|
18-01-2023, 05:47 | #1 |
ScanFlyer Inventory
|
Onsdag på Røros
God morgen fra Erzscheidergården på Røros. 9 1/2 timers søvn gjorde godt. Nå åpnes det for kontorering og planlegging av neste ukes reiser innenlands og utenlands. Men først kaffe…mye kaffe. Hjem med dashen i kveld…neppe privatprop som jeg hadde opp på mandag…og bra er det både for Widerøe og Røros. Ha en best onsdag.
|
18-01-2023, 06:12 | #2 |
ScanFlyer Rusty
|
Re: Onsdag på Røros
God kveld fra Seattle. Her har jeg brukt dagen bare på å bli litt kjent med byen og det virker som en ganske trivelig by. Spist kyllingvinger på pub har jeg også gjort. Så har jeg brukt tid på Amtrak, hvorav den eneste løsningen tilslutt var å dra ned på stasjonen for å se om de kunne fikse problemet med å redeeme en voucher som jeg fikk pga jeg kansellerte opprinnelig planlagt reise. Det klarte dem så nå har jeg faktisk en billett her fra til San Francisco på toget på fredag. Dvs Emeryville - San Francisco er jo buss da.
Fyren mente å påstå at det var buss for tog til San Francisco pga flom, men det har ikke gått noe Amtrak tog til San Francisco by på flere tiår. Men jeg skal gi han et halvt poeng da en god del av strekningen sør for Bay Area erstattes med busser om dagen ja pga flom og ras osv og det er en del skinnegang som må fikses opp i (toget går egentlig hele veien til Los Angeles). Hva gjelder min bagasje? Tja ikke hørt en dritt og jeg tenker på å anse hele greia som tapt etter hvert dessverre. Men alt er meldt inn til de instanser jeg kan melde det inn til for å si det sånn og da kan jeg ikke gjøre noe stort mer. Nevnte i går uansett at jeg ikke tenker så mye på det lenger og det gjelder fortsatt. Så nå blir uansett alt jeg hører om det en positiv overraskelse. |
18-01-2023, 07:11 | #3 |
ScanFlyer Rusty
|
Håper turen går seg mer og mer til Hypern. Det rareste med slike Murphys Law-turene er jo at de for først minner.
God morgen fra Knausen. Bil-løs og låst rygg er en dårlig kombo, men Dragen er på allerten og svipper meg ned til kiropraktoren som jeg til stadighet forteller har Norges vondeste spa. Mye møter og kos i dag med noen ganske spenstige kontrakter som er closet - endelig kommer resultatene etter ganske heftig aktivitet i 2023. Plutselig må vi kanskje ha større kontor. |
18-01-2023, 07:26 | #4 |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
God morgen fra kontoret. En espresso, får årets første travek request kan sendes ut. Får se om Tårnfrid rekker hjem i tide, eller om jeg må ta med meg minstemann på storebrors hocketrening i kveld. Dessuten skal det spilles inn en podcast om fly. Ha en fin dag
|
18-01-2023, 08:05 | #5 |
ScanFlyer Rusty
|
God morgen fra Clarion "Luft". Frokosten her er akkurat innafor krav-spec. Fordelen er at en da bare spiser for mye, ikke altfor mye. Litt kontorering før jeg skal kurses i hvordan man skal snakke med (kanskje mest til) folk.
Noen som forresten vet hvorfor jeg må være pålogget når jeg starter å skal se en nedlsstet film på HBO max? Hypern: Håper på litt rapport fra SEA-SFO turen med tog. |
18-01-2023, 08:27 | #6 |
ScanFlyer Rusty
|
God morgen fra KLM-loungen AMS.
Første legg ned fra SVG med red-eye flighten , neste over til DEL med KL871. Overraskende mye folk på denne tiden av døgnet og året. Vel , det blir nok mer etter hvert ut over vil jeg tro. Et par timer jobbing før neste forflytning østover. Ha en fin dag. |
18-01-2023, 08:31 | #7 |
ScanFlyer Gold
|
God Langonsdag fra Lommedalen. Ferie!!! Og klar for ett 30 timers døgn. Skal øyeblikkelig ut å fjerne de 3-4cm med snø som har kommet i løpet av natten. kl 11.30 kommer min mor å kjører oss til Sandvika stasjon, der Vy skal ta oss til OSL. Er toget i rute vil vi ha 2t58min på OSL før Norse tar oss, i sete 8 G og I til FLL. Fra FLL blir det Trirail til Miami intermodal og derfra buss 150 til Miami Beach south. Jeg regner med ankomst til Hotel Chesterfield, 855 Collins Avenue mellom kl 22 og 23 Miami tid. Da blir det nok rett i seng vil jeg tro. Værmeldingen sier 21 grader i Miami Beach kl 22. det blir deilig.
For øyeblikket er 28 av 56 seter reservert i Premium og det er ca 40% reservert i Economy på Norse Flighten. Ha en trivelig dag alle sammen |
18-01-2023, 08:58 | #8 |
ScanFlyer Crusty
|
God morgen fra Kongsberg
Her må jeg straks en tur til apoteket. Oppdaget at det var tomt for langtidsvirkende insulin. Ikke noe stor krise altså, men apoteket er ikke langt unna, så jeg får ta meg en tur og fikse det om litt. Benytter samtidig anledningen til å fylle litt på i mitt eget apotek med medisiner som jeg snart går tom for. Ellers fikk jeg bestilt meg en tur til Zurich i går. Kona og jeg drar dit i midten av april. Jeg regner med vi ender opp med Luzern slik jeg nevnte tidligere. Flyvningene vi skal ta er med SAS metall begge veien, men er codeshare med LX. Det var faktisk noe billigere å bestille business flex hos swiss.com enn plus pro hos SAS, så jeg endte opp med å bestille hos LX. Flighten er med LX flightnummer. Har en lounge tilgang i Zurich med slik billett?
18-01-2023, 09:33 | #9 |
ScanFlyer Ununoctium
|
Trallabom fra heimekontoret. Her har man vært oppe nokså tidlig og kontorert i vei. Straks dags for litt frokost, før Storsmurfen skal få låne kontoret noen timer. Kan på sett og vis si at vi har etablert "hjemmebarnehage".
Plan for dagen er å gå ut og gå en tur. Det blir, forhåpentligvis, siste oppfølging etter 50-års servicen min og så skal jeg selge noe. Det er mottoet som står på pulten på kontoret. "Selg noen til en eller annen. Hver dag." Ha en fin en
18-01-2023, 09:40 | #10 |
ScanFlyer Dusty
|
Morn fra Kolsås. Tidlig start på hjemmekontoret = tidlig ferdig. Kanskje man tar med akebrettet når man henter i barnehagen siden det ligner på ordentlig snø ute.
|
18-01-2023, 09:43 | #11 | |
ScanFlyer Rusty
|
Quote:
|
|
18-01-2023, 10:59 | #12 | |
ScanFlyer Gold
|
Quote:
Vi tar Bussen til MIA ca kl 11 i morgen, for å reise videre mot Quito, der det har regnet i 2 uker... Jeg vet ikke hva vanntemperaturen er i Miami, det er 3-400m å gå til sjøen, så vurderer et morgenbad. Vårt bud på oppgradering er avslått, så da blir det economy fra MIA til Quito |
|
18-01-2023, 14:21 | #13 | |
Flyklapper
|
Quote:
G’morgen .. snart i gang med en femdagers arbeidsøkt. Tåka ligger tett mellom kaldfrontene, så levelig på terrassen i dag til bikkjenes store glede. Mye å bjeffe på, spesielt den store rosa søppelbilen. Stor glede. Kom meg gjennom ‘USA-sjekken’ i går uten å bli stoppet på veien ut. Det ville skje hvis de fant noe skikkelig muffens, sa dem. Fire stasjoner hvor jeg ble koblet til diverse måleapparater, så sendt på dør. Resultatet kommer i posten. Fikk gå, så da holder vel skrotten en stund til .. |
|
18-01-2023, 14:33 | #14 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
Quote:
Fikk telefon jeg også nå og alt var brillefint. Så da får jeg feire med en rett i kroppen
18-01-2023, 17:32 | #15 |
ScanFlyer Rusty
|
Tja så er vel helsesjekker på friske mennesker stort sett humbug i følge fagmiljøene på slikt, men men er ikke noe veien for at Volvat et al kan tjene store penger på slikt. For all del folk kan gjøre hva de vil, men sånn rent vitenskapelig har det stort sett ikke så mye for seg bortsett fra screening mot enkelte krefttyper.
|
18-01-2023, 18:52 | #16 | |
Flyklapper
|
Quote:
Ren skrekkpropaganda. TENK om vi finner noe ... Folk betaler villig vekk. Kjempebusiness. Dere har litt å lære av Lifescreening og de andre rullende 'klinikkene'. |
|
18-01-2023, 20:16 | #17 |
ScanFlyer Gold
|
Nåja, nok av de som finner ut at de har tarm eller prostata kreft for sent. Her borte er det standard sjekk etter 50, nå flyttet opp til 45. Fullt dekt av forsikring, billigere enn kreft…
Men siden jeg har lenge igjen til jeg når den alderen…… |
18-01-2023, 22:07 | #18 | |
ScanFlyer Rusty
|
Quote:
Sent fra min SM-G990B via Tapatalk |
|
18-01-2023, 22:48 | #19 |
ScanFlyer Gold
|
Trodde ikke det var screening i Norge. Hører at folk får kreft og aldri fikk tilbud om screening, og da er det for sent.
|
18-01-2023, 23:02 | #20 |
ScanFlyer Rusty
|
God kveld fra New Delhi,
18 grader ved ankomst med KL871 . PH-BQM har fortsatt det gamle interiøret, men sete 2A er helt OK for en 8-timers flight. God service som vanlig med KL. Bra flighten gikk greit , vi var kun noen få vestlige ombord , resten innbyggere som tilhører her borte. Jeg har aldri sett så mange gamle folk(uten spaserstokker) , men som måtte truckes ombord av spesialtjenesten på Schiphol. En tenkt evakuering av kjerra ville ikke gått bra med så mange gamle folk som ikke hadde evnet å fote seg. Inderne har ikke køkultur og boarding ble et sant kaos. Tilbringer noen timer i Air India Gold loungen før neste flight ned til Pune. Den er litt sliten og ikke den helt store opplevelsen , men man er i India. Like mye støv og forurensning inne i T3 som på utsiden. Munnbind blir da obligatorisk. Flighten var silkesmooth hele veien , over Svartehavet observerte jeg 2 AWACS maskiner nord for oss , undrer hva de gjorde der? Nå flyes det også nord for Afganistan og ikke over Kabul som tidligere. Mye trafikk inn til DEL så det ble en halvtime med frem og tilbake over Delhi. Her er det like mye trafikk på natten som på dagtid. Vi ligger 41/2 time foran i tid. Men nå skal jeg ta litt mat og deretter se på alle de flotte indiske damene! |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|