Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-02-2013, 23:17   #1
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Vinkjellere i luften

Årets beste viner hos flyselskapene 2012 er kåret hos Business Traveller...

Quote:
The annual Business Traveller Cellars in the Sky awards were presented this evening (Monday February 4) at the Dorchester hotel in London by Charles Metcalfe, co-chairman of the International Wine Challenge and food and wine matching guru.

The awards have been running since 1985, recognising the best business and first class wines served by airlines worldwide. Over 75 carriers were contacted in the summer of 2012, with a total of 33 airlines entering.

http://www.businesstraveller.com/cellars-2012


Mye godis her ja, og ser jeg har vært så heldig å prøve et par av dem også
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2013, 16:55   #2
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Vinkjellere i luften

Tommel opp for foelgende avgjoerelse:

British Airways – Vincent Girardin Puligny Montrachet Premier Cru le Champ Gain, 2007, Burgundy, France

American Airlines – Henri Darnat Meursault Clos de Domaine, 2010, Burgundy, France

Champers comments
(JOINT) Oman Air AND Qantas – Champagne Taittinger Comtes de Champagne, 2000, France -- HELT klart bedre enn baade Dom og Krug

(JOINT) Emirates AND Malaysia Airlines – Champagne Dom Pérignon, 2003, France.

Vel, naa har Singapore, JAL, Asiana med flere ogsaa Dom. 2003 aargangen er den daarligste aargangen paa 30 aar. Hype! Gi meg Krug any day over Dom 2003

(JOINT) Qantas AND Singapore Airlines – Champagne Charles Heidsieck Brut Reserve, NV, France. Hvem har roeket hva her?? Foran Bollinger, LP er ikke paa lista engang. whatev
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2013, 19:54   #3
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,748
Default Re: Vinkjellere i luften

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post

Champers comments
(JOINT) Oman Air AND Qantas – Champagne Taittinger Comtes de Champagne, 2000, France -- HELT klart bedre enn baade Dom og Krug

..

Vel, naa har Singapore, JAL, Asiana med flere ogsaa Dom. 2003 aargangen er den daarligste aargangen paa 30 aar. Hype! Gi meg Krug any day over Dom 2003

(JOINT) Qantas AND Singapore Airlines – Champagne Charles Heidsieck Brut Reserve, NV, France. Hvem har roeket hva her?? Foran Bollinger, LP er ikke paa lista engang. whatev
Dom 2003 er god den, du må bare blande den med appelsinjuice

Air France serverte også Taittinger Comtes de Champagne 2000 i fjor, men de er ikke nevnt.


Stusser litt på at Lufthansa er på topplisten når det gjelder første klasse, men ikke Swiss? Nå har jeg ikke så mange flightene med hver av de, men ingen av Lufthansa-flightene hadde like bra vin som den dårligste Swiss-flighten.
Dessuten var ikke Qatar på topplisten på business, og etter min mening hadde de bedre vin på biz enn Lufthansa i first. Kanskje jeg bare har rar smak...
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2013, 20:22   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,824
Default Re: Vinkjellere i luften

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Champers comments
(JOINT) Oman Air AND Qantas – Champagne Taittinger Comtes de Champagne, 2000, France -- HELT klart bedre enn baade Dom og Krug

(JOINT) Emirates AND Malaysia Airlines – Champagne Dom Pérignon, 2003, France.

Vel, naa har Singapore, JAL, Asiana med flere ogsaa Dom. 2003 aargangen er den daarligste aargangen paa 30 aar. Hype! Gi meg Krug any day over Dom 2003
Fikk Taittingeren sist gang jeg fløy Asiana i F

Ellers har vel DP vel innrømmet at 2003 aldri burde vært sluppet på markedet og heller brukt til å blande NVer med
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 11-02-2013, 21:28   #5
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Vinkjellere i luften

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Dessuten var ikke Qatar på topplisten på business, og etter min mening hadde de bedre vin på biz enn Lufthansa i first. Kanskje jeg bare har rar smak...
QR vant 2. plass i Best Business Wine Sparkling og 3. plass i Overall Wine Cellar.
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2013, 02:07   #6
carla
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Location: Anchorage/LosAngeles
Posts: 88
Default Re: Vinkjellere i luften

Masse god vin her. Likte spesielt first class dessert vin listen da både portvinen og Beerenauslesen er to fantastisk gode vin.
carla is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Prostitusjon i luften robertaas Småprat 17 09-10-2015 23:37
Krig i luften SQ321 Flyforum 7 22-06-2014 22:17
Internet i luften: SK vs DY 1-0 jefi99 Småprat 31 29-09-2012 20:12
Luksus i luften LN-MOW Flyforum 6 14-10-2006 11:39
Piraya i luften Blubird Flyforum 0 16-07-2006 21:01


All times are GMT +2. The time now is 13:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.