Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-09-2004, 15:41   #1
seilfly
Infrequent traveller ;-)
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,378
Default Mange innlegg

Hei iah!
Kunne det være en idé og samle alle URL etc til nyheter ifm luftfarten i ETT forum, og spørsmål og diskusjon i et annet?
Mitt mening er at dersom det opprettes for lite "typer" fora blir det fort rotete pga at det meste av innlegg havner i den samme "sekken".
Bare en tanke sånn etter arbeids slutt på en onsdag.
:-)
__________________

ANX-ANX-ANX-ANX-ANX...-ANX

seilfly is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2004, 15:45   #2
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Replying to Topic 'Mange innlegg'

På "overflaten" kan det høres ut som en god idé, men jeg tror da det fortumet som er mest ulikt dette vil bli lite besøkt. Men jeg er litt enig med deg, at det av og til blir uoversiktlig, men er som sagt ikke sikker på at splitte opp i flere fora er løsningen.

Så er det dette med hvor drar man streken, ha skal postes i hvilket fora? Og så kommer de sure kommentarene (selv om vi hittil har klart oss uten) om hvor dette burde ha blitt postet.

Jeg stemmer for at vi beholder det som det er.
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2004, 15:48   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Replying to Topic 'Mange innlegg'

det er selvsagt noe man kan vurdere, men linker til nyhetssaker utvikler seg ofte til diskusjoner/debatter. Og, egentlig skulle vel dette vært postet i "Forum Feedback" som er et eget forum... I tillegg til dette forum har vi jo også TripReports og Samlerhjørnet. Det er godt mulig det kommer andre forum etterhvert også - kom med innspill i Feedback-forumet . Klikk på linken Scanair Forum over for å se alle mulighetene
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2004, 16:07   #4
TheDane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
Default Replying to Topic 'Mange innlegg'

Quote:
Originally posted by CK


det er selvsagt noe man kan vurdere, men linker til nyhetssaker utvikler seg ofte til diskusjoner/debatter. Og, egentlig skulle vel dette vært postet i "Forum Feedback" som er et eget forum... I tillegg til dette forum har vi jo også TripReports og Samlerhjørnet. Det er godt mulig det kommer andre forum etterhvert også - kom med innspill i Feedback-forumet . Klikk på linken Scanair Forum over for å se alle mulighetene
Synes at nyheder og diskutioner skal ligge på et sted ligesom nu. For som CK skriver så kommer der meget ofte diskutioner ud af nyheder.
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2004, 16:49   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,584
Default Replying to Topic 'Mange innlegg'

Og det er jo det som er sjarmen med dette forumet...av og til kommer vi på vide veier. men er det egentlig så ille? Vi blir jo egentlig ganske godt kjent gjennom Scanair.no....positivt!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2004, 19:01   #6
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Replying to Topic 'Mange innlegg'

Må bare si meg enig med Ck og EB. Det er jo oftest slik at mange av de nyheter som legges ut avstedkommer både diskusjoner og spørsmål som gjerne gir lange tråder.
La oss forsøke å ha den inndelingen som det er startet med her inntil videre i alle fall.
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2004, 19:40   #7
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 7,979
Default Replying to Topic 'Mange innlegg'

På airpics.com er det p.d ikke mindre enn ni - 9 - forskjellige fora, alt fra "Charter" til "Alt annet". Det blir for mye oppstykking etter min mening, og som påpekt over her, ikke alle vil få med seg hvor man skal poste hva med de følgene at det VIL bli kommentert av "politiet". I tillegg er det "jobbigt" med all frem-og-tilbake-aktiviteten.
Dessuten synes jeg vi blir mer sammensveiset av å ha ETT forum hvor det er rom for å diskutere Off Topics, kan bare glemme at alle skal hoppe fra det ene forumet til det andre for å henge med på diskusjonene.

Så det er vel derfor ingen bombe at jeg bønnfaller CK & Co om å ha dagens opplegg...det holder i massevis med de foraene vi allerede har!
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2004, 22:50   #8
LCH78
www.lch78.net
 
LCH78's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,840
Default Replying to Topic 'Mange innlegg'

Quote:
Originally posted by Blubird


På airpics.com er det p.d ikke mindre enn ni - 9 - forskjellige fora, alt fra "Charter" til "Alt annet".
og forumet på a.net har 10 - ti - forskjellige fora.. og ingen der har problemer med å gå inn under de forskjellige forumene virker det som.. må være et særnorsk fenonmen dette da..
__________________
=====================
Mine Bilder på Airpics.com
Mine Bilder på Jetphotos.net
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2004, 23:04   #9
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 7,979
Default Replying to Topic 'Mange innlegg'

Det du skriver nå stemmer ikke helt med hva som er tilfelle, LCH78. Frekventerer a-net forumet ofte og det er ikke rent sjeldent at jeg ser tilnærmede "flame-wars" pga feilposting. Det er mye som er særnorsk, men å poste i feil forum tror jeg neppe er så...
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2004, 23:13   #10
seilfly
Infrequent traveller ;-)
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,378
Default Replying to Topic 'Mange innlegg'

Sitat: Og, egentlig skulle vel dette vært postet i "Forum Feedback" som er et eget forum...

Tenkte på det i det øyeblikk logout ble gjennomført - men tenkte jeg ikke skullle sløse med skattebetaler'nes betaling av min arbeidstid i å logge inn igjen og endre forum.

I utgangspunktet var jeg litt fram og tilbake og ikke helt sikker på hva jeg mente og bringte (bragte?) det derfor opp for en rask liten debatt.
__________________

ANX-ANX-ANX-ANX-ANX...-ANX

seilfly is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvor mange unike bestillingsreferanser finnes? Hvor mange trengs? blazius Småprat 6 01-06-2019 13:49
Hvor mange fly skal Norwegian fase ut mange fly i 2016 Tarzan Register- og ATC-Forum 3 29-06-2016 16:45
BGO - En dag, mange Airbus, mange Spanjoler pluss annet snacks Tom McNikon Bilder & foto 8 07-07-2013 22:41
Mange og kalde timer på SVG, mange og varme bilder... Harald Oanes Bilder & foto 16 23-05-2011 12:38


All times are GMT +2. The time now is 14:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.