|
05-05-2009, 07:19 | #1 |
ScanFlyer Blue
|
Tallin, Riga eller Vilnius?
Skal i år kun ha EN ukes sommerferie, og tenkte å gjøre det billig i år.
Ser at Norwegian har billige reiser til de baltiske hovedstedene, og siden jeg ikke har vært i noen av de tidligere, kunne jo det ha vært en fin erfaring å ta med seg. Imidlertid klarer jeg ikke å bestemme meg for hvilken av de tre byene jeg skal velge, og er derfor interessert i tips/anbefalinger. Takk på forhånd. |
05-05-2009, 07:25 | #2 |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
Re: Tallin, Riga eller Vilnius?
Hva med å besøke et par av dem med det samme du er i området? Det enkleste å gjøre når man ikke kan bestemme seg er å gjøre som Ole Brumm
|
05-05-2009, 07:54 | #3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
Har vært alle tre, men Tallin er favorittten..
|
05-05-2009, 08:29 | #4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
Jeg står overfor en liknende valgsituasjon da vi er en vennegjeng som enten skal til Tallinn eller Riga til høsten. Jeg har besøkt alle tre byer tidligere, og jeg må innrømme at Vilnius var en stor og positiv overraskelse. Kanskje mest fordi jeg ikke hadde noen forventninger - byen har blant annet en stor gamleby og er Europeisk kulturhovedstad i år. Dette er vel også det baltiske landet med de laveste prisene. Ellers er det liten tvil om at Tallinn er en koselig by; det er jo en middelalderby og store deler av gamlebyen (og bymuren) er intakt. Riga har mest turister, er dyrest og er kanskje den "letteste" byen å besøke. Store deler av den ble ødelagt under andre verdenskrig, men gamlebyen og byparken er bygget opp igjen og fremstår veldig bra. Skal du være på Baltikum en uke ville jeg definitivt besøk to av byene, alternativt reist til kysten - noe som er lettest i Estland. Er du i Estland ville jeg også besøkt Tartu. airBaltic og Estonian Air har også rimelige billetter.
|
05-05-2009, 21:30 | #5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
Hva med en tur innom Jurmala eller Liepaja hvis du skal til Latvia og være der en uke? Begge skal være spennende sommerdestinasjoner, der førstnevnte antageligvis er mest turistifisert i så måte. Begge steder skal by på minst ett hotell hver med relativt høy standard.
|
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|