Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-04-2019, 00:22   #61
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Forhandlingerne er brudt sammen i Sverige, men der forhandles videre i Danmark og Norge
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 01:12   #62
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Nå ble min «fredete» SK morgenflight fra SVG 0800 også kansellert så jeg måtte booke Widerøe på ny billett til Torp.. Man kommer seg i alle fall til Østlandet, men jeg må komme meg opp til Galemoen for å hente føneren (elbilen).

Kunne vært verre, men noe senere i sofaen med Dragen.

Gleder meg til propellfly.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 01:32   #63
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,910
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Du kan reise med toget mellom Torp og Gardermoen uten togbytte underveis. Avgang hver time. Billetter hos Vy.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 02:04   #64
PSC TOS
ScanFlyer Silver
 
PSC TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 575
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

https://www.sas.no/traffic-information/info/

Quote:
Som følge av streikevarsel fra pilotforeningene i Danmark, Norge og Sverige, tar SAS preventive grep for å minimere konsekvensene for reisende og ansatte. Det betyr at et antall flyavganger vil bli kansellert 26APR19 inntil 12:00CET, for å unngå at reisende og crew ikke kommer seg hjem igjen. Hvis du har booket en reise, vennligst sjekk status på din flight før du reiser til flyplassen.
Mulig det er jeg som er treig i nøtta, men jeg forstår ikke logikken her. Hvordan kan det å kansellere avganger minimere konsekvenser for de reisende? Og hvordan kan man unngå at reisende ikke kommer seg hjem ved å kansellere?

Skjønner jo at de vil ha crew og fly hjemme på basene og ikke strandet ute, men av de reisende som allerede er på reise og skal hjem i morgen så vil de jo bli nettopp det.
PSC TOS is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 07:05   #65
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Da er streiken et faktum i følge alle media

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 07:16   #66
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Da er streiken et faktum i følge alle media

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Kjenner jeg er glad for at vi har to selskaper sånn i det daglige!

0 flex billetter, som forsåvidt er forståelig, omstendighetene tatt i betraktning.

Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 07:36   #67
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Det kommer ikke like tydelig frem i media selvfølgelig, men Widerøe tar seg også svært godt betalt i dag (noe jeg forstår godt). Ble vel 2.500 til Torp fra SVG med Economy vanlig billett.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 07:42   #68
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Uheldigt. Håber de hurtigt indleder nye forhandlinger.

Jeg forstår ikke, hvem der får noget ud af de her strejker.. Alle ved jo, at parterne før eller siden SKAL indgå en aftale. Så hvorfor altid trække det til sidste øjeblik????

Jeg tænker altid, at SAS da må regne på, hvor mange strejkedage der skal til, før personalets krav alligevel er fosset ud af kassen..

Læste et sted at en 14 dages strejke er nok til at SAS kan vinke farvel til overskud for i år.. der skal med andre ord ikke mange dages strejke til..

EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 07:45   #69
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Første dage og litt til er jo «gratis» for SAS for nå slipper de utbetale den bonus på 100 mill til alle ansatte, som de kostnadsførte i fjor
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 07:50   #70
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Hårde ord fra Jacob i Sydbank til piloterne:

“På mellem 10 og 14 dage vil det overskud på en milliard svenske kroner være væk, som jeg havde regnet med,” siger Jacob Pedersen til CHECK-IN.dk.

Sydbank-analytikeren, der har fulgt SAS gennem 15 år er usædvanlig hård i sin kritik af piloternes ageren, da det, ifølge ham, ødelægger de flotte resultater, som SAS har skabt gennem de senere år.

“Piloternes magt i forhold til at kunne smadre selskabets indtjening har jeg ikke set tilsvarende i andre virksomheder, som jeg har dækket,” siger Jacob Pedersen.

https://check-in.dk/svenske-sas-piloter-i-strejke/

Vi andre går ikke ud i strejke, hvis ikke vi kan få opfyldt vores lønkrav og andre jobmæssige forhold. Er man utilfreds, så finder man et nyt job. Der mangler masser piloter i verden og hvis forholdene er så meget bedre andre steder, så skal man da bare skynde sig og pakke sine ting og gå. Eller er piloterne så loyale over for SAS, at de hellere vil køre firmaet igennem den her "mølle" end bare at finde en ny arbejdsgiver? Det må da være lidt af en konflikt rent følelsesmæssigt... der er vist brug for par-terapi i det her ægteskab.

Last edited by EvakCPH; 26-04-2019 at 07:55.
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 07:57   #71
TRjumper
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 198
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Quote:
Originally Posted by EvakCPH View Post
Hårde ord fra Jacob i Sydbank til piloterne:

“På mellem 10 og 14 dage vil det overskud på en milliard svenske kroner være væk, som jeg havde regnet med,” siger Jacob Pedersen til CHECK-IN.dk.

Sydbank-analytikeren, der har fulgt SAS gennem 15 år er usædvanlig hård i sin kritik af piloternes ageren, da det, ifølge ham, ødelægger de flotte resultater, som SAS har skabt gennem de senere år.

“Piloternes magt i forhold til at kunne smadre selskabets indtjening har jeg ikke set tilsvarende i andre virksomheder, som jeg har dækket,” siger Jacob Pedersen.

https://check-in.dk/svenske-sas-piloter-i-strejke/
Tjo, men det er egentlig sjovt så få der stiller spørgsmålstegn ved ledelsens ageren i forhold til at oprette et selskab med base i London, der flyver skandinavisk produktion med løst kontraktansatte og det brud på loyalitet det viser for de nuværende medarbejdere. Man kunne da for længe siden have indset at det ville føre til en konflikt hvis den analytiker titel man ifører sig var noget værd.
TRjumper is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 08:00   #72
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Quote:
Originally Posted by TRjumper View Post
Tjo, men det er egentlig sjovt så få der stiller spørgsmålstegn ved ledelsens ageren i forhold til at oprette et selskab med base i London, der flyver skandinavisk produktion med løst kontraktansatte og det brud på loyalitet det viser for de nuværende medarbejdere. Man kunne da for længe siden have indset at det ville føre til en konflikt hvis den analytiker titel man ifører sig var noget værd.
Enig, en ting er at køre noget produktion hos eksterne leverandører. En anden ting er at oprette et "SAS light" i udlandet..

Men det er altid nemt at gøre sig klog på andres vegne hjemme fra sofaen..

Men i de her konflikter synes jeg begge parter fejler. Og det er vel ganske sigende for mange af SAS' konflikter. De burde snart have lært det med alle de års træning!
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 08:05   #73
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Det her bringer minder til den gang, hvor SAS-ansatte skrev SMSer til de kabineansatte, som valgte at møde op på arbejde som aftalt... og hvor SAS endte med at sætte ultimatum om at møde op eller få sparket.

Lad os se hvor langt vi skal ud denne gang Det er jo ikke tale om ulovlig strejke heldigvis
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 08:15   #74
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Quote:
Originally Posted by EvakCPH View Post

Vi andre går ikke ud i strejke, hvis ikke vi kan få opfyldt vores lønkrav og andre jobmæssige forhold. .

Følger han ikke med i timene? Hvor mange andre yrkesgrupper har ikke gjort nettopp dette for å få bedre lønn og betingelser?
krølle is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 08:15   #75
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Nå ble min «fredete»
Er vel bare ledelsen i SAS som er "fredet"
krølle is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 08:33   #76
Journal
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2010
Location: Ålesund
Posts: 128
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Artig.

7. april kjøpte jeg fleksibel billett for en reise i dag fra TRD til OSL for 1179,-. Nå ser det likevel ut til at mitt SK359 ikke blir rammet av streik.
Journal is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 08:34   #77
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Følger han ikke med i timene? Hvor mange andre yrkesgrupper har ikke gjort nettopp dette for å få bedre lønn og betingelser?
Det er sandt... men hvis man grundlæggerne er utilfreds bør man nok finde sig et andet arbejde. Det er ikke ulovligt at strejke, men det er da håbløst gammeldags. Og jeg vil mene at det ofte skyldes dårlige forhandlere, når det ender med strejke
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 08:46   #78
Journal
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2010
Location: Ålesund
Posts: 128
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Quote:
Originally Posted by Journal View Post
Artig.

7. april kjøpte jeg fleksibel billett for en reise i dag fra TRD til OSL for 1179,-. Nå ser det likevel ut til at mitt SK359 ikke blir rammet av streik.
OBS! På appen og på avinor sine sider står det at flyet er kansellert. Anbefaler derfor ingen å stole på denne nettsida: https://www.sas.no/traffic-informati...ating-flights/

EDIT: De har oppdatert dette nå, riktignok. Men i 5-tida stod det at flyet skulle gå i dag.

Last edited by Journal; 26-04-2019 at 08:51.
Journal is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 09:25   #79
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Kjenner jeg er glad for at vi har to selskaper sånn i det daglige!

0 flex billetter, som forsåvidt er forståelig, omstendighetene tatt i betraktning.
Finner Flex igjen fra 1. mai.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2019, 09:27   #80
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Mulig streik i SAS (April 2019)

Quote:
Originally Posted by Journal View Post
OBS! På appen og på avinor sine sider står det at flyet er kansellert. Anbefaler derfor ingen å stole på denne nettsida: https://www.sas.no/traffic-informati...ating-flights/
Innenlands er det vel avgangene med CRJ som kommer til å gå som normalt neste dagene (?)
Eirik is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS Q3 2019 resultater Someone Flyforum 41 28-08-2019 19:52
Nordiske trafikktall april 2019 Someone Flyforum 18 14-05-2019 16:15
SAS april 2019 trafikktall Someone Flyforum 0 08-05-2019 15:46
Norwegian trafikktall april 2019 Someone Flyforum 2 08-05-2019 10:44


All times are GMT +2. The time now is 15:21.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.