Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-06-2010, 14:59   #1
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Hoteltips i NYC

Vi er ved at planlægge årets tur til CUN og vil denne gang prøve at lave et stop på et par dage i NYC på hjemturen.

Jeg ville høre om der er nogle der har nogle gode tips til centralt beliggende hoteller til en rimelig pris. Alt hvad jeg har kigget på synes jeg er vanvittigt dyrt. Naturligvis er jeg klar over at NYC er billig mht. hoteller, men det burde da være muligt at finde et rimeligt dobbeltværelse til max 200USD pr. nat.

Formålet med opholdet er shopping, så det skal gerne være centralt beliggende eller i det mindste med let og hurtig transport til Manhatten.

Kan man forestille sig at priserne falder når vi nærmer os vores rejseperiode (30NOV-02DEC)? Eller hvordan plejer hotelpriserne i NYC at opføre sig.

Hvis der er nogle der har kendskab til hoteller der giver en god airline-discount, så hører jeg også meget gerne om dem

På forhånd tusind tak...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2010, 15:56   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Hoteltips i NYC

Midtukeprisene kan nok være tricky, men gode tilbud kan jo komme nærmere avreise. Sitter selv og booker et par netter i sommer og har sikret meg en flex-pris til 199 USD på Hilton. Husk og en del andre at Hilton godtar AAA-kort fra Europa som gir 10-30% rabatt.

Ellers er det nok så lenge til at jeg ville booket en flex for å safe, og så fulgt med på tilbudene som kommer senere.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2010, 19:51   #3
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,011
Default Re: Hoteltips i NYC

Hvilket hotell som helst i Jersey City, da har du t-bane til World trade center ( eller ground zero ), og til 33. street.
Båt til world trade, south street seaport, og 42. street.
Halve prisen ofte av Manhattan, og spesielt bra om du flyr til og fra Newark.
Men er det JFK, blir det kronglete.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2010, 21:08   #4
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
Default Re: Hoteltips i NYC

Prøv her. Vi betalte under $100 per natt for et trippelrom i september/oktober.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2010, 22:34   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Hoteltips i NYC

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Prøv her. Vi betalte under $100 per natt for et trippelrom i september/oktober.
Det er vesentlig forskjell på priser i fjor og i år, så det ser ut som finansene har hentet seg inn igjen i NYC. Prisene i juli ifht. i fjor ligger 2-3 ganger å høyt på en del av kjedehotellene. Hampton Inn er rundt 300 USD midtuke på Manhattan.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2010, 22:52   #6
meliiis
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 593
Default Re: Hoteltips i NYC

Gjør det til en vane nå fremover og følg med på flyertalk her: http://www.flyertalk.com/forum/hotel-deals-607/

Der kommer de fleste kampanjer og bookingkoder, gjort en del kupp pga. det ja
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2010, 01:09   #7
Jumbojet
Newcomer
 
Join Date: Sep 2009
Location: TRD
Posts: 47
Default Re: Hoteltips i NYC

Bodde nå i april på Iroqouis, som ligger rett ved Times Square, hotellet er meget bra.
Betalte i underkant av 1.000 NOK for natten via Lastminutetravel. Priser via hotellets hjemmeside og hotels.com var ca 2.200 NOK pr natt.

Sjekk denne før du bruker Lastminutetravel:
http://forum.flyprat.no/showthread.p...stminutetravel
Jumbojet is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2010, 05:56   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Hoteltips i NYC

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Det er vesentlig forskjell på priser i fjor og i år, så det ser ut som finansene har hentet seg inn igjen i NYC. Prisene i juli ifht. i fjor ligger 2-3 ganger å høyt på en del av kjedehotellene. Hampton Inn er rundt 300 USD midtuke på Manhattan.
Nja, vil ikke si at forskjellen er vesentlig, jeg vil si at NY hotellene var like optimistiske i fjor som i aar og at prisene tryna durabelig utover hoesten.

I sommer er det omtrent likt som i fjor paa de hotellene jeg vanligvis bor paa.

Jeg sjekka W Union Square i midten av november i fjor og fikk en pris paa 550 dollar naar jeg sjekka paa sommeren, men endte opp paa 275 da jeg bestilte en maaned foer ankomst

Den helga vaar danske venn skal over er en busy shoppeuke foer jul, men her ville jeg venta til langt utpaa hoesten foer jeg bestilte noe.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2010, 09:57   #9
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: Hoteltips i NYC

Tusind tak for tips

Jeg synes nu nok at priserne er meget høje p.t. i den periode vi skal afsted, så vi venter helt klart med at bestille til nogle uger før ankomst. Vi er ikke så kræsne med hvor vi skal bo - blot der er let adgang til de rigtige shoppingområder.

Mon ikke det kan lykkes at finde en god deal når vi nærmer os selvom det er en travl shoppinguge - vil ihvertfald følge med på FLyertalk samt prøve lastminute og hotwire m.v. Alternativet bliver det Chicago, hvor vi har mulighed for en rigtig god deal på hotel hvis de har availability....

Igen - tak for inputs...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hoteltips for spotting roy Flyspotting 7 20-03-2018 10:40
DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB Chaos Controller TripReports 17 06-06-2009 20:11
USA hjelp (TRF-NYC + NYC-LAS-LAX-NYC) + Hotel Chaos Controller Reiseforum 5 28-05-2009 15:16
NYC SQ 777 Flyforum 6 08-10-2007 19:46
Continental startar NYC-Barcelona-NYC Savipix Flyforum 23 21-05-2006 07:12


All times are GMT +2. The time now is 10:10.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.