Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-07-2008, 16:35   #1
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
SAS SAS.dk innfører "prisgaranti"

Du skal ikke kunne finne SAS-billetter billigere i DK enn på sas.dk (egentlig sier det seg jo selv)

http://www.sas.dk/da/Misc_Container_...egler--vilkar/
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2008, 16:39   #2
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: SAS.dk innfører "prisgaranti"

For en econ-billett CPH-OSL på fredag sparte jeg for min kjære ca 100 kroner ved å booke på flysas.com og leke amerikaner enn å kjøpe på sas.no...

Det synes jeg er litt ille... Men liker jo at billetten er utstedt i New York.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2008, 16:39   #3
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: SAS.dk innfører "prisgaranti"

Kravet er at du først booker på sas.dk og deretter en identisk tur et annet sted innen 24 timer etter første booking. Med andre ord så vil du bli sittende med to identiske turer. Oppfylles kravene for prisgarantien så annulleres bestillingen gjort på sas.dk. Den blir ikke annullert hvis kravene ikke oppfylles... med andre ord blir du sittende med skjegget i postkassa Så da lønner det seg å være helt sikkert på at man oppfyller kravene før man bestiller tur nr 2...

I tillegg gjelder garantien kun bookingklasse k, l og t... Ikke alltid like lett å vite hvilken klasse man har booket heller så det kan være litt tricky å ta sjansen på denne garantien...
__________________
Upcoming flights: None


Last edited by jcnorway; 22-07-2008 at 16:42.
jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2008, 16:43   #4
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: SAS.dk innfører "prisgaranti"

L pleier jo være relativt rimelig da. Bookingklassen står jo på billetten din fra sas.dk
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2008, 16:45   #5
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: SAS.dk innfører "prisgaranti"

Joda, det er jo greit Men å vite hvilken bookingklasse man har booket en SAS-billett på hvis man gjør dette gjennom et eksternt reisebyrå eller agent er ikke alltid like lett. Tipper at denne "garantien" ikke vil bli veldig ofte brukt
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2008, 16:57   #6
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Re: SAS.dk innfører "prisgaranti"

men, mest av alt er det nok en måte for SAS DK å si i fra til kundene at de skal handle sine SAS-billetter på sas.dk - det er ikke billigere andre steder!
JoeW: som den ene tredjedelen av avdelingen som "eier" flysas.com sier jeg tusen takk for bookingen. Var det på flysas.com eller flysas.com/us du gjorde bookingen? (var det på flysas.com i € blir det nok NCE og ikke NYC som er issuing office...
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2008, 17:03   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: SAS.dk innfører "prisgaranti"

Har du prøvd wideroe.no ...... ?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2008, 17:03   #8
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: SAS.dk innfører "prisgaranti"

Jeg velger US som land, og det er alltid "NY" som står som issuing office - og jeg betaler i USD.

I går faktisk med norsk CC også.

Hadde noen amerikanere på WF Checkin her en dag som påstod SAS ikke hadde engelsk website. Jeg bare "Yes, we do - its called FLYSAS.COM". De hadde booket en billett på norsk og visstnok brukt 45 minutter på det(why not do a simple google search?) og skjønte derfor ikke at det kun var 15k bag allowance. Det var dårlig kundeservice og ikke ha engelsk flagg på siten sin, alle andre flyselskaper har visst et "small british flag" on it. Når jeg sjekket etterpå, så jeg at det har også sas.no... Og å inngå en kontrakt på et språk man ikke kan - ikke lurt, og det gjør deg absolutt ikke unnskyldt...

Bare en liten digresjon angående flysas.com...

LN-MOW: Hovedsaken er at jo at dollaren er lavt, samt at det ikke charges service honorar fra amerikanske kunder... WF tar vel også service honorar... Jeg sjekket jo selvsagt dem.
(Jeg og samboeren har ikke hatt samme folkeregistrerte adresse lenge nok )
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2008, 17:42   #9
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
SAS Re: SAS.dk innfører "prisgaranti"

Personligt synes jeg nu det er en nærmeste ubrugelig prisgaranti.

Som jeg læser den, så fortæller SAS at de ikke er billigst på www.sas.dk, men max 100 kroner dyrere.

Desuden er det mildt sagt umuligt for hr. og fru Danmark at finde ud af hvilken bookingklasse deres billet har.

Hvis denne prisgaranti skulle kunne bruges til noget, så skulle SAS garantere at man ikke fandt billetter billigere end på sas.dk - punktum.

Kompensationen burde så komme til udbetaling såfremt man kunne dokumentere, at det var muligt og man behøvede ikke at booke begge billetter med stor risiko for at ende op med 2 billetter til samme flyvning...

Den her prisgaranti er i mine øjne bullshit...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2008, 18:15   #10
Bengt
ScanFlyer Silver
 
Bengt's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 644
Default Re: SAS.dk innfører "prisgaranti"

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Personligt synes jeg nu det er en nærmeste ubrugelig prisgaranti.

Som jeg læser den, så fortæller SAS at de ikke er billigst på www.sas.dk, men max 100 kroner dyrere.

Desuden er det mildt sagt umuligt for hr. og fru Danmark at finde ud af hvilken bookingklasse deres billet har.

Hvis denne prisgaranti skulle kunne bruges til noget, så skulle SAS garantere at man ikke fandt billetter billigere end på sas.dk - punktum.

Kompensationen burde så komme til udbetaling såfremt man kunne dokumentere, at det var muligt og man behøvede ikke at booke begge billetter med stor risiko for at ende op med 2 billetter til samme flyvning...

Den her prisgaranti er i mine øjne bullshit...
Jag kan bara instämma i detta. Elkedjorna i Sverige (motsvarande Elkjöp och deras konkurrenter) har hållt på med detta med lägstaprisgaranti men har fått backa efter att Konsumentverket har haft synpunkter på detta.
Å andra sidan så har Ryanair en liknande garanti som jag undrar om någon någonsin har fått något utbetalt på. De kräver dock inte ytterligare en bokad biljett, men den fungerar bara om du når deras huvudkontor under kontorstid....
__________________
Bengt, flyger helst till Katalonien
No flights since February 2020
Bengt is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian innfører "All Incusive" bgo-flyer Småprat 69 24-04-2013 22:02
USA innfører elektronisk system for "reisegodkjenning" The Ticketor Flyforum 71 19-01-2010 18:12
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? Falcon Flyhistorisk forum 6 27-12-2009 21:28
Et tu, Kelly - Southwest innfører "klasseskille" CK Flyforum 7 08-11-2007 19:21
Estonian innfører "Best/Back" CK Flyforum 8 06-04-2005 17:12


All times are GMT +2. The time now is 15:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.