Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-08-2015, 18:37   #41
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by 1944vintage View Post
Synes ikke dette er noen "satsning" fra SAS.

.

Tja, når var det sist gangen noen annonserte 13 ukentlig longhaul flighter fra Skandinavia på en og samme dag?

Jeg er også litt skeptisk til MIA, uten at det betyr jeg har rett.

Og selv om ingen av rutene frister meg, i hvertfall ikke destinasjonene, så betyr ikke det at de er feil av den grunn.

Selv har jeg funnet ut i livet at det "kjedelige" ofte lønner seg
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 19-08-2015 at 18:41.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 18:42   #42
Rosen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 148
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Gratulerer virkelig til ARN!

Her ligger det i kortene at dere snart får mer. De 2 maskinene som skal betjene LAX liker neppe 23 timer hvile pr rotasjon.....
Der er også den mulighed at rykke ARN-EWR til tidligere på dagen, hvilket så frigør en 330 til en ny rute. CPH-ICN 5w?
Rosen is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 18:46   #43
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Tja, når var det sist gangen noen annonserte 13 ukentlig longhaul flighter fra Skandinavia på en og samme dag?

Jeg er også litt skeptisk til MIA, uten at det betyr jeg har rett.

Og selv om ingen av rutene frister meg, i hvertfall ikke destinasjonene, så betyr ikke det at de er feil av den grunn.

Selv har jeg funnet ut i livet at det "kjedelige" ofte lønner seg
Enig. Synes det er tøff satsing av SAS jeg. Riktignok tror jeg ikke på MIA før jeg ser den. Men forøvrig må da dette være rimelig clever?

Tidene til LA er ikke gode. Du får en sykt tidlig dagflight over (umulig å sove) og altfor tidlig retur (umulig å sove).

Men ellers er det tøft. Synd for oss at det ikke kom fra Norge.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 18:51   #44
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Gla'melding fra SAS syntes nå jeg. Underlig å se alle negative poster når SAS tross alle dystre spådommer lanserer 3 nye interkontinentale ruter
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 19:09   #45
United1K
Up in the air ✈
 
United1K's Avatar
 
Join Date: Apr 2014
Location: Stavanger/Sola
Posts: 192
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Hadde vært stilig med en ny rute over dammen fra Stavanger
Uansett så var rutene greie de.
Måtte jo sjekke om VIP GO fungerte, men det var bare en dagdrøm
__________________


United1K is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 19:09   #46
KalleSus
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2013
Location: Lidingö
Posts: 280
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Her ligger det i kortene at dere snart får mer. De 2 maskinene som skal betjene LAX liker neppe 23 timer hvile pr rotasjon.....
En tidsmässig senareläggning av Stockholm - New York med två timmar skulle möjliggöra slingning mellan New York- och Los Angeleslinjen.
KalleSus is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 19:10   #47
Monty
Newcomer
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 7
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

så ruten til LAX krever 2stk maskiner, da blir det nok en til rute fra ARN for å fylle tomrommet, og ruten til MIA krever 1 stk maskin,
er dette 3 nye 330 maskiner som er bestilt?

personlig skuffet over at de flyr fra ARN til LAX og en annen kommende destinasjon da fleste byer i Norge har mye bedre connection til CPH og selvfølgelig OSL...
Monty is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 19:26   #48
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Skal den ene avgangen fra CPH - MIA ha maskinen stående i MIA natten over fra mandag til tirsdag ? Eller er det en trykkfeil ?
SBT is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 19:29   #49
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Monty View Post
så ruten til LAX krever 2stk maskiner, da blir det nok en til rute fra ARN for å fylle tomrommet, og ruten til MIA krever 1 stk maskin,
er dette 3 nye 330 maskiner som er bestilt?
Ikke nødvendigvis, da de har muligheten justere andre ruter

Er forresten 4 maskiner som er bestilt

Quote:
personlig skuffet over at de flyr fra ARN til LAX og en annen kommende destinasjon da fleste byer i Norge har mye bedre connection til CPH og selvfølgelig OSL...

Ja, men det gir litt mening da de har nok fokuserer mer på feed fra Sverige, Finland og Baltikum, samt noe fra OSL/ARN. Med tanke på at Norwegian virker ha kontroll på OSL og Norge til LAX med deres rute der
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 19-08-2015 at 19:35.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 19:39   #50
Monty
Newcomer
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 7
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

ja riktig 4 nye 330 - så da har de 8stk A330 og 8 stk A340 når de 4 nye er kommet?

ja klart det virker logisk med ARN - men fremdeles skuffende
hadde ikke brukt Norwegian på langtur om det var gratis...
Monty is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 19:46   #51
haakonks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 725
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Siste av fire nye A330-300 Enhanced skal bli levert i mars 2016.

Høres ut som SAS har ganske mye ekstra kapasitet neste sommer som de ikke har sagt noe om hvordan skal brukes enda... OSL/CPH-MIA skal jo heller ikke startes opp før høsten 2016.
haakonks is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 19:46   #52
SAJblue
ScanFlyer Blue
 
SAJblue's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Skal den ene avgangen fra CPH - MIA ha maskinen stående i MIA natten over fra mandag til tirsdag ? Eller er det en trykkfeil ?
På Facebook-siden sier SAS at det er fire ukentlige fra OSL, tre ukentlige fra CPH. Så her er ikke bolaget helt enige med seg selv. Alle artikler jeg har lest nevner også denne fordelingen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1099
Size:	119.0 KB
ID:	39361  

Last edited by SAJblue; 19-08-2015 at 19:49. Reason: La til bilde
SAJblue is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 19:52   #53
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Quote:
Originally Posted by EBGflyer View Post
MIA fra både CPH og OSL?
Skal man tro VG så skal de kjøpe inn gamle fly for å fly denne ruten. Da VG skriver at de skal fly med A300 maskiner.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 19:58   #54
MD90
ScanFlyer Blue
 
MD90's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Det legges opp til at OSL-MIA flys 4x ukentlig og CPH-MIA 3x ukentlig i vintersesongen. Motsatt i sommersesongen.
MD90 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 20:02   #55
KHANSEN
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 296
SAS Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Monty View Post
så ruten til LAX krever 2stk maskiner, da blir det nok en til rute fra ARN for å fylle tomrommet, og ruten til MIA krever 1 stk maskin,
er dette 3 nye 330 maskiner som er bestilt?

personlig skuffet over at de flyr fra ARN til LAX og en annen kommende destinasjon da fleste byer i Norge har mye bedre connection til CPH og selvfølgelig OSL...
Jeg kan forestille mig, at Miami bliver med a340, da sas's ruter fra Arn til LAX,HGK, ORD og EWR kræver de 4 nye a330. ORD og EWR ruterne bliver veksle ruter, da en retur til LAX og HGK ikke kan klares på 24 timer.

Og de gamle a330 kommer sandsynligvis nok til at flyve OSL-EWR, CPH-EWR, CPH-ORD, CPH-IAD. Jeg hører rygter om, at pga. et ekstremt dårlig presale på HGK, så flyttes den til cph? Dettte kan åbne op for en ny a330 til Miami

Desuden af hvad jeg kan tælle mig frem til, så med Sas's nye trafikprogram så betyder det, at det ikke er 4 A340 som opgraderes, men 6

Last edited by KHANSEN; 19-08-2015 at 20:08.
KHANSEN is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 20:05   #56
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,480
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Beror så klart på vem du frågar, men ur ett svenskt men kanske framförallt ett stockholmsperspektiv är detta fantastiskt. På mindre en ett år har SAS valt att satsa på två nya interkontinentala linjer från ARN. När hände det sist? Lägg till OSL/CPH-MIA och sammantaget blir en ganska frisk satsning från SAS (vilket många har efterfrågat).

En och annan besviken norrman till trots, gissar ändå att danska sidan är kanske mest missnöjd. CPH kan man säga har gått miste om både HKG och LAX...
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 20:47   #57
CaptainMorgan
Commercial pilot
 
CaptainMorgan's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim/Fort Pierce(FL)
Posts: 414
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Dette var virkelig gode nyheter! Ettersom jeg ikke flyr Norwegian og deres sterile plastikkfly av prinsipielle grunner, slipper jeg nå å fly via EWR med SAS når jeg pendler mellom Florida og Norge

Skjønner ikke sytingen! SAS kan jo ikke leke butikk bare for å tilfredsstille en gjeng med bonus-junkies som ønsker å få mest ut av "CompanionTickets'n"...

Jeg tror MIA kan bli en suksess dersom SAS drar i de riktige snorene. Florida er en destinasjon mange reiser til, både i forbindelse med cruise og og andre typer ferie. I tillegg åpner dette (som tidligere nevnt) for lettere forbindelse til syd- og mellom-Amerika gjennom StarAlliance og interline-avtaler.

Last edited by CaptainMorgan; 19-08-2015 at 20:59.
CaptainMorgan is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 20:47   #58
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 932
SAS Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

SAS satser vel på å en del norske cruisepassasjerer med cruise fra Miami ?
BraathensSafe1985 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 20:56   #59
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ser ut som både CPH og OSL er 3x ukentlig.
Gir også mer mening da CPH tross alt er et større marked
De skal fly 4u fra OSL. Ja, du kan utelukkende bedømme på markedsstørrelse men det en mange andre faktorer som avgjør noe SAS selv presiserer og som mange her inne gang på gang undervurderer - yield og frakt fra Norge:

Quote:
"Desuden er der stor efterspørgsel i både København og Oslo efter flyvninger til Miami, og for især erhvervslivets vedkommende gode forbindelser videre ned til Sydamerika. Især i Norge er der et stort købedygtigt publikum, som efterspørger flyvninger til Miami og Caribien," siger Lars Sandahl Sørensen og peger på, at Miami er en af verdens største krydstogtshavne.
Og:

Quote:
– Det er egentlig to miljøer som virkelig har etterspurt denne ruten når vi har gjort undersøkelsene våre. Det er cargo (flyfrakt, journ.anm.), og da spesielt fisk, samt turoperatørene som skal frakte cruisepassasjerer. Miami er jo verdens største cruisehavn, sier Roald.

Han forteller at sjømataktørene har indikert at de vil kunne fylle veldig mye av kapasiteten over til Miami. Marine Harvest har blant annet et foredlingsanlegg i Sør-Florida, der fisk foredles til ferdige produkter for markedet.
http://e24.no/privat/reise/sas-ab/sa...geles/23508520
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 21:06   #60
KHANSEN
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 296
SAS Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by haakonks View Post
Siste av fire nye A330-300 Enhanced skal bli levert i mars 2016.

Høres ut som SAS har ganske mye ekstra kapasitet neste sommer som de ikke har sagt noe om hvordan skal brukes enda... OSL/CPH-MIA skal jo heller ikke startes opp før høsten 2016.
Sandsynligvis ekstra på SFO
KHANSEN is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
AerLingus til Hartford, CT (BDL) samt retur til LAX og muligens MIA OttoL Flyforum 4 06-10-2022 23:59
Sommerens tur, OSL - MIA - CUN - HAV - MIA - OSL dhgang03 Reiseforum 8 10-03-2010 12:36
OSL-MIA TCAS Reiseforum 8 25-11-2009 22:27
CPH-ZRH-JFK-MSY-FLL//MIA-ZRH-CPH med LX, B6 og US i Y+C Terminal3 TripReports 12 29-03-2009 13:18
RYKTE: MH åpner KUL-ARN-MIA? The Ticketor Flyforum 12 16-11-2005 21:15


All times are GMT +2. The time now is 01:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.