Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-07-2012, 07:57   #1
Geiraage
ScanFlyer Blue

Norwegian Norwegian tilbake på Rygge - Starter LPA

Da starter Norwegian opp rute til Las Palmas fra Rygge i følge Moss avis
Gledelig at de er tilbake og velkommen skal de være

http://www.moss-avis.no/nyheter/na-f...gjen-1.7433399
Geiraage is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 09:32   #2
apeks
ScanFlyer Silver

Default Re: Norwegian tilbake på Rygge

Selvsagt gledelig.
Men må si jeg er litt overassket.
apeks is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 09:51   #3
Pilot1
ScanFlyer Blue

Ikke overrasket. "Private flyplasser ved Oslofjorden" skal vite at de kan velge og vrake.
Pilot1 is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 10:32   #4
Glenn
ScanFlyer Molded

Gledelig at Norwegian er tilbake på Rygge. De blir nok bare å satse på typiske turistdestinasjoner. Blir ikke overrasket om Antalya, Alicante og Malaga også kommer tilbake.
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 11:05   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Norwegian tilbake på Rygge - Starter LPA

Quote:
Originally Posted by Glenn View Post
Gledelig at Norwegian er tilbake på Rygge. De blir nok bare å satse på typiske turistdestinasjoner. Blir ikke overrasket om Antalya, Alicante og Malaga også kommer tilbake.
Nja, er ikke så sikker på det

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10058738
Quote:
At de med en vinterrute til Las Palmas nå er tilbake på Rygge betyr likevel ikke at selskapet forventer økt aktivitet fra den flyplassen for deres del.

- Siste flyreisen fra Rygge var for seks måneder siden. Denne vinterruten åpner vi med utgangspunkt i at det kun blir denne, men vi utelukker ikke at det vil bli flere senere, sier Sandaker-Nielsen.
Old 06-07-2012, 11:55   #6
apeks
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by apeks View Post
Selvsagt gledelig.
Men må si jeg er litt overassket.

Det jeg mente er at jeg er overrasket over at DY er tilbake på Rygge.
Trodde de var "ferdige" med Rygge
Men altså. Ingenting er jo bedre.....
apeks is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 11:58   #7
RSL
ScanFlyer Silver

Moro for RYG. DY starter definitivt opp flere ruter, dersom det er mer inntektsbringende enn å la være.
RSL is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 12:04   #8
73H
NorFlyer Front Row

Norwegian er kun tilbake på RYG som destinasjon. Det er ikke snakk om base, da det meste av LPA rutene kommer til å flys fra en ny LPA base.
73H is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 17:25   #9
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator

Trdfly's Avatar

Oslo Rygge – Las Palmas
DY2839 RYG1920 – 2355LPA 73H 6
DY2838 LPA1200 – 1830RYG 73H 6
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 17:26   #10
NorwayDY
ScanFlyer Blue

Rutetider:
Avgang lørdag fra GC klokka 12:00 og lander på Oslo Rygge klokka 18:30
Avgang lørdag fra Oslo Rygge klokka 19:20 og lander i GC klokka 23:55

Så her mister altså de som reiser en hel dag på GC med å lande så seint. Det er nesten ingen busser som går så seint så alle må ta taxi videre til der de skal. Dårlig rute mener jeg. Da er det bedre å lande seint hjemme, men ikke når du skal på ferie
NorwayDY is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 17:27   #11
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Det var en forferdelig utreisetid fra RYG. Fremme i LPA ved midnatt frister ikke meg men bra med alternativ som gjør at man kommer litt tidlig hjem.
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 17:49   #12
NorwayDY
ScanFlyer Blue

Norwegian Re: Norwegian tilbake på Rygge - Starter LPA

Da er faktisk charter rutetidene bedre fra Oslo Rygge. Norwegian rutetidene fra Oslo Rygge er de dårligste jeg har sett på lenge. Kjipt å lande så seint når du skal på ferie :-D

Rutetidene fra de andre Norwegian flyplassene i Norge til GC er veldig bra
Old 06-07-2012, 18:13   #13
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Quote:
Originally Posted by NorwayDY View Post
Da er faktisk charter rutetidene bedre fra Oslo Rygge. Norwegian rutetidene fra Oslo Rygge er de dårligste jeg har sett på lenge. Kjipt å lande så seint når du skal på ferie :-D

Quote:
Rutetider:
Avgang lørdag fra GC klokka 12:00 og lander på Oslo Rygge klokka 18:30
Avgang lørdag fra Oslo Rygge klokka 19:20 og lander i GC klokka 23:55

Så her mister altså de som reiser en hel dag på GC med å lande så seint. Det er nesten ingen busser som går så seint så alle må ta taxi videre til der de skal. Dårlig rute mener jeg. Da er det bedre å lande seint hjemme, men ikke når du skal på ferie

Dårlige rutetider? Rutetidene på LPA-RYG-LPA var overhodet ikke så gale, selvsagt ikke helt ideelle, men helt greie er de, når en slik rute går en gang i uken er det viktig at den går på lørdag, evt. søndag. Og det gjør den! Jeg tror ikke kanarifolket har noe problemer med disse tidene.

Dårligste rutetider du har sett? Give me a brake! Hva da med TOS-LPA? Der har man hjemreise på torsdags kveld fra LPA, og lander på TOS tidlig fredags morgen. Ikke akkurat noe god utnyttelse av ferien. Dette synes du er bedre?

Jeg tror bare du nok en gang er ute etter å spre eder og galle om Rygge. Slikt tøv kan du spare deg for, Rygge er en fin liten effektiv og moderne flyplass med bra beliggenhet, og til tross for at de for øyeblikket kun har en utenlandsaktør, så klarer de å tjene penger! I tillegg til å levere overskudd, bidrar også Rygge til å skape vekst og arbeidsplasser i Østfold. Og det må da være bra...?
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2012, 18:23   #14
NorwayDY
ScanFlyer Blue

Norge Re: Norwegian tilbake på Rygge - Starter LPA

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Dårlige rutetider? Rutetidene på LPA-RYG-LPA var overhodet ikke så gale, selvsagt ikke helt ideelle, men helt greie er de, når en slik rute går en gang i uken er det viktig at den går på lørdag, evt. søndag. Og det gjør den! Jeg tror ikke kanarifolket har noe problemer med disse tidene.

Dårligste rutetider du har sett? Give me a brake! Hva da med TOS-LPA? Der har man hjemreise på torsdags kveld fra LPA, og lander på TOS tidlig fredags morgen. Ikke akkurat noe god utnyttelse av ferien. Dette synes du er bedre?

Jeg tror bare du nok en gang er ute etter å spre eder og galle om Rygge. Slikt tøv kan du spare deg for, Rygge er en fin liten effektiv og moderne flyplass med bra beliggenhet, og til tross for at de for øyeblikket kun har en utenlandsaktør, så klarer de å tjene penger! I tillegg til å levere overskudd, bidrar også Rygge til å skape vekst og arbeidsplasser i Østfold. Og det må da være bra...?
Vi har forskjellige meninger om når det er bra å fly. Jeg ville heler reist om natten å kommet på morgenen hjem enn å reist å seint ned til Gran Canaria. Alle som lander på Gran Canaria så seint er avhengig av taxi til alle steder de skal. Tromsø lander på GC til fin tid. Så jeg mener Tromsø har bedre rutetider. Du mener noe annet og det må du få lov til. Alle har sine meninger og alle må få si hva de mener. Har ikke noe med at det er Rygge, Torp, Gardermoen eller en annen flyplass. Har noe med at jeg ikke likte rutetiden. Vet ikke om du har landet så seint på GC før jeg, men ikke mye busser der på den tiden så alle er avhengig av taxi. Heler ikke mange taxier på den tiden som står å venter for det er ikke så mange fly som lander så seint. Men jeg må sefølgelig få si hva jeg mener akuratt som du sier din mening uten at du angriper meg som du gjorde. Jeg ville heler hatt en så sein avgang hjem isteden for når jeg skal på ferie. Kjipt å lande midt på natta når du skal på ferie lissom. Jeg hatet alltid charter som ikke gikk fra Gardermoen for de gikk så seint på kvelden.
Old 06-07-2012, 20:51   #15
Theaviator
The old Norwegian Viking

Theaviator's Avatar

Quote:
Originally Posted by Glenn View Post
Vet det ligger et sterkt ønske fra næringslivet østfoldregionen om igjen å få DY tilbake til RYG. Tilliten til DAT ble aldri etablert ettersom DAT viste en laber holdning i sin satsning på RYG og valgte å legge ned sine krefter andre steder...ref Rungholm.
Old 07-07-2012, 01:14   #16
jager34
ScanFlyer Blue

Sannsynligheten for et par busser rundt midnatt til de mest populære stedene er vel rimelig stor om det skulle vise seg å være behov for det.
Grei rutetid for de som evt. må reise et stykke for å komme til Rygge.
jager34 is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2012, 03:18   #17
laurenz
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Theaviator View Post
Vet det ligger et sterkt ønske fra næringslivet østfoldregionen om igjen å få DY tilbake til RYG.
Jeg er fristet til å si at det ikke spiller noen rolle hva næringslivet vil eller ikke vil. Det som har noen betydning er billettsalget og det var for dårlig.
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2012, 03:20   #18
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Quote:

Er enig med andre her inne, du bare slenger dritt om Rygge. Har faktisk oppleved i min tid når jeg dro charter med unger og ex kjerring, mye værre ankomst tider enn det du omtaler som det dårligste du har sett på lenge. Da vil jeg påstå at du ikke har opplevd mye i livet. Så du bør seriøst tenke deg om et par ganger før du lirer av deg mere dritt om Rygge.
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2012, 12:32   #19
TenFour
ScanFlyer Blue

TenFour's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Er enig med andre her inne, du bare slenger dritt om Rygge. Har faktisk oppleved i min tid når jeg dro charter med unger og ex kjerring, mye værre ankomst tider enn det du omtaler som det dårligste du har sett på lenge. Da vil jeg påstå at du ikke har opplevd mye i livet. Så du bør seriøst tenke deg om et par ganger før du lirer av deg mere dritt om Rygge.
Helt Enig med Hpkris. Har sett igjennom NorwayDY sine innlegg på forumet. Der finner jeg ikke en eneste positiv utallelse om Rygge, bare eder og galle . Ser i ditt innlegg at du må ha anledning til å si hva du mener. Så klart, men det får være grenser for enveiskjøring. Her må det ligge andre innteresser bak, jeg sier ikke mer......
TenFour is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2012, 13:51   #20
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Siden de fleste DY fly til/fra LPA nå skal starte dagen i LPA vil det uansett ikke bli like attraktive tiden som hittil.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules