Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-01-2022, 05:45   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,584
Default Fyr på peisen - det er fredag:-)

God morgen fra sofaen foran peisen. Kaffe, konfekt og gullvafler til dagens nyheter - blander du dette sammen med tidspunktet på døgnet så skjønner du at jeg ikke er 18 år….(…og takk for det) Etter gårsdagens pressekonferanse blir dagen teppelagt med teamsmøter - så får vi satse på at et åpnere samfunn blir bra for oss alle. God fredag!
EB is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 06:56   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,827
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

Mornings fra Hvalstad. Her startet dagens men strømbrudd, så var bokstavelig talt mørkt da jeg våkent. Noen Teamsmøter etter jeg har fått skyflet avsted barna, men har planer om både en løpetur og et par intervjuer med Flypodden innen jeg tar helg. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 08:27   #3
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,943
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

Morn fra Kolsås. Heldigvis lite Teamsmøter her, men en tur til Bekkestua for runde 3 med 5g-chipping venter, så kan man kanskje finne litt god søtbakst på veien hjem også? Synd å sløse med en god mulighet
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 08:43   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

God morgen fra skogkanten. To av barna er ute av isolasjon og vel levert på skolen. Første møtet med Østen er unnagjort og nå er det litt koseprat med kunder før en bil skal leveres på verksted og så noe så eksotisk som et eksternt møte senere i dag - spennende å se om dressen har krympet i julen.

Lærte noe nytt i går.. Har solgt en bil privat og fant ut at hvis en bil har fylt fire år så skal den på EU kontroll. Han som skulle overta bilen fortalte meg at bilen hadde hatt kjøreforbud i flere måneder..

And og en meget hissig PN levert av naboen til kvelds og det blir godt.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 08:53   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Lærte noe nytt i går.. Har solgt en bil privat og fant ut at hvis en bil har fylt fire år så skal den på EU kontroll. Han som skulle overta bilen fortalte meg at bilen hadde hatt kjøreforbud i flere måneder..
Og ikke nok med det: Etter det skal den på kontroll annenhvert år!
Og vi som ikke er medlem av EU en gang

God dag fra gjemmekontoret. Snart helg, og ingen andre planer enn en tur på butikken. Gårsdagens ekspedisjon måtte avbrytes halvveis da føret var skøytebane, og en 10 år gammel, nylig EU-godkjent Skoda ble redningen (så fikk den luftet seg litt, også).

Ha en god en, enten bilen din er godkjent av EU eller ikke
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 08:47   #6
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,429
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

God morgen fra bortekontoret ved en flyplass litt nord på romerike

Rimelig glassert utenfor hjemme i dag tidlig etter at midværet har jevnet ut og glassert litt. Blir bra når det blir litt kaldere så det setter seg skikkelig.... Tenkte å se om jeg får vasket bilen litt skikkelig før det blir kaldt igjen.

Ellers nok å ta tak i, så skal nok greie å holde det gående hele dagen og litt til. Ser ut som det blir bittelitt ekstra jobbing i helgen for å holde seg ajour. Men det skal nok gå greit.

God fredag ønskes alle

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 09:39   #7
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,192
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

God morgen forumister,

Gyda har vel forlatt det meste av landet, og bare etterdønningene er igjen, i form av litt ustabilt vær, men vinden har løyet betraktelig rundt om. Håper dere alle slapp unna med for mange riper i lakken.

Første fridag igjen her av friuka, og blir vel værende hjemme idag, vaske litt klær, før tur til Vestfold i kveld eller i morgen, for barnebursdag til niesen min som fylte 6 år i går. Stor dag det må vite, og hun var VELDIG klar over at nå var hun eldste jente i barnehagen hehe.

Kaker og kaffe i massevis blir det vel i helgen

Ha en herlig dag !
__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 10:41   #8
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,700
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

God dag fra Oslo - her blir det kveldsvakt i dag før dagvakter i morgen og søndag og sånn går nu dagan.
Men har nå ikke veldig langt til denne arbeidsplassen så det får nå gå.

Til dere som vet det er speilblankt som f ute - hørt om brodder på skoa? Selges på et apotek nær deg. Nei man trenger ikke å være 80 år for å bruke det. Det er sånn ca drittkjipt å måtte dra på legevakta og vente i altfor mange timer uansett hvilken alder man er i tenker jeg. Dette redda meg da jeg for noen år siden bodde i en sokkeleilighet med en bratt oppkjørsel som huseier ikke gadd å strø så mye...
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 11:04   #9
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,223
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

God formiddag fra Kongsberg.

Her er det stille og rolig siden kone og barn er på jobb og skole. Det er forøvrig strålende vær i Kongsberg i dag med 4 grader og skyfri himmel. Dagens trimtur er allerede unnagjort. Det ble en gåtur på 3,3 km. Formen kjennes bra ut etter forholdene så dette tegner til å bli en bra dag. Jeg har et par møter på slutten av dagen på teams og Zoom. Kjekt å ha litt kontakt med fagmiljøet innimellom.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 11:13   #10
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,223
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post

Til dere som vet det er speilblankt som f ute - hørt om brodder på skoa? Selges på et apotek nær deg. Nei man trenger ikke å være 80 år for å bruke det. Det er sånn ca drittkjipt å måtte dra på legevakta og vente i altfor mange timer uansett hvilken alder man er i tenker jeg. Dette redda meg da jeg for noen år siden bodde i en sokkeleilighet med en bratt oppkjørsel som huseier ikke gadd å strø så mye...
Jeg bruker ispigg sko til mine gåturer når det er glatt. Nå har jeg et par Asics GEL-FujiSetsu som jeg bruker. De er helt suverene. De sitter som spiker på isen. I dag hadde det ikke vært mulig å gå noe tur uten ispigg sko eller brodder.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 12:45   #11
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,827
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Jeg bruker ispigg sko til mine gåturer når det er glatt. Nå har jeg et par Asics GEL-FujiSetsu som jeg bruker. De er helt suverene. De sitter som spiker på isen. I dag hadde det ikke vært mulig å gå noe tur uten ispigg sko eller brodder.

Jeg bruker samme sko, og siden jeg løper og ikke går tur, så blir brodder litt for mye slark i frasparket. Og disse funker knall.
Dagen løpetur som delvis var på islagte stier hadde jo vært umulig uten noe som klorte seg fast
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 11:27   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,173
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

God morgen fra Lillestrøm. Her har man fått satt booster dose. Nå er det litt kontorarbeid før det blir tacofredag med en kompis i kveld.

Ha en super fredag
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 12:07   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

G’morgen! Her venter vpn-tunellen på siste besøk denne uka. Men først må jeg fylle generatoren og hente litt mer bensin. Ventes skikkelig vinterstorm søndag, og da er faren for strømbrudd stor.
Første kaffekopp er unnagjort. Ser ut som at bikkjene er klare for frokost. Og på radio’n traller et ja-band om Amerika ….
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 17:18   #14
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,275
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

Kvelden frå Trondheim! Etter ramlimg på is før jul har eg piggsko... Men ikkje no til-frå jobb...

To meget intense dagar bak meg, Elon leverte i går og jaggu gjorde ikkje resten det i dag også! Men det betyr meget med jobb framover når vi no har fått "eige" kamera i rommet. Får håpe det funkar etterkvart... Heim å sove, jobb heile helga...
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 17:47   #15
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,238
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

God ettermiddag fra Tananger,
Etter et par travle dager har helgefreden senket seg over heimen.
Min bedre halvdel har igjen laget en eksotisk middag som skal nytes over et glass...... på denne fredags kvelden.
Det verste været har gitt seg nordpå og østpå , så da er årets første jobbturer bestillt først over fjellet til OSL og senere opp til SSJ. Utvalget på avganger er noe redusert ser jeg nå i januar , men man kommer som regel frem.
Ha en god helg.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 20:17   #16
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,681
Default Re: Fyr på peisen - det er fredag:-)

God kveld fra Prærien. Taco, marsipan- og sjokoladekake er fortært. Også fått unna det verste kaoset på jobben så da blir det vel helg denne uken også. Ser ut til at det er frest bra i diverse skispor så kanskje det blir mulighet for en skitur også. Ferdig med karantene i morgen i følge nye regler.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Det er fredag! :) Concorde98 Flyforum 15 04-09-2021 05:23
Det er fredag! :) Concorde98 Flyforum 8 20-08-2021 18:07
Det er fredag! Bergern Flyforum 14 16-10-2020 16:33
Det er fredag - det er snart helg ATC-flyradar Flyforum 10 18-09-2020 22:37
Så det Fredag Scandinavien_Airlines Flyforum 15 12-01-2018 18:24


All times are GMT +2. The time now is 16:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.