Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-06-2015, 21:32   #1
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Spørsmål Kambodsja og Vietnam på ti dager

Har akkurat bestilt sommerferie til Asia av alle ting. Etter et par dager i Dubai og Singapore flyr vi til Siem Reap, hvor vi sannsynligvis blir i tre netter før vi flyr videre til Hanoi. Er to hele dager i Siem Reap tilstrekkelig (ser for meg at alle templene kan bli temmelig repetitivt), og er det verdt det å bruke dyrebare feriedager på å få med seg Phnom Penh også?

Etter ankomst Hanoi er planen å ta toget til Nha Trang (er litt tognerd også... ), og så slappe av der i om lag fem dager, før vi drar til Saigon, hvor vi flyr ut fra på dag 11 etter at vi reiste inn til Kambodsja. Jeg tviler ikke på at både Hanoi og Saigon kan være interessante byer, men tanken er først og fremst å slappe av på en strand i Vietnam og spise god lokal mat, så jeg tviler på at vi kommer til å tilbringe mer enn én hel dag i én av de to vietnamesiske storbyene. Hvilken bør vi i så fall prioritere, og hva er et must å se på den korte tiden vi har der?

Foreløbig har vi som sagt sett for oss Nha Trang som stranddestinasjon, men vi er åpne for forslag dersom det er andre steder som er minst like bra. Har sett meg ut Sheraton eller InterContinental som fristende bosteder i Nha Trang. Er det noen som har formeninger om hvilket som er å foretrekke, eller har forslag til andre hoteller som holder god standard?

Jeg har postet tilsvarende på bonusfeber.no, så beklager til de av dere som er tilstede på begge fora.

Last edited by LCH; 02-06-2015 at 21:42.
LCH is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2015, 23:22   #2
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Default Re: Kambodsja og Vietnam på ti dager

To effektive dager i Siem Reap er tilstrekkelig for å få med seg det meste av Angkor Wat. Vil absolutt anbefale en dag eller to i Phnom Penh også. En utmerket måte å komme seg dit på er å ta båt fra Siem Reap ned Tonle Sap. Tar ca 6 timer, husk solkrem Phnom Penh er liten og oversiktlig, og har mange kule vannhull. En GT eller fler på Foreign Correspondence Club er obligatorisk. Med bare 1 dag i enten Hanoi eller Saigon ville jeg valgt Hanoi, rett og slett for at Saigon er for stor til å få noe fornuftig ut av på så kort tid. Da vil jeg tilbrakt den ene dagen med å rusle rundt i gamlebyen i stedet for å bruke tid på Mausoleet og museer. God tur!
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2015, 00:27   #3
Insomnia4u
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
To effektive dager i Siem Reap er tilstrekkelig for å få med seg det meste av Angkor Wat. Vil absolutt anbefale en dag eller to i Phnom Penh også. En utmerket måte å komme seg dit på er å ta båt fra Siem Reap ned Tonle Sap. Tar ca 6 timer, husk solkrem Phnom Penh er liten og oversiktlig, og har mange kule vannhull. En GT eller fler på Foreign Correspondence Club er obligatorisk. Med bare 1 dag i enten Hanoi eller Saigon ville jeg valgt Hanoi, rett og slett for at Saigon er for stor til å få noe fornuftig ut av på så kort tid. Da vil jeg tilbrakt den ene dagen med å rusle rundt i gamlebyen i stedet for å bruke tid på Mausoleet og museer. God tur!
Slutter meg til dette, bortsett fra at jeg ikke ville tatt båttur i regntiden pga heftige regnskyll på et par timer med sterk vind. Anbefaler også Phnom Penh, og du gjør unna templene i Angkor på én dag, holder med de fire store. Buss mellom Siem Reap og Phnom Penh er rimelig, men jeg pleier å ta fly siden jeg som regel har dårlig tid.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2015, 01:03   #4
Fry
ScanFlyer Silver

Fry's Avatar

Som et alternativ til Nha Trang bør du vurdere Da Nang og evt Hoi An. Da kan du få se keiseebyen Hue også. Hoi An har en flott atrand og en verneverdig trelandsby med masse kanaler.
Fry is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2015, 03:45   #5
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Har hørt strand/badeferie ikke er på høyde med Thailand. Hva mener dere som har vert begge plasser?
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2015, 08:43   #6
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Har bare vært på China Beach, det var helt OK. Men kanskje ikke helt Thailand-klasse. Nå var ikke været allverden når vi var der, så det hadde nok litt å si for totalopplevelsen. Fordelen er at det er kort vei fra flyplassen i Danang, og det er også kort vei til Hoi An. Sistnevnte er som nevnt over her et svært hyggelig sted.
TriStar is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules