Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-06-2016, 07:54   #61
Marianne
Newcomer
 
Join Date: May 2016
Posts: 1
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Det skal ikke være nødvendig å legge inn på alle legs. Jeg har en tur til HKG i september, der har jeg kun lagt inn bud på HKG-ARN uten problemer.
Marianne is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2016, 10:34   #62
matsh
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 77
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by kaijoar View Post
Nei, det skal ikke være slik. Fløy EVE-OSL-CPH-EWR med bare siste leg oppgradert, og i morgen har jeg oppgradert bare siste leg av OSL-CPH-SFO. Det hørtes ut som en dårlig unnskyldning for en IT-feil de ikke forstår selv...
Det kan nok stemme bra. Fikk chattet med en oppegående person i dag, som skulle ta det videre med EB-avdelingen og sende meg mail. De innrømte hvertfall at det var feil.
matsh is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2016, 08:21   #63
espeno
ScanFlyer Blue
 
espeno's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Kongsberg, Norway
Posts: 353
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

En liten morsom opplevelse som får meg til å tvile litt på hele Plusgrade. Hadde lagt inn et "bud" på oppgradering på ca 2000, til Plus på SK925 CPH-IAD i morgen. I mine øyne et høyt bud, som ikke godkjent. Et par timer senere får jeg SMS fra SAS om at jeg kan oppgradere til Plus i gaten for DKK999. What?
__________________
Espen
espeno is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2016, 17:05   #64
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by espeno View Post
Et par timer senere får jeg SMS fra SAS om at jeg kan oppgradere til Plus i gaten for DKK999. What?
Det vil nok skje relativt ofte, og skyldes først og fremst at man ønsker å ha et visst antall plasser åpne for salg fram til innsjekk stenger. Siden det er basert på automatikk og prognoser så blir det nok ofte avvik fra forventet salg og hvor mange man kan oppgradere. Derimot når man oppgraderer i gate så er salg og innsjekk stengt, så man vet hvor mye no-show og faktisk ledige seter ombord. Det er faste priser på oppgradering i gate (med kampanjepriser i sommer), så det er ikke samsvar mellom hva man har sett for seg via plusgrade.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2016, 17:13   #65
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Hva er kampanjeprisen Plus til Biz?

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2016, 23:38   #66
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Noen med tilgang til Expertflyer som gidd å sjekke (tentativ) fyllingsgrad på SK 908 2. juli og SK 901 9. juli? Plus og Business.

Takk!
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2016, 23:51   #67
vegardg
ScanFlyer Blue
 
vegardg's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 256
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Noen med tilgang til Expertflyer som gidd å sjekke (tentativ) fyllingsgrad på SK 908 2. juli og SK 901 9. juli? Plus og Business.

Takk!
908: C4 D4 Z0 R0 J0 Y5 S5 B0 P0 A0 E5 M4 H4 Q3 V3 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

901: C7 D7 Z7 R0 J0 Y6 S6 B5 P4 A2 E5 M4 H4 Q3 V3 W2 U2 K2 L1 T1 O0 G2 N0
vegardg is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2016, 18:01   #68
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,699
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Er det bare meg ellee har pris for oppgradering økt sykt? Tror nesten det lønner seg å avbestille Go og bestille Plus ihvertfall på langdistanse...
Og da er man garantert bedre sete... sitter og funderer på det når man likevel er innafor 24 timers limiten.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Hypern is online now   Reply With Quote
Old 29-08-2016, 22:41   #69
MCO-WDW
ScanFlyer Blue
 
MCO-WDW's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 221
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Fikk oppgradert OSL-EWR fra Go til Pluss på Onsdag.
1010kr var mitt bud.
Ser at det er fortsatt 24 Pluss seter igjen.
Go er passe stappfull.
Så minstebud funker forsatt bra.
MCO-WDW is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 13:54   #70
JasonEckhoff
Newcomer
 
Join Date: Sep 2016
Posts: 3
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Når det gjelder oppgraderinger på flybilletter ved hjelp av plusgrade, som brukes av 36 flyselskaper, så har BusinessClass.se laget en kompleks funksjonalitet som heter FLIGHT UPGRADE GURU. Denne gjør det enkelt å registere data når du oppgraderer og hensikten er at når du selv skal ut å reise, så vil erfaringer fra andre reisende hjelpe deg å by det rette beløpet eller poeng, slik at du ikke behøver å betale for mye.

Man finner funksjonaliteten her:http://www.businessclass.se/flight-upgrade-guru/

BusinessClass har også nå en konkurranse, som gjør at de som legger inn data, feks tidligere erfaringer fra denne tråden, vil få lodd og kan vinne 20.000 EB poeng. Mer om dette her: http://www.businessclass.no/flight-u...ts-som-reward/

PS: jeg legger ikke skjul på at jeg jobber med BusinessClass og håper ikke dette anses som reklame fra en konkurrerende virksomhet til Flyprat. BusinessClass er nå fremover mye mer rettet mot transaksjoner, gode deals og fly/hotellsøk etc. Men med denne funksjonaliteten så kunne vi tenke oss et godt samarbeid med Flyprat da det er i alles interesse å ikke betale mer enn nødvendig for upgrades.

Hilsen Jason Eckhoff
JasonEckhoff is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2016, 17:06   #71
MCO-WDW
ScanFlyer Blue
 
MCO-WDW's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 221
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

You must be logged in to use the FLIGHT UPGRADE GURU®
---
Er ikke bra nok.
Vi får nok spam mail som det er.
MCO-WDW is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2016, 11:52   #72
JasonEckhoff
Newcomer
 
Join Date: Sep 2016
Posts: 3
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by MCO-WDW View Post
You must be logged in to use the FLIGHT UPGRADE GURU®
---
Er ikke bra nok.
Vi får nok spam mail som det er.
Hei, hmm. Forstår deg godt, spontant. Er ikke glad for unødvendige innmeldinger overalt selv. Men dette er et sikkerhetsspørsmål og handler også om troverdighet for funksjonaliteten. At man skal være logget inn når man legger inn denne type data, er for å unngå falske innleggelser. Litt som ved reviews, så kan slike tjenester være beheftet med data som ikke har sammenheng med virkeligheten. Å være logget inn når man legger inn slike ting, kan sammenlignes med at man her feks må ha deltatt litt på tråder etc før man kan legge inn egne...

Ellers blir jeg noget såret over bemerkningen om spam, noe dette så desidert ikke er. Vi har investert penger i en non profit funksjonalitet som skal løse problemet med denne tråden, nemlig å strukturere ustruktrerte data, slik at du og jeg og alle andre skal kunne oppgradere rimeligst mulig, på hele 36 flyselskaper. En funksjonalitet som er unik globalt...

Last edited by JasonEckhoff; 21-09-2016 at 12:09.
JasonEckhoff is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2016, 18:49   #73
FamilyGuy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Denne passer kanskje ikke helt inn her, men beste alternativet jeg fant etter å ha bladd noen sider.

Hadde i dag en litt pussig opplevelse hos sk TRD-BOO.

Valgte i går sete 6a med min SAS go billett, da jeg kom inn på flyet i dag ser jeg at "GO behind this seatrow" står på nakkestøtten på min rad.

Reiser en del i jobben, men har bare kommet til sølv, så tviler på at vi snakker noen oppgradering her.

Kan det være så enkelt som at flyet skal videre til TOS, og har flere plusspassasjerer fra BOO og ikke vil flytte på skiltet underveis?
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK
18.12.22: BKK-UTH
01.01.23: UTH-BKK-TDX
11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD
FamilyGuy is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2016, 19:23   #74
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,680
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Nei, det hender de kanskje glemmer å flytte det, men har opplevd flere ganger at de flytter det etter boarding completed.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2016, 15:38   #75
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Lite spørsmål her;

Har en økonomi billett for i morgen fra Oslo til Miami. Fikk Mail fra SAS i dag om at jeg har blitt oppgradert til Plus. Meget hyggelig av de.

Kan jeg med 25K oppgradere denne oppgraderingen til C ?
Klette is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2016, 17:45   #76
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Klette View Post
Lite spørsmål her;

Har en økonomi billett for i morgen fra Oslo til Miami. Fikk Mail fra SAS i dag om at jeg har blitt oppgradert til Plus. Meget hyggelig av de.

Kan jeg med 25K oppgradere denne oppgraderingen til C ?
Ja, ved check-in (og/eller gate?) CPH har jo en utvidet betjening i gate på IC-avganger, litt usikker på hva MIA har ved gate.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2016, 19:50   #77
CrtochRocket
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2016
Location: SVG
Posts: 104
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Ja, ved check-in (og/eller gate?) CPH har jo en utvidet betjening i gate på IC-avganger, litt usikker på hva MIA har ved gate.
Meg og minst en til prøvde, uavhengig av hverandre, å oppgradere med poeng/cash fra Go--> Plus ved gate i MIA 14.10.16.

Vi ble begge avfeid. Litt rart da vi gikk fra MIA med rundt 50% belegg i Plus.
CrtochRocket is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2016, 12:58   #78
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by CrtochRocket View Post
Meg og minst en til prøvde, uavhengig av hverandre, å oppgradere med poeng/cash fra Go--> Plus ved gate i MIA 14.10.16.
Vi ble begge avfeid. Litt rart da vi gikk fra MIA med rundt 50% belegg i Plus.
Wow, såpass. Så da er det bare ved check-in nå, og ikke ved gate? Mulig at SK personell ved OSL/ARN/CPH fremdeles kan oppgradere på utreise i gate? Noen som vet om det fremdeles stemmer?
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2016, 13:24   #79
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 852
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Wow, såpass. Så da er det bare ved check-in nå, og ikke ved gate? Mulig at SK personell ved OSL/ARN/CPH fremdeles kan oppgradere på utreise i gate? Noen som vet om det fremdeles stemmer?


Så langt jeg vet...

ARN har egen skranke i 2 etg. non-schengen som gjør alle oppgraderinger. Denne er bare få min fra gate.

OSL har egen skranke for supervisor ved innsjekk, supervisor flytter seg så til en ny skranke non-schengen når det nærmer seg avgang.

CPH gjør alle oppgraderinger i gate på aktuell avgang. CPH opererer også strengt på cut-off på 60 min før avgang i forhold til å bestille ekstra mat.

Av utestasjoner så...

NRT og HKG ingen problem å oppgradere i gate. I USA bør forespørselen gjøres ved innsjekk eller i lounge (ORD & EWR)
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2016, 15:31   #80
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: Oppgradering av billetter hos SAS (Plusgrade m.m.)

Jeg prøvde å oppgradere ved gate i Oslo, men det var fullt i C. Hun sjekket boarding kort og når hun såg at jeg var Plus så svarte hun at C var fullt. Forstod det slik at hun kunne oppgradert mot poeng hvis det hadde vært plass...

Forøvrig var Plus kabinen for en 10.5 timers dagflight helt greitt. Rødvin, filmer og litt søvn, så er man fremme overraskende kjapt
Klette is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvorfor kjøper ikke Norwegian og SAS billetter hos hverander? (splittet) LN-VLE Småprat 60 05-07-2017 18:21
Oppgradering for penger hos SAS? Emitop Reiseforum 5 07-11-2014 08:44
Bestilling av billetter hos SAS _volcom_ Reiseforum 14 12-08-2014 15:32
Hvor sent kan man kjøpe billetter hos SAS? Sykkelthor Reiseforum 34 23-04-2013 10:40
Lettere å bestille Lufthansa-billetter hos SAS FlightDeck Reiseforum 1 11-11-2009 11:02


All times are GMT +2. The time now is 07:29.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.