen forsvinner til fordel for flere sitteplasser.
waytogo74 is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2021, 21:33   #79
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by waytogo74 View Post
Det ryktes at trimrommet på innenlandsloungen forsvinner til fordel for flere sitteplasser.
Det trenger de nå som snart hele Norge får gullkort etter 4x kampanjen nå.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2021, 07:43   #80
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Er det fortsatt adgang for Star Alliance utenrikspassasjerer etter at utenlandsloungen gjenåpnet? Trimrommet frister.

Synd hvis treningen forsvinner. Mine barn likte å leke der under strengt oppsyn ved et lengre besøk i sommer (det var få andre der, kun en annen familie med småtasser).


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS Lounge OSL (utland) SingaporeAirflyer Reiseforum 314 16-12-2021 20:12
SAS Fasttrack/Lounge på innenriks fra OSL Bacardi Flyforum 243 26-01-2016 20:44
Adgang til SAS-lounge på OSL med innenriks-billett morr Småprat 17 29-01-2013 08:18
Åpningstider SAS lounge OSL i romjulen MD-79 Reiseforum 6 25-12-2009 16:42
SAS lounge på OSL FlightDeck Reiseforum 13 19-05-2009 22:34


All times are GMT +2. The time now is 17:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.