|
24-08-2005, 11:50 | #1 |
ScanFlyer Rusty
|
Sterling/Maersk Air
Da vi idag har en DM B737-5L9 i AAR for skole fluvning kom jeg på disse tanker : Er der nogen der ved om Maersk Airs fly skal males om i Sterling farver ??? Hvilken ?? Er der også nogen der ved, om Maersk Air skal forsætte som selstændig enhed i Sterling koncernen eller om de integreres 100 % i Sterling... Og endelig...Er der datoer på fra hvornår DM eventuelt ophører med at flyve som selvstændigt flyselskab PFH Ole |
24-08-2005, 13:31 | #2 |
ScanFlyer Gold
|
Re: Sterling/Maersk Air
Hej Ole
Ja, det er noget tid siden der har været nyt om dette. Dette er rene gæt. Siden det er Sterling navnet man vil forsætte med vil jeg tro at alle DM fly males om i NB design (måske dette bliver helt nyt). Jeg gætte også på at DM skal integreres 100%. Men den fart Islændinge har på bliver det hurtigt til mange delselskaber hvis de ikke integreres fuldstændig. Ved pressemeldingen 30/6 var ordene at man skulle bruge 2 mdr. på at grovstrukturere det nye selskab. Nogen der har reel viden om denne sag ?
24-08-2005, 14:55 | #3 |
ScanFlyer Inventory
|
Kommer det ikke en helt ny felles logo?
|
24-08-2005, 15:44 | #4 |
ScanFlyer Blue
|
Det kommer ingen ny logo. Alt skal bare brandes Sterling, og Sterlings nye logo beholdes (den med to hjerter). Forøvrig passer den jo fint for to selskap som slås sammen.
|
24-08-2005, 15:46 | #5 |
ScanFlyer Crusty
|
Jeg talte i sidste uge med en fra Maersk, der sagde at de regnede med at skulle slåes sammen med NB i midten af september. Der var nogle praktiske ting der trak ud.
Maersk Air fortsætter ikke som brand, da AP Møller har beholdt rettighederne til navnet. Alt slåes sammen til Sterling. Flyene skal også males om i Sterling-farver...
24-08-2005, 19:01 | #6 |
ScanFlyer Inventory
|
Maersk nye design blir ikke noe savn... Sterlings røde er stilig!!!
|
24-08-2005, 20:04 | #7 | |
ScanFlyer Gold
|
Quote:
Jeg er absolut ikke enig, savnet vil blive stort, specielt blandt os Billund fans, men hver sin smag. |
|
24-08-2005, 20:09 | #8 |
ScanFlyer Gold
|
personlig vil jeg ikke græde over DM's farvel - jeg tror på det betyder flere fremmede selskaber på BLL indenfor en overskuelig fremtid, fordi jeg ikke tor på at AF/KL/CO/KQ/LH vil forbindes med NB's charterimage som deres codeshare operatør
|
24-08-2005, 21:44 | #9 |
ScanFlyer Silver
|
Blir jo med Maersk som med Braathens her.... Trist at flag-carrier'en blir borte...
|
24-08-2005, 22:42 | #10 |
ScanFlyer Crusty
|
Jeg synes nu også at det bliver en sorgens dag når den sidste afgang med Maersk-fly er overstået. Personligt har jeg haft rigtig mange gode oplevelser med selskabet - der altid har taget sine kunder seriøst - uanset om det var i gamle dage, på charter eller idag som lavpris. Selv en lille detalje som at servere en kop kaffe eller te for sine passagerer - selv efter de gik lavpris synes jeg er en rigtig flot detalje. Noget andre selskaber (bl.a. SK) kunne lære meget af.
Uanset hvor lidt man har betalt for billetten hos Maersk er man altid blevet godt behandlet... Jeg vil savne DM meget.... Blot min mening...
25-08-2005, 08:19 | #11 | |
ScanFlyer Rusty
|
Quote:
service. Det er vist nok et evigt tilbagevendende problem, når du flyver. ---- Selv fløj vi med DM til Venedig i Juni....Pragttur til Venedig... På hjemturen havde vi, grundet tidspunktet, valgt at betale en upgrade ombord. Vi havde også bestilt og betalt for et måltid... Jeg så en cabin attendent går gennem kabine med 3 bakker og stillede dem foran netop de 3 pax, der sad på Large(altså forrest) --- Da samme steward kom til os og spurgte, hvad vi ville købe, kunne jeg jo kun fortælle at vi havde bestilt(hjemmefra). Vi havde også en kvittering som min kone fandt frem og viste ham. --- Og så bredet panikken sig i hovedet på ham....Jamen dem har vi jo serveret til de 3 der sidder foran..På en forespørgsel om de havde spurgt om navnet, fik vi til svar at det jo ikke var nødvendigt når man sad på Large... Efter lidt snakken frem og tilbage, fik vi lige pludselig at vide, at vi jo åbenbart ikke kunne blive enig, så kabinechefen måtte tage over...... Vi snakkede frem og tilbage, og hun fandt så en løsning som ikke var tilfredsstillende for os... --- Men for at komme videre, accepterede vi til sidst....Vi bad så om 2 små flasker vin samt æblejuice til vores søn, og det er her DM besætningen kunne have reddet den i land.... Vi fik jo lov til at betale for vinen....men de 10cl vand fik vi altså frit !!!! --- Vi var målløse, tænk , vandet var gratis !!!!. Jeg ville mene, at hvis vinen var gratis, havde DM aldrig hørt mere, men nu sendte vi en klage....og fik medhold men ikke pengene retur(Dm havde jo et stort hul at fylde dem i) Så karakteren for udturen var 9, men hjemturen var 0 Hilsen Ole |
|
25-08-2005, 10:03 | #12 |
ScanFlyer Gold
|
For mit vedkommende er det nu også et lidt vedmodigt farvel !
Her mere info. om sagen. Overtagelse af Maersk Air trækker ud Datoen var ventet at ligge medio august, nu hedder skæringsdatoen 12. september i år Sterlings køb af Maersk Air trækker længere ud end planlagt, og en af hovedårsagerne er, at den fremtidige ledelse endnu ikke er på plads, og uden den er det, kan SLV (Statens Luftfartsvæsen) ikke give AOC (Air Operators certificate), Og uden godkendelse kan Sterling’’s fly ikke komme i luften. SLV afventer, at der bliver sat navne på personer i nogle nøglepositioner som flyvechef, sikkerhedsshef og økonomisk ansvarlig. (Børsen 25.08.2005)
25-08-2005, 20:17 | #13 |
ScanFlyer Molded
|
Jeg håper selskapene slipper noe info om veien videre!
|
25-08-2005, 20:54 | #14 |
ScanFlyer Dusty
|
Jeg har stor forståelse for at mange vil savne Maersk Air. Og tiden er vel forbi den tid da de kunne latt DM-flyene bli blå i NB-flåten.
Selv har jeg aldri fløyet DM, men hadde en veldig god erfaring med Sterling i forrige måned.
26-08-2005, 10:39 | #15 |
ScanFlyer Crusty
|
Hej Ole...
Ked af at høre din kedelige oplevelse med DM - men som du selv siger så kan service-niveauet jo altid diskuteres på de forskellige selskaber - og der sker kiksere alle steder. Selv har jeg aldrig oplevet dårlig service hos Maersk - tværtimod, så synes jeg man altid har kunnet fornemme at langt hovedparten af deres personale er veluddannede og vokset op i et selskab der sætter service i højsædet. Den oplevelse I har haft er naturligvis ikke ok. Jeg har selv haft rigtig mange gode oplevelser hos Maersk - både før og efter de gik lavpris. F.eks. bestilte vi (lige inde de gik lavpris) to flasker champagne på økonomi og fik dem serveret kvit og frit selvom vi sad med pengene parat (Stewardessen sagde vi bare kunne få dem gratis for så slap hun for at lave en salgsrapport). Da vi engange rejse til London (en flok på 6 pax) fik vi en hel pose med drikkevarer med til turen ind fra lufthavnen, da purseren var klar over at vi skulle til fodbold og ikke synes vi skulle tørste. Virkelig flot service. Det er klart at der er sket mange ting siden de gik lavpris, men personalets gode "opdragelse" fra tidligere synes jeg stadig skinner igennem. Jeg og en kollega er to gange blevet opgraderet til M, så vi kunne sidde sammen (vi foretog check-in meget sent) selvom der var flere ledige sæder på S. Eneste store problem jeg har oplevet er efter de skiftede handling på CPH, hvor der har været alt for lang ventetid i check-in, men det har også været et stort problem for SGS denne sommer. Dog savner jeg internet check-in og self-service automaterne (som godt nok er kommet nu på CPH, selvom de er gemt godt væk og ikke skiltet særligt godt) Det er nok mest nostalgi der gør at jeg kommer til at savne DM - de har haft en vigtig rolle i luftfarten gennem mange år i DK og har altid været en seriøs spiller - både på rute og charter. At der måtte gøres noget for at overleve er der vist ingen tvivl om - og jeg tror da også det er den rigtige beslutning der er truffet mht. sammenlægning med NB. Personligt havde jeg hellere set de var slået sammen med DY el .lign, men det er mere fordi jeg har haft en del kedelige oplevelser med NB og ikke bryder mig om den måde de markedsfører sig på. Her tænker jeg på deres 50 pct. kampagne, hvor man samme dag sætter normalprisen op til det dobbelt, så slutprisen bliver den samme. NB har desværre lært lidt for meget af Ryanair og easyJet. De var ellers et rigtigt godt selskab engang. Fl.
26-08-2005, 10:58 | #16 | |
ScanFlyer Rusty
|
Quote:
|
|
26-08-2005, 12:41 | #17 | |
ScanFlyer Crusty
|
Quote:
28-08-2005, 17:10 | #18 |
ScanFlyer Inventory
|
Men var maersk en "flag carrier"?
Ellers håper også jeg på at det blir en allianse med DY - det kan bli en spennende utfordrer - pluss at det nye selskapet har tydligvis noe å lære når det gjelder å tjene penger av DY!! |
28-08-2005, 20:47 | #19 |
ScanFlyer Dusty
|
Er enig med EB ang designet til Maersk.....vil heller ikke savne det. Sterlings' er langt bedre.
|
28-08-2005, 21:16 | #20 |
ScanFlyer Molded
|
Kommer Steling med noen tall for Q2? Eller er dette hemmeligholdt.
|
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|