Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-01-2023, 19:02   #521
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Vede View Post
Sitter å ser på USA billetter. Får opp endel alternativer med SAS til EWR og videre med American. Hvilket samarbeid ar SAS og AA? Fullverdig interline der jeg og bagasje er sjekket inn helt frem? Ja jeg vet bagasjen må fortolles på EWR.
God gammeldags interlineavtale, ja. Andre veien går bagasjen rett gjennom.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2023, 10:49   #522
scav0r
Newcomer
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 7
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Noen som vet noe mer om Tokyo ruten til SAS?
Det selges billetter fra 26. Mars og ut September, men ser det markedsføres i veldig liten grad, om noe.

Kommer de til å fly?

Vinterprogrammet ble kansellert på ca. 1 måneds varsel i Sept 2022

Flyvningene rundt påske virker være så og si fullbooket, så det vil jo koste endel og booke om alle disse passasjerene
scav0r is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2023, 21:07   #523
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Noen som vet om sas på lhr er like hissige på å veie håndbagasje ved gate som før covid?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2023, 02:11   #524
MFM
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 460
SAS Kan kun én av to møte opp til returbillett, uten problemer?

Ved endt ferietur i sommer skulle jeg orginalt flydd hjem med partner, men har nå planer om å ta en annen flight samme morgen til et annet sted for et annet evnement.

Dette er retur på t/rt+booking med SAS, kan partner problemfritt levere innsjekket bag og boarde uten at jeg stiller uten forvarsel? Det er jeg som har gjort bookingen.
MFM is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2023, 13:38   #525
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Er det noen som er fornøyd med de Friends& Family prisene SAS opererer med i den siste F&F mailen ? Søkte på 3 alternative avganger Oslo - Alicante i begynnelsen av september, alle 3 i Plus, de var dyrere enn vanlig booking-pris. På en t/r i Plus til Chicago, var avslaget hele 135 kr. Mange av de billigste prisene i Europa, innebærer en ovenatting i Stockholm eller København, så det blir jo ikke billigere.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2023, 16:53   #526
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Er det noen som er fornøyd med de Friends& Family prisene SAS opererer med i den siste F&F mailen ? Søkte på 3 alternative avganger Oslo - Alicante i begynnelsen av september, alle 3 i Plus, de var dyrere enn vanlig booking-pris. På en t/r i Plus til Chicago, var avslaget hele 135 kr. Mange av de billigste prisene i Europa, innebærer en ovenatting i Stockholm eller København, så det blir jo ikke billigere.
Tror det fantes priser til San Francisco for 7300 kr for reiser okt-nov, men betalte 6400 kr tidligere i år for samme reise i høstferien, så enig i at prisene ikke er så mye å rope hurra for.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2023, 16:54   #527
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Noen som vet om sas på lhr er like hissige på å veie håndbagasje ved gate som før covid?
Kan bekrefte at de fortsatt veier, vi klarte å unngå det denne gangen (muligens fordi vi var i priority kø. Virket som om de hare veie den store håndbagasjen, så har en en liten mappe med PC, og annet som veier endel virket det som at den skled gjennom.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2023, 18:29   #528
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Er det noen som er fornøyd med de Friends& Family prisene SAS opererer med i den siste F&F mailen ? Søkte på 3 alternative avganger Oslo - Alicante i begynnelsen av september, alle 3 i Plus, de var dyrere enn vanlig booking-pris. På en t/r i Plus til Chicago, var avslaget hele 135 kr. Mange av de billigste prisene i Europa, innebærer en ovenatting i Stockholm eller København, så det blir jo ikke billigere.

Jeg har kåk nedafor Alicante og håpet å få hamstra noen billetter utover sommeren og høsten. Fant nada….


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2023, 14:57   #529
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
SAS Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Tilbudet som kom i dag var faktisk første gang jeg har hatt glede av "salg" hos SAS. Det var "barn reiser "gratis"" som faktisk dekket høstferien, så jeg avbestilte de forrige billettene (Som var Plus Pro full flex), bestilte på nytt og sparte 9000 NOK en vei (AGP).
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2023, 19:25   #530
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Sas gjorde en endring på en reise for høstferien som krever litt for mye «skulk» fra skolen. Jeg kontaktet dem på diamantmailen og de kom raskt tilbake med alternativ med å forskyve reisen en dag. Jeg takket ja, men nå kommer de plutselig tilbake å sier at billettene allerede er solgt og det er best å gjøre dette på telefon. (Jeg hater å gjøre slikt på telefon, iallfall med sas). På expertflyer ser jeg at tilgjengeligheten faktisk er bedre i dag enn på fredag. Det er superbillige plussbilletter (A-klasse) jeg opprinnelig booket, og det er selvfølgelig ikke ledig nå lenger, men de samme S-klasse billettene som var til salgs fredag er fortsatt til salgs. Jeg mottok print screen som viste tilgjengelighet. Har jeg ikke krav på annet enn ombooking i samme bookingklasse eller kansellering når det er mer enn 14 dager til avreise?

Da jeg ringte car det ikke noe problem å få endret slik jeg ønsket etter fem min på hold. Hvorfor kunne de ikke bare fikse dette på e-post?

Last edited by Chriscross; 04-07-2023 at 14:52.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2023, 19:43   #531
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Noen andre som _ikke_ får Friends & Family kampanjene lenger?
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2023, 16:47   #532
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Booket en vanlig billett for poeng hos SAS her om dagen. Det ble 1235,- i skatter og en dullion poeng.

Men så satt jeg og så på kvitteringen. Der står det
Taxes, Fees, Other Charges 1235.00 NOK
Domestic/International Fees 4140.00 NOK

De første 1235,- er jo greie. Men er det noen som kjenner til hva de 4140,- er? Kan ikke se jeg har blitt trukket det beløpet på AmEx heller.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2023, 01:27   #533
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Booket en vanlig billett for poeng hos SAS her om dagen. Det ble 1235,- i skatter og en dullion poeng.

Men så satt jeg og så på kvitteringen. Der står det
Taxes, Fees, Other Charges 1235.00 NOK
Domestic/International Fees 4140.00 NOK

De første 1235,- er jo greie. Men er det noen som kjenner til hva de 4140,- er? Kan ikke se jeg har blitt trukket det beløpet på AmEx heller.

Det er vel bare det nye ord for “fuel surcharge”. Med andre ord en del af billetprisen, men forklædt som “gebyr”
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2023, 01:29   #534
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Det er vel bare det nye ord for “fuel surcharge”. Med andre ord en del af billetprisen, men forklædt som “gebyr”
Jo, men jeg kan ikke se at jeg har betalt den summen. Jeg har kun blitt belastet 1235,-.

Og sånn her ser det ut når man booker. Utover at det hos meg var 1235,-

__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 01-08-2023 at 01:31.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2023, 07:17   #535
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Kan det være en hypotetisk verdi av poengene sånn for å oppgi en skattbar «inntekt»?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 01-08-2023, 08:14   #536
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Jo, men jeg kan ikke se at jeg har betalt den summen. Jeg har kun blitt belastet 1235,-.
I motsetning til prakis hos en del andre flyselskaper, så blir man ikke på poengbilletter fra SAS belastet disse "gebyrene" som FlyHi nevner.

På en cash billett er det en del av prisen:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sas.png
Views:	675
Size:	15.4 KB
ID:	53745  
Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2023, 14:13   #537
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Takker for gode svar. Høres fornuftig ut at det er en visning av hva faktiske avgifter er, uten at man blir belastet for dem.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2023, 10:05   #538
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Sikkert repetisjon, men prøver:

Hva er reglene for å droppe returen fra USA? (Bare fly OSL-Destinasjon og ikke dukke opp på returen) Blir man svartelistet av SAS, eller kan eventuelt andre bookede returbilletter fra USA noen dager senere også kanseleres av SAS som "straff"?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2023, 10:47   #539
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Sikkert repetisjon, men prøver:

Hva er reglene for å droppe returen fra USA? (Bare fly OSL-Destinasjon og ikke dukke opp på returen) Blir man svartelistet av SAS, eller kan eventuelt andre bookede returbilletter fra USA noen dager senere også kanseleres av SAS som "straff"?

Det skjer absolutt ingenting ved noshow annet enn at billetten blir kansellert. Jeg vet at det er noen rykter om at noen selskaper vil gå etter no showere, men SAS er ikke et av de selskapene. At du har andre bookinger hos SAS har niks å si, de kan ikke kansellere andre billetter som straff for å ikke møte opp på en booking om du skjønner. Det ville vært rart om flyselskapene begynte med det og antagelig hadde de nok fått forbukermyndighetene på nakken.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2023, 11:30   #540
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Det skjer absolutt ingenting ved noshow annet enn at billetten blir kansellert. Jeg vet at det er noen rykter om at noen selskaper vil gå etter no showere, men SAS er ikke et av de selskapene. At du har andre bookinger hos SAS har niks å si, de kan ikke kansellere andre billetter som straff for å ikke møte opp på en booking om du skjønner. Det ville vært rart om flyselskapene begynte med det og antagelig hadde de nok fått forbukermyndighetene på nakken.
Det var svaret sitt det.. Takker.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 148 26-03-2023 20:42
SAS - kansellert booking Evander Reiseforum 5 14-03-2012 17:04
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget Tommy777 Reiseforum 2 04-06-2009 03:38
SAS, booking, 28. februar? TOS Flyforum 4 05-02-2008 21:34
Om sas.no og booking Bizflyer Flyforum 6 22-11-2007 02:26


All times are GMT +2. The time now is 18:07.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.