Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-03-2019, 22:56   #41
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Weekend-tur til Florida

Morsomt å se hvor forskjellig folk kan reise til samme destinasjon og hvor forskjellig pengebruken er. Hadde en helgetur til samme destinasjon tidligere i måneden og var muligens på samme fly, men lengere bak. Hadde hotell rett bak Westin, og reiste kollektivt dit. Ja, jeg reiste kollektivt i Florida og bare en natts parkering for dere var langt mere enn hele det lokale transportbudsjettet mitt. Men så kom jeg meg også rundt og fikk sett endel i Fort Lauderdale.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2019, 23:27   #42
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Weekend-tur til Florida

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Morsomt å se hvor forskjellig folk kan reise til samme destinasjon og hvor forskjellig pengebruken er. Hadde en helgetur til samme destinasjon tidligere i måneden og var muligens på samme fly, men lengere bak. Hadde hotell rett bak Westin, og reiste kollektivt dit. Ja, jeg reiste kollektivt i Florida og bare en natts parkering for dere var langt mere enn hele det lokale transportbudsjettet mitt. Men så kom jeg meg også rundt og fikk sett endel i Fort Lauderdale.
Og vi koste oss antageligvis like mye allikevel.. Synd vi ikke var klar over dette så kunne vi tatt en Virgin Mary sammen.

Man kommer seg bra rundt med leiebil også, men møter mindre spennende mennesker. Vi klokket vel inn som vanlig ca 10 km til fots daglig og det er vel en av de billigste og beste måtene å bli kjent på.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 25-03-2019 at 23:30.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2019, 23:51   #43
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Weekend-tur til Florida

Joda, tviler ikke på at alle koste seg der, men morsomt å se hvor forskjellig nesten samme reise kunne bli. På Westin var det antagelig heller ikke så mange springbreakers som det var der hvor jeg bodde.

Fikk dere med dere Wreck Bar? Kom 10 min før showet startet og fikk en beste plassen i lokalet. Morsomt.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2019, 00:02   #44
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Weekend-tur til Florida

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Joda, tviler ikke på at alle koste seg der, men morsomt å se hvor forskjellig nesten samme reise kunne bli. På Westin var det antagelig heller ikke så mange springbreakers som det var der hvor jeg bodde.

Fikk dere med dere Wreck Bar? Kom 10 min før showet startet og fikk en beste plassen i lokalet. Morsomt.
Det var lite tegn til spring-breakers generelt, men ganske livlig ellers da det var Fort Lauderdale Gay Pride den helgen. På lørdagen var hovedgaten sperret på kvelden for paraden hvor gjester på Westin fikk kjøre ut. Det kom vi i frisørbilen vår og rosa skjorter

Wreck Bar har stått på programmet en stund men vi rakk det ikke. Vi får ta det til sommeren (tror første showet er 1800) da barna og jeg liker havfruene av forskjellige årsaker.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2019, 00:22   #45
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Weekend-tur til Florida

Hmmm.. var der 8.-10. mars og det krydde av springbreakers, spesielt ved Las Olas Beach, men helt stille på stranden ved hotellet mitt. At det var så mye twerking og slikt ved Las Oslas Beach gjorde kanskje at mange ikke så havfruene som like spennende da, men det var likevel så godt som fullt under showet.

BTW, det første showet var burlesque nok for min del.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2019, 09:46   #46
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Weekend-tur til Florida

OK - vi var der to helger før.. Da skjønner jeg hvorfor vi ikke så deg.



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1346
Size:	202.9 KB
ID:	46693   Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1324
Size:	131.6 KB
ID:	46694  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2019, 11:11   #47
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Weekend-tur til Florida

Noen drar dit for spring break, mens andre drar dit for andre feiringer og festivaler. Det er bra at folk er forskjellige og at de tør leve ut sine forskjeller.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2019, 10:54   #48
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Weekend-tur til Florida

La også merke til foten plantet i bulkhead, og tenkte med en gang på at dette kunne være materiale for Passengershaming på FB/Twitter/IG om noen følte for det. Gjør ikke meg noe personlig, men ser jo at dette er et tilbakevendende tema, sammen med føtter med eller uten sko og sokker som kommer snikende mellom din seterygg og sideveggen eller mellom to seterygger....Mye ekkelt og kleint på de der Passengershaming sidene.

Det jeg derimot reagerer på er at det der helv...es begrepet "krenket" dras inn her også. Spyr av hele krenkomania-epedemien, og det at enhver form for reaksjon eller kommentar til noe skal få merkelappet "krenket". I min verden er det langt mellom å ha en innsigelse mot noe og til det å bli krenket....(litt off topic, men wth)
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2019, 12:19   #49
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Weekend-tur til Florida

Quote:
Originally Posted by staale View Post
La også merke til foten plantet i bulkhead, og tenkte med en gang på at dette kunne være materiale for Passengershaming på FB/Twitter/IG om noen følte for det. Gjør ikke meg noe personlig, men ser jo at dette er et tilbakevendende tema, sammen med føtter med eller uten sko og sokker som kommer snikende mellom din seterygg og sideveggen eller mellom to seterygger....Mye ekkelt og kleint på de der Passengershaming sidene.

Det jeg derimot reagerer på er at det der helv...es begrepet "krenket" dras inn her også. Spyr av hele krenkomania-epedemien, og det at enhver form for reaksjon eller kommentar til noe skal få merkelappet "krenket". I min verden er det langt mellom å ha en innsigelse mot noe og til det å bli krenket....(litt off topic, men wth)
Jeg klarer ikke helt å sette dette i perspektiv med passenger shaming. Det er så utrolig mye uhygienisk på et fly, men akkurat dette her klarer jeg ikke å sette i samme bås.


Og siden du indirekte referer til meg så synes jeg at det var voldsomt med innlegg mot det jeg mener var en "ikke sak" når noen for en gangs skyld gidder å ta seg tid til å skrive en rapport på dette forumet. Poengtert en gang og greit nok, men synes noen tok seg veldig nær av dette. At person etter person skulle hive seg på og ytre samme irritasjon synes jeg er på grensen til å si "jeg er også krenket".


2 cents og veldig ot.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2019, 16:02   #50
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Weekend-tur til Florida

Så lenge noen bruket tid og energi på tripreport så er selv føtter i taket innafor.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2019, 08:32   #51
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Weekend-tur til Florida

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Jeg klarer ikke helt å sette dette i perspektiv med passenger shaming. Det er så utrolig mye uhygienisk på et fly, men akkurat dette her klarer jeg ikke å sette i samme bås.

2 cents og veldig ot.
"linken" min til PS var ikke annet enn at det med føtter plantet mot bulkhead er et stadig tilbakevendende tema der.
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2019, 09:20   #52
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Weekend-tur til Florida

Quote:
Originally Posted by staale View Post
"linken" min til PS var ikke annet enn at det med føtter plantet mot bulkhead er et stadig tilbakevendende tema der.
Fant ikke så mye om sokker utenom denne
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Clipboard01.jpg
Views:	959
Size:	102.4 KB
ID:	46702  
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2019, 13:57   #53
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Weekend-tur til Florida

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Fant ikke så mye om sokker utenom denne
Nevnte ikke noe om sokker jeg, men føtter opp mot bulkhead. Et kjapt googlesøk på "passengershaming bulkhead" gir mange treff på akkurat det, med og uten sko/sokker :-)
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2019, 14:01   #54
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Weekend-tur til Florida

Vel, han her løste jo problemet med både sure sokker og skitne truser:

https://www.independent.co.uk/news/w...-a8837691.html

Quote:
A naked man has reportedly been arrested in Moscow after trying to board a plane while shouting about how clothes made him less agile and aerodynamic
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2019, 10:56   #55
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Weekend-tur til Florida

Se her ja.. Her har denne tråden gått noen runder de siste dagene.. Artig nå etter en del flighter i helgen og se hvor mange som av visse på dette forumet her ville blitt sett på som udyr.

Så blant annet på LHR-OSL i går kveld at alle de fire andre på rad 1 på denne stapfulle flighten hadde bena på bulkhead med sko (her er til og med jeg enig).. Poenget er at dette er nok langt mer vanlig enn uvanlig og "vanlige" mennesker tror jeg sjeldent får anfall av rene sokker på veggen. De på flighten i går virket som ryddige mennesker (dog to av dem med dialekt).

Jeg fortalte dragen om debatten som foregikk rundt dette (hun har alltid bena på veggen (selv om hun er fra et møblert hjem) grunnet lange ben, men alltid med sokker. Hun begynte å gapskratte og mente dette var pinlig, jeg turde selvfølgelig ikke å vise hun denne debatten.

Poenget er å småmobbe og skrive relativt uhyggelige ting om folk som gjør ting anderledes enn dem selv (og spesiselt et så banalt tema) virker det som om skoen (no pun intended) trykker et annet sted og at her er det nok flere utfordringer ute og går for de som tar seg så veldig nær av dette.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 01-04-2019 at 15:12. Reason: Svært mange skrivefeil.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2019, 16:34   #56
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Weekend-tur til Florida

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Så lenge noen bruket tid og energi på tripreport så er selv føtter i taket innafor.




Venter fortsatt på en rapport fra han her da (Tatt på vei til LPA med Iberia Express).
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Clipboard01.jpg
Views:	649
Size:	51.5 KB
ID:	46713  
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2019, 17:19   #57
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Weekend-tur til Florida

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post

Venter fortsatt på en rapport fra han her da (Tatt på vei til LPA med Iberia Express).
Har du tatt det? Du får sende det inn til passenger shaming, kanskje får du det publisert til nesten 1 million andre mennesker som pinlig nok synes det er kjipt med føtter på fly

Her kan man følge fotgalskapen (og all den andre galskapen fra pax) på en av forbes topp 100 beste instagram accounts
https://www.instagram.com/passengershaming/
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2019, 04:15   #58
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Weekend-tur til Florida

Siste nytt om å fly barbent i USA:



https://www.facebook.com/PassengerSh...type=3&sfns=mo
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2019, 08:59   #59
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Weekend-tur til Florida

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Siste nytt om å fly barbent i USA:



https://www.facebook.com/PassengerSh...type=3&sfns=mo
"I hate when April Fool's is better than real life."

__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2019, 10:11   #60
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Weekend-tur til Florida

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Har du tatt det? Du får sende det inn til passenger shaming, kanskje får du det publisert til nesten 1 million andre mennesker som pinlig nok synes det er kjipt med føtter på fly

Her kan man følge fotgalskapen (og all den andre galskapen fra pax) på en av forbes topp 100 beste instagram accounts
https://www.instagram.com/passengershaming/
Yes. EC-LKG LHR-LPA 15.09.2017. Forøvrig første og siste gang jeg flyr med Iberia Express. 28"
OttoL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Weekend-tur til Singapore SudCaravelle TripReports 33 06-12-2022 14:05
En meget kort weekend i Florida.. SudCaravelle TripReports 21 29-08-2019 14:49
Weekend-tur til London OttoL TripReports 12 17-04-2019 17:22
Weekend tur til New York Seacougar TripReports 18 14-11-2009 23:37
Litt on topic; Hjelp til tur til Florida, USA Herlov Flyforum 14 24-01-2005 08:59


All times are GMT +2. The time now is 00:33.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.