Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-02-2013, 23:47   #21
teamseacow
ScanFlyer Silver
 
teamseacow's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
Default Re: Det var i de dager, da jeg var ofte i Thailand...

fantastisk lesemateriale! Keep them coming
__________________
Businesstudent, BCN/OSL

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 16:26   #22
Bluetail
Newcomer
 
Join Date: Feb 2013
Location: Oslo
Posts: 18
Vin Re: Det var i de dager, da jeg var ofte i Thailand...

Jeg har hatt gleden av å fly Business eller First noen ganger, og det gjør hele forskjellen... en reise kan være stress, trangt og kø - eller noe en gleder seg til. Jeg husker i farten en episode der jeg noe arrogant, det må vel tilståes, "hevdet meg" med å ha en "bedre" billett.

Domestic, Thailand, en fredag ettermiddag - typisk proppfulle fly. Skulle fra Bangkok til Chiang Mai, og hadde kjøpt en STOR bamse. Den var like stor som meg, og dyr. Hadde litt kroner dengangen. Jeg var på Business - som ikke kostet mer enn 2-3 hundrelapper ekstra uansett. Er dyrere nå.
Business på Thai domestic er ikke som SAS i Noreg, her er det bedre seter. Fine breie feite seter. Jeg hadde booket to, en til meg og en til bamsen!

"Business Class and Thai Orchid Gold members may board at their convenience" - gjett om bamse ble lagt merke til der jeg gikk forbi economy-køen.

Og satt langt bak i business-delen, så det bredere lag som var stuet inn på apeklasse kunne se bamsefar breie seg, midtgang, det var noen lange blikk. Flyverter og medreisende foran synes det var artig, en vertinne spurte leende hva bamsen ville ha å drikke, latter hele veien rundt. Vel. Ikke så mye fra radene lengre bak.

Litt galskap - men det får en unne seg en gang i blant her i livet!
Bluetail is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 17:24   #23
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Det var i de dager, da jeg var ofte i Thailand...

Hehe....fornøyelig lesning Bluetail - bare å komme med flere story`s!
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 19:42   #24
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Det var i de dager, da jeg var ofte i Thailand...

Denne tråden MÅ du bare fortsette på , skikkelig artig lesing
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 20:38   #25
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,203
Default Re: Det var i de dager, da jeg var ofte i Thailand...

Det er jo ikke så lenge siden Edgar fra Orkide Expressen reisebyrå reiste med Thai OSL-BKK og hadde med seg et troll i helfigur, som fikk eget sete på biz. Ble avisoppslag om det!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 21:20   #26
Bluetail
Newcomer
 
Join Date: Feb 2013
Location: Oslo
Posts: 18
Angry Re: Det var i de dager, da jeg var ofte i Thailand...

Min kjipeste flytur noensinne!

SwissAir, gikk ikke de konk, eller ble kjøpt opp av Lufthansa eller noen?

Uansett. Det var ivertfall en SwissAir dengangen, og jeg skulle på kort varsel fra Thailand til Norge. En uforutsett greie på jobben, jeg kastet meg rundt og første flight jeg kunne få var en economy på Swiss. Var mitt ansvar å være tilgjengelig, så prisen var en faktor. Hadde ikke fløyet med Swiss før, men regnet med nogenlunde standard, kanskje litt germansk presisjon. Jeg husker ikke året, sent nittitall, men turen husker jeg!

Avgang sent på kveld fra gamle Don Muang, og ved gaten la jeg (og absolutt alle andre) merke til tre kvinner av afrikansk opprindelse. De var kjempestore i høyde og bredde, og var i intens krangel med personalet om "håndbaggasjen". Disse veldige kvinner hadde alle med seg sorte plastsekker, av den typen vi i Norge bruker i søppeldunker, fylt til randen av hvem vet hva. I tillegg til vesker og andre poser og diverser og dilldall.

Jeg forsto at det ble forsøkt å forklare at alt dette var hinsides håndbaggasje, noe som ble møtt av - bokstavelig talt - skriking fra tre stykk voldsomt aggresive og, som nevnt, kjempestore, kvinner.

Trøste og bære tenkte jeg, ikke alltid festlig å jobbe på flyplass.

Men ikke egentlig mitt problem. Fant et hjørne, på med hodetelefoner for litt musikk til min medbrakte bok. Per vane for economy lar jeg mengden boarde, er en av de siste inn. Finner mitt sete. Eh. Finner der mitt sete skulle være, det er dekket av baggasje - jippi, en av damene sitter ved siden av meg. Jeg har midtgang, hun en innenfor. Og hun har fått ta med seg sine vesker, plastposer, og selvfølgelig, en sort 100 liter plastsekk som ikke kan stues ved beina, langt mindre i hylla over. Så. Den og noen poser og annet sitter i mitt sete.

Hva nå.

Jeg får ettervert tak i en flyvertinne, som sikkert har hatt en lang dag men, det får være grenser... hun tar plastsekken og lemper den i fanget på min kolossale medreisende, som allerede har et ben til hver side, det er fullt av mindre poser etc der hennes pillarer skulle vært rettet. Små og store plastposer fra 7/11 og hva lempes også over, slik at jeg skal kunne sitte ned. Sidelengs til høyre med begge mine ben ut i midtgangen, den lille plassen jeg skulle ha hatt foran meg er opptatt av et ben med en diameter som min mage (ølmage), og det renner over av vesker og hva.

Så jeg sitter sidelengs. Jeg har alltid hatt en tendens til å legge farge til det jeg skriver, ønsker derfor å understreke at i dette tilfellet rapporterer jeg ganske så presist.

Sidelengs, og jeg får kjeft på tysk av cabincrew ved taxi for ikke å sitte riktig. At det var? Det er ikke plass!!! Bitte? Og om jeg vet noe om regler for sikring av inflight baggasje, er vi her ganske langt over alle grenser. Hvordan i villeste ville får noen ta med seg så mye stasj inn i kabinen? Dette er en kandidat for MAD TV. Jeg har aldri før eller senere sett noe i nærheten, dette kunne spilles inn og vært en scene i en av de der "Hjelp vi Flyr" filmene.

Dama er ikke snau over skuldrene heller, så effektivt sitter jeg i vinkel mot midtgang med overkroppen noe bøyd utover og i for enhver kiropraktor en interesant vinkel.

Festlig flight. Crewet er sure, i grensen til sinte, når de skal forbi med vogner - mat/drikke - mine ben er i veien, og helt nytt for meg: Sideinndelt røykesone. På styrbord får de fyre opp, bakfra og opp til 3-4 rader opp fra meg. Der jeg sitter på babord - om jeg med ryggknekk kunne nå mine sigaretter - får jeg et blikk som om jeg skulle vært Den Onde Personlig og et hardt NEIN, når jeg spør om røkemuligheter.

I ettertid skrev jeg til SwissAir og - alltid høflig - antydet at dette ikke var per standard, ubehaglige timer, og uforsvarlig håndtering av spesielle mengder håndbaggasje.

I lengre ettertid, da ingen svar tilbake kom, sente jeg igjen, og igjen i høflige ordelag, ett nytt brev.

Ga beng i å sende ett tredje brev, jeg er uansett en liten mann, ikke viktig kunde, men har notert historien og delt den med de venner som gidder å høre på.

Den reisende i dette tilfelle var en edru bluetail, kledd for å kunne hoppe rett fra flyplass til kontor, og som vanlig ikke den som er mest høyrøstet på offentlig sted. Kanskje det hadde vært bedre om jeg hadde vært dritings og kunne banne på tysk, hvem vet.

Det var ivertfall dritt-tur numero uno, innstillingen fra inflight såret sånn nogenlunde i balanse med sitteplassen.

En helt spesiell (heldigvis!) opplevelse.
Bluetail is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 21:45   #27
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,203
Default Re: Det var i de dager, da jeg var ofte i Thailand...

Ser det levende for meg, og må nesten flire av det synet. Sort druledrundre med fanget fullt av søppelsekk og andre bæreposer. Var det en 3-rader hvor det også satt en stakkar klint inn til vinduet?

Tror ikke jeg hadde vært fullt så diplomatisk, og hadde nok forlangt å få snakke med cabinsjefen eller hva det nå heter, og fortalt helt klart at dette var uakseptabelt. Eventuelt truet med å gå av flyet og forlange plass på et annet fly.

Jaja! Det straffer seg å fly economy!

Takk for at du delte! Alltid moro å lese om andres ulykke.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2013, 17:27   #28
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,686
Default Re: Det var i de dager, da jeg var ofte i Thailand...

Hehe, den med håndbagasjen fikk meg til å tenke på en tur med KLM B-7477 AMS-LAX. Jeg hadde sete helt bakerst, der hvor der er 4 stoler. Ved landing LAX fikk 2 herrer lengre fremme utlevert sin pappeske, hvor den hadde vært under turen vet jeg ikke, som de kunne holde i fanget begge 2, den var så stor, den stakk opp over seteryggen og hodene deres. Var av typen modelhus

Dessverre før jeg kjente til Flyprat, so no pics
krølle is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2013, 18:38   #29
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,753
Default Re: Det var i de dager, da jeg var ofte i Thailand...

Fantastisk herlig beskrivelse av reiser. Fornøyelig å lese om andres fæle opplevelser
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2013, 19:04   #30
Bluetail
Newcomer
 
Join Date: Feb 2013
Location: Oslo
Posts: 18
Vin Re: Det var i de dager, da jeg var ofte i Thailand...

Takker igjen for tilbakemeldinger, inspirerer til mere skriving!

Uvanlig saklig forum også, Flyprat. Har lest litt rundt siden jeg hoppa inn her nylig. Er så mye rart på nett ellers, så mange forum om div. emner der det meste synes å være "troll" som ikke bidrar, kun sender mer eller mindre saklige kommentarer til mer eller mindre saklige innlegg.

I morra lunsj er det Nok Air fra CNX til DMK (gamle Don Muang), må inn i Bangkok et ærend og da er BKK Suvarnabhumi lengre unna. Lurer på om de fortsatt har den vanvittig iriterende "Nok Air" sangen på gang, en reklamegreie. Eller leser jeg at Nok Air har laget seg kallender:

http://www.bangkokpost.com/news/loca...rise-next-year

Blir litt farting her og der en dag eller 2 i Bangkok, så hjem til Norge, håper å komme tilbake med noen historier neste helg.

God reise alle!

Last edited by Bluetail; 20-02-2013 at 19:06.
Bluetail is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2013, 18:06   #31
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Det var i de dager, da jeg var ofte i Thailand...

Takk for god trim av smilebånd i dag.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Det var dager det, på Flesland LN-HAT Flyhistorisk forum 19 01-04-2013 16:20
Det var tider det var stass å reise! C172 Flyforum 10 07-01-2007 08:23
I gamle dager var det mere spillerom ENGM RAMP Flyforum 5 15-08-2006 23:36
Hvilket fly var det jeg så?? Martin Flyforum 5 06-06-2006 11:38


All times are GMT +2. The time now is 08:16.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.