Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-09-2015, 15:17   #1
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
USA Los Angeles (hoteller m.v.)

Hei, i forbindelse med Vegasturen til meg og en kompis blir det noen netter i LA også.
Vi ankommer LAX rundt midnatt den 21/11 så ønsker et greit sted å sove på flyplassen første natta. Noen som vet om et greit hotell så nære flyplassen som mulig? Kommer inn med United, terminal 7 om det har noe å si...
Ønsker så tre overnattinger i LA før vi flyr til Vegas.

Hvor i LA bør man bo tro?
Ønsker å se de vanlige turistfellene som Hollywood og Beverly Hills....

Aldri vært der før, så ønsker noen tips om noen har.
Vi vil bo greit, men tenkte å spare luksusen til Vegas og heller være litt måteholdne i LA.

Mvh Tore
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2015, 16:24   #2
meliiis
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 593
Default Re: Hoteller i Los Angeles

http://www.hotelcelebrity.com/accommodations.htm

Bodd der 1 gang, fikk det til 90dollar natten via orbitz med 20%kode og en annen promo. Helt ok budsjetthotell, og perfekt plassert, rett bak den kinesiske kinoen og kjøpesenteret.

Akkurat som du sparte vi "luksusen" til las vegas istedet, 2 room jacuzzi suite, og leide corvette og charger SS

Subway rett til sentrum er kjekt og rimelig, og Beverly Hills kjører du igjennom om du tar taxi til Santa Monica pier

Last edited by meliiis; 26-09-2015 at 16:26.
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2015, 22:03   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Hoteller i Los Angeles

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Hei, i forbindelse med Vegasturen til meg og en kompis blir det noen netter i LA også.
Vi ankommer LAX rundt midnatt den 21/11 så ønsker et greit sted å sove på flyplassen første natta. Noen som vet om et greit hotell så nære flyplassen som mulig? Kommer inn med United, terminal 7 om det har noe å si...
Ønsker så tre overnattinger i LA før vi flyr til Vegas.
Vedr. flyplassen så må du ta shuttle til alle hotellene. Jeg har bodd på Hyatt Place og synes det var et greit sted ifht. pris (relativt nytt og store rom). Gratis frokost (som var litt mer enn en muffin) og gratis shuttle til/fra flyplassen.

Prisene kan variere en del i Los Angeles. Dere er jo uansett avhengige av bil der borte så kanskje like greit å bo på flyplass-hotell hele tiden? (Det er jo greit med effektive veier til flyplassen)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2015, 22:24   #4
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: Hoteller i Los Angeles

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Hei, i forbindelse med Vegasturen til meg og en kompis blir det noen netter i LA også.
Vi ankommer LAX rundt midnatt den 21/11 så ønsker et greit sted å sove på flyplassen første natta. Noen som vet om et greit hotell så nære flyplassen som mulig? Kommer inn med United, terminal 7 om det har noe å si...
Ønsker så tre overnattinger i LA før vi flyr til Vegas.

Hvor i LA bør man bo tro?
Ønsker å se de vanlige turistfellene som Hollywood og Beverly Hills....

Aldri vært der før, så ønsker noen tips om noen har.
Vi vil bo greit, men tenkte å spare luksusen til Vegas og heller være litt måteholdne i LA.

Mvh Tore
Det finnes en haug med flyplasshoteller ved LAX. De aller fleste ligger på boulevarden mellom rullebanene, før man ankommer terminalområdet. Priser varierer, så jeg hadde søkt litt på de ulike for å se hvordan det ligger an i din periode. Jeg bodde på Hilton LAX i sommer, og det var helt greit. Man kan i teorien gå fra flyplassen til hotellene (noe jeg gjorde), men det er ikke akkurat godt tilrettelagt (heldigvis forbarmet en motorsykkelpolitimann seg over meg og stoppet trafikken foran gangfeltet, så jeg fikk gått over veien), så de fleste hoteller tilbyr nok shuttle.

Hvor man skal bo i LA? Tja, byen er jo enorm og består av mange "små" byer, så uansett hvor du bor, må du reise langt for å komme deg rundt i de forskjellige delene i byen. Hvis du vil se Hollywood og Beverly Hills, er nok ikke West Hollywood noe dårlig valg. Skulle jeg reist dit en gang til (noe jeg sikkert ikke kommer til å gjøre med det første), hadde jeg valgt å bo et annet sted enn Hollywood. Selve Hollywood Boulevard er en gigantisk turistfelle. Hva med Santa Monica? Da reiser du bare opp Santa Monica Boulevard for å komme deg til Beverly Hills og Santa Monica.

Last edited by Herlov; 26-09-2015 at 22:31.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2015, 10:07   #5
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Jeg bodde på Oakwood i Marina Del Rey forrige gang jeg var i LA - omtrent 15 minutters kjøring fra leiebiluthenting på LAX, 50 m2 leilighet til ca. 1600/natten 10 minutters gange fra Venice Beach og 2 minutter fra nevnte marina. Helt utmerket, og det var verdt de 45 minuttene det tok med shuttle, henting av bil hos Hertz og kjøring.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2015, 12:03   #6
Lund
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2008
Location: Nice
Posts: 202
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Har boet flere gange på Oakwood, OK sted. Spiste altid morgenmad på en restaurant over på den anden side af Via Marina, skråt over for hotellet, kan ikke huske navnet, men det ligger ud til vandet med en lille stribe sand, kan kun anbefales.
/T
Lund is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2015, 12:40   #7
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Jeg har bodd på Sheraton Gateway LAX og det var forsåvidt i gangavstand til terminalen, men siden det er USA, er det satt opp shuttles. I og for seg kanskje like greit, vet ikke hvor kjekt det er å rusle gatelangs der på nattestid.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2015, 14:38   #8
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Takk for mange gode tips folkens.
Blir ikke til at vi gidder å leie bil i LA (tar det i Vegas), så blir vel litt trasking, buss og taxi vil jeg tro. Blir skikkelig turistferie i LA virker det som. Er været ok tror jeg jammen vi skal sette av en dag i Disneyland og for å gå litt i barndommen. Pøs gjerne på med tips til gode steder å booke greie hoteller og gjerne deres egne erfaringer.
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2015, 15:14   #9
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Los Angeles uten bil høres litt kronglete ut, det er laaaaangt å kjøre til alt, en av grunnene til at jeg ikke er veldig glad i LA. I påsken lå vi på Hilton Garden inn Montebello, et helt ok sted med gratis parkering. Noe å vurdere dersom dere finner ut at leiebil er ok. Det koster ikke mye å leie en minibil for et par dager i USA.

Når vi skal over i November har vi bestilt hotell i Beverly hills, Palomar, et Kimpton hotell. Men det er mest fordi jeg har lyst til å bo på nettopp det hotellet...

Lykke til med valg av hotell, planlegging er jo nesten like morsomt som å reise!
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2015, 17:29   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by Tornerose View Post
Los Angeles uten bil høres litt kronglete ut, det er laaaaangt å kjøre til alt, en av grunnene til at jeg ikke er veldig glad i LA. I påsken lå vi på Hilton Garden inn Montebello, et helt ok sted med gratis parkering. Noe å vurdere dersom dere finner ut at leiebil er ok. Det koster ikke mye å leie en minibil for et par dager i USA.

Når vi skal over i November har vi bestilt hotell i Beverly hills, Palomar, et Kimpton hotell. Men det er mest fordi jeg har lyst til å bo på nettopp det hotellet...

Lykke til med valg av hotell, planlegging er jo nesten like morsomt som å reise!
Kollektivtrafikken i LA er ikke så verst egentlig, går t-bane og busser, men nå er jo klientellet på kollektivtransport der borte ganske så ymse. Men jeg opplevde det feks ikke noe problem å ta ekspressbuss fra Santa Monica og inn til downtown.

Men ville nok ikke gjort det sent på kvelden uansett. Fra Union Station går det t-bane opp til Hollywood. Hilsen en som ikke tok lappen før inntil veldig nylig og var helt nødt til å ta kollektiv/taxi.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2015, 09:47   #11
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Jeg er generelt veldig tilhenger av å bruke kollektivtransport hvor mulighet, men akkurat i LA (som i de fleste andre amerikanske byer unntatt NYC) forekommer det meg litt kronglete å manøvrere uten bil (selv om det er kronglete nok å stå og stampe i bilkø også). Jeg tror faktisk jeg ville ha leid bil hvis jeg var dere. Et vennepar som var der omtrent samtidig for noen uker siden var fast bestemte på at de ikke under noen omstendighet skulle leie bil, men la oss si det slik at det var et visst vennepar som innfant seg hos Hertz etter to dager...
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2015, 10:52   #12
meliiis
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 593
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Vi klarte oss fint uten bil, hadde ikke gjort noe med leiebil da, men man har jo uber, og tbanen mellom hollywood og downtown. Ellers hadde hotellet sin faste armener med minivan som stillte opp på kort varsel og var rimelig. Liker du karuseller, dra til six flag magic mountain, ganske rå park. MEN invester i flashpass/goldpass eller hva det het, iallefall hvis det er en del folk der. Hadde ikke vi hatt det hadde vi fått maks 3-4 turer på en dag :O Kult og kunne si "ride again" og beholde setene 1 runde til
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2015, 12:16   #13
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Takk for mange gode tips folkens.
Blir ikke til at vi gidder å leie bil i LA (tar det i Vegas), så blir vel litt trasking, buss og taxi vil jeg tro. Blir skikkelig turistferie i LA virker det som. Er været ok tror jeg jammen vi skal sette av en dag i Disneyland og for å gå litt i barndommen. Pøs gjerne på med tips til gode steder å booke greie hoteller og gjerne deres egne erfaringer.
Om du ikke bor i nærheten av metro eller buss, vil jeg anbefale å bruke Uber. Mye billigere enn taxi. I fjor betalte jeg for eks 29 $ fra Hollywood boulevard til Vence beach, og 33 $ fra Santa Monica til Hollywood. Den siste turen tok over en time bare for å indikere hvor mye billigere dette er enn vanlig taxi. Er man 2-3 stykker blir det nesten like billig som buss og metro. Men vær obs på at prisen varierer mye med tilgjengelighet, særlig i LA området
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2015, 08:50   #14
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Hei, i forbindelse med Vegasturen til meg og en kompis blir det noen netter i LA også.
Vi ankommer LAX rundt midnatt den 21/11 så ønsker et greit sted å sove på flyplassen første natta. Noen som vet om et greit hotell så nære flyplassen som mulig? Kommer inn med United, terminal 7 om det har noe å si...
Ønsker så tre overnattinger i LA før vi flyr til Vegas.
LAX ligger såpass nære byen at det kan være like effektivt å bare hoppe i en taxi til feks Venice Beach kontra å tuten rundt i shuttlebus på flyplassen. Jeg har en liten favoritt som heter Hotel Erwin på Venice Beach.

Ellers er avstandene så store at det omtrent ikke spiller noe rolle om hvor man bor, leiebil er absolutt å anbefale.
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2015, 09:04   #15
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by Lund View Post
Har boet flere gange på Oakwood, OK sted. Spiste altid morgenmad på en restaurant over på den anden side af Via Marina, skråt over for hotellet, kan ikke huske navnet, men det ligger ud til vandet med en lille stribe sand, kan kun anbefales.
/T
Dette er jo selve Marina Del Rey

Når det gjelder Venice Beach, så synes jeg ærlig talt denne er litt trashy og det forekom meg ikke som et sted jeg ville bodd på hotell. Da hadde jeg heller trukket mot Santa Monica eller nevnte Marina.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2015, 14:53   #16
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Jeg bodde noen netter her i mai 2012: http://www.thehotelhollywood.com/
Enkelt, greit og sentralt (pluss at James Dean og visstnok Marylin M har bodd her før de ble berømte), ett kvartal ovenfor Hollywood Blwd. Ankom da med tog til Union station og tok undergrunnen derfra sent på kvelden. Bittelitt skummelt, men det gikk fint.
Klarte meg faktisk greit uten bil. Kjøpte 48 timers pass til Hop on/off-buss, som har flere forskjellige ruter som tangerer hverandre. Fikk sett alt fra Santa Monica til Downtown LA på den måten, men det tok litt tid, det skal innrømmes. Men funket fint for meg. Bussene starter borte ved Dolby Theater (tidligere Kodak Theater). Jeg kjørte full turistpakke og tok også guidet biltur i kjendis-boligstrøkene, samt VIP-tur i Warner-studioene. Som transport til flyplassen etter endt opphold brukte jeg Super-Shuttle.
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2015, 15:03   #17
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Uten bil i LA?? Det høres begrensende ut. Står mye friere med bil, ikke alt man enkelt kommer seg til uten..,
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2015, 21:26   #18
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Nå skal jeg ikke si at vi ikke skal leie bil, hadde tenkt å gi beng i det i LA, men ser vi at det bare blir styr å komme seg rundt blir det nok ei kjerre.....
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2015, 11:04   #19
eql1zr
ScanFlyer Silver
 
eql1zr's Avatar
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by Snowman OSL View Post
Takk for mange gode tips folkens.
Blir ikke til at vi gidder å leie bil i LA (tar det i Vegas)
Jeg hadde heller leid bil i Los Angeles enn i Las Vegas. I Las Vegas kommer en seg greit rundt uten bil (forutsatt at en bor på "the strip")
eql1zr is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2015, 21:52   #20
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Og da fant vi oss hotell oppi Hollywood området. Landet på Mondrian fra 22-25/11. Om noen har noen tips til hva to karer som er glad i øl og moro burde få med seg i området hadde jeg satt pris på anbefalinger.

Mvh Tore
ToreD is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Los Angeles-tråden Someone Reiseforum 30 22-08-2023 17:35
Hyrbil Los Angeles Goeran Reiseforum 5 14-11-2011 09:20
5 timer i Los Angeles robertaas Reiseforum 26 09-07-2011 19:03
Leilighetshotell i Los Angeles Wiggo Hovde Reiseforum 2 24-02-2010 22:05
Alternativer til Los Angeles OleSR Reiseforum 25 14-01-2010 15:28


All times are GMT +2. The time now is 17:26.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.