Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-05-2017, 18:29   #141
Gnilre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 50
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Jeg flyr Oslo - Chicago og LAX - Oslo til høsten på en bonustur (CT) med business på alle delstrekningene. Jeg så på bekreftelsen på de nye SAS-sidene at jeg har loungetilgang i Oslo, København og Stockholm, men for LAX var det ikke haket av for lounge. Ble skikkelig skuffet over det fordi jeg trodde jeg hadde adgang til den fine Star Alliance loungen på LAX. Er det noen som har erfaring med business-bonustur og lounge ?
Gnilre is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2017, 09:33   #142
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by Gnilre View Post
Jeg flyr Oslo - Chicago og LAX - Oslo til høsten på en bonustur (CT) med business på alle delstrekningene. Jeg så på bekreftelsen på de nye SAS-sidene at jeg har loungetilgang i Oslo, København og Stockholm, men for LAX var det ikke haket av for lounge. Ble skikkelig skuffet over det fordi jeg trodde jeg hadde adgang til den fine Star Alliance loungen på LAX. Er det noen som har erfaring med business-bonustur og lounge ?
Du har tilgang til *A loungen når du flyr SAS Business.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2017, 20:29   #143
henrikas
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 56
Default Re: Flying Blue-tråden

Kanskje litt på siden, men dette var den riktigste tråden jeg fant. Jeg har status hos China Airlines (er gull der), og skal reise svg-ams-svg nå til uka med KLM. kan jeg få lounge access på vei tilbake ved å bruke poengene jeg har hos China airlines til å kjøpe tilgang?

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
henrikas is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2017, 00:17   #144
Doll
ScanFlyer Blue
 
Doll's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ukraina/Norge
Posts: 280
Default Re: Flying Blue-tråden

Med skyteam gold, eller elite plus som det kalles, har du lounge access både på SVG og AMS uten å bruke verken penger eller poeng.
__________________
Doll is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2017, 13:21   #145
henrikas
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 56
Default Re: Flying Blue-tråden

Men det er det som er problemet - China Airlines gold er "skyteam silver", altså bare skyteam elite, ikke elite plus. Deres elite plus heter emerald. Så - noen ideer?

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
henrikas is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2017, 22:31   #146
Doll
ScanFlyer Blue
 
Doll's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ukraina/Norge
Posts: 280
Default Re: Flying Blue-tråden

Tror ikkje du kan kjøpe deg inn med poeng.bgår an å betale seg inn med penger om du er flyingblue silver, usikker på sølvstatus i andre programmer.
Jeg måtte ut med 40 euro i Paris for noen år siden.
__________________
Doll is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2017, 09:27   #147
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Loungetilgang i Amsterdam for SAS finnes det eller er det en av de som ble fjernet?
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2017, 09:50   #148
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by Tornerose View Post
Loungetilgang i Amsterdam for SAS finnes det eller er det en av de som ble fjernet?

Har tilgang til Serviceair/Aspire loungen i 2. etasje vis-a-vis KLM-loungen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2017, 15:32   #149
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Hvordan er det med avgang fra LHR i SAS Plus med EBG, har man da tilgang til lounge?

Og - er SQ loungen i såfall langt fra der SAS maskinen går?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 11-10-2017, 15:38   #150
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hvordan er det med avgang fra LHR i SAS Plus med EBG, har man da tilgang til lounge?

Og - er SQ loungen i såfall langt fra der SAS maskinen går?
Som EBG har du tilgang tilgang hos alle i Star Alliance, Lufthansa, United, Air Canada og Singapore Airlines. Kun SAS Plus gir Lufthansa business lounge + United sin.

Lufthansa sin ligger i selve T2 der også SAS sine flyvninger går fra. Resten ligger ute i T2B som er en 5-10 min gange hver vei. Du må ned under og så opp igjen i en parallell pir.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2017, 09:32   #151
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hvordan er det med avgang fra LHR i SAS Plus med EBG, har man da tilgang til lounge?

Og - er SQ loungen i såfall langt fra der SAS maskinen går?
Det var stappfullt i LH loungene en torsdag kveld for tre uker, men fant en plass inne på Senator delen. God mat, både varmt og kaldt inkl. god spekeskinke. Fantastisk god hvitvin, Macon-Villages, tror de hadde rødvin fra samme produsent også
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2017, 23:43   #152
Benair
Newcomer
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 29
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Hei, skal fly SAS OSL-ARN-ORD og så videre på egen United billett til DTW.
Har SAS EBG. Litt over 4 timer transfer i Chicago. Noen tips med tanke på lounge? Er det feks mulig å komme seg inn til SWISS selv om man skal fly videre fra en annnen terminal?

Ben
Benair is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2017, 17:42   #153
MisteriX
Newcomer
 
Join Date: Jul 2015
Location: Oslo
Posts: 34
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
Som EBG har du tilgang tilgang hos alle i Star Alliance, Lufthansa, United, Air Canada og Singapore Airlines. Kun SAS Plus gir Lufthansa business lounge + United sin.

Lufthansa sin ligger i selve T2 der også SAS sine flyvninger går fra. Resten ligger ute i T2B som er en 5-10 min gange hver vei. Du må ned under og så opp igjen i en parallell pir.
SAS Plus gir tilgang til Singapore sinn også. Dette ble testet å bekreftet på en felles MR i Februar.
MisteriX is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2017, 02:33   #154
evenes
Newcomer
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 21
SAS Lounge tilgang med SAS Gullkort

Hvordan fungerer adgang til innlandsloungen til SASOSL.
Vi er fire stk på samme bestilling i SAS Go, Min bror har gullkort, og det står at gullkortholder kan ta med en gjest eller inntil 4 familiemedlemmer. Går vi i familien inn gratis da når han har gull, eller må vi betale en avgift, og hvis avgift, hvor mye er den på??


På forhånd takk for svar
evenes is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2017, 08:04   #155
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
SAS Re: Lounge tilgang med SAS Gullkort

EuroBonus Gull- og Diamant-medlemmer som reiser på en SAS- eller Star Alliance-flygning. Kan ha med seg 1 gjest eller opptil 4 familiemedlemmer (ektefelle/partner/foreldre og egne barn) som også reiser på en SAS- eller Star Alliance-flygning

PRIS? Hvis du bestiller på internett:

Fra DKK 189 / NOK 199 / SEK 219 / EUR 24 / USD 32 eller 2800 EuroBonus-poeng. Hvis du er EuroBonus-medlem, kan du betale med poeng.

https://www.sas.no/fly-med-oss/tilleggstjenester/lounge
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2017, 18:31   #156
evenes
Newcomer
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 21
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Hvordan fungerer innenlandsloungen på OSL med 4 familiemedlemmer. Har EBG men reiser i SAS Go. Leser her at de med gullkort som har med en gjest, drar gullkortet først, går inn, og gjesten registrerer boardingkort umiddelbart for å få tilgang. Hvordan løses dette med familie -inngang??
Og er loungen gratis?? Klarer ikke helt å tolke forrige svar. Svar enkelt takk, ingen henvisning til andre linker og sider
evenes is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2017, 20:03   #157
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
SAS Re: Har jeg loungetilgang?

Du betaler ikke noe for loungetilgang for de som har tilgang inkludert i billetten eller via kortet, men du kan betale for de som ikke har tilgang hvis du vil.

At din bror har gullkort gir som det går ganske klart fram av teksten over ikke rett til å ta med andre enn ektefelle/partner/foreldre eller egne barn.

At du får svar som underbygges av link til gjeldende regler bør bare være en fordel - ellers kan jo hvem som helst svare hva som helst.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2017, 14:20   #158
Piper
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,196
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Skal reise med Qatar KRS-DOH - CMB. Kjøpt billigste business billetter. Ventetiden på Oslo er ca 5 timer. Har jeg tilgang på lounge i Oslo? Har ingen status hos noen selskap.
Piper is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2017, 15:07   #159
sabergum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 337
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by Piper View Post
Skal reise med Qatar KRS-DOH - CMB. Kjøpt billigste business billetter. Ventetiden på Oslo er ca 5 timer. Har jeg tilgang på lounge i Oslo? Har ingen status hos noen selskap.
Ja, hvis du har businessbillett så har du tilgang til OSL Lounge.
sabergum is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2017, 09:43   #160
Piper
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,196
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
Ja, hvis du har businessbillett så har du tilgang til OSL Lounge.
Når jeg kommer tilbake(Stadig i bizz) har vi også litt venting i Oslo før SAS flyr oss til Kjevik. Etter som jeg kan finne ut av kartet til OSL, så ligger den Loungen på utenlands-siden? Da kommer vel ikke vi inn der?
Piper is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jeg har Air Britain sk931 Flyforum 0 01-05-2006 16:48
Jeg har .... sk931 Samlerhjørnet 9 26-11-2004 07:02
Har jeg feberfantasier? FBU Flyforum 6 16-10-2004 01:40


All times are GMT +2. The time now is 20:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.