Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-04-2017, 09:38   #181
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,253
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by GT007 View Post
Har endel poeng som utløper nå i september, men har ingen mulighet til å reise. Det jeg lurer på er om jeg booker en tur i dag til feks Feb- Mars, og booker om denne når jeg har reiseplanen klar. Vil dette være mulig? eller blir poengene borte?
Det går fint, men du kan ikke bytte billettene etter at poengene har gått ut.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 15:48   #182
GT007
Newcomer
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 49
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Hva mener du med å bytte? kan man booke om?
Hvis jeg feks booker OSL-HKG nå for å reservere poengene før utløpsdato, men booker om og endrer destinasjon til LAX. Er dette mulig med utgåtte poeng som er bundet opp i en booking?
GT007 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 15:49   #183
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by GT007 View Post
Hvis jeg feks booker OSL-HKG nå for å reservere poengene før utløpsdato, men booker om og endrer destinasjon til LAX. Er dette mulig med utgåtte poeng som er bundet opp i en booking?
Nei, da forsvinner poengene. Du kan reservere reiser for perioden etter de har gått ut, men da kan du ikke lenger endre noe. Da mister du alt
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 16:11   #184
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,253
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by GT007 View Post
Hva mener du med å bytte? kan man booke om?
Hvis jeg feks booker OSL-HKG nå for å reservere poengene før utløpsdato, men booker om og endrer destinasjon til LAX. Er dette mulig med utgåtte poeng som er bundet opp i en booking?
Jeg mener endre billettene. Som andre har forklart kan man ikke det etter utløpsdato da poengene vil fosvinne. Om du ikke har noen mulighet til å bruke dem før utløpsfrist ville jeg bestilt før det og håpet at det passer å reise på bestilt dato.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2017, 08:58   #185
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,172
Star Alliance Poengtur til selveste Amerika

Jeg skal en svipptur til fattern som tilbringer høsten i Miami. Jeg har tenkt til å bruke poeng og da selvfølgelig få så fin tur som mulig.

Jeg ser det er langt mindre ledig til US enn til Asia men finner Austrian i Business andre uken i September.

• Er det relativt gode sjanser for at det blir noe ledig i *A First når turen nærmer seg? Hva tror dere om det til MIA (Alternativt MCO)
• Er det fler alternativer enn det som popper opp på United.com? Via NYC eller lignende som jeg ikke finner?
• Hva med SAS direkteruten? Der er det jo helt poengtørke.
• Eller er Austrian såpass OK at jeg ikke gidder maset.

Takker - SC
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2017, 10:16   #186
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Poengtur til selveste Amerika

Det er begrenset med *A direkteruter fra Europa til Florida, bør være flere alternativer om du søker via NYC, WAS eller CHI. First med *A begrenser seg vel til UA og LH, og LH legger først ut F award de siste 15 dagene før avgang.

Austrian har et veldig godt business product såvidt jeg vet.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2017, 09:21   #187
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,065
Default Re: Poengtur til selveste Amerika

Hvis valget står mellom Austrian og Lufthansa er Austrian helt klart å foretrekke. Generelt kan man vel si at de selskapene som ikke har førsteklasse har et mye bedre totalprodukt i businessklasse.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2017, 12:54   #188
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Poengtur til selveste Amerika

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Hvis valget står mellom Austrian og Lufthansa er Austrian helt klart å foretrekke. Generelt kan man vel si at de selskapene som ikke har førsteklasse har et mye bedre totalprodukt i businessklasse.
På hvilket grunnlag kan du si dette? Om det skal kunne sies på generellt grunnlag bør vel dette baseres på flere/mange erfaringer med begge. Om du har det er jo greit, men ellers er det ikke noe som kan sies generellt sett om dette.

Litt off topic her kanskje, men har sett tidligere flere kommentarer om at dette er "avhengig av crewet". Har egentlig ikke så go erfaring, men har i alle fall flere ganger reist med C med SAS, LH, Swiss, Turkish, South African, og kanskje noen andre jeg ikke husker i farten ( mest med SK og LH ), og opplevelsen er alltid avhengig av crewet synes jeg. Har de en god dag, er reise på C alltid bra etter min oppfatning, uansett selskap. også om de har first eller ikke
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2017, 20:57   #189
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,684
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Tilllater fortsatt sas stopover (mer enn 24 t altså) i arn eller cph (scandinavia) på intercontinentale eurobonusreiser reiser?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2017, 13:32   #190
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Hm... sitter her og har på nytt funnet ledig på poeng fra CDG-OSL via IST med Turkish.

I Business.

Det er jo en klokkeren booking.

Noen som aner hvordan SAS vil prise den for points? Finner den på Lifemiles.com som en tur når jeg søker CDG-OSL i Business
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2017, 13:44   #191
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,077
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Det er vel en ren intra-europa booking med Star Alliance, og om jeg ikke husker helt feil skal den da koste 60000 poeng.

+ skatter og avgifter da..

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2017, 14:31   #192
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Det er vel en ren intra-europa booking med Star Alliance, og om jeg ikke husker helt feil skal den da koste 60000 poeng.

+ skatter og avgifter da..

Kim
Takk. Forsøker å ringe dem jeg.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 21:50   #193
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Ser på bonusbilletter Miami-Oslo i November/Desember og det er kun en dag hvor månedsvisningen viser at det er tilgjengelig billett og det kun i øko.

Er det for tidlig eller høres det normal ut at det ikke skal være tilgjengelige bonusbilletter i disse månedene? I oktober er det relativt god tilgjengelighet på billetter.

Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2017, 18:54   #194
kristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 373
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Hvordan pleier muligheten for Business seter på SQ å være i påsken? Jeg tenker å reise til Bangkok og Luang Prabang med utreise via Singapore med SQ og hjem direkte med Thai til Oslo.

Forslag til andre selskaper? Når jeg ringte i dag var det bare Turkish som hadde lagt ut billetter, men de vil jeg helst unngå.
kristian is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2017, 08:16   #195
tstyles
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 64
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Hei, er det noen som vet hva poengpris på *A for booking av billett barn (litt over 2år) fra Osl-bkk i biz?


Sent from my iPhone using Tapatalk
tstyles is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2017, 15:03   #196
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,238
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by tstyles View Post
Hei, er det noen som vet hva poengpris på *A for booking av billett barn (litt over 2år) fra Osl-bkk i biz?

Barnerabatter er ikke tilgjengelig. Rabatten gjelder kun for reiser med SAS og Widerøe.

https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2017, 13:00   #197
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Prøver å bestille x-y, z-x (altså open-jaw) med poeng. Finner søkeresultatene og får opp at det koster 5000 for x-y og 10 000 z-x (SAS PLUS altså). Hvorfor må jeg da ut med 20 000 poeng og ikke 15 000? Merker jeg blir bitte litt små irritert. Bytter jeg x-y med SAS PLUS koster det fortsatt 20 000.
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2017, 22:06   #198
vaskehanske
EuroBonusjeger
 
Join Date: May 2017
Location: Oslo
Posts: 13
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Hei alle sammen, kom over dette forumet når jeg søkte litt rundt på eurobonus og sitter å lurer på hva jeg skal gjøre med poengene mine.

Jeg har 70 000 EB når denne måneden er over, og opparbeidet meg CT når denne månden også er over. Når jeg ringte Amex sa de at det tok ca. 1 måned før jeg fikk brev i posten siden de måtte registrere alt og evnt. hvis noe måtte regnes på nytt.

Hva tenker dere er lurest og gjøre her? Jeg har hørt at man bør vente til det er noen kampanjer på reiser med EB poeng slik at man bruker minst mulig av poengene sine?

I sommer skal jeg reise Oslo > Bangkok > Oslo fra 30.06/01.07 til 29.7 ca.
Har vært sent ute med å bestille siden jeg ikke fant ut at jeg skulle dra før for litt siden, og har sjekket litt priser på flybilletter.
De har gått fra 8 500-13 500,- T/r den siste perioden jeg har sjekket.
Kravet jeg har satt er max timer reise er 17 timer lenger orker jeg ikke pga en veldig dårlig rygg..

Har sjekket flybilletter på, finn.no, skyscanner.com, cheapflights.com, https://www.google.no/flights/, momondo.com, supersaver.no

Problemet var når jeg gikk inn på billetten til 8500 fra finn.no så spratt den brått opp til 10500 når jeg kom inn på ticket sin side..

Prøvde diverse andre sider også, men virket ikke som noen av disse sidene aksepterte Amex heller..



Har prøvd å finne flyvninger med star alliance, men nå ligger den billetten som lå til 10 500 til 13 800 på finn.no.

Etter det jeg har hørt så er det "billig" billetter dersom man er flink til å planlegge lenger i forveien for da vil de fylle opp flyet.
Deretter så kommer de dyreste billettene etterhvert.
På slutten hvis de trenger å fylle opp flyet ca. 1 måned før så slipper de billig billetter igjen...

Så jeg sitter å venter nå å venter på at de forhåpentligvis skal slippe billig billetter denne uken, for da bør jeg får bestilt :-)


En annen ting jeg har hørt er at om man reiser fra et land som har dårligere økonomi, feks si thailand eller vietnam. At reisemotorene ser ipèn din og deretter priser de seg lavere/høyere ifht til økonomi?
Kan det lønne seg å bestille turen fra en proxy server i det landet feks?


Veldig mange spørsmål, men er helt ny og vil gjerne bli bedre på dette :-)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.JPG
Views:	593
Size:	37.8 KB
ID:	43137  
vaskehanske is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2017, 22:18   #199
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,047
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

6300,- ca med Air India fra Frankfurt på de datoene om du går for litt posisjonering med en mulighet for upgrade. Er flybytte i Delhi så da slipper du monster legs også.

Premium Economy med Eva Air fra Amsterdam 12000 ca.
10600 fra London via kiev og hanoi hjemover Også i Eco +

For å slenge ut noen alternativer. (alt er Star Alliance)
__________________


Fuck google, ask flyprat!

Last edited by Tjab; 29-05-2017 at 22:22.
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2017, 23:08   #200
vaskehanske
EuroBonusjeger
 
Join Date: May 2017
Location: Oslo
Posts: 13
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
6300,- ca med Air India fra Frankfurt på de datoene om du går for litt posisjonering med en mulighet for upgrade. Er flybytte i Delhi så da slipper du monster legs også.

Premium Economy med Eva Air fra Amsterdam 12000 ca.
10600 fra London via kiev og hanoi hjemover Også i Eco +

For å slenge ut noen alternativer. (alt er Star Alliance)

Beklager, men usikker på om du svarte meg eller en lenger opp?

Sjekket nå AirInda, Frankfurt til Bangkok.
Fant priser fra 6100-6500 t/r, ca. de datoene jeg nevnte.

Skjønte ikke resten av det du skrev.. og da må jeg komme meg til frankfurt?
vaskehanske is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kjøp og salg av Eurobonus poeng Sondbjo Reiseforum 7 23-08-2018 14:58
Kjøp EuroBonus-poeng nå - få 50 % ekstra! Fnate Reiseforum 5 21-01-2014 14:07
40% på kjøp av Eurobonus poeng Tjab Reiseforum 2 12-11-2013 09:54
3000 poeng etter første kjøp med SAS EuroBonus MasterCard FlightDeck Reiseforum 2 22-09-2010 10:51
Spørsmål om Eurobonus poeng med bruk av Mastercard gardkarlsen Reiseforum 11 25-11-2008 21:24


All times are GMT +2. The time now is 03:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.