Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-01-2022, 10:53   #281
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Finnes det egentlig noen fornuftig måte å finne tilgjengelige bonusbilletter på, uten å bla seg gjennom alle syv destinasjoner (LAX, SFO, ORD, MIA, EWR, BOS, IAD), måned for måned og se etter den magiske gull-prikken og tallene "50000"?
En start kan være å leke litt med: https://awardhacks.se/

Merk at den ikke vil vise ruter med mellomlanding, så i utgangspunktet så bør du bruke "Scandinavia" i From/To så sant du ikke er spesifikt ute etter direkteruter fra Oslo.

Last edited by Trent600; 05-01-2022 at 10:56.
Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2022, 11:29   #282
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,936
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Takk for tips men kjenner det hadde vært veldig greit å ha gjennomgående billett, ikke godt å si hva SAS finner på av kanselleringer og lignende
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2022, 11:53   #283
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Takk for tips men kjenner det hadde vært veldig greit å ha gjennomgående billett, ikke godt å si hva SAS finner på av kanselleringer og lignende
Ja, gjennomgående billett vil man jo ha og mulig jeg forklarte litt dårlig, så prøver igjen

Hvis du vil til New York og søker Oslo-New York på Award hack, så får du bare opp direkteruten. Hvis du er villig til å godta mellomlanding (men selvfølgelig med gjennomgående billett), så søker du Scandinavia-New York slik at du får opp alle ledige plasser mellom Oslo-Stockholm-København og New York.

Det vanskelige er jo å finne ledige plasser på long-haul, så hvis den viser at det er ledig CPH-EWR, så er det bare å klikke seg gjennom til SAS sin hjemmeside og så endre avreise fra f.eks Oslo og så gjenta søket på den dagen.

Stort sett er det ledige bonusplasser mellom Oslo og København, så hvis du fortsatt får treff på ledig biz billett med det nye søket så kan man bestille gjennomgående billett.

Søker du Oslo-LA så vil du aldri få treff siden den som sagt ikke viser ruter med mellomlanding, så igjen må du først finne avgangen fra Skandinavia/København og er det ledig, gjøre søket på nytt med avreise fra Oslo på SAS sine hjemmesider.
Trent600 is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2022, 12:48   #284
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,936
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Da klarte jeg å finne noe, men jaggu ikke mye om man ønsker å være borte 1-3 uker. Det er mulig med Chicago i slutten av februar, NYC i begynnelsen av februar eller NYC på sensommeren/høsten. Uansett hva man faller på blir det jo en separat, innenriks t/r, da nok til Florida eller California
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2022, 18:49   #285
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,936
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Sluttresultat ble seks dager i NYC i oktober. Skulle Japan åpne opp innen utgangen av april blir det nok en ombooking.
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2022, 12:18   #286
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Det er gebyr paa kr 450 for kjoep paa nett av Star Alliance bonusbilletter. Er dette korrekt? Jeg trodde det kun var gebyr naar man ringte og bestilte.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2022, 13:37   #287
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

NOK 450/person er et gebyr isf "drivstoffavgift" så blir stort sett billigere på den måten enn å betale faktiske tillegg. Om du endrer så slipper du nytt gebyr, og det er refunderbart ved avbestilling på nett.

Om man ringer for å booke noe du kan booke på nett så må du ut med ca. 375 kroner/booking.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2022, 09:25   #288
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
NOK 450/person er et gebyr isf "drivstoffavgift" så blir stort sett billigere på den måten enn å betale faktiske tillegg. Om du endrer så slipper du nytt gebyr, og det er refunderbart ved avbestilling på nett.

Om man ringer for å booke noe du kan booke på nett så må du ut med ca. 375 kroner/booking.
*A servicegebyret på 450 kr er ikke refunderbart uavhengig om det er bestilt eller avbestilt på telefon eller på nett. Kun ved kansellering eller endring fra flyselskapet kan man kreve full refusjon. Nå under covid-19 er det noen andre muligheter for å få full refusjon eller fri endring også som ved reiseråd eller positive tester, står under Eurobonus FAQSAS sine sider.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2022, 10:53   #289
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
NOK 450/person er et gebyr isf "drivstoffavgift" så blir stort sett billigere på den måten enn å betale faktiske tillegg. Om du endrer så slipper du nytt gebyr, og det er refunderbart ved avbestilling på nett.

Om man ringer for å booke noe du kan booke på nett så må du ut med ca. 375 kroner/booking.
Er alle avgifter maks 450 kr på Star Alliance i tillegg til 375 kr på tlf?
Kommer ikke flyplassavgifter i tillegg? Da er jo faktisk dette en god deal selv om det koster mer poeng.


Flyr du til USA med sas og mellomlanding på CPH er vel avgiftene høyere enn dette?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2022, 09:18   #290
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Er alle avgifter maks 450 kr på Star Alliance i tillegg til 375 kr på tlf?
Kommer ikke flyplassavgifter i tillegg? Da er jo faktisk dette en god deal selv om det koster mer poeng.


Flyr du til USA med sas og mellomlanding på CPH er vel avgiftene høyere enn dette?
Flyplassavgifter kommer alltid i tillegg på alle typer billetter, pluss evt. telefongebyr. 450 kr er uansett lite tatt i betraktning at det for noen år siden var fuel surcharge på EUR 116 per vei. Ulempen er at 450 kr ikke er refunderbart, noe fuel surcharge var.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2022, 09:42   #291
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
*A servicegebyret på 450 kr er ikke refunderbart uavhengig om det er bestilt eller avbestilt på telefon eller på nett.

Ja, beklager, har vært en endring der nå. Det var mulig å få det igjen tidligere. Nå gjelder "The ticket fee of 450 SEK/NOK per person for Star Alliance bookings is only refunded if the cancellation is made within 24 hours of booking."


Annen info står forøvrig her:
https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/
Quote:
For reiser med Star Alliance tar SAS et administrativt gebyr på 450 NOK per passasjer ved bestilling på nett eller telefon.
Et reservationsgebyr på 375 NOK pr. person vil blive tillagt for telefonbestillinger (der er nogle undtagelser, hvis det ikke er muligt at booke online).
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2022, 22:32   #292
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Korleis er det med EB og Widerøe no? Tenkte å ta ein tur til TRF, men ser at der er det == 0 billettar å oppdrive. Er det WF eller SK som er "vansklege" her? Har jo nettopp reist med EB TRD-BGO på EB, håpar ikkje det er noko fundamentale endringar her?
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2022, 22:57   #293
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Korleis er det med EB og Widerøe no? Tenkte å ta ein tur til TRF, men ser at der er det == 0 billettar å oppdrive. Er det WF eller SK som er "vansklege" her? Har jo nettopp reist med EB TRD-BGO på EB, håpar ikkje det er noko fundamentale endringar her?
Jaja, for å svare sjølv: Om eg søkjer på "TRF" som ankomst/avreise (eller i EB-reise-planlegger) så er det ingenting. Men om eg søkjer på "OSL" som destinasjon, så er det i alle fall ein viss tilfangst. Så for ein kommande "Oslo-tur" blir det ironisk nok blir det jammen meg WF til TRF og så også WF tilbake frå OSL.
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2022, 19:36   #294
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default hvor og hvordan bruke 300 - 600.000 Eurobonuspoeng

Jeg har ca 550000 poeng med SAS men sliter å finne fly billetter i sommer. Skulle SÅ gjerne tatt med kona på en first class reise med et godt flyselskap...

SAS sine hjemmesider er både dyre og ikke så lett å finne billetter. Er det noen side en kan gå å bruke poengene sine på ?
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2022, 21:12   #295
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: hvor og hvordan bruke 300 - 600.000 Eurobonuspoeng

Ville ikke brukt energi på å finne to F billetter. Beste kost/innsats for å fly F er vel Lufthansa 2for1 tilbud til 40000kr for to personer (evt booket prem eco ene veien).

Jeg ville forsøkt å finne sas c billetter ene veien til en østkystdestinasjon og hjem fra en annen. Så kan dere ta tog mellom byene. Synes sk C er hyggelig greier så lenge ikke crew er sure.

Enkleste er å vestille to enveisreiser selv om det er litt dyrere, men du slipper å krangle/diskutere med en håpløskundebehandler etter å ha ventet 20 min i telefonkø.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2022, 21:23   #296
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: hvor og hvordan bruke 300 - 600.000 Eurobonuspoeng

Ville sjekket med folka på Chatflights. Koster litt men ikke umulig de drar en kanin ut av hatten

https://www.chatflights.com/
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2022, 23:58   #297
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: hvor og hvordan bruke 300 - 600.000 Eurobonuspoeng

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Ville ikke brukt energi på å finne to F billetter. Beste kost/innsats for å fly F er vel Lufthansa 2for1 tilbud til 40000kr for to personer (evt booket prem eco ene veien).

Jeg ville forsøkt å finne sas c billetter ene veien til en østkystdestinasjon og hjem fra en annen. Så kan dere ta tog mellom byene. Synes sk C er hyggelig greier så lenge ikke crew er sure.

Enkleste er å vestille to enveisreiser selv om det er litt dyrere, men du slipper å krangle/diskutere med en håpløskundebehandler etter å ha ventet 20 min i telefonkø.
hvor finner man Lufthanse F 2 for 1 tilbud til 40.000 ?
Hvilke østen destinasjoner er det lettest å booke F til 40.000 for to ?
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2022, 08:14   #298
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Det er et tilbud som kommer av og til ca to ganger pr år tror jeg. Beste er nok å abonore på nyhetsbrev fra Swiss/LH. Men nå er vi OT.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2022, 20:37   #299
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
Default Re: Eurobonus 3.0

Spørsmålet er sikkert stilt og besvart flere ganger, men jeg finner ikke tilbake til dette - så derfor: Hvordan er ståa med tanke på booking av award-billetter i LH First nå for tiden? AwardFares gir "no flights" som svar med en gang jeg krysser av for at jeg ønsker å bruke Eurobonuspoeng. Air Canada eller United-poeng gir derimot en bråte med muligheter - men det hjelper jo ikke meg...

Noen som har noen tips?
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2022, 21:20   #300
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post
Spørsmålet er sikkert stilt og besvart flere ganger, men jeg finner ikke tilbake til dette - så derfor: Hvordan er ståa med tanke på booking av award-billetter i LH First nå for tiden? AwardFares gir "no flights" som svar med en gang jeg krysser av for at jeg ønsker å bruke Eurobonuspoeng. Air Canada eller United-poeng gir derimot en bråte med muligheter - men det hjelper jo ikke meg...

Noen som har noen tips?

LH F åpnes for Eurobonus noen dager før avgang bare. Husker ikke om det er 7 eller 14 dager, men ikke langt i forveien som før.
Tilgjengeligheten er også ganske dårlig, men en del USA destinasjoner har hatt greit med billetter i perioder


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kjøp og salg av Eurobonus poeng Sondbjo Reiseforum 7 23-08-2018 15:58
Kjøp EuroBonus-poeng nå - få 50 % ekstra! Fnate Reiseforum 5 21-01-2014 15:07
40% på kjøp av Eurobonus poeng Tjab Reiseforum 2 12-11-2013 10:54
3000 poeng etter første kjøp med SAS EuroBonus MasterCard FlightDeck Reiseforum 2 22-09-2010 11:51
Spørsmål om Eurobonus poeng med bruk av Mastercard gardkarlsen Reiseforum 11 25-11-2008 22:24


All times are GMT +2. The time now is 10:39.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.