Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-11-2010, 18:59   #1
T.A.K
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
Beer Bildeløs TR debut (Dublin)

Dette her blir min første TR, så konstruktiv kritikk verdsettes
Hadde i utgangspunktet null planer om å skrive en TR så har ikke skrevet ned noen registreringer eller tatt bilder, men det overlever man vel?

Siden Bergen ikke akkurat renner over av ruter til Irland måtte det inn mellomlanding på både tur og retur. Turen til gikk med DY til rygge der vi skulle møte en som kom inn fra værnes. Fra rygge til Dublin gikk turen med FR.

LEG 1: Kjøpte DY billett til 08.10 avgangen ca 4 uker i forveien. 349 kr med håndbagasje.
Temmelig hendelsesløs flight med unntak av en del tåke og turbulens på vei inn til Landing. Hele flighten følte jeg vi var inni en eneste gigantisk sky. Ikke mye utsikt den dagen kan man si. Avgang og ankomst var helt på rute. Men om vi skulle bli forsinket ut fra BGO så hadde vi hatt 5 timer på rygge å vente på så vi hadde safet oss veldig der.
Det var ca 65 % belegg på denne flighten som gikk med 737-300. Har flydd til rygge fra BGO før og det pleier alltid være en del ledig ombord, når jeg flyr hvertfall.

LEG 2: Etter 5 timer på rygge var det så klart for avgang med FR sin Dublin flight som hadde avgang på tid kl 14.05. Vi hadde valgt priority boarding og var glad for det når vi fant ut at flyet var tett opp i 100 % fullt. Bl.a var det en svensk skoleklasse med på denne turen. Det var en blanding av irsk og italiensk crew ombord og de var hyggelig å grei som bare det. 3 menn og 1 dame. Vi hadde sikret oss nødutgang, så knytteneve testen ble klart bestått. Da vi reiste med håndbagasje ble totalen med kort avgift og priority bording på usle 220 kr. 737-800 ble brukt her, som på alle andre FR flighter.

Etter landing i Dublin var det en del spasering (ca 10 min) før vi kom til bagasje området og tollen. Gikk rett ut og hoppet i en taxi. Ca 20 min i taxi og 20 euro fattigere ankom vi hotellet vårt som for denne gang var Best Western Academy Plaza. Helt ok 3* til en bra pris. Sentralt var det også. Ca 5 min lett gange til templebar og happeny bridge. Dublin som alternativ for london kan glatt anbefales for de som er blitt litt lei Big ben og svarte drosjer.

Returen var med SAS via København.

LEG 2 og 3: Returen gikk med en stappfull A319 kl 18.45. Var ikke et eneste ledig sete å se i hele maskinen. Fint og komfortabelt fly det her, satt ikke på nødutgang, men knytteneve testen ble bestått. God service ombord og vi ankom CPH ca 20 min før tiden. Enkelt og greit med transfer på CPH og kl 22.50 var det pushback i CRJ 900 som tok til BGO. Ankom på rute som var 00.10. Også på denne flighten var det fullt. Samtlige 88 seter så opptatt ut. Bra det er folk ute å flyr igjen. Stille og flott fly det her må jeg si. Føltes veldig nytt, men det burde det jo når det tross alt er det også Hadde nødutgang her og satt temmelig bra. Hyggelig crew bestående av 2 danske damer i 50 årene. For returen betalte jeg 886 kr.

Totalt sett må jeg klart trekke frem SAS som helhetsinntrykk vinner denne gangen. Prisen var det ingenting å si på og det er så mye kjekkere å kunne velge sitt eget sete og vite at bagasjen er inkludert.

Takk for titten og ha en flott kveld videre
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2010, 20:58   #2
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Bildeløs TR debut (Dublin)

Takk for TRen

Men følte den var litt kort. Du har ikke mer å fortelle om flyvningene?

Opplevde du noe spesielt? Hvor lenge var dere der? Mobilbilder er akseptable hvis mangel på annet
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2010, 23:24   #3
T.A.K
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
Default Re: Bildeløs TR debut (Dublin)

Ja ser det no at den kanskje er en smule kort. Hadde litt tidspress når jeg skrev den (dagens unnskyldning) Er nok til og med mangel på mobil bilder. Man lærer så lenge man lever Reiser til Boston i morgen tidlig så skal se hva jeg får til på neste TR om jeg velger å prøve meg på nytt, hehe. Vi var 4 dager, onsdag 27 okt til søndag 31 okt.
T.A.K is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
TRD-OSL-SVG med SAS (bildeløs) Mjolnir TripReports 8 08-01-2012 18:05
Bildeløs TR fra LN-DYF flappflapp TripReports 6 28-01-2011 11:01
Debut med Easyjet Someone TripReports 6 09-01-2006 21:56


All times are GMT +2. The time now is 10:25.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.