Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-09-2023, 06:00   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Glad torsdag fra Ris

God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Kofferten er pakket og jeg er klar for Trønderbirden til Trondheim. Ha en flott torsdag med eller uten bart.
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 07:57   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Mornings fra L1. På tide å komme seg på kontoret. Fulle au pair plikter i ettermiddag, dog uten noen som må kjøres noe sted. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 08:15   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Glad torsdag fra Ris

God morgen fra FBU. Skrot er løftet på i trimrommet og havregrøten er straks inntatt her, så da er det bare å gi full gass. Må få avtalt opptak av båt i dag. Satser på at den kan tas opp på mandag og at jeg kan kjøre den bort til Someonesland iløpet av en av godværsdagene som er igjen.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 08:22   #4
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Glad torsdag fra Ris

God morgen fra hjemmekontoret. Litt oppussing på kontorkontoret denne uka, så Corona-kontoret er midlertidig gjenåpnet. Ingen store planer for resten av uka eller helga, men med godvær er det fint å nyte siste rest av sommeren i Oslo. Det nærmer seg årets høstferie, så litt leiebil og hotell bør bookes. Ha en finfin torsdag
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 08:48   #5
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,936
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Morn fra RE11. Fireseter for meg selv i dag så behagelig reise. Litt skravling og kaffedrikking på kontoret i dag, så får man se hva man finner på i ettermiddag
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 09:06   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Glad torsdag fra Ris

God (?) morgen fra bortekontoret.

Dagen startet nydelig, men etter 250 meter i bassenget åpnet operasjonen i bihulen seg fra noen uker tilbake opp, noe som førte til at det så ut som en scene i Haisommer i minn bane. Flaut å går rundt og vaske neseblod når du allerede ser ut som en dårlig karakter fra Exit.

I kveld skal Dragen på rooftop-party så da er det kos med ungene.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PS.jpg
Views:	428
Size:	105.8 KB
ID:	53856  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 09:26   #7
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: Glad torsdag fra Ris

God morgen fra Type 78 på vei mot OSL. Høstens første møte i Air Cargo Forum er på agendaen i dag. I ettermiddag er det siste dag med au-pair plikter for denne gang. I morgen sendes ungene avgårde og de er tilbake igjen om 1 ukes tid.

Hadde en frykt om at de ukene man skulle ha ungene kom til å gå tregt, men skal love dere at det går unna. Nesten litt for fort

Ellers så blir det å gjøre klar 2,6 kg med svinenakke som skal blir pulled pork på fredag da man får ett lass av dårlige venner på besøk.

Ønsker alle en flott dag!
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 09:55   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Fulle au pair plikter i ettermiddag, dog uten noen som må kjøres noe sted. Ha en fin dag
Herregud jeg er litt trøtt i dag. Leste "fulle au pair piker i ettermiddag". Du store alpakka, det var da voldsomt - tenkte jeg. Men så våknet jeg.

God morgen fra toget. Bortekontorering på gang. En del 2024 planlegging som må dilles med. Og så etter jobb er det nytt toppmøte med en glad forumist. Øl er på agendaen.

Ha en best dag!
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 10:15   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Herregud jeg er litt trøtt i dag. Leste "fulle au pair piker i ettermiddag". Du store alpakka, det var da voldsomt - tenkte jeg. Men så våknet jeg.
Å nei, men kanskje jeg tar en ekstra kjeks til teen i kveld, etter jeg har kjørt en vaskemaskin og lagt barna. Living on the edge lissom....
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 10:32   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Å nei, men kanskje jeg tar en ekstra kjeks til teen i kveld, etter jeg har kjørt en vaskemaskin og lagt barna. Living on the edge lissom....
You're like tots living on the edge, man.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 11:01   #11
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Gjør det ikke noe med hodet deres, når dere stadig vekk kaller det å være sammen med barna deres som "au pair-plikter"? Det må jo være ganske leit at de kuleste menneskene i verden reduseres til noen dere har en "plikt" å være med, og at forholdet indikeres å være på "au pair" nivå? Eller er det en sånn "tøffe seg jeg er mann"-kind of sjargong, fordi barn er ukult og følelser er ukult, altså tøffer man seg med at man har "au pair plikter" - framfor å ha en helt normal koselig ettermiddag sammen med de barna man har satt til verden?



Her sitter jeg og slår ihjel tid mens jeg venter på at iPhonen min skal gi opp geisten (2% and counting down), den har hengt seg helt opp og jeg kan ikke skru den av en gang
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 11:43   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Gjør det ikke noe med hodet deres, når dere stadig vekk kaller det å være sammen med barna deres som "au pair-plikter"? Det må jo være ganske leit at de kuleste menneskene i verden reduseres til noen dere har en "plikt" å være med, og at forholdet indikeres å være på "au pair" nivå? Eller er det en sånn "tøffe seg jeg er mann"-kind of sjargong, fordi barn er ukult og følelser er ukult, altså tøffer man seg med at man har "au pair plikter" - framfor å ha en helt normal koselig ettermiddag sammen med de barna man har satt til verden?
Må være lov å ha litt humor i en God Morgen tråd, selv om alle ikke skjønner den?

Mulig det bare er meg, men det å vaske klær, rydde og alt sånt, vil jeg jo kalle en plikt, selv om det på en måte er frivillig da jegliker hadde det litt rent og pent rundt meg. Og jeg hadde kommet jævlig dårlig ut hvis jeg overlater alt til kona
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 12:03   #13
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Re: Glad torsdag fra Ris

På Oslo vest kalles jo au papir for PA`n til ungene…
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 12:35   #14
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,244
Default Re: Glad torsdag fra Ris

God dag fra CPH

Landet i morges med TG fra BKK. Kjekt å fly med de igjen etter gammalt. Super service og overraskende bra utvalg av filmer.

Hadde jo glemt at ved ankomst fra Non-Schengen så må det gjennom ny sikkerhetskontroll og der forsvant den teoretiske muligheten jeg hadde for å nå morgen flyet til Bergen. Så det ble en lur i loungen mens man venter på neste direkte fly til BGO.

Snart på vei hjemover igjen.


FQTV
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 13:05   #15
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,230
Default Re: Glad torsdag fra Ris

God formiddag/ettermiddag,
Halve dagen gått allerede , travle dager i finværet.
Har antagelig litt for mye å gjøre , men det er rimelig greit.
Kanskje blir det en tur til havs med båten i ettermiddag.
Ha en fin dag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2023, 22:18   #16
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Glad torsdag fra Ris

Quote:
For et liv! Arve Thomassen
«Man vet at det som blir snakket om, ikke blir gjenfortalt»
Quote:
Arve Thomassen har opplevd å måtte skyte seg ut av et jagerfly i fallskjerm. I dag er han kaptein i SAS og er en av 17 aksjonerer i kompisgjengen som driver Lageret Pub i Rygge.
Han er fortsatt god til å ikke bekymre seg for ting han ikke får gjort noe med.

Utklipp fra dagens Moss-avis.no
BaK betalingsmur.
B747-8 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Glad torsdag fra Ris EB Flyforum 21 09-09-2022 02:57
Glad torsdag fra Ris EB Flyforum 14 06-05-2022 00:40
Glad torsdag fra Ris EB Flyforum 14 02-07-2020 17:59
Glad torsdag fra Ris.... EB Flyforum 17 28-03-2019 21:13
Glad torsdag fra Ris EB Flyforum 12 28-12-2018 08:04


All times are GMT +2. The time now is 15:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.