Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-01-2019, 12:52   #21
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Uruguay - tips og flyselskaper

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Fløy EZE - FRA med Lufthansa i 747-8 for noen år siden, og utenfor kysten av nordlige Brasil opplevde jeg den kraftigste turbulensen jeg noen gang har opplevd. Vinflaskene i First lå strødd, og Champis glasset mitt lettet fra bordet, men jeg klarte heldigvis å redde det, slik at jeg hadde noe å drikke mens det ristet som verst.

Etter at alle hadde fått ristet fra seg kom den tyske kapteinen på PA og fortalte at dette var den kraftigste turbulensen han noen gang hadde opplevd. Det hadde visst også vært rimelig kaotisk lenger bak i flyet, men i nesen på Jumboen gikk det rimelig greit.

Men jeg har også flydd 2 ganger til GIG og en gang til GRU, og ikke hatt noe nevneverdig turbulens i det heletatt. Så tror ikke du skal frykte for mye angående turbulens.

Har prøvd Lufthansa, KLM, TAP og AirFrance i økonomi (til eller fra Sør Amerika), og vil rangere de i den nevnte rekkefølgen med Lufthansa på topp.
Tusen takk! Dette er ljempenyttig info
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2019, 01:05   #22
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Uruguay - tips og flyselskaper

Dersom det virkelig er en "helgetur" i utvidet forstand vil jeg nok påstå at det går vekk mye tid dersom man skal ta båten begge veier. La oss si at du tar LH til/fra EZE. Da er du nede ca kl 08. Med gjeldende ruteplaner (enten buquebus.com eller seacatcolonia.com) vil du da være framme i Montevideo 16:30-17, og det er ikke med direkte-katamaranen, men over elven til Colonia og buss derifra.
Og dersom du er skeptisk til latino-piloter så ville jeg ikke uten videre anbefalt å ta langtur med latino-bussjåfører. Godt mulig jeg hadde uflaks for en del år siden, men bussturen var av en slik art at jeg bare tok Colonia-forbindelsen én gang.
Dersom du venter på direktefergen så er du i Montevideo 18:15.

Returen er litt greiere, da kan du dra direkte kl 11 og være i BsAs 13:15. Om fergen er noenlunde i rute har du greit med tid til LH511, da kan du godt være framme på EZE rundt 14:15 på en god dag.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2019, 07:08   #23
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Uruguay - tips og flyselskaper

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Dersom det virkelig er en "helgetur" i utvidet forstand vil jeg nok påstå at det går vekk mye tid dersom man skal ta båten begge veier. La oss si at du tar LH til/fra EZE. Da er du nede ca kl 08. Med gjeldende ruteplaner (enten buquebus.com eller seacatcolonia.com) vil du da være framme i Montevideo 16:30-17, og det er ikke med direkte-katamaranen, men over elven til Colonia og buss derifra.
Og dersom du er skeptisk til latino-piloter så ville jeg ikke uten videre anbefalt å ta langtur med latino-bussjåfører. Godt mulig jeg hadde uflaks for en del år siden, men bussturen var av en slik art at jeg bare tok Colonia-forbindelsen én gang.
Dersom du venter på direktefergen så er du i Montevideo 18:15.

Returen er litt greiere, da kan du dra direkte kl 11 og være i BsAs 13:15. Om fergen er noenlunde i rute har du greit med tid til LH511, da kan du godt være framme på EZE rundt 14:15 på en god dag.
Takk, det er en fin plan!! Men jeg hentes med gratis transit fra MVD flyplass, sammen med andre som mønstrer ombord. Det gir mer trygghet og fjerner usikre elementer.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2019, 02:46   #24
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,664
Default Re: Uruguay - tips og flyselskaper

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Takk, det er en fin plan!! Men jeg hentes med gratis transit fra MVD flyplass, sammen med andre som mønstrer ombord. Det gir mer trygghet og fjerner usikre elementer.
Om planen er å fly DUS-MVD via MAD, så kan det være lurt å sjekke Air Europa også. De ligger 3-4000 lavere i pris enn Iberia på noen vilkårlige datoer jeg prøvde.
__________________

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2020, 15:50   #25
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Uruguay - tips og flyselskaper

Om man skal 5 dager til Buenos Aires; fungerer det fint å ta en dagstur til Montevideo, eller burde/må man ha en overnatting? Ser det går en ferge 07:15-09:30 og tilbake 19:30-21:45.

Har man nok tid til å ta innover seg mye av byen Montevideo på de 10 timene?
Antar det ikke er noe store køer på fergekaien ifht passkontroll og slikt?
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2020, 21:49   #26
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Uruguay - tips og flyselskaper

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Om man skal 5 dager til Buenos Aires; fungerer det fint å ta en dagstur til Montevideo, eller burde/må man ha en overnatting? Ser det går en ferge 07:15-09:30 og tilbake 19:30-21:45.

Har man nok tid til å ta innover seg mye av byen Montevideo på de 10 timene?
Antar det ikke er noe store køer på fergekaien ifht passkontroll og slikt?
Kan ikke huske noe negativt om immigration til/fra Uruguay med båten, så det gikk nok rimelig greit med lite venting.

10timer bør være nok til å få sett en del, men ville ha leid en sjåfør som står klar for å kjøre deg rundt den dagen. Snakker du spansk, så er det nok ikke noe problem, men å finne en engelsk snakkende sjåfør er nok litt verre.
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2020, 21:57   #27
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Uruguay - tips og flyselskaper

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Om man skal 5 dager til Buenos Aires; fungerer det fint å ta en dagstur til Montevideo, eller burde/må man ha en overnatting? Ser det går en ferge 07:15-09:30 og tilbake 19:30-21:45.

Har man nok tid til å ta innover seg mye av byen Montevideo på de 10 timene?
Antar det ikke er noe store køer på fergekaien ifht passkontroll og slikt?

Rimeligere og raskere å ta hurtigbåten over til Colonia, og så en busstur til Montevideo. Colonia er forsåvidt også verdt en liten stopp. Ville absolutt lagt inn en overnatting, mange gode og rimelige restauranter om man ikke er veganer. Anbefaler spesielt et gammelt havnelager som er bygget om til matmarked og har mange forskjellige restauranter.

http://www.mercadodelpuerto.com/
TriStar is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Konkurransetråd: Flyselskaper LN-KOG Småprat 2064 30-12-2021 11:45
Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island Flying TripReports 58 13-01-2016 21:57
Pluna (Uruguay) midlertidig lagt ned LN-AFG Flyforum 3 09-04-2013 14:57
Argentina & Uruguay. valen Reiseforum 0 15-10-2011 23:41
Litt OT: Gratisbilletter for Eurobonus medl. Norge-Uruguay Someone Flyforum 6 27-05-2008 19:32


All times are GMT +2. The time now is 01:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.