Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-07-2016, 07:55   #101
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Norwegian Reward

Jeg booket for en tid tilbake en flexbillett for cashpoints, men endte opp med å behøve den allikevel og kansellerte den. Har imidlertid ikke fått cashpointene tilbake på konto selv etter en uke. Dette kan da ikke være riktig? I tillegg står ikke en gang cashpointsene billetten kostet på listen over cashpoints-transaksjoner. Noen som har erfaring med dette?
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2016, 14:46   #102
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Norwegian Reward

I det siste nyhetsbrevet fra Norwegian Reward tilbyr de 1000 cashpoints for å bytte til NorgesEnergi, i tillegg til én gratis måned hvis du bestiller innen 14. juli
Quote:
Reisestrøm er Strøm til innkjøpspris med CashPoints. Strøm til innkjøpspris, også kjent som spotpris, har ifølge Statistisk sentralbyrå vært den billigste avtaleformen i over ti år! Vil du ha lav pris over tid, er strøm til innkjøpspris et godt valg.

Strøm til innkjøpspris følger prissvingningene i markedet – både oppganger og nedganger. Du betaler det samme for strømmen som vi gjør, samt et påslag for å få strømmen levert til husveggen din. Det er ingen forskuddsbetaling. Med Reisestrøm får du også hele 1000 CashPoints første året! Deretter får du 200 CashPoints årlig. 1 CashPoint hos Norwegian tilsvarer 1 kr.

Avtalen har 9 måneders bindingstid.
Faste avgifter er 47 kr/mnd og 3,90 øre/kWh som inkluderer lovpålagte elsertifikatkostnader.

Ved første øyekast er det et fristende tilbud, hvis strømpriser er lik som hos f.eks Fjordkraft som ikke har en fast avgift hver måned så får du i det minste 1000 cashpoints for 423,- (9 mnd). Noen som har noen tanker?
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2016, 22:58   #103
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by Upsaker View Post
I det siste nyhetsbrevet fra Norwegian Reward tilbyr de 1000 cashpoints for å bytte til NorgesEnergi, i tillegg til én gratis måned hvis du bestiller innen 14. juli
NB! Merk 9. mnd binding. Sjekk også om de har en del sånn "rusk" i tillegg som Fjordkraft plutselig kommer drassende med ("vekslestrømsgaranti kr. 9" o.l. )
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2016, 00:42   #104
Doll
ScanFlyer Blue
 
Doll's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Location: Ukraina/Norge
Posts: 280
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Jeg booket for en tid tilbake en flexbillett for cashpoints, men endte opp med å behøve den allikevel og kansellerte den. Har imidlertid ikke fått cashpointene tilbake på konto selv etter en uke. Dette kan da ikke være riktig? I tillegg står ikke en gang cashpointsene billetten kostet på listen over cashpoints-transaksjoner. Noen som har erfaring med dette?
Jeg kansellerte en lowfare billett for en stund siden (sånn rett etter bestilling, da jeg hadde tastet feil dato i farten)
Fikk poengene tilbake etter et par ukers tid.
__________________
Doll is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2016, 09:35   #105
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
NB! Merk 9. mnd binding. Sjekk også om de har en del sånn "rusk" i tillegg som Fjordkraft plutselig kommer drassende med ("vekslestrømsgaranti kr. 9" o.l. )
Joda, her var det litt mer ja:

Quote:
Sparepakken koster kr 1,50 pr dag.
Vintertrygghet koster kr 39 pr mnd.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2016, 11:48   #106
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Norwegian Reward

Men Sparepakken og Vintertrygghet har ikke oppsigelsestid, så i og med at de heller ikke tar noen penger den første måneden skal man kunne si opp de med en gang? I tillegg kan man etter 9 mnd si at man ikke er fornøyd (hvem er fornøyd med fast månedsavgift på strøm?) og få tilbake 9 x 47kr?
Quote:
Fornøydhetsgarantien vår er enkel. Er ikke du fornøyd, er ikke vi det heller! Hvis du etter 9 måneder fortsatt ikke er fornøyd med strømavtalen din, tilbakebetaler vi deg fastbeløpet for hele perioden. Alt du trenger å gjøre er å gi oss beskjed.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 22:24   #107
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Norwegian Reward

15% cashpoints hos stayhard.no må være veldig bra
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2016, 15:15   #108
AlexanderDGL
ScanFlyer Blue
 
AlexanderDGL's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 163
Default Re: Norwegian Reward

Manipulering av Norwegian Bank og CashPoints systemet...?

Du går i butikken og kjøper ett eple, samtidig tar ut 5.000 kr.
Transaksjonen vil vises som ett kjøp.
Sett inn pengene i banken igjen, så gjenta...

Evt. kjøp TV/telefon/produkt til 10.000, lever tilbake produktet dagen etter...

Vil du da tjene 1% CP ved å gjøre dette? Fort mulig å tjene seg opp kjappe CP...
AlexanderDGL is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2016, 15:26   #109
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Norwegian Reward

Kontantuttak ved varekjøp blir vel reg som kontantuttak vel? Altså ingen bonus.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2016, 15:32   #110
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Norwegian Reward

De færreste butikker vel la deg ta ut kontanter på Visa/Mastercard; det er stort sett teknisk begrenset til BankAxept?
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2016, 23:11   #111
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
De færreste butikker vel la deg ta ut kontanter på Visa/Mastercard; det er stort sett teknisk begrenset til BankAxept?
Var ikke klar over at det er BankAxept som er nøkkelordet her. Har alltid fått feilmelding på bankterminalen de gangene jeg har brainfarta og prøvd å betale med Norwegiankortet ved kontantuttak i matbutikk, men antok at det var fordi det var kreditt.

Forøvrig verdt å merke seg at betaling hos posten/post i butikk regnes som kontantuttak (uten at det er spesielt bra merket). Der er det ikke blokkert for kredittkort, så det ble noen overraskende dyre frimerker når regninga kom, for å si det sånn
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2016, 07:04   #112
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by AlexanderDGL View Post
Manipulering av Norwegian Bank og CashPoints systemet...?

Du går i butikken og kjøper ett eple, samtidig tar ut 5.000 kr.
Transaksjonen vil vises som ett kjøp.
Sett inn pengene i banken igjen, så gjenta...

Evt. kjøp TV/telefon/produkt til 10.000, lever tilbake produktet dagen etter...

Vil du da tjene 1% CP ved å gjøre dette? Fort mulig å tjene seg opp kjappe CP...
En kan vel alltids sende vipps frem og tilbake innad i familien hvis en skulle ønske det.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2016, 20:37   #113
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Norwegian Reward

Og Vipps, pun intended, ble kolonial.no veldig interessant!



Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2016, 22:23   #114
FamilyGuy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Og Vipps, pun intended, ble kolonial.no veldig interessant!



Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Uten å ha satt meg veldig mye inn i kolonial.No, så opererer de vel med en god del høyere priser enn vanlige matbutikker. Her går nok vinninga opp i spinninga.. Iallefall hvis du i utgangspunktet ikke hadde tenkt å handle via nett.
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK
18.12.22: BKK-UTH
01.01.23: UTH-BKK-TDX
11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD
FamilyGuy is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2016, 22:37   #115
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,126
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by FamilyGuy View Post
Uten å ha satt meg veldig mye inn i kolonial.No, så opererer de vel med en god del høyere priser enn vanlige matbutikker. Her går nok vinninga opp i spinninga.. Iallefall hvis du i utgangspunktet ikke hadde tenkt å handle via nett.
Handler selv alt utenom grønnsaker på Kolonial. Har inntrykk at prisene er noen få prosent høyere en vanlig butikker, men det er utrolig praktisk og jeg merker at jeg er mer bevisst på hva jeg handler og dermed sparer penger. Men det vil nok variere fra person til person. For meg er dette 2000kr ekstra Rewards hvert år, så en svært god nyhet.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2016, 22:41   #116
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by FamilyGuy View Post
Uten å ha satt meg veldig mye inn i kolonial.No, så opererer de vel med en god del høyere priser enn vanlige matbutikker. Her går nok vinninga opp i spinninga.. Iallefall hvis du i utgangspunktet ikke hadde tenkt å handle via nett.
Til å starte med var nok det tilfellet, men nå er det ganske hissig konkurranse..

http://www.dinside.no/okonomi/test-a...ialno/60979775

Vi skal teste det ut på månedshandlinga i november, det er typisk 3000 kroner og to svære vogner på kiwi. Bare det at noen gjør jobben for oss er verdt det i mitt hode!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 00:32   #117
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Norwegian Reward

Jeg har ikke hatt så stort behov for dette, men når man i praksis får 5% rabatt via Norwegian-kortet endte jeg opp med å registrere meg. Bruker dere denne linken når dere registrerer dere, får dere (og jeg) 200,- å handle for: https://kolonial.no/r/jorgeupsak88/
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 08:05   #118
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Handler selv alt utenom grønnsaker på Kolonial. Har inntrykk at prisene er noen få prosent høyere en vanlig butikker, men det er utrolig praktisk og jeg merker at jeg er mer bevisst på hva jeg handler og dermed sparer penger. Men det vil nok variere fra person til person. For meg er dette 2000kr ekstra Rewards hvert år, så en svært god nyhet.
OT

Har dere prøvd grønnsaker fra kolonial.no?

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 09:59   #119
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,126
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
OT

Har dere prøvd grønnsaker fra kolonial.no?

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
Jepp, kvaliteten er stort sett på det jevne med en vanlig Rema 1000 eller Kiwi, med noen uheldig unntak. Min motivasjon for å ikke handle grønnsaker er at jeg bor i nærheten av Grønland hvor jeg kan laste opp en ukes behov for grønnsaker og frukt av allverdens typer for sjelden mer enn 200kr. Snitter halv pris på det jeg har sjekket.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 14:39   #120
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Jepp, kvaliteten er stort sett på det jevne med en vanlig Rema 1000 eller Kiwi, med noen uheldig unntak. Min motivasjon for å ikke handle grønnsaker er at jeg bor i nærheten av Grønland hvor jeg kan laste opp en ukes behov for grønnsaker og frukt av allverdens typer for sjelden mer enn 200kr. Snitter halv pris på det jeg har sjekket.
Ser den, bunkrer opp der, hver gang jeg er i Oslo!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Etterregistrering norwegian reward Glean EBG Reiseforum 8 09-06-2015 18:45
Norwegian Reward julekalender 2014 longyear Reiseforum 2 13-11-2014 14:50
Norwegian Reward med julekalender Dash Reiseforum 11 14-12-2013 10:35


All times are GMT +2. The time now is 07:13.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.