![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Med AA følger Alaskan, med UA følger US, så jeg har jo noen alternativer. Det skal også være sagt at jeg hadde ALDRI reist med AA til SMF fra Chicago dersom jeg ikke hadde trengt poengene til denne challengen, jeg hadde reist non stop på første klasse med UA :-p Men dum nok som jeg er, vil jeg forsøke samme reiserute med AA på tirsdag neste uke ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Skal litt mer til for å skremme en nordlenning |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Hmmm .... Alaska heter de ... sier du Quantas ogsaa?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Del 1 av challengen, oppnå AA Platinum, er fullført. På papiret. Booket en ny tur til Sacramento neste torsdag/fredag for å fullføre møtet jeg misset grunnet problemene i går. Med dette, ender jeg opp på godt over målet på 10.000 q-points for å få AA Platinum
![]() Etter det, blir det mye enklere å opptjene status med AA og ikke minst, reise med dem. Jeg vil deretter ikke kvalifisere meg med Q-points, men med faktiske flydde miles, så ikke noe 50% regel der. I tillegg får jeg velge bulkhead seter og nødutgang ved booking. Og viktigst av alt, jeg får mulighet til å oppgradere til First class, noe som ikke er tilgjengelig for folk uten elitestatus. Med 6 rader F på MD80 og bekreftelse på oppgradering 72 timer før avgang, er jeg nesten garantert F fra 12. desember. Jeg må dog betale 30 USD pr. 500 miler certificate, hver 10.000 miles jeg flyr får jeg 4 gratis. Helt klart verdt det. Ringte også AA, de kreditterte meg SMF-ORD selv om reisen ikke ble gjennomført. Så var det bare å gjennomføre alle disse flygningene til 12. desember. Motivasjonen er på topp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er det noen tommelfinger regel på hviken rekkefølge hver klasse kommer prismessig hos f.eks SAS?
Dvs skal man bruke EB opptjeningtabbel ser det slikt ut: C, D, J, Z --- Y, S, B --- M, H, Q, E, V --- W, U, K, L, T, G Hvor M er den dyreste "100%" billetten og V den billigste? Ser forresten ut at jeg får 100% på Belfast turen min ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
V er den billigste klassen med 100% poeng, M den dyreste. Når det gjelder AA, har bokstavene/klassene en helt annen betydning: Fare Purchased Booking Class Points Per Qualifying Mile Flown First Class A, F, P 1.50 Business Class D, I, J 1.50 Full Fare Economy Class B, Y 1.50 Discount Economy Class H, K, M, L, W, V 1.00 Deep Discount G, Q**, N, O**, S 0.50 ** Tickets between North America and Europe, India, Asia and Latin America booked in O and Transatlantic tickets booked in Q are not eligible. MEN!! Mens SAS kun gir en type poeng/måte å kvalifisere seg på, har AA (og de aller fleste flyselskaper) enklere måter å kvalifisere seg på, AA har 3 måter å gjøre det på: q-points, som er basert på bookingklasse (bra for folk som reiser på dyre billetter), miles, der du alltid får 100% for hver flydde mile (+ evt elitebonus) og segmenter (som mange flyertalk tullinger benytter med en MASSE stopp pr. booking for å oppnå status). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fredag denne uken er første delen av challengen klar: Grunnet feilposting i forbindelse med Sacramento turen som jeg ikke fikk fullført, fikk jeg noen poeng ekstra. Det vil si at fredag denne uken passerer jeg 10.000 q-points og er dermed Platinum. Siden det nå går an å poste bilder igjen, skal jeg ta med NYKAMERAET når jeg mottar det i posten onsdag! Det ble en Nikon D80 kjøpt på Ebay med en 18-55 for 860 USD med frakt!
Her er et Ixus 800 bilde av flyet som tok meg til julebordet i SEA lørdag. Beinkaldt, 12 blå, snø overalt. Snøen ligger her fortsatt |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Morsomt å lese....Jeg kan ikke si at jeg misunner deg, spesielt ikke etter det du fortalte om turen til SEA lørdagen..
Jeg har bare ett mål, og det er å fly minst mulig til neste år, dersom jeg ikke får betalt for det. Fyyy meg!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Fra neste uke blir det jo første klasse på AA, det er jo en helt annen historie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I morgen vil jeg være ferdig med den første del av challengen!! Et eller annet sted over Montana, skifter statusen min fra NADA til Platinum :-p :-p Og det uten å sittet i et eneste midtsete!
For dere som har lest min fotopost på flyforum, har dere kanskje lagt merke til at jeg har tatt bilde av et F måltid. Det stemmer! Jeg fikk en ekstra tur til et møte i Tampa i går, onsdag. Turen gikk i den billigste bookingklassen, så kun 50% Q-points. Uansett, da jeg ankom O'hare kl 0530 onsdags morran, spurte innsjekkingsmaskinen om jeg ønsket å oppgradere til First for 90 USD. Jeg svarte kontant "Hell, yes" og peisa firma Am exen inn i maskinen for å gjøre opp. Jeg fikk 3F, vindussete på første rad, ingen ved midtgangen. Servicen var meget bra. I forhold til UA var den akkurat litt bedre på denne flighten. Jeg kunne velge Pancakes eller omelett, bagel eller bisquit. Det ble (som bildet viser) Pancakes og bagel. Droppa pølsa, pannkakene smakte slik pølsa lukta, så jeg holdt meg til frukten og bageln, som var varm. Bedre legroom på rad 1 (3) enn UA. Gleder meg til neste F flight. Skal til NYC på tirsdag, håper at alle fligthene har postet før da slik at kontoen min viser Platinum. Da kan jeg nemlig bruke de nylig innkjøpte e-voucherne til å oppgradere. Etter NYC flighten på tirsdag, er det slutt på AA flygning for i år. Fruen og meg har ferie fra den 13. og skal til Key West 6 dager. Den turen går med UA. Så Platinum er i boks. Det var "enkelt". Så var det bare å fly 100.000 miles eller 100 segmenter med AA i 2007 slik at jeg når Executive Platinum :-p Snarvei til bildepost: Bilde |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som fryktet, tar det lang tid for AA til å poste poeng.. Mine flighter på fredag skulle ha gitt meg en total Q-points på ca. 10500, men de har ikke postet enda. Det vil si at min tur til NYC i morgen vil skje i kjipklasse... Poengene vil nok poste i morgen tidlig, men det er da for sent til å oppgradere. Vi får se om jeg er Platinum i morgen tidlig, da har jeg jo mulighet til å oppgradere på flyplassen, men det er ganske fullt. Har 12F på utreisen, 13F på returen
Her er status: Program to Date Miles: 16,834 YTD Elite Qualifying Points: 8,093 YTD Elite Qualifying Miles: 14,334 YTD Elite Qualifying Segments: 13 Miles with Expiration Deferred Through 12/07/09: 16,834 Upgrade Account Balance: 4 Total Available Award Mileage + 16,834 |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Endelig... New York turen postet, men flighten med Alaskan er trolig lost in space...
Name: MR. TOMMY DANIELSEN AAdvantage Number: F6281R6 Status: PLATINUM Member Since: Wednesday, November 01, 2006 Last Activity Date: 12/12/06 Mileage Summary Summary Date: Dec 2006 Program to Date Miles: 21,254 YTD Elite Qualifying Points: 10,814 YTD Elite Qualifying Miles: 17,521 YTD Elite Qualifying Segments: 16 Miles Towards Elite Upgrades: 733 Miles with Expiration Deferred Through 12/12/09: 21,254 Upgrade Account Balance: 4 Total Available Award Mileage + 21,254 |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Utland (åpne publiserte priser): Busines: C - D - J Flex: Y - S Eco: E - M - H - Q - W - U - K - L - T Kilde: FQD i amadeus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Business: C, D, J, Z Economy Flex/Economy Extra Y, S, B Economy 100% bonus: M, H, Q, E, V Economy Discounted 25% bonus: W, U, K, L, T, G |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Att. Tommy777:
Mitt svar er hvordan bookingklassene er plassert i hierarkiet sortert prismessig fra høyest til laveste i de tre servicekonseptene til SAS, det var dette someone etterspurte, ikke hva man fikk av EB-poeng i de forskjellige klassene. Men man ser jo at poengopptjeningen følger prishierarkiet til SAS der skillet mellom 100% opptjening og 25% opptjening går mellom Q og W. Og for ordens skyld så er mitt eksempel basert på alle utenlandsruter foruten intercont. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Min vei mot trafikkflyger | intotheblue | General Aviation og sjøfly | 16 | 03-12-2021 00:54 |
SAS-fly på vei til Kvernberget returnerte til Oslo pga. flapsproblemer | Tjab | Småprat | 6 | 14-10-2015 02:53 |
DY på vei til DXB | LN-KKY | Flyforum | 65 | 31-10-2008 14:36 |