Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-03-2015, 05:11   #1
flyKSU
ScanFlyer Molded
 
flyKSU's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
Kamera Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

Spring Break – ferden gikk til Cancún. Dette til tross for at jeg bor i Sør-California, nærmere bestemt Isla Vista. De av dere som kjenner til stedet skjønner da at det egentlig ikke finnes noen saklige grunner til å reise langt av gårde til et sted som hovedsakelig skilter med trekkplastrene sol, strender og festing. Men Spring Break-stereotypene måtte jo holdes vedlike, må vite ...

Billetter ble bestilt tre uker før avreise, med andre ord sent nok til at samtlige ’murricanske flyselskap hadde rukket å jekke opp prisene betraktelig i sørgående retning. Så for å imøtekomme et studentbudsjett som i tillegg er preget av en galopperende dollarkurs ble det slått et kompromiss: nedover gikk vi for en red-eye i regi av Aeroméxico fra LAX til CUN via Mexico City (pesoen er litt greiere opp mot kroner serru), mens vi slo på stortrommen hjem igjen med United direkte fra CUN til LAX. Eller, det var i alle fall planen. I virkeligheten ble det slik:



Dagen etter at samtlige eksamener var vel overstått for quarteret, var det klart for avreise. Etappen Santa Barbara–LAX ble tatt hånd om av Santa Barbara Airbus. Det må her nevnes at de kjører et utmerket produkt med åtte avganger daglig hver retning. $88/retur er heller ikke en forferdelig pris avstandene tatt i betraktning. Den aktuelle strekningen av U.S. Route 101 gis dessuten karakter OK+.





Ankom LAX T2 to og en halv timer etter avreise Santa Barbara, og gikk umiddelbart i gang med å effektuere innsjekk. Køen var milelang, agentene få, og fraværet av innsjekkingsautomater påfallende. Men med tid og stundom lot det seg gjøre. Bagasjen skulle visstnok screenes separat i et monster av en maskin, så etter at agenten hadde klistret på taggen og «forseglet» kofferten med et strips var det bare å sette den fra seg ved siden av maskinen. Sikkerhetskontrollen derimot, var en rask affære.

AM569 hadde satt avgangstid kl. 00.30, og vår; som også var siste buss fra Santa Barbara for kvelden var fremme kl. 20.45. Med andre ord hadde vi GOD tid. «LAX is Happening» heter det på bannere overalt i T2, men fy pøken, det var stusselig der inne. Servicetilbudet besto av to kiosker (som virket å mangle vanntilgang og kun serverte dvaske mikrobølgeovnvarmede paier), i tillegg til et par stands med aviser og parfyme. Ubrukelig er vel det rette ordet; spesielt når du skal vente i tre timer.






Denne tok opp plassen på gaten vår inntil Aeroméxico-flyet kom inn.


Endelig ombordstigning ...

Last edited by flyKSU; 31-03-2015 at 05:16.
flyKSU is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2015, 05:12   #2
flyKSU
ScanFlyer Molded
 
flyKSU's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

AM649 LAXMEX // B738 EI-DRC // 18A Economy
Rundt midnatt ble det kauket en beskjed på PA-anlegget som skolespansken min tolket dithen at det var vårt fly som var klart for ombordstigning, og en tilsvarende beskjed gitt på engelsk umiddelbart etterpå bekreftet mistanken. Aeroméxico kjører gruppeboarding – United style – som egentlig bare er unødvendig og irriterende, spesielt ettersom det ikke virker som om gruppeinndelingen på noen som helst måte er relatert til hvor man sitter om bord. På plussiden var kabinen spektakulært fresh. Der var AVOD med USB- og standard Jack-utgang og dessuten fungerte de flappene du bretter ut på nakkestøtten; dvs. de holdt formen i stedet for å sige sammen. Benplassen var også innafor. Alt i alt vil jeg si at positivt overrasket er dekkende for å beskrive forholdene om bord.


Store, gromme skjermer.


Benplass over pari.

Vi pushet på rutetid, men takset i minst 30 minutter før vi endelig tok av. Resten av flyturen var en stillferdig opplevelse. Fylte ut immigrasjons- og tollskjemaene, før jeg slo meg til ro med den mikroskopiske posen med nøtter jeg ble gitt samt en Corona.




Omtrent på dette tidspunktet klunket Gene Autrys gamle slager på Spotify.

Landet noget før rutetid ved Mexico by sin Benito Juárez-flyplass i grålysningen, og en kort taksetur senere var vi fremme ved gate. Vel ute av flyet og inne i terminalen åpenbarte det seg en enorm vegg av mennesker som utgjorde en immigrasjonskø som snirklet seg langs sperrebåndene og forbi. Den gikk sakte. Tror vi pushet 90 minutter før vi gikk den klar.



Deretter bars det gjennom tollen, hvor det må sies at MEX har en snedig løsning på konseptet: før du passerer blir du bedt om å trykke på en rød knapp. Hvis det så lyser grønt på tavlen foran deg er det bare å rusle. Lyser det rødt derimot, vil de gjerne grave litt i bagasjen din. Dette systemet virker kanskje litt unødvendig, men om ikke annet sikrer det at hvem som blir «randomly selected» faktisk forblir tilfeldig. Selv fikk jeg grønn mann, og kunne tusle til transferbagasjebåndet for å sende bagasjen videre. Dette er noe så enkelt som et to meter langt rullebånd som forsvinner inn i et hull i veggen. Ingen inndeling etter flyselskap, klasse eller destinasjon; alt gikk i grisen.

En ny pass- og sikkerhetskontroll senere, og vi befant oss i avgangshallen. Servicetilbudet her var adskillig bedre enn på LAX, men selve bygningen var forholdsvis kjip og grå innvendig. Slenger ved noen bilder:


Tungt på Aeroméxico-siden her.





På dette tidspunkt delte reisefølget seg i tre, da vi ikke hadde klart å få til samme flight ut til CUN. Jeg befant meg i pulje to, og var egentlig grisesjalu på de i pulje tre da de skulle få fly B788. Jeg derimot, måtte ta til takke med en E190.

Last edited by flyKSU; 31-03-2015 at 05:19.
flyKSU is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2015, 05:13   #3
flyKSU
ScanFlyer Molded
 
flyKSU's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

AM569 MEX–CUN // E190 XA-MAC // 10D Economy
Dette hoppet ble gjort i regi av Aeroméxico Connect; tidligere kjent som Aerolitoral. For å døyve skuffelsen over å ikke få fly Driiimlajner velger jeg derfor for ettertiden å anse Aeroméxico og Aeroméxico Connect som to nye flyselskap under beltet fremfor ett.

Ble møtt av en noe mindre fresh kabin enn hva var tilfellet på forrige flight, men det var ikke så gærent altså. De hvite skinnsetene viste tegn til slitasje, men det må man jo bare regne med når man fyller opp et fly med ... hvite skinnseter. Benplassen var helt grei, men virket å være noe mindre enn hva jeg hadde å rutte med ned til MEX.






Aldeles nydelig, det gamle liveryet til Aeroméxico. Beklager skittflekkene.



Jeg holdt meg våken hele veien fra Los Angeles til Mexico by (til tross for de allerede nevnte nakkeflappene), men til Cancún var jeg bevisstløs store deler av ferden, selv om flapper her var totalt fraværende. Har derfor ikke så mye å rapportere om bortsett fra at jeg våknet på innflygning over en tett og flat sump/skau som strekte seg så langt øyet kunne se. Innlandet av Yucatán-halvøyen består jo stort sett av nettopp dette, men det var litt stilig å se hvordan de hadde skjært seg vei for urbanisering: alt så veldig symmetrisk og ... deilig systematisk ut fra oven.

Vel parkert ved T2 slo varmen og luftfuktigheten oss i trynet, og vi måtte plutselig ta stilling til hvilken taxi-hai som skulle få lov til å flå oss ...





I Cancún bodde vi på Hotel Grand Royal Lagoon. Navnet bør ikke lure noen, for det er et forholdsvis beskjedent sted. Men siden det er godt priset, ligger sentralt og, så vidt jeg vet, kakerlakkfritt var det mer enn godt nok for en enkel sjel som meg selv. Hadde dessuten noen kule naboer:


Rett nedenfor her lå det et par iguaner på mer eller mindre fast soling. Sikkert lokkemat for nysgjerrige turister ...


Utsikt ned til krokodillehiet.


Fra rommet.

Cancúns hotellsone er kanskje den mest veldrevne, striglede og upersonlige turistmaskinen jeg noensinne har sett, men for all del, det var gøy for en ukes tid. Hva gjelder selve oppholdet: vi snakket jo Spring Break, noe som innebar at man tungt prioriterte dette:





... men også litt av dette:







... og selvsagt måtte man se seg litt rundt også. Ingen av oss klarte å mobilisere tiltak nok til å sjekke ut Maya-ruinene i Tulum eller Chichen Itza (synd og skam egentlig når man var i nabolaget), men vi fikk plottet inn en dagstur til Isla Mujeres i programmet. Fremsto som litt mer autentisk enn hotellsonen, men bare litt.






Fikk med oss litt tropisk uvær på returen også. Spennende.
flyKSU is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2015, 05:13   #4
flyKSU
ScanFlyer Molded
 
flyKSU's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

Et sprengt feriebudsjett senere var det klart for vendereis. Vi hadde gjort det kunststykket å booke en avgang kl. 08.00, som betød at vi måtte stå opp kl. 05.00. Vi bestilte derfor to taxier til flyplassen, og avtalte pris for disse kvelden i forveien for å slippe å stresse. Men kun én dukket opp; inklusiv en sjåfør fast bestemt på å presse alle fem inn i makkverket hans av en Nissan Tsuru. Innså fort at det var nytteløst å be ham innfri løftet sitt om å hente inn en andre kumpan, så med en åpen bagasjeluke full av kofferter (sikret med hyssing. Ikke tau, hyssing) i hundreoghelvete bars det mot flyplassen og T3. Kom frem i live, men sjåførnissen insisterte på full pris: ¬$70, som var avtalt for to taxier. Konstaterte at det var uaktuelt og at han til nød kunne få $50. Til slutt ga han seg, men ettersom vi bare hadde $20-sedler for hånden krevde vi ham for $10 i retur ved $60 betalte. Dette hadde han etter sigende ikke tilgang på, så vi sa oss fornøyde med 100 pesos tilbake. Fem minutter senere kom imidlertid gjøken løpende og påsto at vi kun betalte $50, og krevde igjen sine 100 pesos. På dette tidspunktet kokte jeg innvendig fordi jeg VISSTE at drittsekken hadde byttet den ene $20-sedlen med en $10-seddel, og jeg var FULLSTENDIG KLAR OVER at vi hadde betalt grov overpris, men jeg var for trøtt til å orke diskusjonen. Ga ham de 100 pesoene tilbake, og håpte inderlig på at noen kommer til å kjøre et kne i pungen på ham i nær fremtid.

På innsjekk CUN var det enormt mange mennesker, og alle hadde visstnok bestemt seg for å flokkes rundt United-skrankene. Om til lite annet, så er EuroBonus Sølv kjekt å ha når man reiser med United av den enkle grunn at det gir deg Premier Access. Jeg ga derfor en lang bolle i reisefølget og stilte meg i superkøen, mens de på sin side fikk gå kanossagang frem og tilbake i svette rekker mellom sperrebåndene. Men det eneste dette drittsekk-movet ga meg var at jeg ble den første som fikk vite at flyet til Los Angeles var innstilt ...


Ikke la dere lure, ingen av innsjekkingsautomatene virket ...

«Jaha, hva gjør vi nå da?» lød det skråsikkert fra undertegnede i retning agenten. Han presenterte to muligheter: en via Chicago med avgang et par timer senere enn opprinnelig, og en direkte til LAX langt senere på kvelden. Førstnevnte var eneste farbare alternativ hvis jeg skulle ha sjans til å nå siste flybuss fra LAX hjem til Santa Barbara. «Chicago it is. Får du til en oppgradering?» fulgte jeg opp, fortsatt like skråsikker. Njoda, litt bedre benplass i Economy Plus skulle han få til; atpåtil bulkhead. «Nydelig. Da waiver du kanskje de $25 det koster å sjekke bagasje også da?» Det gjorde han. «Og voucher? Sulten serru ...» Jamensåklartværsågod. (Og de sa jeg ikke kan å kjøpslå fordi jeg endte med å betale 600 pesos + tips for et par skumgummiflipflops på markedet noen dager tidligere ... Hah! )

Klarerte deretter sikkerhetskontrollen i høyt tempo, for jeg gikk til innvouching av noe fast føde. Fasilitetene i CUNs T3 var absolutt innafor, selv om servicetilbudet bar preg av å være en forlengelse av de man finner i tjukkeste turistepisenteret i hotellsonen.




Gromt! Bildet ser jo nesten steingammelt ut på årntli òg, hadde det bare ikke vært for HSBC-logoen. Apropos det: hva er det med at de skal klistre navnet sitt på jetbroer overalt? De reklamerer jo så mye på denne måten at folk som ikke vet bedre må misforstå dem som en leverandør av jetbroer i stedet for en småskitten bank ...

Slo meg til ro ved gaten og kjøpte en time internett for å melde fra til de der hjemme om det inntrufne. Kort ble belastet på første forsøk, men ei noe internett. Men når det ble dratt andre gang funket det sporenstreks. Merkelige greier ...

UA1178 CUNORD // B739 N72405 // 7F Economy Plus
Ble sendt om bord i gruppe 3, og kunne konstatere at bulkhead-sete om bord UAs 739-ere absolutt godkjennes. Kan sprelle godt her:





Ble sittende å titte ut vinduet mens jeg ventet på at vi skulle pushe, og plutselig ser jeg Hulken (min særdeles grønne bag) ligge på trallen som er i ferd med å lempes inn i buken. Satt og fulgte med litt for å se hvordan de behandlet ham og vennene hans, men jeg begynte å småsvette litt da jeg så ham ligge igjen på trallen sammen med to-tre andre kofferter idet de koblet fra lasterampen. Det var nesten slik at jeg var på vei til å plinge på kabinpersonalet og be dem si ifra at Hulken også skulle få lov til å være med, men til min store lettelse viste det seg at de ville plassere ham i bakre buk i stedet for den i front.



Sen bagasje ble for øvrig oppgitt som hovedgrunn til at vi var omtrent 20 minutter sene ut fra CUN. En medvirkende faktor var kanskje også at vi snakket smått med kødannelse:


Ledet an av 788-ern jeg ikke fikk vært med ...

Omsider ble det vår tur, og vi lettet til en fantastisk utsikt over Det karibiske hav, sentrum- og hotellstripen i Cancún. Legger ved et bilde av Isla Mujeres fra oven som ble besøkt dagen i forveien:



Selve flyturen for øvrig foregikk uten de helt store begivenhetene. Utsikten du får dersom du flyr inn i USA rett nord fra Cancún er ikke akkurat spektakulær, så oppmerksomheten var i større grad rettet mot kyllingwrapen jeg kjøpte og ingefærølet jeg fikk til å vaske den ned med. For øvrig var det klarvær omtrent hele veien fra CUN til ORD, noe som egentlig var ganske spesielt – kunne se opptil flere fly passere under oss. Likevel var det ikke blitt vår heeeeeelt ennå i Chicago; to plussgrader ble det lovet fra flight deck når vi nærmet oss final. Sprekt av meg å rocke shorts her da ...


En aldeles nydelig innflygning ...


... på tur ned hit.

Summa summarum var vi ti minutter sene på bakken på ORD, og enda litt senere til gaten på grunn av kluss og tull av uante slag. Immigrasjon ble klarert på 20 minutter, toll på fem, og bagasjen droppet av i gangfart. Spankulerte smidig opp til togene, og staket kursen for T1 og C29.


Last edited by flyKSU; 01-04-2015 at 03:25.
flyKSU is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2015, 05:14   #5
flyKSU
ScanFlyer Molded
 
flyKSU's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

UA1757 ORD–LAX // B739 N39418 // 9B Economy Plus
Ble jo så klart møtt med en strek i regningen. Mitt fly – dere vet, det til LAX – var forsinket. Dette likte jeg dårlig fordi (i) jeg var trøtt og frøs på leggene, og (ii) på rutetid hadde jeg én time og førtifire minutter på å hente bagasjen min og spore opp hvor siste buss i retning Santa Barbara for dagen skulle gå fra. Forsinkelsen var imidlertid ikke sååå stor (halvtime-ish), men problemet var bare at den vokste suksessivt. Gate-agentene sjonglerte hovedsakelig med to ideer: fikse de tekniske problemene på det opprinnelige flyet, eller hente inn et nytt. Kl. 19.30; drøyt én time etter oppsatt avgang ble en beslutning tatt: nytt fly. Men det måtte først komme inn fra en eller annen åkerlandsby i Nebrahoma og tømmes. Oddsene mine for å komme meg hjem til Santa Barbara samme kveld virket på dette tidspunktet svake, dog tilstedeværende.

Jeg velger her å spole frem til når oddsene mine gikk totalt i grus: vi fikk et nytt fly, og vi kom oss om bord. Men nå ville ikke folk, av en eller annen syk grunn, sette seg ned. En stor turgruppe var tydeligvis sterkt misfornøyd med seteplasseringen sin, noe som førte til at de tuslet frem og tilbake i kabinen i over en halv time (!) etter at dørene var lukket. Dette til tross for i alt seks beskjeder over PA-anlegget om at folk måtte finne setene sine siden vi ikke kunne bevege oss før alle var tjoret fast. Dette hjalp ikke, noe som ledet til denne kontante beskjeden fra kapteinen (parafrasert):

«WOULD EVERYONE PLEASE TAKE THEIR SEATS! There are a lot of people on this flight with connections, and if you’re not all seated within the next six minutes we’re going to lose our departure slot. In that case we’ll have to return to the gate and won’t get anywhere. So please, SIT DOWN!»

Hørte de etter? Nei. Så vi endte med å takset en piruett, og tilbake til gate.

Klokken pushet nå 21.00, og galskapen var langt fra over. Nå viste det seg nemlig at det var flere personer om bord enn hva det var av innleverte boardingkort. Mange fremgangsmåter ble prøvd for å løse mysteriet, men det eneste som ga resultater var å lose om bord United-agenter fra lunsjpause utstyrt med navnelister for en headcount. Til slutt kom man fram til at det var et spedbarn som var synderen.

Klokken 21.48 var vi endelig i luften. Midt i alt kaoset skal imidlertid mannskapet ha litt ros: de holdt roen, og gjorde så godt de kunne med å dempe den dårlige stemningen med gratis AVOD, mat og drikke. Midtveis fortalte purseren meg at det på tampen før vi tok av var ganske touch and go om de bare skulle innstille flygningen, ettersom crewet begynte å nærme seg obligatorisk hviletid. Siden de var LAX-baserte valgte de likevel å komme seg hjem.

Vi tok omsider ned på LAX kl. 23.26 og jeg ønsket sidemannen, som hadde 14 minutter på å hente bagasjen sin og løpe fra T7 til TBIT for å nå flyet sitt til Brisbane, lykke til. Når det gjaldt meg selv: den siste bussen hadde forlatt LAX for lengst, og på det tidspunktet var jeg altfor trøtt til at det hadde vært forsvarlig av meg å leie en bil for å kjøre i to og en halv timer. United sin servicedisk kunne dessuten melde om at alle hoteller i nærheten av flyplassen var fullbooket. Så enden på regla ble dermed at jeg sluknet på en benk i ankomsthallen, og satset på å ta første buss kl. 09.00 morgenen etter. Dessverre var den full idet den nådde T7. Ringte bolaget og booket plass på neste buss kl. 11.00, og slepte meg over til T1 for å komme i forkant. Det gikk, og jeg sovnet sporenstreks om bord.

Alt i alt en morsom tur, dog slitsom retur. I den forbindelse ønsker jeg å rette et spørsmål til alle ekspertene her inne: som student har jeg ingen skrupler for å riste United for litt kompensasjonsdollars dersom det lar seg gjøre. Finnes det et meksikansk/amerikansk tilsvar på EC 261/2004 som kan omfatte en drøyt 12 timers forsinkelse til sluttdestinasjon?

Uansett, takk for titten!

flyKSU is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2015, 07:47   #6
Flight Cancelled
Bonusjeger
 
Flight Cancelled's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

Jasså, var du også i Cancun i springbreak. Husker selv jeg skvatt til vandrende gatelangs på søken etter en taxi hjem en natt når jeg så krokodilleskilt. Ikke bare skal man ha hai å være redd for...

Fin tripreport! Du skriver både engasjerende og informativt, en meget god kombinasjon.
__________________

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2015, 09:35   #7
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

Dette var morsomme greier. Takk for flott rapport!
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2015, 09:36   #8
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

Takker! Fin fin rapport!
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2015, 09:58   #9
rkvalvaa
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Bergen
Posts: 304
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

Takk for flott rapport :-)
rkvalvaa is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2015, 10:18   #10
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,233
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

Strålende. Kan skrive under på at CUN kjører hardt på turisme. Ruinene du gikk glipp av er derimot flotte.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2015, 22:26   #11
AvoidingRoyster
ScanFlyer Blue
 
AvoidingRoyster's Avatar
 
Join Date: Mar 2013
Location: Drammen
Posts: 74
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

Tipp topp tommel opp rapport, ble nesten sliten her i sofaen av å lese om strabasene på hjemturen
AvoidingRoyster is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2015, 08:52   #12
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

Takk for flott rapport!
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2015, 10:39   #13
Strominho
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Østlandet
Posts: 241
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

Kanonrapport. Takker og bukker ☺
__________________
Strominho is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 14:04   #14
reiseportalen
travelling nerd
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 101
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

Dette var en særdeles fin rapport! Jeg drømte meg helt bort.



.................................................. ....
http://www.reiseportalen.blogspot.no/
reiseportalen is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2015, 20:07   #15
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

Topp rapport
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2015, 19:59   #16
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Til Cancún med Aeroméxico og United (LAX-MEX-CUN-ORD-LAX)

Takk for flott rapport - med god beskrivelser og fine bilder. Høres ut som ganske slitsomme opplevelser på samtlige flyplasser - hadde neppe orket noe sånt selv. Og klage ville jeg definitivt sendt.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Med Delta i C til LAX RJon TripReports 16 25-01-2017 06:10
YVR-LAX-SYD-MEL-LAX-YVR Oktober 2011 petter380 TripReports 10 06-03-2012 14:27
Virgin America inntar Chicago O'Hare 25. Mai. Åpner ORD-SFO og LAX Tommy777 Flyforum 2 17-02-2011 20:29
ORD-LAX-ORD Tommy777 TripReports 3 12-10-2006 09:10


All times are GMT +2. The time now is 11:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.