Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-08-2014, 13:38   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default SAS med 5 uker behandlingstid på refunds?

Har en kompis som har fått trukket dobbelt på en booking gjort i våres. Etter flere utfylte skjema til CR, flere telefoner, og kontakt per Facebook har han omsider fått bekreftet at saken er som han forklarer.

Men allikevel kan ingen gjøre noe annet enn å sende saken inn til Customer Relations, som for tiden har 5 uker behandlingstid på å vurdere saken.

Dette høres jo bra uhørt ut? Vi snakker flere måneder fra første kontakt.

Bakgrunn:
2 billetter ble bestilt, den ene med feil navn (samme navn på begge billetter). Det ble ringt opp for å fikse, og det ble tilbudt (noe som var fint). For å endre navn måtte begge billettene utstedes på nytt. Dermed ble det belastet 4 billetter og så kreditert 2.
So far so good. Men like etterpå kom det en 5 belastning på 5400,- på billett nr 2. Dette stemmer ikke, og iflg kompisen min kan 05400 bekrefte dette. De kan bare ikke gjøre noe med det.

Tror jeg hadde gått bra i metning om dette hadde vært meg. Er det virkelig så "stange hodet i veggen" om dagen?

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2014, 13:54   #2
WF789
ScanFlyer Molded

WF789's Avatar

Default Re: SAS med 5 uker behandlingstid på refunds?

Har opplevd lignende selv, kontaktet banken, 5 min og det var fikset.
Old 11-08-2014, 14:39   #3
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Default SAS med 5 uker behandlingstid på refunds?

Har opplevd at SAS har brukt lang tid på behandling av refunds en del ganger, men etter 4 uker ringer jeg alltid inn og etterlyser. Da har personen i andre enden i 5 av 6 tilfeller tatt en telefon videre og vips 5 min etter så kommer refund notice på mail og pengene følger tett på.

Tydelig at de har stor kø til tider ja. Men så er det stor forskjell på hvem du treffer på kundeservicen, når du ringer og ikke minst om du er EBG+ eller ikke.

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Har opplevd lignende selv, kontaktet banken, 5 min og det var fikset.

Det er en smart måte og få ned ventetiden på slike saker dersom kunden av økonomiske årsaker ikke kan eller gidder å vente. Det slike saker som er årsaken til at det er anbefalt å betale med kreditt.

Husk at Banken bare overtar kravet/ prosessen mot SAS. Og med tanke på at vi venter i opp til 40 år på at folk skal gjøre opp for seg, så tåler vi fint fem uker

Last edited by RedLine; 11-08-2014 at 15:42. Reason: skrivefeil
RedLine is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules