Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-04-2019, 13:02   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Singapore Weekend-tur til Singapore

Neida så da ble det weekendtur/date til Singapore.. Dragen er meget skeptisk til mine korte turer rundt omkring og har aldri giddet å bli med.. Nå klarte jeg endelig å snu det og pakket det inn som bryllupsdagstur. Jeg har hatt noen langhelger i Singapore før, men aldri en så kort en og tror hun hadde moderate forventinger. Jeg har vel vært 14 ganger i Singapore og ironisk nok, selv om jeg jobber i shipping så har det alltid vært privat. NB – Jeg har dessverre noen sladdede bilder med denne gangen også, men send meg PM så skal jeg sende det jeg klipper ut.

Grunnet barnevakt for tre ivrige små så ble det bare fra torsdag til søndag, men det ble ganske bra utnyttet (bortsett fra DEL-BKK-SIN som ikke er helt optimalt)

Lufthansa henter deg hjemme når du flyr første klasse, men grunnet tidskjema og levering av barn på morgenen så ble det Dragomobilen og expressparkeringen på P10.. De gutta er herlige og er på navn og ble glade for å endelig møte Fru Sud.

Innsjekken ble litt snodig og de måtte to ganger hente noen personer opp i systemet for å få til bagasjen med tre mellomlandinger. Endte opp med to koffert-tagger og at jeg tenkte denne kommer neppe frem.. På taxfreen var de veldig i humør og vi endte opp med mer gratisprodukter enn hva vi kjøpte som passer dårlig inn med min reis med minst mulig om bord policy.

Frokosten på gullkantinen er herlig og vi glemte tiden litt og det sto plutselig final call på tavlen. Der kom vi småløpende til gaten hvor gateagenten spurte om vi var de vi var med begges fornavn og sa at vi var allerede registrert og han fulgte oss ombord på flyet (!)

OSL-FRA tok vi en i overkant tidlig sparkling wine (Ferrari ett eller annet som smakte litt hogg) og det var en virkelig god stemning. Crewet hadde fått med seg at det var første klasse og Delhi så de var nysgjerrige.. Jeg prøvde å få det til å høres litt kult ut, men dragen fortalte at mannen hennes var nerd og det var mer eller mindre grunnen.

Den gode nyheten var at vi var en halv time foran skjemaet og den dårlige var at det ble gate så ingen limo-service.. Det at vi landet lengst ut på gaten og at vi måtte småløpe 15 minutter for å komme til FCT dempet litt luksusfølelsen.

Selve FCT opplevelsen hadde jeg vel oversolgt, men mor koste seg med gummibjørner og jeg Pata Negra til champisen.. Jeg er ikke sikker på hvorfor, men «vår» vert kom uoppfordret med tre badeender til barna uten at vi hadde spurt en gang (eller fortalt at vi har tre, så enten har de en merkelig GDPR, eller så begynner de vel å kjenne meg igjen) Et par av de som jobber der begynner å bli litt kjente fjes nå.

Kona har ingen forståelse for hvorfor hun må posere foran lounge-skilt, men sånn er det bare.













Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	3312
Size:	137.2 KB
ID:	46721   Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	3298
Size:	78.9 KB
ID:	46722   Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	3280
Size:	73.4 KB
ID:	46723   Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	3280
Size:	80.6 KB
ID:	46724   Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	3304
Size:	146.0 KB
ID:	46725  

Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1720
Size:	100.5 KB
ID:	46726   Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	1713
Size:	100.0 KB
ID:	46727  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2019, 13:58   #2
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Siden jeg var litt nebbete sist, så ser jo denne starten flott ut. Vel kunne vært uten dragesladden, men det får gå.

Stusset dog på LH's badeender, sorte? Hm LH er ikke redde for å få noen lengre sørfra på nakken
krølle is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2019, 15:13   #3
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Så var det rosinen i frankfurteren - andra våningen på Lufthansas A380.. De var helt tomme for Porscher så vi ble kjørt ut til flyet i en Mercedes van selv om vi bare var to personer. Artig antropologi å se hvor mye mer det irriterte med en reisefølget.. Jeg prøvde å få ned stemningen, men uten hell og mor mente denne var mye større og mer komfortabel enn en kompleks-tralle.
Jeg er ikke en halv prosent mindre imponert over følelsen å bli fulgt inn på første klassen til Lufthansa – dette er vel tiende turen og det er hele auraen og mottakelsen som overgår det meste innen reise.. Nå lyste virkelig Dragen opp og var enig i at dette gjorde transport til noe ekstra.. Champagnen var nydelig, men dessverre ikke en Blanc de Blancs som nå er noe av det lille jeg kan umiddelbart kjenne forskjellen på (Jeg elsker nemlig Chardonnay). Så en liten forum-nerd kommentar: Kald nøttemiks på første blir for dumt.. En av de kule tingene med gamle Lufthansa First Class var jo de oppvarmede macadamianøttene.. Mmm..

Turen var bare helt perfekt.. Svært svært god service hele veien og utlukkende god mat.. Tror jeg husker riktig med dette:
• Kaviaren – Klisje men nydelig
• Forrettene tror jeg jeg skippet
• Hovedretten – Indisk lammegryte med alt mulif stæsj til.. WOW.. Fantastisk godt.
• Andre servering 1: Krepsesuppe.. WOW
• Andre servering 2: Jeg er allergisk mot hipstermat, men tok for det «pulled turkey burger» (nå skal jo alt pulles og det irriterer meg) WOW.. Med en utrolig dressing så seilte denne inn på en av de virkelig topp matopplevelsene på fly..

Kabinen er den stiligste som er der ute og A380en har uten tvil de beste badene som passer svært bra til å utvide medlemskapet med en etasje pluss ��
Jeg fikk meg som tradisjon tro en grand tour av hele maskinen og du ser hvor enorm den er med alle avdelingene (Jeg er overrasket over hvor gammeldags og litt trist Business Class ser ut på denne (spesielt når man kunne da senere i løpet av helgen Pepsi-Challenge dette med SQs A380 Business.

Flyet måtte fly en ganske stor omvei på grunn av noen (utenom det vanlige) konflikter i Midtøsten så flytiden ble rundt ni timer som i alle fall jeg jublet over.. Vi hadde da under en time til neste flight som på DEL er det man kan kalle et problem (ikke utfordring og ei heller en mulighet – et problem). Vi hadde faktisk fremdeles ingen boarding pass til de neste flightene. Jeg var temmelig glad-påseilet mens mor var som vanlig stabil og fin. Vi ble møtt av en nydelig indisk Lufthansa representant og bag-bærer (mulig de trodde fiffen hadde carry-ons?) som så temmelig stressede ut da vi skulle gjennom den temmelig klønete securityen osv. De tok opp at det var en stor utfordring med å få med bagasjen ca 40 ganger og gjentatte ganger ba de om bagasje-kvitteringen. Jeg var såpass brisen at jeg kunne ikke brydd meg mindre og mor har alltid en meget avslappet forhold til slike ting så vi måtte nærmest trøste disse DEL ansatte. På vei inn i gaten kom det nok en indier og begynte å spørre om farge og koffertmerke og da så jeg at denne ser vi nok neppe på denne turen og man får låne et par badebleier på hotellet..



























Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	19.jpg
Views:	1682
Size:	160.6 KB
ID:	46728   Click image for larger version

Name:	20.jpg
Views:	1671
Size:	124.4 KB
ID:	46729   Click image for larger version

Name:	21.jpg
Views:	1674
Size:	105.3 KB
ID:	46730   Click image for larger version

Name:	22.jpg
Views:	1672
Size:	100.6 KB
ID:	46731   Click image for larger version

Name:	23.jpg
Views:	1659
Size:	98.7 KB
ID:	46732  

Click image for larger version

Name:	24.jpg
Views:	1656
Size:	94.6 KB
ID:	46733   Click image for larger version

Name:	25.jpg
Views:	1662
Size:	103.3 KB
ID:	46734   Click image for larger version

Name:	26.jpg
Views:	1660
Size:	84.4 KB
ID:	46735   Click image for larger version

Name:	27.jpg
Views:	1657
Size:	88.2 KB
ID:	46736   Click image for larger version

Name:	28.jpg
Views:	1649
Size:	81.6 KB
ID:	46737  

Click image for larger version

Name:	29.jpg
Views:	1654
Size:	100.4 KB
ID:	46738   Click image for larger version

Name:	30.jpg
Views:	1664
Size:	91.1 KB
ID:	46739   Click image for larger version

Name:	31.jpg
Views:	1653
Size:	75.6 KB
ID:	46740   Click image for larger version

Name:	32.jpg
Views:	1661
Size:	91.4 KB
ID:	46741  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2019, 15:27   #4
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Magisk!
Jeg hadde egentlig slått fra meg å investere poeng i en tur i første, men må nok revurdere den avgjørelsen.
Takk så meget for at du tar deg bryet
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2019, 15:38   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Magisk!
Jeg hadde egentlig slått fra meg å investere poeng i en tur i første, men må nok revurdere den avgjørelsen.
Takk så meget for at du tar deg bryet
Ja, det er rett og slett magisk.. Bare gjør det.. Jeg har en sterk mistanke om at denne muligheten er umulig på poeng om ikke mange årene.. Fra å være elite-idrett er jo nå noe "alle" holder på med og det er ikke mye Salma og purre som skal til før man sitter der og plager fiffen.

Hadde jeg vært Lufthansa så hadde jeg stoppet dette for lenge siden som Swiss har gjort. Eller så skulle de i det minste krevd høy status (desverre helst hos Waffe) eller en sum i tillegg. Kjøp business og oppgrader med poeng er jo en løsning som letter en del på¨trykket
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2019, 15:38   #6
flugger
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Oslo
Posts: 143
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Takker. Nå er jeg spent på fortsettelsen. Rakk dere flyet, kom bagasjen fram. Og sist men ikke minst, fikk dere Delhi-Belly?
flugger is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2019, 15:40   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Quote:
Originally Posted by flugger View Post
Takker. Nå er jeg spent på fortsettelsen. Rakk dere flyet, kom bagasjen fram. Og sist men ikke minst, fikk dere Delhi-Belly?
Ha ha.. Hører du spennings-musikken fra Derrick i bakgrunnen nå? Jeg skal ferdistille i kveld..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2019, 15:48   #8
flugger
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Oslo
Posts: 143
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Ha ha.. Hører du spennings-musikken fra Derrick i bakgrunnen nå? Jeg skal ferdistille i kveld..
Brødrene Dahl på fulle speakers... :-)
flugger is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2019, 06:04   #9
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Takker for rapport så langt, og ser frem til å høre om SQ A-380 samt Sofitel Sentosa. Også må jeg påpeke at "i kveld" nå er mer enn 5 timer siden. Var målet med å sjekke inn bagasje via Delhi og finansiere hele turen på reiseforsikringen? Jeg mener, du bør jo ha lært etter hjemturen din fra MIA .
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2019, 10:13   #10
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Takker for rapport så langt, og ser frem til å høre om SQ A-380 samt Sofitel Sentosa. Også må jeg påpeke at "i kveld" nå er mer enn 5 timer siden. Var målet med å sjekke inn bagasje via Delhi og finansiere hele turen på reiseforsikringen? Jeg mener, du bør jo ha lært etter hjemturen din fra MIA .
Takk, bare hyggelig. Jeg lagde den i godstolen hjemme i går og skal legge den ut nå. Jeg er ikke helt på helpdesk nivå med data

Jeg lærer jo av statistikk da.. I følge nerde-appen min så har jeg fløyet 404 flighter siden 2006 (mye grisgrent og/eller korte connections) og har mistet bagasjen en gang (hvor man da minst kunne forvente det med SAS via CPH) som gir meg en 0.25% sjanse for trøbbel med innsjekket bagasje

Når den statistikken begynner å nærme seg si 1% så skal jeg kjøpe en av disse flotte koffertene.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2019, 10:15   #11
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Ser sjef ut det her! Ser frem til å lese fortsettelsen Takk for at du deler. Skal hoste opp en rapport neste uke, selv om det ikke blir like eksotisk destinasjon eller klasse
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2019, 10:51   #12
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Fun fact: Det virker som en evighet siden vi var på denne turen, men i dag klokken 09.40 er det en uke siden vi dro.. ho ho – time management.

Så kom vi oss inn på flyet – en herlig sliten, gammel 777 200 med 2+2+2 seating som gir en veldig åpen følelse og gir mer inntrykk av benplass enn mange av de moderne løsningene. Der ble vi tilbudt juice før takeoff som jeg høflig takket nei til og spurte om Champis, noe man tydeligvis ikke får før man er oppe i luften (mulig at de ikke synes harry-drikking 0300 o morgenen er tingen, men jeg var på en annen tidssone.

Rett før døren lukket seg kom det løpende en fyr bort til oss (er ikke sikker på hvem han jobbet for) med nyheten om at kofferten vår nå lå og koste seg i buken på Natrampantnrmranterpohrn og vi fikk nye bagasjekvitteringer. Han lovte oss på herlig asiatisk vis at den kom helt sikkert frem til SIN og vi slipper disse ubehagelige badebleiene som lager det rare skillet.

Vi hadde forhåndsbestilt duck red curry som bare er helt utrolig nydelig (til å være flymat) skylte den ned med et par glass fryktelig sur Gul Enke og et glass nydelig billig Pinot Noir før man svimte av og sov i den vinklede sengen i bortimot tre timer..

Det å våkne opp på et fly er noe av det koseligste jeg vet, og når i tillegg dragen ligger på stolen ved siden av så blir det nesten toppen av Maslows.. Det som forundrer med dette vesenet er at de ser akkurat like freshe ut som de gjorde på OSL for snart et døgn siden, men jeg våkner og føler meg litt som Elvis på vei inn på baderommet sitt for siste gang.. Ja ja – nok om det.

Etter en massiv feil-navigering på BKK så fant vi Royal Spa hvor mor skulle fikk seg en god massasje, jeg spurte om hun kunne få min også, men slik var ikke reglene og man kunne ikke kjøpe mer tid. Jeg er lite begeistret for dette så vi ble enige i å møtes i Singapore Airlines loungen. Den tok det såpass lang tid å gå til at jeg tok en hvit ti minutters periode og gikk tilbake for å vente på mor. Hun skulle slippe å dasse BKK rundt nymassert så det ble Thai Loungen. Den er som vanlig ganske stilig, den var mer eller mindre tom (Sikkert ikke noen skandinaviske avganger på den tiden – he he).

Så en perfekt priority boarding om bord på en sliten herlig 777 300 med 2+3+2 seating, men helt innafor med to vindusplasser. Denne 1 time og 40 minutters flighten er så ufattelig imponerende.. Ufattelig.. Hvordan klarer de å stappe så mye service og stil inn i de minuttene? Regner med BKK-SIN er en prestisje-rute.. men gåtta banen..

Champisen kom umiddelbart før takeoff med kluter osv. (fremdeles sur som pokker, men aller viktigst «gratis) Gul Enke er så vondt, men trikset med lett gjenkjennelig etikett fungerer meget godt for dette merket. Drinke og matbestillinger ble også tatt imot og 20-30 minutter senere fikk vi en av de beste flymåltidene noen sinne (dette iser jeg litt ofte).. Chicken yellow curry og en fantastisk krabbesalat.. Nydelig.. Denne ble skylt ned med billig vin og man begynte såpass tidlig på turen å merke at man må fa tak i noe magesyretabletter ganske tidlig i Singapore.. FOR EN FLYTUR – Hadde denne turen vært i andra våningen på en gammel 747 så hadde jeg begynt å grine og/eller fridd til dragen igjen..

Så Singapore challenge.. Flyet var 25 minutter forsinket så vi landet 15.15 og kall det rushtiden i trafikken nærmet seg.. Kofferten kom som nummer to av beltet (Bravo SIN og TG).. Innsjekken på suiten på Sofitel gikk svært fort (jeg var veldig klar på at vår første Tiger Beer ved bassenget var «vely ulgent». 16.15 var ølen på vei ned i spiserøret (som minte meg på at jeg glemte å kjøpe Nexium)





























Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1541
Size:	124.9 KB
ID:	46747   Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1527
Size:	118.2 KB
ID:	46748   Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1532
Size:	157.7 KB
ID:	46749   Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1539
Size:	183.4 KB
ID:	46750   Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1526
Size:	114.5 KB
ID:	46751  

Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1535
Size:	148.8 KB
ID:	46752   Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1534
Size:	121.9 KB
ID:	46753   Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	1535
Size:	87.7 KB
ID:	46754   Click image for larger version

Name:	9.jpg
Views:	1528
Size:	110.5 KB
ID:	46755   Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	1527
Size:	131.4 KB
ID:	46756  

Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	1523
Size:	118.6 KB
ID:	46757   Click image for larger version

Name:	13.jpg
Views:	1527
Size:	150.7 KB
ID:	46758   Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	1518
Size:	52.6 KB
ID:	46759   Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	1514
Size:	46.4 KB
ID:	46760   Click image for larger version

Name:	16.jpg
Views:	1531
Size:	151.2 KB
ID:	46761  

__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2019, 11:15   #13
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Godt å høre at maten på Thai kan falle i smak også
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2019, 13:07   #14
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Takker for fantastisk rapport sålangt!

De bedre halvdelene har en magisk evne til å se fantastiske ut, til alle tider av døgnet, men det er mulig at vi som velger å dele postkasse med de er innhabile!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2019, 14:18   #15
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Takker for fantastisk rapport sålangt!

De bedre halvdelene har en magisk evne til å se fantastiske ut, til alle tider av døgnet, men det er mulig at vi som velger å dele postkasse med de er innhabile!
Den innhabiliteten har nok reddet/forlenget mange ekteskap..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2019, 14:44   #16
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Singapore ja.. for noen dager (eller rettere sagt 42 timer..).. Utrolig hva man kan pakke inn i en slikt tur med godt reiselederskap. Det gikk bokstavelig talt i ett og det uten at det ble slitsomt. Man begynner jo å bli litt kjent i byen og synes fremdeles den er en av de beste. Det er jo mange som kjekker seg med å si at «det er ikke ekte Asia» osv. men den slags snobberi kommer ikke fra denne kanten.

Sofitel Sentosa: Hvis man ønsker litt Bali/Koh Samui 15 minutter med taxi fra en fantastisk storby med fantastisk mat så er dette rett og slett perfekt.. Stort område med mange dammer, pyntebasseng og du får ja, skikkelig Bali følelse. Vi booket som vanlig en suite som egentlig var bare tull da det var en stor stue med lite vinduer vi ikke brukte i det hele tatt.

Det går trapp ned fra bassengområdet som fører deg til Singapores fineste strand og den temmelig gjennomførte Tanjong Beach Club med svært god mat og hyggelige 600 dollar minimum spend for en solstol i helgene.. Kul musikk, herlig klientell, basseng og nydelig mat.. Anbefaler Maine Lobster med Truffle Fries.. Meget godt og ikke minst – gjør et bra innhugg i minimum spenden.

Så rakk vi en fantastisk middag på Empress (nyåpnet gamle Indochine ved museet) Restaurant for viderekomne ved Quayen, men null backpackere. Fantastisk Peking and og nydelig krabbe osv (var litt brisne når vi ankom så vi glemte at vi ikke hadde med barn og bestilte mat til fem)

Så ble det den tradisjonelle roof top middagen på Celavie (gamle Ku De Ta) på toppen av Marina Bay Sands.. Helt klart på topp fem listen og i tillegg til en sinnsyk utsikt så er det i tillegg svært svært god mat og nydelig service.. Her gikk vi på eksakt samme smell som for fem år (da med barna trygt plantet med nanny på hotellet) siden hvor vi ga full gass til 02.30 når vi viste vi skulle opp 05.30 dagen etter.. Takk gud for at vi skulle sjekke inn og fly ut fra Changi på en slik dag..

Vi skjønte ingenting når det ringte 05.25 (vi hadde tydeligvis bestilt klassisk vekking) hvor det bare var å kaste klærne i kofferten og kaste seg inn i taxi.. Jeg så ut som Elvis da han ble båret ut av baderommet og Dragen så ut som Malin fra Saltkråkan. Fra vi satt oss i taxien til man satt i Silverkris loungen tok vel under en time.. Det er aldri noen tvil om hvorfor Changi alltid vinner de fleste priser for beste flyplass. Stor fin lounge med grei mat, men litt tung og kald med lite vinduer. Tror den er/var verdens største. Den er i alle fall ikke pusset opp siden jeg var der første gang for 9-10 år siden.




















Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1487
Size:	91.3 KB
ID:	46763   Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1488
Size:	137.3 KB
ID:	46764   Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1479
Size:	166.0 KB
ID:	46765   Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1482
Size:	98.1 KB
ID:	46767   Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1473
Size:	89.1 KB
ID:	46768  

Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	1480
Size:	131.5 KB
ID:	46769   Click image for larger version

Name:	9.jpg
Views:	1469
Size:	197.0 KB
ID:	46770   Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	1469
Size:	144.7 KB
ID:	46771   Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	1478
Size:	144.9 KB
ID:	46772   Click image for larger version

Name:	13.jpg
Views:	1474
Size:	97.8 KB
ID:	46773  

__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 05-04-2019 at 09:10.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2019, 10:18   #17
Strominho
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Østlandet
Posts: 241
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Takk for en kanonbra rapport! Kjenner jeg savner Singapore!
__________________
Strominho is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2019, 12:46   #18
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Takk for enda en god tripreport.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Lufthansa henter deg hjemme når du flyr første klasse,
Huh? Det hørte jeg ingenting om da jeg fløy first med dem.

Og jeg ble også hentet i Mercedes van på FRA, men pga. forsinkelse ble jeg kjørt rett til neste gate og ikke til førsteklasseterminalen.

Og ombord var det ikke spesielt imponerende for de som ikke spiser skalldyr eller drikker alkohol.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2019, 00:14   #19
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Jeg er nok en av dem trådstarter sikter til mtp sladding av bilder, og det er fair enough det. Men i stedet for å være småspydig, hva med heller si noe om årsaken til at du velger å publisere disse bildene?

Jeg skjønner ikke at man legger ut bilder der personene vitterlig er hovedfokus for komposisjonen men så sladder ansiktene. Hvis personene i bildet av en eller annen grunn ikke skal kunne identifiseres, så dropp heller hele bildet da, og legg ut ett uten personer i....

PS, er ikke interessert i bilder på pm, hverken av deg eller dragen ;-)
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2019, 00:46   #20
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Med eller uten sladd(er) dette er morro å lese, du skriver skikkelig morsomt og jeg setter stor pris på at du tar deg tid. Tusen takk (tm)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Weekend-tur til London OttoL TripReports 12 17-04-2019 17:22
Weekend-tur til Florida SudCaravelle TripReports 59 04-04-2019 10:11
Impuls tur til Singapore;) Putte TripReports 40 05-08-2011 00:36
Weekend tur til New York Seacougar TripReports 18 14-11-2009 23:37
General brukte 73 millioner på weekend-tur TG923 Flyforum 6 06-03-2007 00:24


All times are GMT +2. The time now is 11:45.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.