Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-07-2008, 23:52   #1
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Årets lengste ferietur ble iår lagt til Europa, nærmere bestemt en rundtur som inneholdt London, Brussel, Düsseldorf og et "lengre" opphold i Amsterdam.

Det begynte med arbeid på fredag 18/7. Fikk heldigvis slippe litt tidligere, så kl 1200 var det hjem får å pakke ferdig og dusje før jeg kjørte ut til min bror som skulle kjøre bilen hjem.

Kom meg til SVG i god tid til å sjekke inn kofferten (hadde sjekket meg selv inn tidlig på morgenen). Fikk kommet meg ganske greit gjennom sikkerhetskontrollen, men måtte ta ut kameraet slik som med laptopen. Kjøpte en boks med sjokolade som jeg tok med til London. Kjøpte også en brus til å slokke tørsten mens jeg ventet på at boarding skulle begynne. Og en eller annen gang etter sikkerhetskontrollen og før boarding mistet jeg mine solbriller Likte dem veldig godt! Det gjorde at jeg var ganske irritert på megselv i noen timer. Uansett så kom jeg meg ombord i LN-RCW som skulle fly meg, og resten av pax'en på flight SK 4627, til LHR.

Da man endelig kom til LHR så var det bare å få hentet kofferten og ta undergrunnen til T5 hvor jeg oppbevarte kofferten og den bærbare pcen til jeg skulle reise videre til BRU dagen etter.

Så var det å komme seg inn til sentrum hvor jeg skulle treffe resten av gjengen som hadde kommet fra OSL tidligere på dagen. Etter å ha ventet en liten stund og tatt noen runder rundt denne statuen på Piccadilly Circus

så møtte jeg resten av gjengen: Speedbird og hans date () Karen, MountainDew, C172, Wu (kamerat av MD) og Andreas(?) som er sjefen til MD og C172. Bilde av Speedys date kommer senere

Så var det middag på en resturant i en gate ned fra Piccadilly Circus. God mat hadde de der. Samme person som spiste 3 middager i SEA i januar "underholdt" med spisingen (og drikkingen) denne gang også. Mer om dette kommer sikkert fra Speedy, C172 og MD når de leverer sin(e) triprapport(er). MD var gruppens "sosiale" fotograf, så han har mange bilder fra sammenkomsten i London.

Etter middagen så ble det retur til hotellet hvor vi skulle overnatte før noen av oss skulle en tur ut på Farnborough Airshow 2008 på lørdagen.

Den hyggelige sammenkomsten i London gjorde at jeg stort sett glemte hele greien med solbrillene
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam

Last edited by BSSW; 29-07-2008 at 00:11.
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2008, 00:49   #2
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Etter å ha delt seng med C172 (ta det med ro, ingen Spice Girls eller Solo Super på oss )

så var det å komme seg ut til Farnborough og kikke på noen fly, helikopter og en blanding av de 2(!). Etter å ha spist hver sin sub på en kiosk nede i gata fra hotellet, så bar det med undergrunnen til Waterloo og tog derifra til Farnborough Main hvor det ventet en buss som skulle ta oss til selve flyshowet. BTW Speedy, det ser ut til at du har sovet dårlig den natta

Det ble tatt mange bilder på Farnborough både av meg og Speedbird. Bildene fra meg kommer i egen tråd i bildeforumet sammen med bildene fra LHR, Sanicole, DUS og AMS, så det blir heller få bilder i denne triprapporten.
Dette er av Speedbrid og hans "date" Karen,

og dette av MountainDew som dokumenterer at vi er på flyshowet


Etter å sett mye stilig og interessant på flyshowet, så måtte jeg ta bussen tilbake til LHR slik at jeg kunne reise videre til BRU og Belgia for å gå å Sanicole Airshow. Kom meg ut til LHR og fikk hentet kofferten og pcen og sjekket inn kofferten på BA 404 til BRU. Etter å ha levert kofferten så så jeg at jeg hadde en liten halvtime til å spotte litt på LHR. Utforbi T5, på departure rampen, så sitter det en vakt i hver ende som skal passe på at folk ikke går ned rampen. Den ene sa at de sitter der 24/7/365. Han andre sa at det ikke var lov å ta bilder av fly på bakken, kun de i lufta.... ikke at det hindret meg i å ta bilder over kanten i den andre enden av departure rampen

2 bilder fra T5 landside:



Fikk kommet meg gjennom sikkerhetskontrollen på T5 uten noen problemer, slapp å ta ut verken laptop eller kamera , men måtte tømme lommene helt, selv papirlapper og slikt.

Og et bilde fra oppholdsområde innenfor sikkerhetskontrollen:


Kom meg til gate og fant G-EUXK(tror jeg) som skulle fly til BRU. Flyturen var bra, det var faktisk den eneste flighten hvor det ble servert gratis mat og drikke ila hele ferieturen min. Bra BA! Litt turbulens under innflyningen til BRU da.

Her er bilde av maten på BA404 LHR-BRU


Overnattet på Courtyard by Marriott i Brussel. Et helt ok hotell med en god frokost på morningen.

Mer kommer imorgen

Bare kommenter nå hvis dere vil
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam

Last edited by BSSW; 29-07-2008 at 17:52. Reason: Lagt til bilde av maten på BA404 LHR-BRU
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2008, 05:20   #3
Northrider
FlyKirurg
 
Northrider's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

herlig dette her! Gleder meg til resten.

Speedbird, er du i slekt med Karen eller? har vært på spottings på Kjevik med hun og Cecilie. Trivlig jente!
__________________
Med forbehold om trykkfeil
Northrider is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2008, 23:50   #4
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Da får man fortsette.

Etter å ha våknet, søndag 20/7, så bar det ned for å få seg litt frokost før avreise i retning Leopoldsburg. Etter å ha reist rundt litt i taxi så kom jeg meg endelig til Budget for å hente bilen, en Skoda Fabia. Så helt ok ut, men hadde noen få småskader her og der, med det var kjent fra før av. Bilen var ganske bra når man fant ut hvordan det nødvendige funket.

BTW, glemte det i forrige post.... Da jeg reiste fra LHR så taxet man forbi en viss B772 som landet litt short av RWY her i år. De hadde fjernet vertikal stabilisator, ellers så var det vanskelig å se i og med at de hadde muret den inne slik at man kun så toppen. Den var fremdeles stroppet fast til ett eller annet, for man så en stropp over midten av flykroppen.

Tilbake til Belgia....Man kom seg til Leopoldburg, etter et par svinger feil, og ble stående i kø i over en halvtime for å komme seg til parkeringsområdet som var veldig nær selve flyshowområdet. Så det ble ikke allverdens trasking for å komme seg inn på området. Men måtte gå lengre enn andre da jeg hadde en annen billettype enn de fleste andre så jeg måtte gå til en annen inngang og fikk der en konvolutt som inneholdt et program, en "neckstrapp" og 5 drikkebonger. I og med at det hadde regnet en del før jeg ankom flyshowet, og dagene før, så var bakken bra sørpete og det så nesten ut til at de hadde "møkket" da man så på hvordan det lå oppå gresset og når man så konsistensen på sørpa. Syntes det var morsomt å se på damer som kom i høyhelte sko og sko med åpen tå.....

Selve showet var bra selv om man gikk glipp av Red Arrows, men de hadde jeg jo sett dagen før på Farnborough så gikk ikke glipp av så mye. Det eneste var at i slutten så fløy det en Belgisk F-16 sammen med dem. Men med lavt skydekke så fikk de ikke gjort det de ville... Senere når de skulle tilbake til Farnborough for å avslutte showet der så fløy de forbi, så jeg fikk knipset et par bilder av dem alikevel. Den Tsjekkiske JAS Gripen fikk ikke den oppmerksomheten de ønsket da det begynte å styrtregne rett før den begynte showet sitt En annen skuffelse var at Mi-24 Hind ikke dukket opp som den skulle, vet ikke hvorfor. Men ellers var det mye bra, både gammelt og nytt, inkludert en, helt ny, overraskelse. Bilder fra showet legger jeg ut i egen tråd på bildeforumet ila noen dager (håper jeg).

Etter showet så var det å komme seg videre til DUS hvor jeg overnattet på Maritim Hotel Düsseldorf, et ganske nytt hotell, åpnet ifjor tror jeg. Men har aldri ligget i en så hard seng før!!! Det var nesten som å ligge på et par tre liggeunderlag på betong! Men sov godt alikevel da jeg var ganske trøtt. Ellers så led rommet under design over praktisk layout. Spesielt på badet. Der hadde de satt opp en stang, forran på vasken, som håndklærne hang på. Som man da måtte bøye seg over hver gang man skulle vaske hendene.

Stay tuned....det kommer mer
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2008, 00:58   #5
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Etter å ha sovet helt til kl 10 så var det bare å hive seg i dusjen, og få pakket sammen før utsjekk. Fikk lagt tingene i bilen før man kom seg opp på terminalen for litt spotting på en ny flyplass.

Det småregnet litt hele tiden så det var ikke bare bare å få spottet mens man samtidig måtte passe på at kameraet ikke fikk for mye regn på seg men fikk noen bilder fra terrassen. Eneste plassen man kan stå når det regner på terrassen på terminalen er under det "tårnet" ytterst på terrassen. Da jeg kom inn fra terrassen på terminalen sto denne karen og reklamerte for Neckermann (som disponerte 2 ex-SK MD-90er som endte opp med å stå lagret en stund på OSL, som nå flyr for Blå1).

Og litt lengre inn så hang disse 2 flyene. Som jeg så i virkeligheten også.


Kom meg bort til den andre terrassen etterhvert, noe som viste seg å være et smart valg. Det blåste fra sørvest så alt regnet kom inn på skrå slik at det var et tørrt område rett ut av døren på terrassen på togstasjonen. Slik at man så rett ut på take-off posisjonen på RWY 23L. RWY 23L ble brukt til take-off og 23R ble brukt til landinger. Fikk tatt masse bilder som blir lagt ut i egen tråd på bildeforumet.

Når klokka nærmet seg 16 så fant jeg ut at det passet å komme seg tilbake til BRU hvor jeg skulle ta toget fra til Schiphol. Så var det å sette seg i bilen og kjøre tilbake. Etter å ha kjørt feil et par ganger, og havnet inne i Brussel sentrum(!) så kom man seg endelig ut til flyplassen for å levere ifra seg bilen. Fikk levert den ifra meg en halvtime før toget inn til Brussel Zuid gikk. Shuttlebussen, fra hotellet hvor Budget holder til, fikk meg inn i god tid så det ble ikke så stress for å rekke toget.

Fikk komt meg inn til Brussel Zuid hvor jeg brukte litt tid på å fine ut hvor toget videre gikk ifra. Og når jeg hadde funnet ut det så kjøpte jeg meg en wraps med hamburger inni(!), og fyllt med karrisaus(!), da jeg ikke er en som spiser kaninfòr så ble det bare den hamburgeren og sausen inni. Uansett så smakte det faktisk ganske godt.

Toget gikk etterhvert til Nederland og Schiphol. Billetten ble ikke sjekket før ETTER Rotterdam. Etter ankomst Schiphol så bar det rett til Sheraton for innsjekk. Fikk et bra rom (som forventet) og fikk bladd frem laptopen og kommet meg på nett og sjekket email og forum. Sengen her var litt for hard for mine smaksløker men absolutt en seng jeg sov godt i.
Spørsmål: Om alle sengene på 4 og 5 stjerners hotell er så harde? Må bizzniss folk ha en hard seng for å sove godt?

To be continued...
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2008, 01:28   #6
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Quote:
Originally Posted by Northrider View Post
Speedbird, er du i slekt med Karen eller? har vært på spottings på Kjevik med hun og Cecilie. Trivlig jente!
Nei, det er jeg ikke - vi har veldig like etternavn, men ingen familiebånd.
Speedbird is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2008, 08:34   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Spørsmål: Om alle sengene på 4 og 5 stjerners hotell er så harde? Må bizzniss folk ha en hard seng for å sove godt?
Nei, langt ifra. Proev Marriott i Budapest!

Flere av de store amerikanske kjedene holder foroevrig paa aa skifte ut sine senger med mykere og mer 'fluffy' varianter .. Holiday Inn, Starwood (Sheraton m/venner) og Marriott har alle avertert tungt med nye og bedre senger. Skal sjekke Raddison OSL paa fredag.

Herlig rapport forresten .. alltid morro naar dere gutta er paa tur!!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2008, 10:44   #8
LCH78
www.lch78.net
 
LCH78's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,840
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Raddisson sine senger er behagelige.. eneste minuset er at dem står på hjul
__________________
=====================
Mine Bilder på Airpics.com
Mine Bilder på Jetphotos.net
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2008, 10:58   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Eh? Sykehussenger?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2008, 13:36   #10
LCH78
www.lch78.net
 
LCH78's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,840
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

nja.. var iallfall litt mere behagelig å ligge i disse enn i sengan på UNN
__________________
=====================
Mine Bilder på Airpics.com
Mine Bilder på Jetphotos.net
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2008, 13:56   #11
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Hyggelig lesning. Terminal 5 er flott
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2008, 14:07   #12
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Hyggelig lesning ja..... Ser frem til å se noen bilder i den andre tråden og
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2008, 17:11   #13
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Quote:
Originally Posted by sirpjalle View Post
Hyggelig lesning ja..... Ser frem til å se noen bilder i den andre tråden og
Jada jada...må bli ferdig med triprapporten først
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2008, 21:52   #14
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Og så fortsetter man.

Våknet opp og fikk tatt meg et raskt bad (mitt første bad i badekar på... *tenke*... lenge), hærligt! Fikk sjekket ut og fikk sendt avgårde et gratis postkort som jeg fikk utlevert kvelden før (det postkortet har fremdeles ikke ankommet - C-post eller...). Fikk oppbevart koffert og pc-bag der til jeg var klar til å reise inn til Amsterdam. Deretter så var det spotting på terrassen på AMS i noen timer. Ble forespurt av noen briter (tror jeg) hva slags maskin BA hadde stående på remote, sa at jeg trodde det var en Avro 85/100 eller en BAe 146-200 (vet ikke hva BA har av de 2 typene), men hadde fått bilde av den tidligere så jeg gav dem reg'en så kunne de sjekke selv. Fikk tatt mitt første bilde av en B739ER, fra Futura. Og en ex-SpiceJet B738, som nå flyr for Transavia, men i hybridfarger (bl.a SpiceJet winglets). Bilder herifra kommer også i egen tråd på bildeforumet

Etter å ha spottet der oppe så bar det ned i den flysjappa på AMS (vet ikke hva den heter). Fikk tatt noen bilder av forskjellige modeller de har til salgs der. MEN ikke i cockpit'en til KLM som står der... Da jeg gikk ut derifra så ble jeg spurt av en eldre herre om jeg kunne ta et par bilder av ham og familien forran den neseseksjonen. Tror de trodde jeg var proff/semi-proff fotograf i og med at jeg hadde mitt D40 med 70-300mm objektiv hengende rundt halsen... Nordmann på tur....

Etter hvert så stakk jeg inn til Amsterdam og fikk sjekket inn på Delta Hotel på Damrak, litt nedenfor sightseeingbåtene, for de som er litt kjent. Ikke akkurat noe 4 eller 5* hotell max 2*. Hotellrommet var vel 8 kvadrat pluss et lite bad på 4 kvadrat. Og utsikten....hvilken utsikt? Så rett ut i mellom 2 bygg og rett i en annen vegg. Men det gjorde jobben sin med å la meg sove 2 netter. Mao....avoid if possible. Etter at jeg hadde sjekket inn så tok jeg meg en tur innom et museum litt lengre oppe i gata....sexmuseum... Det var faktisk veldig interessant og med masse humoristiske utstillinger/bilder/dokker, anbefales å ta en tur innom.
Her er et bilde fra sexmuseet i Amsterdam. En liten smakebit på hva de har.


Dagen etter så ble det en tur rundt i Amsterdam med en kanalbåt for å se litt mer av byen. Bilder derifra havner også i egen tråd i bildeforumet. Men det var en slik billig greie så man var ikke over alt og man kunne ikke forlate båten midt i hvis man ville det. Ikke uten å bli våt ihvertfall... Ble også en tur i Red Light District for litt windowshopping ut på kvelden. Midt på dagen ble det litt gåing rundt i sentrum, bl.a Klaverstraat som er en av Amsterdams handlegater. Nesten i enden av Klaverstraat så er det et kjøpesenter, heter ett eller annet med "Klaver" eller noe lignende, i toppen av kjøpesenteret så er det en kafe hvor man kan kjøpe litt mat og drikke, men det er verdt å bemerke at den er noen meter over bakken og har en utsikt som er nydelig. Ser et godt stykke i alle retninger fra den. Du kan gå i trapper opp til den men vil anbefale heisen, som ligger litt på skrå, i forhold til en vanlig heis. Det er ikke så veldig billig, men prisene er overkommerlige. Det anbefales å prøve caramell teen de har der. Ville kjøpe med meg noe, men de hadde ikke den smaken til salg der, men de hadde andre smaker.

Fikk kjøpt meg et par t-skjorter i Amsterdam, men ikke denne:

Denne kjøpte jeg, sammen en annen til meg


Dagen etterpå så var det å sjekke ut, spise frokost og komme seg til flyplassen. Fikk kommet meg ut til AMS ca kl 10 og en time senere var jeg på toget igjen på vei i retning Amsterdam. Endestasjon var Lelystad. Og formålet med togturen var å ta en tur innom Aviodrome. Hadde jeg vist at det var på den andre siden av Amsterdam i forhold til Schiphol så hadde jeg tatt turen dit dagen før. Uansett, fikk ca 2 timer der før jeg måtte rekke toget tilbake til Schiphol. Bilder herifra kommer også i egen tråd. Ganske mye interessant der, men fikk uheldigvis ikke med meg alt, så det MÅ bli en tur til neste gang jeg er i Amsterdam.

To be continued...
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam

Last edited by BSSW; 31-07-2008 at 00:58. Reason: Legger til et bilde fra sexmuseet i Amsterdam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2008, 23:12   #15
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Etter ankomst AMS så var det å hente pcen som jeg hadde oppbevart der mens jeg var på Aviodrome. Så var det å komme seg gjennom sikkerhetskontrollen.

Så var det å finne ut hvor flyet skulle gå ifra, som var en gate på B-piren.
Bilder fra veien ut til B-piren












Maskinen som skulle fly meg første leg'en (SK 1550) til CPH var SE-DIR. En MD-82. Valgte sete 22A ved nødutgangen over venstre ving. Turen til CPH gikk greit, og crewet var en blanding av svensker og dansker.

Så var det å komme seg inn å få seg en matbit i terminalen på CPH. Hadde lyst på lasange, og spurte i informasjonen om hun visste hvor de hadde en god lasange. Ble henvist til Gino's som var rett rundt hjørnet. Lasangen var god, men den kostet 115 DKK for en porsjon på 10-15cm ganger 10-15cm. Kjøpte en stor brus også som var på 0,8L og kostet 49 DKK. Ble ihvertfall forholdsvis mett

Reisen videre, hjem til SVG (SK 1876), var operert av Atlantic Airways og ble fløyet av en BAe 146-200, som er samme selskap og flytype som forulykket på Stord. Det er også samme flytype som er rammet av problemet med giftig gass som har kommet inn i cockpit og kabin enkelte ganger. Turen gikk greit, men det var dårlig med sikten ut fra sete 8A på OY-RCA. Man ser rett ut på motorene på den siden, og litt nedover. Og når det kommer til sikkerhetsdemoen så så det ut som om flyvertinnen som utførte den bare "went through the motions" og ikke noe mer enn det. Knyttneve testen ikke bestått og setebredden var heller ikke noe å rope hurra for, maskinen har en 3+3 seating. Fikk selskap av et par på 8B og C.

Vel fremme på SVG fikk jeg endelig testet ut en av de nye broene (10). Virket grei den, men vil tro at det kan bli likt i den som det er på OSL om sommeren og vinteren. Så gikk turen innom tax-free'en for å få meg mer av den sjokoladen som jeg kjøpte med til London....men det var tomt men de har da annen god sjokolade så jeg gikk ikke tomhendt der ifra. Så var det ned å hente kofferten.....som aldri kom ut på beltet. Deja-vu anyone? Noe av det samme skjedde i SEA i januar. I Seattle så fikk jeg den igjen dagen etter, men denne gangen måtte jeg vente 2 dager. Og viste ikke at den var på vei før sjåføren ringte for å finne ut hvordan hun kunne komme seg opp til der jeg bor.

Der ender triprapporten, håper det var fornøyelig lesning. Synd det ikke ble en like god rapport som jeg hadde likt, men husker ikke så mange detaljer fra transport etappene.

Men når det kommer til turen så ville jeg absolutt gjort det igjen Hvis jeg har muligheten så har jeg lyst til å gå på Sanicole neste år også. Kanskje jeg da klarer å dra med meg Speedbird og gjengen. Men skal ihverfall "plage" dem med bilder av hva de gikk glipp av

Takk for turen
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2008, 01:00   #16
LN-RRA
Eurobonus Diamond
 
LN-RRA's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Det kan bekreftes at bro 10 ikke er så ille om vinteren, bare man husker å slå på aircurtain.
Den varmes fort opp, men om sommeren...huff....aircondition er et ukjent ord for produsenten tror jeg. Ikke behagelig å bli dampkokt i glassbur
LN-RRA is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2008, 12:16   #17
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Her er et bilde fra sexmuseet i Amsterdam. En liten smakebit på hva de har.
Sterke saker!?
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2008, 13:14   #18
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Skikkelig heftige saker ja

Men bilde ble godkjent av moderatorer her, så jeg får vel heller legge det til som vedlegg når jeg kommer hjem.

EDIT: Høh....nå ser det ut til at det har blitt godtatt hos photobucket alikevel....mystisk.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam

Last edited by BSSW; 31-07-2008 at 16:50. Reason: Godtatt alikevel....
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2008, 23:05   #19
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Mye flotte bilder og lesning her, Olav!
Når jeg kommer tilbake fra Egypt neste helg skal jeg begynne på mer bilder fra showet (de fleste er forøvrig lastet opp til airpics.com!), rapporten fra selve turen, pluss rapport fra Andenes (med klapp inn til ANX! og Reinsdyr kjøtt over den fantastiske naturen på vei mot BOO) og Egypt som har avreise i morgen..
..hardt å være fattig student på OSL, disse fire helgene her har vært benyttet i London, Andenes, Kairo og Bergen!
Speedbird is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2008, 23:31   #20
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG

Takk

DU FATTIG?!?!?!?!? jo da....... Skal ta meg en kikk innom airpics.

God tur nedover, og ikke gjør noe jeg ikke ville gjort
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SVG-CPH-AMS, 11.11.14 chrSVGa380 Bilder & foto 7 17-11-2014 09:24
SVG-AMS-PVG/SHA-PEK-ICN-CDG-AMS-SVG Roxman TripReports 14 09-07-2011 05:15
SVG-AMS-BUD-AMS-SVG for å besøke et søskenbarn Mats Danielsen TripReports 2 01-01-2010 21:24
Ut på tur igjen - SVG-CPH-AMS gardkarlsen TripReports 12 20-03-2009 17:08
SVG-AMS-JFK og MSP-AMS-SVG Vede TripReports 14 31-08-2007 16:49


All times are GMT +2. The time now is 11:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.