Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-05-2011, 08:12   #1
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,619
Default Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Sitter litt og funderer på en shoppingtur til US and A. Har god firmaavtale på eco extra med Sas til EWR, men nå så at jeg har omtrent samme pris til Jakarta, SIN, KUL, MNL, BKK og HKG. Og som den milage-junkien jeg er jo da Asia å foretrekke. Noen som vet om det er US and A-priser på ting i noen av disse byene? Tenker på elektronikk, barnevogn (USA er halv pris av norsk pris) og "middelklasse klær" (Polo, Boss etc) og annet stæsj.

OT: Noen som forresten vet om det bare er å bytte ledning (transformator på stikkkontakten) om en kjøper B&W Zeppelin til Ipod i US and A, eller må man inn i selve høytaleren og romstere?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 08:29   #2
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Vil anbefale Singapore og Hong Kong for shopping. Finnes det ikke der, så finnes det ikke.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 09:48   #3
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,304
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Hong Kong er et shopping-paradis, det samme er Tokyo.
Selv vil jeg anbefale Seoul, nesten like bra utvalg som de to nevnte byene, men mye hyggeligere priser.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 10:11   #4
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Tror nok prisene er en god del høyere i Asia enn USA på ekte vare dessverre. Det er jo som du er inne på latterlig billig for mye i USA, bl.a. selger de jo klær som koster skjorta (sic!) i Norge for slikk og ingenting der borte (ofte 1/4 av prisen). Vi blir "royally shafted" på merkeklær i Norge.

Amerikanerene er jo vant til å få "alt" mye billigere enn resten av verden, et annet godt eksempel er jo biler.
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 10:35   #5
LN-BLO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Singapore og Hong Kong har som allerede nevnt det aller meste... Likeså er Bangkok ett shoppingmekka. Kjøpesentere i verdensklasse både når det gjelder størrelse og utvalg, F.eks. Siam Paragon... Men det er jo dessverre sånn på den kanten av verden at rabatten på bla. klær ikke er så veldig stor i forhold til Norge. Dette gjelder også andre merkevareprodukter.
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 11:25   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,119
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Jeg støtter opp om det se fleste over her sier - Bangkok, Hong Kong og Singapore er geniale shopping byer - prisene er så som så, men fullsortimentet de har der borte er hinsides.

Jeg støtter også opp om at shopping generelt i USA er langt rimeligere en disse asiatiske byene, og der er jo også sortimentet stort sett imponerende.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 12:17   #7
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,742
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Hvordan er prisene i Shanghai og Kuala Lumpur? Hotellprisene er mye lavere i KL enn Singapore, og Shanghai er lavere enn Hong Kong.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 12:32   #8
Øivind
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Hong Kong er ikke bare en fantastisk shoppingby, men en utrolig facinerende by på alle måter.
Så jeg hadde uten tvil valgt den.
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 12:56   #9
LN-BLO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Hong Kong, Bangkok og Singapore er nok ganske like i forhold til både sortiment og prisnivå på shopping.

Når det kommer til hotellpriser er Singapore og Hong Kong dyrere enn Bangkok. Kuala Lumpur, rimeligere enn Singapore og Hong Kong... Shoppingutvalget er vel ikke helt på høyde med Bangkok, Hong Kong og Singapore i Kuala Lumpur men likevel fantastisk.

Vet ikke om trådstarter har vært i en eller flere av byene som er nevnt i denne tråden, men i mine øyne er Hong Kong, Bangkok og Singapore de tre sikreste valgene som storbyreisemål i sørøst-asia sett i ett helhetlig perspektiv som reisemål. har Singapore som min personlige favoritt jeg da...
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 13:18   #10
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,304
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Jaja, smaken er som baken. Personlig synes jeg Singapore er en av de minst interessante byene i Asia.
Bangkok er nok billigere enn både Singapore og Hong Kong, dersom prisene er det viktigste kriteriet.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 17:36   #11
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Shanghai betrakter jeg ikke som shoppingby. Du finner de typiske billige fakeproduktene som vesker, kofferter, klære osv., mens originale merkeklær er dyrere enn i Norge. Skal du ha non-fake er vel USA best, spesielt nå med den lave dollarkursen (også kalt amerikanske sukater).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2011, 16:17   #12
LN-KEH
Doodlebugger
 
LN-KEH's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Oslo / Nordsjøen
Posts: 470
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Hei,

For kamerautstyr anbefaler jeg Kuala Lumpur framfor Singapore.


MVH
Knut Erik

Last edited by LN-KEH; 07-05-2011 at 16:27. Reason: feilstaving
LN-KEH is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2011, 18:26   #13
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Det er ulike priser på ulike produkter i ulike land, jeg ville valgt USA for i snitt er de billigst på det meste av dyrere merkeprodukter. Hvis det er elektronikk, så er Seoul mitt valg. De er billigst, og ikke minst så får du produkter som i praksis kan brukes rett i stikkontakten her hjemme. Når det gjelder klær, "vestlige" merkeklær er billigst i USA. I Kina f.eks. så er disse produktene vesentlig dyrere. Men du kan selvfølgelig få annensorterings og fake nærmest gratis. Og er du ikke ute etter merker så er skreddere i Kina, Thailand, og mange andre land billige. De fleste sør-øst-asiatiske landene har store shoppingsentree rettet mot overklassen og rike turister, og med markeder som retter seg til resten, og priser varierer deretter. Jeg liker veldig godt Malaysia, fordi der er skillet minst, og det er lettest å forholde seg til. Kuala Lumpur er på mange måter det Singapore er, men vesentlig billigere. Hong Kong er på mange måter i samme bås.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2011, 18:39   #14
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,805
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Quote:
Originally Posted by Ezp1 View Post
Hong Kong, Bangkok og Singapore er nok ganske like i forhold til både sortiment og prisnivå på shopping.
Mærkevarer og luksusvarer er som regel dyrere i Bangkok.
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2011, 19:56   #15
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,742
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Hvis man skal ha seg 2-3 skreddersydde dresser, hva anbefales av Kuala Lumpur og Singapore? Kvalitetsnivået er kanskje det samme, men hva med pris?
Er det noen som har konkrete eksempler på en skredder eller to som er veldig bra?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2011, 20:47   #16
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Beste shoppingbyer i Sør-øst Asia

Når det gjelder skreddere bør du ha lokalkjennskap. Jeg brukte skredderen på mitt faste hotell i Shanghai som ligger 30-50% høyere i pris enn de rimeligste, men i følge mine lokale bekjentskaper er det mer enn verdt det. Finnes også masse "expatriate" forumer som skriver om pris/kvalitet på ulike markeder og skreddere.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Trip Report sommeren 2016 Sør-Øst Asia staale TripReports 37 27-08-2016 13:24
Problem med Air Asia og Øst Timor tips? Sondbjo Reiseforum 8 22-06-2013 13:51
OSL sør øst nord vest, mange bilder. putzmeister Bilder & foto 18 15-07-2010 21:29
ATCBOX for Øst/sør/vestover/Danmark/Sverige ATC-flyradar Flyforum 0 02-02-2007 18:57
Invasjon fra sør og øst! atck Flyforum 8 09-03-2006 10:22


All times are GMT +2. The time now is 05:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.