Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-07-2018, 00:03   #21
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Erfaringer med Icelandair

Ingen erfaring med budgiving, men Sagaklassen er vel egentlig bare verd penga om du skal videre vestover fra Reykjavik. Mellom Europa og Reykjavik vil jeg si at 90 EUR er på grensen til hva det er verdt for en lenestol i to-tre timer.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2018, 07:30   #22
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Erfaringer med Icelandair

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Ingen erfaring med budgiving, men Sagaklassen er vel egentlig bare verd penga om du skal videre vestover fra Reykjavik. Mellom Europa og Reykjavik vil jeg si at 90 EUR er på grensen til hva det er verdt for en lenestol i to-tre timer.
Jeg synes egentlig SAGA class var veldig fint fra OSL-KEF jeg. God mat og komfort. Definitivt verd EUR 90. Men videre som en hel reise vest er det ihvertfall ikke en klassisk business class opplevelse. OSL-KEF hadde bedre mat og service enn videre.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2018, 09:42   #23
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Erfaringer med Icelandair

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Erfaringer med "bid to upgrade" med Icelandiar? Minimumsbud er 90EUR for saga class.
Basert på 2 hele datapunkter ser det ut som om minstebudet går inn om det er 5 eller flere ledige seter og en får beskjed rundt 70 timer før avgang.

Det andre spørsmålet er om det er verdt det, og jeg vil si nei.*


*=Om du ikke er fra Lillestrøm.

Edit: 5 eller flere ledige i business altså.

Last edited by OttoL; 30-07-2018 at 10:57.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2018, 00:29   #24
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Erfaringer med Icelandair

@Polaris: hva ble det til? Klinka du til på Sagaen?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2021, 09:04   #25
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,545
Icelandair Spørsmål om setebestilling

Fruen og jeg tar en langhelg til Reykjavik neste uke. Har bestilt billetter med SAS TRD-KEF og dette går via CPH i begge retninger. Mellom Køben og Reykjavik er det Icelandair som flyr, men SAS flightnummer. Dette betyr at jeg får gjort setebestilling på strekningene som går med SAS-materiell, men ikke med Icelandair.
Det hadde vært veldig greit å fått velge sete for på hele reisen - jeg har også prøvd å gjøre det via Icelandair sine uten hell.
Er det noen der ute som har noen gode forslag til hvordan jeg kan få til dette?
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2022, 07:27   #26
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Re: Spørsmål og erfaringer med Icelandair

Fløy tur/retur SEA på Saga Class i november/desember 2021…en av flightene var med 757 og nordlysdesign resten var med Max som opplevde som nytt, fresht, stille og med meget god luft. Bra service hele tiden…for å si det sånn det ble ikke brukt mye munnbind - servering stort sett hele tiden. Tommel opp:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2023, 15:08   #27
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,185
Default Re: Spørsmål og erfaringer med Icelandair

Et kjapt spørsmål som kanskje noen kan svare på. Min søster reiser fra EWR til OSL i kveld via KEF med Icelandair. Flyet fra EWR skal lande på KEF 0610 etter planen. Nå er det varslet en politisk streik blant flygelederne på Island mellom 04 og 10 i morgen tidlig. Er det noen som vet hva som er vanlig å gjøre i slike tilfeller? Holder de fligten igjen på EWR slik at de kan lande etter streiken eller risiker en at de kansellerer hele flighten?
__________________
Upcoming flights : Juli. OSL-BCN-OSL (SK)
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2024, 01:10   #28
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Icelandair Saga class

Noen som har fløyet Icelandair Saga med 737/757 ila de siste månedene? Er det gode seter og bra service? Eller er det bedre med en SAS pluss t/r USA?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2024, 07:53   #29
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Re: Saga class

Vi liker Saga Class veldig godt. Setene er vel ikke bedre eller dårligere enn SAS Plus…men hos Icelandair er Saga det beste og hos SAS kan aldri Plus være det beste (litt forenklet sagt) stille og rolig foran på både 757 og 737 - veldig bra mat og et ganske så heftig utvalg av drikke…deriblant et eget Gin-bibliotek…
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2024, 08:56   #30
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Saga class

Saga Classur til / fra USA er jo kortere enn SAS Plus Lite plast og en slipper å be om allt drikke for hele turen. Synes 737 setene var meget gode, hadde 767 videre hjem til Seattle med trone sete som jeg ikke synes var like bra.

Her i fra serveringen til Keflavik:

[IMG]E118F5DD-4C77-4D36-B5CE-80BB2C497F1B by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Og videre til Seattle:

[IMG]IMG_0609 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]


Loungen på Keflavik var også skikkelig bra, god mat, stille og meget god konfekt til Espressoén:

[IMG]IMG_0597 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 20-01-2024, 11:52   #31
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Saga class

Takker, dette ser jo bra ut!
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2024, 12:58   #32
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Saga class

Saga class setene er det samme som SAS Pluss. Det som er dumt at ikke det er mulig å legge setene lenger bakover for å sove.
Når jeg reiser med SAS pluss da har jeg ikke trengt å bestille all drikken med en gang, de sier det med de gjør det ikke. Og så er det altid hvor heldig du er med personalet om bord (gjelder både SAS og Icelandair).

Og Loungen på Keflavik er den beste som finnes, og har blitt bedre etter at de flyttet. Masse islandsk mat som er veldig god!
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2024, 13:14   #33
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Saga class

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Saga class setene er det samme som SAS Pluss. Det som er dumt at ikke det er mulig å legge setene lenger bakover for å sove.
Når jeg reiser med SAS pluss da har jeg ikke trengt å bestille all drikken med en gang, de sier det med de gjør det ikke. Og så er det altid hvor heldig du er med personalet om bord (gjelder både SAS og Icelandair).

Og Loungen på Keflavik er den beste som finnes, og har blitt bedre etter at de flyttet. Masse islandsk mat som er veldig god!
Quote:
Originally Posted by SNSK View Post


Etter takeoff kom de med drikketralla, fikk beskjed om å bestille drikke til hele turen så da var det bare å lagre opp.



.
Jeg har ikke fløyet SAS siden 2017 men har lagt merke til slike rapporter.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer) Tornerose Reiseforum 464 06-03-2024 13:56
Erfaringer og spørsmål om å fly med Air Baltic SudCaravelle Reiseforum 6 10-01-2023 13:54
Om å fly med Flyr (spørsmål/erfaringer) Tarzan Reiseforum 25 14-04-2022 10:26
Reise med Wizz Air - (spørsmål/erfaringer etc) robertaas Reiseforum 18 08-03-2020 12:06
Om å reise med Air Canada (spørsmål/erfaringer m.v.) A350XWB Reiseforum 11 04-04-2019 07:25


All times are GMT +2. The time now is 14:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.