Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-06-2011, 17:52   #1
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Transfer CDG

Hei, har en billett Stavanger - Paris som jeg ikke kan endre på. Men plutselig har det dukket opp en mulighet for at vi tar en kjapp tur til Toulouse før vi skal hjem. Men da må vi komme oss fra TLS til Charles de Gaulle på en noenlunde grei måte den 14. juli.


Ser at Easyjet flyr fra TLS til CDG med en avgang som er på CDG klokken 1615. Vi har avgang fra CDG med Air France til Amsterdam klokken 18:25. Noe som ville gitt oss drøye to timer til transfer. Jeg aner ikke hvilken terminal EZY bruker på CDG. Muligens det er litt vel optimistisk å klare transfer på drøye to timer.

Er det andre alternativer? Går det an å ta TGV direkte fra Toulouse til CDG?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2011, 18:02   #2
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Transfer CDG

Såvidt meg bekjent vil ikke akkurat det være en kort affære å reise fra Toulouse til CDG. Det er mulig, men tar et sted mellom 6 og 8 timer. For TGV så må man enten vestover først via Bordeaux, eller østover via Montpellier. Kjappest via Montpellier (drøyt 6 timer), og da kommer man inn til CDG 2. Drar man vestover så må man bytte tog i Paris.

Dette var bare det jeg fant med et kjapt søk. Det er godt mulig jeg har oversett noe.

Du kan evt sjekke litt selv på http://www.sncf.fr/.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2011, 18:10   #3
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Transfer CDG

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Hei, har en billett Stavanger - Paris som jeg ikke kan endre på. Men plutselig har det dukket opp en mulighet for at vi tar en kjapp tur til Toulouse før vi skal hjem. Men da må vi komme oss fra TLS til Charles de Gaulle på en noenlunde grei måte den 14. juli.


Ser at Easyjet flyr fra TLS til CDG med en avgang som er på CDG klokken 1615. Vi har avgang fra CDG med Air France til Amsterdam klokken 18:25. Noe som ville gitt oss drøye to timer til transfer. Jeg aner ikke hvilken terminal EZY bruker på CDG. Muligens det er litt vel optimistisk å klare transfer på drøye to timer.

Er det andre alternativer? Går det an å ta TGV direkte fra Toulouse til CDG?
Easyjet bruker Terminal 2 på CDG - og AMS Flightene går vel fra 2F - noe som ikke burde være noe problem - mener at EZY kommer inn på 2B og da går dere til 2F gjennom 2D - det er også en transfer bus som går i riktig retning - denne bussen går på "airside" så det er fort gjort å gå ut - men tidsmessig har dere god tid om ting er i rute...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2011, 18:57   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Transfer CDG

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Easyjet bruker Terminal 2 på CDG - og AMS Flightene går vel fra 2F - noe som ikke burde være noe problem - mener at EZY kommer inn på 2B og da går dere til 2F gjennom 2D - det er også en transfer bus som går i riktig retning - denne bussen går på "airside" så det er fort gjort å gå ut - men tidsmessig har dere god tid om ting er i rute...
Ser ut som det burde gå greit i følge dette. Toget ser ut til å ta litt lenger tid en vi trodde og vi måtte ha starta grytidlig fra Toulouse. Så akkurat nå er det Easyjet alternativet vi tror vi kommer til å gå for. Med mindre Air France kommer med noen killer lave priser mellom TLS og AMS i løpet av kvelden.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2011, 19:31   #5
Edricson
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: EGPH
Posts: 448
Default Re: Transfer CDG

Nei, tog tar litt lang tid, spesielt hvis det går via Bordeaux (det er høyhastighetslinje først fra Tours). Easyjet har også en tidligere avgang til ORY og det tar vel ca 1,5 timer mellom ORY og CDG, men det er da ganske tungvint.
En annen mulighet er å ta nattog fra Toulouse til Paris (da sparer du også på hotellet) og så har du en halv dag i Paris.
__________________
<small>Recent:
EDI-LHR VS | BHD-EDI BE | BHD-EDI-BHD BE | BFS-LGW-BFS EZY
Upcoming:
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2011, 19:43   #6
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Transfer CDG

Vær forberedt på transportstreiker i Frankrike, de kommer ofte før store ferier. Det gjør det mere risikablet jo flere forskjellige typer tranport du er avhengig av.

Husk også at 14. juli er nasjonaldag i Frankrike så prøv i alle fall ikke å ta deg gjennom Paris den dagen.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2011, 22:03   #7
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Transfer CDG

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Husk også at 14. juli er nasjonaldag i Frankrike så prøv i alle fall ikke å ta deg gjennom Paris den dagen.
Akkurat den meldingen gjorde utslaget og man er nå booket inn på vår første tur med Easyjet. Den neste kommer allerede 15 dager senere. Krysser fingre og tær for at alt er i rute og går greit. 2011 blir dermed et nytt rekordår hva gjelder antall flighter i loggen. I 2010 fløy jeg 14 ganger. Så langt ser 2011 til å bringe 17 flighter.

Skal altså komme meg fra Terminal 2B til 2F å sjekke inn hos AF i løpet av 2t 10 minutter. Burde gå greit.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2011, 22:18   #8
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Transfer CDG

I Frankrike markeres nasjonaldagen med en stor militær parade. Vær forberedt på at alt av franske militære fly skal fly i formasjon over Paris i løpet av dagen. Dette kan medføre uregelmessigheter for sivil flytrafikk.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2011, 15:14   #9
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Transfer CDG

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Easyjet bruker Terminal 2 på CDG - og AMS Flightene går vel fra 2F - noe som ikke burde være noe problem - mener at EZY kommer inn på 2B og da går dere til 2F gjennom 2D - det er også en transfer bus som går i riktig retning - denne bussen går på "airside" så det er fort gjort å gå ut - men tidsmessig har dere god tid om ting er i rute...
Så vi kan gå hele turen fra fra 2B til 2F under tak/innendørs eller må vi helt ut?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2011, 15:23   #10
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Transfer CDG

På nettsidene til CDG fant jeg en enkel beskrivelse på hvordan man skal gjøre det.

Quote:
You are landing at Paris-Charles de Gaulle Terminal 2B
nd your connecting flight is at Paris-Charles de Gaulle Terminal 2F


International Flight Connections


Follow the “Flight Connections” signs

Take the free Aéroports de Paris shuttle to Terminal 2F.
- Frequency: every 15 to 30 minutes from 05:10 to 23:45.
- Free service

Other Flight Connections :

On leaving the aircraft, follow the signs for “Exit - Baggage Reclaim”.

Go to exit 6.

The free Aéroports de Paris Shuttle serves Terminal 2F.
- Frequency: every 18 to 25 minutes, 24/7.
- Free service
Siden vi kommer med innenriksfly til CDG må vi vel følge punkt nummer 2 "Other flight connections" siden vi skal hente ut bagasjen å sjekke den inn på nytt i terminal 2F? Er det lett å finne frem til shuttle-bussen etter luggage-claim på terminal 2B?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Transfer og om flyplassene i Paris CDG/ORY gustavf Reiseforum 78 15-02-2024 10:18
Transfer tid CDG (Paris) urqell Reiseforum 4 03-02-2010 19:48
Konkuranse: 45min transfer på CDG Someone Reiseforum 65 09-02-2009 09:07
Transfer på CDG Martin Flyforum 10 19-12-2007 16:28
transfer CDG til Eurodisney sk931 Flyforum 10 31-05-2006 09:30


All times are GMT +2. The time now is 12:54.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.