Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-06-2010, 21:51   #1
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Leiebil San Francisco til San Diego

I forbindelse med turen til Scanairs hub i New Mexico (les: ABQ ) så skal man leie seg bil i San Francisco og kjøre sørover langs California-kysten til San Diego.

For en som ikke har særlig greie på bil så har jeg sett meg ut biler på følgende kriterier:

- Ser ut som morsomme å kjøre
- Ser stilige ut


Er det noen som kan anbefale/fraråde noen av disse bilene til bruk på landeveien i California?

Mercedes GLK350



Mercedes E Class




Infiniti FX35



Infiniti QX56


Noen innspill? Prisen for leie av disse ligger på omtrent samme nivå.
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2010, 21:56   #2
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Jeg synes lissom at når man er i USA må man kjøre amerikansk bil.

Sist jeg var i USA leide jeg en Cadillac DTS (De Ville), et digert flak som gikk på 0,8 l/m. En orgie i komfort med forhistoriske kjøreegenskaper. Men kjøreegenskaper er ikke så viktig i USA på gode veier og rolig tempo.

Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2010, 21:56   #3
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Under kriteriet "ser stilig ut", ville jeg foreslått noe man kan fjerne taket på (les: cabriolet)
Martin is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2010, 23:27   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Skal du ha en som er morsom å kjøre så bør de fleste biler på stylter (les SUV), bortsett fra noen få unntak, være utelukket
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2010, 23:45   #5
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Obligatorisk bil på USA-road trip= Ford Mustang!
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 00:20   #6
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Støtter LN-AØRs forslag.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 00:37   #7
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Da er både Cadillac DTS og Ford Mustang holdt av Får finne ut etterhvert hva man ender opp med.
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 01:27   #8
LN-RUV
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 281
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Fraråder Mustang. Har brukt det i en uke i US and A, men ble dritlei av plastikk, skrangel og dårlig byggekvalitet etter et par dager.
Angrer ikke på at jeg tok det, morro å ha prøvd det vi ser på som en drømmebil her...men de drømmene slo jeg fort fra meg
Mustang er sikkert greit for et par dager, men skal du kjøre langt og lenge ville jeg valgt noe annet.
LN-RUV is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 09:11   #9
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Fraråder også Mustang pga. det stigma den representerer. Dette er leiebil og europeisk turist inntil det motsatte er bevist!
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 09:11   #10
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Skal du ha en som er morsom å kjøre så bør de fleste biler på stylter (les SUV), bortsett fra noen få unntak, være utelukket
Enig med dette, men tror faktisk GLK 350 overgår de fleste amerikanske biler på kjøreegenskaper og flere av våre europeiske FWD biler.

Quote:
Fraråder Mustang. Har brukt det i en uke i US and A, men ble dritlei av plastikk, skrangel og dårlig byggekvalitet etter et par dager.
Angrer ikke på at jeg tok det, morro å ha prøvd det vi ser på som en drømmebil her...men de drømmene slo jeg fort fra meg
Mustang er sikkert greit for et par dager, men skal du kjøre langt og lenge ville jeg valgt noe annet.
Jeg vil råde til denne hvis du ikke trenger plass... Herlig retro bil for noen dager/uker, vi har hatt stor glede av disse. men plast-crap osv? Jepp det er det desverre i de fleste US biler
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 14:55   #11
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Bare en. Lincoln Town Car nr 2 DTS. Forresten var innom sjappa hvor min soenn jobber I dag. De har 25 Ferrari , 5 Lamborghini droessevis Maserati...Rolls . Mercedes staar I bakrommet ! Hinsides fatte evne till en nordmann. Sjekk ut Naza Motors Kuala Lumpur
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 15:47   #12
Ezeiza
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 174
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Jeg skal selv leie bil i USA i sommer - one way fra Phoenix til LA. Har god erfaring med Hertz i USA, men tar gjerne i mot tips til gode tilbud og leverandører.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 15:59   #13
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Jeg har leid bil her noen ganger:

http://www.firstchoice.no/templates/frameset.htm

Alltid free milage og prisene inkluderer alle skatter og nødvendige forsikringer.
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 16:32   #14
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Takker for alle tips/råd.

Da tror jeg foreløpig det står mellom:

- Cadillac DTS
- Lincoln Town Car
- Mercedes GLK 350
- Ford Mustang

Får titte litt mer på dette senere. Er Hertz jeg har sjekket priser på foreløpig.
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 20:01   #15
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

uff uff og atter uff....denne prioritetsrekkefoelgen er jo som Danse Listen paa Taasen Alderhjem.....dere er vel ikke pensjonister helt ennaa Vi snakker om Highway 101....vel de foerste bilene blir bortvist fra 101....GPS'en i en Town Car er ferditg programmert med I-5 og alle Wal Mart og Denny's mellom SFO og LAX.....uuuuurrrg!!!! aa kjoere pensjonistmobiler som Town Car og Cadillac DTS langs 101 er jo like malplassert som Tommy777 i joggedress paa bakerste rad i Ryanair paa vei til Stanfjord...... .... faa i det minste skaaret av taket....101 boer oppleves i cabriolet....men det krever at bagasjen blir godkjennt som haandbagasje hos Ryanair Vel litt overdrevet...men Cabrioletene har i utgangspunktet daarlig bagasje plass og med toppen nede 9som den maa vaere !!!) gaar fort 60% av bagasjen plassen bort.....men det er verdt det..... vei snakker om en minimums standard av - Naar det gjelder Mustang saa finnes det baade Mustang og Mustang Om du bestiller en standard cab og faar Mustang...ja da ender dere opp med noe plastfyllt greie med en kjedelig V6 og kjoere egenskaper som en Toyata Camry (den absolutt kjedeligste bilen paa kloden ) ....Men gaa for en spesial Cabriolet - som nok ligger i prisklasse med de bilene du startet med - her kan Tommy777 hjelpe til med Hertz (og jeg tror Hertz er best paa morsomme biler)....en Mustang SVT V8 eller ogsaa GT eller om mulig en Shelby....er en helt annen opplevelse...det er faktisk en helt annen bil, bygget paa andre fabrikker med kjoere egenskaper som ikke staar tilbake for europeiske High Performance biler.....

Dere vil faa en helt annen opplevelse med en Cabriolet med Beach Boys og Ray Ban....enn en Licoln Town Car fra Trygghets sentralen med Tony Bennett paa 8 Track (hvis dere lurer paa hva Tony Bennett og 8 Track er - saa henviser jeg igjen til Taasen gamlehjem.....)

Men uansett om dere velger den trygge veien med Tony Bennett og slede....eller den morsomme....saa er valg av biltype hos bilutleie firmaene vesentlig vanskligere enn valg av spesifikt sete hos Ryanair....spesiellt SFO har i de siste 2 aarene vaert ofte totalt utsolgt....og det var sjelden av at vi fikk noe i naerheten av det vi hadde bestillt....saa et par ting er viktig...jeg tror at Hertz er det alternativet som har de morsomste bilene....Avis har utrolig mye ukurante rare biler for tiden (Ford Edge - Ford Flex) som de sikkert for kjoept billig for selv foererhundene reagerer paa disse greiene fra Ford....og tilsvarende fra GM.....Soerg for aa skaffe deg et Hertz #1 Gold - vet ikke hva det koster i Norge fortiden.....men det gir deg i hvertfall en status noe over "a spec of dust on the floor" - igjen henviser jeg til leiebil professoren fra Chicago....litt tvilende han kommer jo ofte trekkende med noe Toyota greier.......urrrrrg.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 21:15   #16
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

LOL-- Dagens fra Seattle!! For oss som bor her, vet vi at er man ikke nesten 70 og har hatt på hodet (som SQ777) er Towncar og Cadillac DTS out of the question, særlig på California 1.
Sjekket Hertz for de dagene du ønsket, men de er utsolgt for Mustang cab .

Jobber med Johan med å finne noe fornuftig
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 21:29   #17
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Fikk ordnet meg en hyggelig "vennepris" av en bekjent på Infiniti FX35 og siden dette er samme bilen som Tommy777 kjører rundt i til daglig så må det være mer enn godt nok for en bondetamp fra Oslo øst
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 14:37   #18
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Cadillac DTS har som flere andre har påpekt, høy pensjonistfaktor. Derimot fins det faktisk ganske kule Cadillacer, tenker først og fremst på CTS, men også STS kan gå an.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 15:50   #19
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Bare en. Lincoln Town Car nr 2 DTS. Forresten var innom sjappa hvor min soenn jobber I dag. De har 25 Ferrari , 5 Lamborghini droessevis Maserati...Rolls . Mercedes staar I bakrommet ! Hinsides fatte evne till en nordmann. Sjekk ut Naza Motors Kuala Lumpur
Er jo godt med bilavgifter også i Malaysia, så staten der nede gnir seg vel i hendene over de bilene der.

Hadde det ikke vært for det latterlige avgiftsnivået i Norge ville vi hatt en av de bedre bilparkene i verden, nå har vi dessverre mest gammelt rask.
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 17:59   #20
Egenes
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,750
Default Re: Leiebil San Francisco til San Diego



Bil, med stil.

* "Cabriolet".
* Amerikansk.
* Stilig.
* Fin å se på.

Finn en grunn (med unntak av drivstofforbruk) til ikke å leie en sånn!
Egenes is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
BA åpner LHR-SAN (San Diego) Tommy777 Flyforum 8 12-11-2015 19:38
"Must see" på vei fra San Francisco til San Diego i bil BårdK Reiseforum 16 17-11-2011 17:12
Air Canada til San Francisco SNSK TripReports 16 08-02-2011 20:11
One-stop til San Diego, i rett linje !! SQ 777 TripReports 30 02-12-2007 05:30
OSL-SAN (San Diego USA) , noen som finner priser <20.000NOK sail4fun Flyforum 12 06-10-2005 07:00


All times are GMT +2. The time now is 14:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.