Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-02-2013, 01:03   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen)

Hei og hå

Noen som har landet i Hong Kong med connecting flight?

Jeg lander selv i HKG med BA kl 14:25 og planen er connection med Cathay kl 16:05. Er det relativt safe eller? Ellers må jeg ta en natt i HKG og det er ikke planen akkurat da.

Man slipper vel tollkøen? Jeg har aldri connected i HKG, så jeg er helt blank.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 03:08   #2
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: International connection HKG

Helt uproblematisk, men dusj i loungen kan bli travelt (selverfart)
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2013, 09:33   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: International connection HKG

Og bare for å slenge på litt tilleggsinfo, så har HKG også transfer til Macau og Mainland China (begge pr. båt) uten at man må gjennom HKG-immigration.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2013, 11:19   #4
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: International connection HKG

Quote:
Originally Posted by ex_trd View Post
Helt uproblematisk, men dusj i loungen kan bli travelt (selverfart)
Takker og booker... så får man bare håpe at BA er i rute.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 01:24   #5
sentry
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Houston, TX, USA
Posts: 140
Default Re: International connection HKG

HKG er, som sagt over her, prima for transfer. Transfer til mainland Kina går greit når man rekker båten, men sist satt jeg i en minivan (full av kinsere som ikke snakket engelsk) og svettet da jeg passerte China Immigration fem minutter før visumet utløp. Det hører med til historien at sjåføren ikke visste hvor hotellet mitt lå - det løser man ganske enkelt ved å slippe av ved et annet hotell og stikke før feilen oppdages.
sentry is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 06:09   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: International connection HKG

Jeg har connected i Hong Kong minst 3-4 ganger t/r de siste 5 årene. Du må kun igjennom sikkerhetskontroll, men det tar ikke mer enn maks 10 minutter totalt. det er aldri kø i sikkerhetskontrollen. Du har mer enn nok tid
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2014, 02:43   #7
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Dusjlounge Hong Kong

Hei,

Flyr Swiss business hjem fra Hong Kong imorgen, og etter en travel dag på jobb vil jeg ta en dusj. Hvilken lounge benytter Swiss for businesspassasjerer og hvordan er dusjfasilitetene her?

Er EBG og kan benytte alle lounger, men vil helst slippe å gå veldig langt til gaten(e) Swiss benytter seg av.

Takk
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2014, 05:56   #8
haakonks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 725
Default Re: Dusjlounge Hong Kong

Dusjfasilitetene på Thai sin lounge er iallefall helt ok, brukte de i går...

Alternativt kan du også prøve United sin lounge (Hong Kong er faktisk en av få United klubber som er bra)
haakonks is online now   Reply With Quote
Old 13-08-2014, 16:01   #9
braekk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 83
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong

Skal via HKG på retur til Europa på nyåret. Lander i HKG på ettermiddagen og har videre forbindelse på morgenen dagen etter. Noen som har forslag til overnatting, gjøremål etc? :-)
braekk is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2014, 16:29   #10
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong

Quote:
Originally Posted by braekk View Post
Skal via HKG på retur til Europa på nyåret. Lander i HKG på ettermiddagen og har videre forbindelse på morgenen dagen etter. Noen som har forslag til overnatting, gjøremål etc? :-)
Sett deg på flytoget og kom deg ned til sentrum. Det er ikke mye som slår Hong Kong sin skyline fra Kowloonsiden (sett fra land ut mot øya). Deretter tar du båten over og tramen opp til The Peak for et fantastisk skue over Hong Kong. Anbefaler å spise på Bubba Gump på peaken, nesten bare for utsikten sin skyld, selv om maten også er god.

Bor du i nærheten av Central(på øya) kan du sjekke inn bagasjen før du setter deg på flytoget (Central station har bagasjesjekkin helt opp til 90 minutter før flyavgang). Evt kan du bo på Kowloon, men da må bagasjen med på flytoget (Kowloon station). Selv pleier jeg å bo på BP International, helt OK 3.5* hotell ved Kowloon Park (ca 800kr natta). Taxi til Kowloon station er bare et par minutter og koster ikke nevneverdig (Gå hvis det er kjølig!). Flytoget tar deg til flyplassen på ca 20 minutter og koster 100 HKD (90HKD fra Kowloon Station)

Dessuten har du nattmarkedet på Temple Street som kan være verd å få med seg.

Kos deg i HK, en fantastisk by som jeg kommer tilbake til gang på gang! Send gjerne en PM om du trenger flere tips.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 13-08-2014 at 16:50.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2014, 21:42   #11
braekk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 83
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Sett deg på flytoget og kom deg ned til sentrum. Det er ikke mye som slår Hong Kong sin skyline fra Kowloonsiden (sett fra land ut mot øya). Deretter tar du båten over og tramen opp til The Peak for et fantastisk skue over Hong Kong. Anbefaler å spise på Bubba Gump på peaken, nesten bare for utsikten sin skyld, selv om maten også er god.

Bor du i nærheten av Central(på øya) kan du sjekke inn bagasjen før du setter deg på flytoget (Central station har bagasjesjekkin helt opp til 90 minutter før flyavgang). Evt kan du bo på Kowloon, men da må bagasjen med på flytoget (Kowloon station). Selv pleier jeg å bo på BP International, helt OK 3.5* hotell ved Kowloon Park (ca 800kr natta). Taxi til Kowloon station er bare et par minutter og koster ikke nevneverdig (Gå hvis det er kjølig!). Flytoget tar deg til flyplassen på ca 20 minutter og koster 100 HKD (90HKD fra Kowloon Station)

Dessuten har du nattmarkedet på Temple Street som kan være verd å få med seg.

Kos deg i HK, en fantastisk by som jeg kommer tilbake til gang på gang! Send gjerne en PM om du trenger flere tips.

Tusen takk for mye bra informasjon :-)

Hvordan er det med visum i Hong Kong? Vi kommer fra PNH og skal videre til LHR.
braekk is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2014, 22:54   #12
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong

Hong Kong og Macau
Det er ikke visumplikt for norske borgere ved innreise til Hong Kong og Macau, men om man reiser mellom Hong Kong/Macau og Kina regnes dette som en utreise/innreise. Vær derfor oppmerksom på å ha visum med mulighet for flere innreisemuligheter (såkalte double eller multiple entry visum) ved slike reiser. For nærmere informasjon, kontakt Kinas ambassade i Oslo.

http://www.landsider.no/land/kina/re...tentinfoanchor
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2014, 23:15   #13
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Sett deg på flytoget og kom deg ned til sentrum. Det er ikke mye som slår Hong Kong sin skyline fra Kowloonsiden (sett fra land ut mot øya). Deretter tar du båten over og tramen opp til The Peak for et fantastisk skue over Hong Kong. Anbefaler å spise på Bubba Gump på peaken, nesten bare for utsikten sin skyld, selv om maten også er god.

Bor du i nærheten av Central(på øya) kan du sjekke inn bagasjen før du setter deg på flytoget (Central station har bagasjesjekkin helt opp til 90 minutter før flyavgang). Evt kan du bo på Kowloon, men da må bagasjen med på flytoget (Kowloon station). Selv pleier jeg å bo på BP International, helt OK 3.5* hotell ved Kowloon Park (ca 800kr natta). Taxi til Kowloon station er bare et par minutter og koster ikke nevneverdig (Gå hvis det er kjølig!). Flytoget tar deg til flyplassen på ca 20 minutter og koster 100 HKD (90HKD fra Kowloon Station)

Dessuten har du nattmarkedet på Temple Street som kan være verd å få med seg.

Kos deg i HK, en fantastisk by som jeg kommer tilbake til gang på gang! Send gjerne en PM om du trenger flere tips.
Det er vel også bagasjeinnsjekk på Kowloon station? Var hvertfall det 2 år siden da jeg var der
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is online now   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 13:06   #14
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Mellomlande i HKG med ut/innsjekk av bagasje

Skal nå fly OSL-ARN-HKG-PVG (måtte prøve ny biz ARN-HKG) og skal reise med China Eastern HKG-PVG. Må hente bagasje og sjekke inn på nytt og bevege meg fra Terminal 2 til Terminal 1. Har 2 timer og 15 min. på meg - noe som vet om det bør gå greit?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 13:13   #15
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Mellomlande i HKG med ut/innsjekk av bagasje

Terminal 1 til 2 er bare noen få skritt så tror ikke det skal by på noen problemer, så lenge du ikke er forsinket fra ARN.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 13:31   #16
melind
Monkey Traveller
 
Join Date: Jun 2013
Location: Ørlandet
Posts: 135
Default Re: Mellomlande i HKG med ut/innsjekk av bagasje

Kommer ikke all bagasje til terminal 1 samt at emigration også er der?

melind is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 13:37   #17
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Mellomlande i HKG med ut/innsjekk av bagasje

Jeg gikk iallefall fra ankomst Terminal 1 til Terminal 2 på ca 5-10min.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2015, 15:00   #18
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Mellomlande i HKG med ut/innsjekk av bagasje

Tusen takk for nyttig info.! Sitter i loungen på ARN og ser frem til å teste ut ny biz.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2015, 15:21   #19
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen)

Det gikk veldig greit, men avgang fra HKG var også Terminal 1. SAS fortalte meg at jeg måtte sjekke ut bagasjen i HKG, men jeg fikk ingen koffert der. Den gikk videre direkte til PVG viste det seg etter at jeg ventet 45 min. ved båndet. Ny biz-konfig var veldig bra, men jeg opplevde at crewet var litt treig med servering for en som ønsket flest mulig timer søvn.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2015, 07:22   #20
nick5000
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
Default Re: Mellomlande i HKG med ut/innsjekk av bagasje

Quote:
Originally Posted by Kanon View Post
Jeg gikk iallefall fra ankomst Terminal 1 til Terminal 2 på ca 5-10min.
Det er bare en terminal i hkg, terminal 1 og 2 gjelder kun sjekk inn området.

Og sløvt av SAS å opplyse om at man må hente ut bagasjen i HKG ved transit til Kina, det trenger man ikke.
nick5000 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Fra Hong Kong til Singapore (UA117) ute_til_lunsj Reiseforum 5 19-07-2012 13:56
BA Club World fra Hong Kong til Oslo VoiceCom TripReports 11 11-12-2007 00:49
My first FIRST - med BA til Hong Kong VoiceCom TripReports 17 30-11-2007 17:54
Hjelp: Fly fra Hong Kong til (nesten) Bejing MartinL Flyforum 11 14-09-2006 10:30
Hong Kong til 1600 kroner fra LHR sveg Flyforum 11 08-12-2004 22:13


All times are GMT +2. The time now is 15:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.