Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-09-2014, 20:30   #41
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default bør jeg slå til nå ?

Hei!
driver å kikker litt på overnatting på Koh Samui i perioden 26 feb-02 mars 2015
å da fant jeg et tilbud på Le Méridien Koh Samui Resort & Spa til 7150 thb per natt som virket som et godt tilbud, nå er jeg usikker på hva prisene ligger på til vanlig men tror det er over 10 000 thb
så bør jeg bestille nå eller vente ?
å kanskje noen andre som har andre forslag til overnatting på Koh Samui ?
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2014, 20:48   #42
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: bør jeg slå til nå ?

Februar/mars er lenge til, jeg hadde ikke booket prepaid/ufleksibel rate så langt frem. Hvis det er en fleksibel booking er det selvfølgelig bare å reservere nå og sjekke noen ganger i løpet av høsten/vinteren for å se om prisen går ned eller det kommer bedre alternativer.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2014, 20:52   #43
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: bør jeg slå til nå ?

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Februar/mars er lenge til, jeg hadde ikke booket prepaid/ufleksibel rate så langt frem. Hvis det er en fleksibel booking er det selvfølgelig bare å reservere nå og sjekke noen ganger i løpet av høsten/vinteren for å se om prisen går ned eller det kommer bedre alternativer.
var noe sånt jeg tenkte på å dumt å binde seg til noe
får det kommer vel noen tilbud iløpet av de neste månedene vil jeg tro
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2014, 21:55   #44
peterfox
Peter Fox
 
peterfox's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Fighter town - Gardermoen
Posts: 409
Default Re: bør jeg slå til nå ?

Nikki Beach - ingen over ingen ved siden.
Var der 8 netter i fjor sommer
__________________
Peter Fox
EBG & EBD since 1993 - Club Carlson Gold - HH Gold - Qatar Airways Privilege Club - Platinum. https://frequentflyer.no.
peterfox is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2014, 00:39   #45
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: bør jeg slå til nå ?

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
Hei!
driver å kikker litt på overnatting på Koh Samui i perioden 26 feb-02 mars 2015
å da fant jeg et tilbud på Le Méridien Koh Samui Resort & Spa til 7150 thb per natt som virket som et godt tilbud, nå er jeg usikker på hva prisene ligger på til vanlig men tror det er over 10 000 thb
så bør jeg bestille nå eller vente ?
å kanskje noen andre som har andre forslag til overnatting på Koh Samui ?
Synes det høres ut som et bra tilbud. Tror ikke du skal satse på at det blir ennå lavere. Eneste innsigelse mot å velge Le Meridien et beliggenheten. Men om du ikke ønsker å bo mitt på Chaweng beach. Bodde på Akaryn i februar i år og det var veldig bra. Personlig synes jeg det kanskje er bedre å bo litt utenfor de 'værste' turiststedene, og da burde le Meridien være bra
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2014, 00:43   #46
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: bør jeg slå til nå ?

Quote:
Originally Posted by 3cseat View Post
Synes det høres ut som et bra tilbud. Tror ikke du skal satse på at det blir ennå lavere. Eneste innsigelse mot å velge Le Meridien et beliggenheten. Men om du ikke ønsker å bo mitt på Chaweng beach. Bodde på Akaryn i februar i år og det var veldig bra. Personlig synes jeg det kanskje er bedre å bo litt utenfor de 'værste' turiststedene, og da burde le Meridien være bra
Ok. Kan jeg spørre om hvor mye du betalte? Og bestilte du lang tid iforveien?
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2014, 00:51   #47
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: bør jeg slå til nå ?

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
Ok. Kan jeg spørre om hvor mye du betalte? Og bestilte du lang tid iforveien?
Bestilte god tid i forveien ja, pga et tilbud med Swiss på business. Mener jeg betalte rundt 10000 på Akaryn, men da var dette villa med havutsikt. Le Meridien var dyrere når jeg skjekket de. Er medlem i SPG og booker der om jeg kan. De andre SPG hotellene var ennå dyrere
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2014, 07:31   #48
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Kanaritur til Thailand.

Hmm.. Har litt reisefeber, men også litt bondeanger.. Vi hadde et par fuktige middager med våre norske naboer hvor jeg var «reiseguruen». Det har blitt en del kostbare ferier i år samt at det ligger en del i loopen så vi ble enige om å ha en billig ferie med litt Kanariholmefølelse bare fra Dubai og i Desember.
Vi er som vanlig en skokk med unger, men har som vanlig med hjelpere så de voksne kan dra på skikkelig om kveldene.

Det ble Hua Hin (etter diverse råd på forumet) hvor naboen og vi booket hver vår Sukothai Suite (jeg trodde det bare var én men viser seg å være flere) på Hilton.

Vi tar i tillegg tre dager uten naboen på Hilton Bangkok Millenium. Hilton hadde 50% salget sitt så det ble også suite der koblet til et ekstra rom.
Flighten skulle være Thai på grunn av pris, men på grunn av voldsom hjernevasking (og dagflighter) er det gjort om til A380 med hjemmeselskapet.
MEN – så får vi hoere fra mange på kontoret (som sikkert er litt bortskjemte) om at det er ikke måte på hvor søppel Hua Hin er.. (Bangkok «kjenner» vi jo alle og er sin egne greie).

Hva tror dere? Vi har planer om å oppleve et minimum og ar barna skal kose seg med fritid, kids club og litt elefanter. Mor og far det samme, men også noen gode middager med naboen på kvelden samt nyte den deilige thai-stemningen.

Noen tips eller råd? (Spesielt foringsplasser)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 12:33   #49
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Thailand-tråden

Har omsider fått bestilt påsketur i C med TG OSL-ARN-BKK for kona og den ene datteren (CT) og fleksibel billett i C for meg og den andre datteren. Forsøkte andre reisemål i Thailand, men fant ikke noe ledig. Så til spørsmålet, er en uke i Bangkok for mye med en familie med to jenter på 12 og 14 - eller er det for mye åpenbar prostitusjon ol. I så fall, hvis vi kun blir en natt eller to i Bangkok, hvor finner jeg en annen og triveligere destinasjon uten å bruke for mange timer på reise?

PS: Postet samme i Amex-tråden, men tror jeg får flere svar her.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 12:47   #50
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Har omsider fått bestilt påsketur i C med TG OSL-ARN-BKK for kona og den ene datteren (CT) og fleksibel billett i C for meg og den andre datteren. Forsøkte andre reisemål i Thailand, men fant ikke noe ledig. Så til spørsmålet, er en uke i Bangkok for mye med en familie med to jenter på 12 og 14 - eller er det for mye åpenbar prostitusjon ol. I så fall, hvis vi kun blir en natt eller to i Bangkok, hvor finner jeg en annen og triveligere destinasjon uten å bruke for mange timer på reise?

PS: Postet samme i Amex-tråden, men tror jeg får flere svar her.
Koh Samui er kun en time fra BKK med fly. Etter min oppfatning en flott øy.

Last edited by 3cseat; 01-12-2014 at 12:47. Reason: skriveleif
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 12:52   #51
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Thailand-tråden

Takk for svar, skal sjekkes ut.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 13:24   #52
Entusiasten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 72
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Har omsider fått bestilt påsketur i C med TG OSL-ARN-BKK for kona og den ene datteren (CT) og fleksibel billett i C for meg og den andre datteren. Forsøkte andre reisemål i Thailand, men fant ikke noe ledig. Så til spørsmålet, er en uke i Bangkok for mye med en familie med to jenter på 12 og 14 - eller er det for mye åpenbar prostitusjon ol. I så fall, hvis vi kun blir en natt eller to i Bangkok, hvor finner jeg en annen og triveligere destinasjon uten å bruke for mange timer på reise?

PS: Postet samme i Amex-tråden, men tror jeg får flere svar her.
Øye som ser, og øret som hører. Det er jo ikke noe problem å unngå mesteparten av det om du beveger deg litt taktisk på kveld og natt. Noen obligatoriske templer i BKK og så til Krabi, Ao Nang og Phi Phi er jo en fantastisk kombinasjon. Du kommer deg dog ikke hjem før du har sett både en og to kvinner i hva jeg vil betrakte som undertøy og fiskegarn, uansett hvor du drar omtrent.
Entusiasten is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 13:40   #53
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Takk for svar, skal sjekkes ut.
Passer du på å få hotell med bra basseng (og sol hele dagen). Tror jeg dere skulle ha nok å gjøre i Bkk. Jeg klarte å holde moren min borte fra synet av prostitusjon da vi var der.

Hua Hin er tre timer fra BKK om det ikke frister og måtte fly videre. Fine hoteller, men mye høye hus bortover stranden.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 15:27   #54
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Thailand-tråden

Tog eller buss til Hua Hin, eller leiebil. Hvis sistnevnte, er det greie veier? Sorry for litt banale spørsmål men har ikke vært i Thailand før.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 19:43   #55
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Thailand-tråden

Greie veier til Hua Hin, største utfordringen er vel å komme seg ut av Bangkok... Tror jeg vil gått for bil/minibuss med sjåfør. Ellers er Bangkok et paradis når det gjelder både shopping og restauranter. Og prostitusjon og "snuskete" barer er stort sett konsentrert omkring 3 spesifikke områder, ikke noe problem å holde seg utenfor disse.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 20:57   #56
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Thailand-tråden

Da tar vi først 2/3 netter i Bangkok og 4 i Phuket/Kamala, som ble anbefalt tidligere i tråden. Billige flybilletter BKK-Phuket og mye bra hoteller, bestillte suite med to soverom med gratis avbestilling.

Vi ankommer BKK kl 0600 på morgenen. Noen med erfaringer med å betale for eller spørre om tidlig check in (ser at all check in er kl. 14.00)?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2014, 18:46   #57
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Thailand-tråden

Noen med erfaring og tips på overnatting
i Krabi, til en pris midt på treet...
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 12:06   #58
Chaos Controller
ScanFlyer Blue
 
Chaos Controller's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
Default Re: Thailand-tråden

Ser det er snakk om aa leie bil med sjaafoer til Hua Hin, kikker paa det samme da vi reiser med 2 smaa barn, og vil unngaavanlig gaerne taxisjaafoerer uten sikkerhetsbelter i bilen. Noen som har erfaringer med minibussene fra BKK? Ser det er flere selskaper som er ca samme pris, og de tilbyr ogsaa barneseter, noen spesielle aa anbefale eller aa unngaa?
__________________
Chaos Controller is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 15:52   #59
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by Chaos Controller View Post
Ser det er snakk om aa leie bil med sjaafoer til Hua Hin, kikker paa det samme da vi reiser med 2 smaa barn, og vil unngaavanlig gaerne taxisjaafoerer uten sikkerhetsbelter i bilen. Noen som har erfaringer med minibussene fra BKK? Ser det er flere selskaper som er ca samme pris, og de tilbyr ogsaa barneseter, noen spesielle aa anbefale eller aa unngaa?
Skal du til Hua Hin så har jeg og familien gode erfaringer med å booke minibuss fra Chat-About Travel i Hua Hin (Chat snakker norsk om du treffer på henne) chatabouttravel@hotmail.com - 2800 Bath en vei forrige mars.
__________________
Since July 2007:
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 22:58   #60
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Thailand-tråden

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
Noen med erfaring og tips på overnatting
i Krabi, til en pris midt på treet...
For krabi kan jeg kun kommentere på Ao Nang;

Best western har 2 hoteller i byen, pris ca 500kr pr natt. Bodd på BW Ban Ao Nang, fin standard, diamantkort ga oppgradering til litt bedre rom.

Holiday inn, fint resort med fine basseng, god mat, fine rom. helt nytt. 800kr natta

Krabi Resort; Fint resort, greie størrelser på rommene. Reiselederene til Apollo pleier å bo her. 600-800kr.

Er du ikke så nøye på standarden så får du fine bungalower med aircondition til 200kr natta på Blu Ba You der jeg pleier å bo i Ao Nang. Litt dyr får du med på kjøpet, men jager du inn et par gekkoer så tar de det meste Rent og pent, daglig roomservice. Hyggelig personale.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Thailand RH Reiseforum 6 21-04-2012 22:06
Thailand i jula posthuman Reiseforum 6 19-07-2011 08:23
Thailand fra US and A Tommy777 Reiseforum 10 22-05-2009 13:55
Ny til Thailand sk931 Flyforum 11 09-06-2007 10:16
Shuttlefly i Thailand TG923 General Aviation og sjøfly 4 10-01-2007 11:09


All times are GMT +2. The time now is 19:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.