Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-06-2014, 12:48   #21
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Erfaringer med Uber

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Finnes det en oversikt over hvilke land man kan benytte Uber i?
https://www.uber.com/cities
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2014, 15:45   #22
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,289
Default Re: Erfaringer med Uber

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Takker!

Og drosjenæringen er, ikke overraskende, lite begeistret for Uber. Og nå er First House engasjert for å få de til Norge.

http://www.dagbladet.no/2014/06/13/n...tikk/33800634/
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 05:04   #23
Rparker
Newcomer
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 19
Default Re: Erfaringer med Uber

Benyttet meg masse av det her i Singapore hvor jeg bor. Taxi her er veldig rimelig og det er mange av de, ca 44k. Men, skift bytte, regnvær osv så er det vanskelig å finne de. Uber derimot, de er alltid rett rundt hjørnet. Ikke så kostbart heller. De har også innført billig versjonen her, men jeg har ikke prøvd denne ennå. Noen ganger er det deilig å skli inn i baksetet på en litt mer romslig og luksuriøs bil også. App'n er fantastisk.
Rparker is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 13:19   #24
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
Default Re: Erfaringer med Uber

Kanskje OT men jeg har brukt mydriver i tyskland to ganger. Er en SIXT-avdeling. Det fungerer slik at de enten har egne sjåfører med biler fra SIXT, eller outsource det til enkelpersoner med limousiner. Hos meg fungerte det fint, prisen var litt mere enn en drosje, men fikk en fin BMW 5 serie. Jeg har dog også hørt mange som ikke ble hentet eller forsinket.
Uber skal jeg forsøke i dubai om fire uker. Det fins mange vouchers hvis man lete litt rundt på nett, slik at det fort kan bli en gratis tur hehe
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 17:35   #25
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: Erfaringer med Uber

Førstegangs Uberbruker i dag LHR T3 ->The May Fair i London. 10 min venting, upåklagelig tur der han tok pen alternativ rute inn mot sentrum da det pakket seg på motorveien rundt Chiswick. GBP 60 all inn, mens HEX + lokal cab for 2 pax fort ville nærmet seg det samme.
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 03:35   #26
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Erfaringer med Uber

Quote:
Originally Posted by The Viking View Post
Førstegangs Uberbruker i dag LHR T3 ->The May Fair i London. 10 min venting, upåklagelig tur der han tok pen alternativ rute inn mot sentrum da det pakket seg på motorveien rundt Chiswick. GBP 60 all inn, mens HEX + lokal cab for 2 pax fort ville nærmet seg det samme.
Executive eller Lux?
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 08:02   #27
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: Erfaringer med Uber

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Executive eller Lux?
Executive, tillegg for søndag
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2014, 19:45   #28
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Erfaringer med Uber

Tenkte jeg skulle legge til at i London har alle Ubersjåfører "private hire license" (husker ikke hva det egentlig heter), slik som Addison Lee etc.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2014, 02:23   #29
Vegas73
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Location: OSL/FMO
Posts: 98
Default Re: Erfaringer med Uber

Kan melde at Uber funker som fy i San Francisco area...
__________________
Untatt innland Norge og Tyskland (fra 2002, sist oppdatert 2015...):
Vegas73 is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2014, 10:14   #30
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
Default Re: Erfaringer med Uber

Fungerer helt fint i Stockholm også (basert på én gangs bruk). Fikk bil mye raskere enn de i reisefølget som heller bestilte taxi.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2014, 16:05   #31
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: Erfaringer med Uber

LHR-London Sentrum torsdag, retur i dag. Uproblematisk begge veier, booket exec og E-klasse bvegge veier. Sjåføren på veien inn kjørte litt vel mye rykk og napp, men taklet rushtrafikken ellers bra. GBP 60 som tidligere.
Sjåføren til LHR i dag fortalte forøvrig at sjåførene kan rate passasjerene i forhold til høflighet ++ og at hvis en klient faller til 2* eller lavere (av 5) så blir det lagt restriksjoner på dennes bookingmuligheter?
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2014, 17:23   #32
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Erfaringer med Uber

Ja, sjåførene rater passasjerene. En sjåfør i LA lurte på om jeg var helt ny til uber fordi jeg hadde 5 fulle stjerner -- og viste meg hvordan det så ut( tror utgangspunktet er at sjåførene gir 5 stars). Vet dog ikke konsekvensene av lav rating.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2014, 15:01   #33
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: Erfaringer med Uber

http://e24.no/digital/tysk-rett-slaa...alles/23286819 Uber forbudt i tyskland.. Så er spørsmålet er når det sprer seg til resten av EU.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2014, 15:12   #34
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: Erfaringer med Uber

Quote:
Originally Posted by ErlA View Post
http://e24.no/digital/tysk-rett-slaa...alles/23286819 Uber forbudt i tyskland.. Så er spørsmålet er når det sprer seg til resten av EU.
Det kommer jo an på lovgivningen i de forskjellige landene. Det er jo ikke det at tyskerene har kommet med en ny lov som forbyr Uber, men at domstolen mener den bryter eksisterende lovgivning. I UK virker det som den som lovgivningen derimot tillater det
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2014, 15:26   #35
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: Erfaringer med Uber

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Det kommer jo an på lovgivningen i de forskjellige landene. Det er jo ikke det at tyskerene har kommet med en ny lov som forbyr Uber, men at domstolen mener den bryter eksisterende lovgivning. I UK virker det som den som lovgivningen derimot tillater det
Godt poeng, var det ikke noen som nevnte at ubersjåførene i london har et "privatsjåfør bevis" eller noe lignende som lar dem å få lov å kjøre. dvs at det ikke er som HAXI i Norge hvor hvemsomhelst kan kjøre rundt ( i gråsonen til loven).
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2014, 17:32   #36
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Erfaringer med Uber

Jeg synes ikke noe om å forby konkurranse, men om "hvem som helst" kunne kjøre for Uber i tyskland så er det jo ikke ideellt mtp sikkerhet. Uber fortsetter inntill videre i tyskland slik jeg forstår det, men 250 000 Euro pr. tur (hver gang de bryter loven?) blir jo fort penger, også for Google og Goldman Sachs.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2014, 17:41   #37
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Erfaringer med Uber

Det er vel strengt tatt "hvem som helst" de fleste steder i USA også, dog med Ubers bakgrunnssjekk. Dette da det i de fleste byer/byene Uber operer i stort sett ikke er taxi-krav når man ikke tar "praieturer" - og Uber er "pre-arranged pick-up". Slik jeg har forstått det.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2014, 22:34   #38
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Erfaringer med Uber

Quote:
Originally Posted by ErlA View Post
Godt poeng, var det ikke noen som nevnte at ubersjåførene i london har et "privatsjåfør bevis" eller noe lignende som lar dem å få lov å kjøre. dvs at det ikke er som HAXI i Norge hvor hvemsomhelst kan kjøre rundt ( i gråsonen til loven).
Jeg mener å ha lest at Uber London har "private hire license" (eller noe slikt), ja. Dette er vel da tilsvarende en del av transportselskapene som opererer i bestillingsmarkedet (dvs. kan ikke plukke opp passasjerer i gaten uten forutgående bestilling - altså minicabs o.l.).
TOS is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2014, 08:48   #39
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Erfaringer med Uber

Merker godt at Uber begynner å bli populært i London. Jeg bor i Bayswater/Notting Hill og i det siste har X ofte vært utilgjengelig, og exec langt unna. I skrivende stund er X 8minutter unna og Exec 17minutter fra meg. For et par måneder tilbake var det alltid X og Exec i umiddelbar nærhet.

Bra for Uber, litt mindre bra for meg.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2014, 16:23   #40
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,587
Default Re: Erfaringer med Uber

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Merker godt at Uber begynner å bli populært i London. Jeg bor i Bayswater/Notting Hill og i det siste har X ofte vært utilgjengelig, og exec langt unna. I skrivende stund er X 8minutter unna og Exec 17minutter fra meg. For et par måneder tilbake var det alltid X og Exec i umiddelbar nærhet.

Bra for Uber, litt mindre bra for meg.

Det vil vel også si at de etterhvert begynner å bruke rushpriser. Noe som betyr at det blir dyrere for deg.
storg is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Noen med erfaringer med China Southern? valen Reiseforum 20 14-02-2018 20:21
Erfaringer med å reise med Turkish Airlines Fnate Reiseforum 19 28-06-2016 19:49
Noen erfaringer med WY & QR med en lengre transit enn 8 timer? A340 Reiseforum 19 04-05-2013 23:31
Erfaringer med OSL-AMS-LAX med KLM? Chris3rn Reiseforum 14 24-02-2009 19:22


All times are GMT +2. The time now is 06:34.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.