Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-09-2010, 22:42   #1
barca
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 577
Default Club Europe med BA

Hei!

Jeg skal reise med BA LGW-MRS en gang i oktober en vei. Jeg kjøpte en billett her om dagen som kostet £50 og så har jeg fått tilbudet om å oppgradere meg til Club Europe for £80. Tilbudet var mye billigere i forhold til hva jeg måtte ha betalt dersom jeg hadde kjøpt en enveis billett som koster £598 en vei. Jeg skal kun ha med håndbagasje/ryggsekk, ikke noe mer. Det kan nevnes at jeg har et Diners Club kort så jeg har gratis tilgang til Wentworth Lounge i North Terminal i LGW. JEg hadde noe spørsmål om Club Europe tilbudet til BA.

Er det anbefalt å bruke £80 på oppgradering en vei LGW-MRS?
Hva kan man forvente av servering ombord i en slik flyvning om morgenen og på dagen i Club Europe?
Er loungen til British Airways bedre i LGW enn f.eks Wentworth Lounge som ligger i samme terminal, altså North Terminal i LGW? Kan man forvente bedre mat og drikke enn Wentworth Lounge?
Er det stor forskjell på comforten ombord i BA flyene`som flyr i Europa


Jeg håper at noen kan gi meg fornuftige svar på spørsmålene mine. Så får jeg se om jeg oppgraderer meg til Club Europe eller ikke.

Last edited by barca; 23-09-2010 at 22:56.
barca is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2010, 23:07   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Club Europe med BA

Hvis du ikke samler BA-mil eller TPs så ser jeg ingen stor grunn til å svi av £80 en vei.

Er vel 737 som går fra LGW, så du få ledig midtsete i CE, og litt mat å tygge på (husker ikke om det er varm eller kald mat på den ruta). Drikke er gratis over hele linja både foran og bak. Bak er det stusselig med noe å bite i.

Comforten ganske lik i mine øyne - stort sett samme samme type seter på 737ene og mini-bussene. De litt tykke mørkeblå skinnsetene. Snittalderen på 737ene er høyere enn Airbus-flåten tipper jeg, uten at jeg har sett noen tall. Beinplass er bedre lenger foran i flyet, siden gardina er flyttbar - husker ikke hvor grensen går på LGW-flåten.

God tur!
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2010, 23:23   #3
barca
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 577
Default Re: Club Europe med BA

Jeg samler ikke på miles med BA siden verken de eller noen andre fra oneworld gruppen har flyvninger fra SVG. Men er det alkohol servering ombord i BA flyene om morgenen og i økonomi klassen?
barca is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2010, 20:03   #4
barca
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 577
Default Re: Club Europe med BA

Hmm, er det noen andre her inne som har erfaring med Club Europe med BA?
barca is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2010, 20:06   #5
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,653
Default Re: Club Europe med BA

Her har du et knippe med tripreports fra BA Club Europe:

Oslo-London: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=44931 og http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=52813

Oslo-Torino (): http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=45764

Oslo-Amsterdam: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=46673
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2010, 13:30   #6
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Club Europe med BA

Har flydd GLA-LGW og MAN-LGW med BA B734, og begge de serverte alkohol på økonomi, dog på ettermiddagen. Gode seter å sitte i (ja, det er de litt tykke skinnsetene), og hyggelig personal. Om det er forskjell på innenlands og europeisk vet jeg strengt tatt ikke, men det er sjelden bedre innenlands enn europeisk.
Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Er en tusenlapp ekstra hver vei verdt det med Club Europe? Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 41 09-08-2016 22:25
BA Club Europe Powell Småprat 18 02-09-2012 14:40
6 rader Club Europe? OEH Småprat 6 12-04-2011 23:42
The Final Countdown - Europe (Club Europe...) jcnorway TripReports 62 03-07-2009 01:07
BA Club Europe og FIRST kristian Flyforum 6 11-05-2008 22:51


All times are GMT +2. The time now is 10:16.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.