Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-02-2019, 09:43   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Om å reise med Color Line

Vi har booket et langt klisje-cruise til sommeren i Karibien og har litt lyst til å dra på pre-cruise med barna som aldri har vært på noe større enn glassfiber.

Er disse helge-cruisene til Kiel innafor? Noen råd og triks med booking? Ser at det "beste" med tre barn er connecting utvendig lugar (3 stjerners)

Hvordan er badeparken sov ombord?

Booker man restaurantene osv på forhånd? (Disse pakkene) Er det bra mat ombord?

Anbefales dette rett og slett?

Ship o hoi.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 09:54   #2
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Color Line - Yes/No?

Kiel er alltid innafor
Utvendig lugar er det som gjelder, med connecting.
Også frokost bak.
Middag , buffet pleier vi å booke før vi går ombord i Oslo, aldri hatt problem med å velge slot som passer selv i skoleferien.
AlCart menyen på restauranen bak er vel ikke så spennende som buffet for de mindre vil jeg tro.
Badeparken, ikke stor, men ok. Pleide å gå direkte til den når mankommer ombord i Kiel siden man som t/r reisende kan komme ombord før resten, = bedre plass der oppe.
Maten har vært bra med unntak av noen Pizza restauranten. Tapas baren har vært bra .
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 10:00   #3
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
Default Re: Color Line - Yes/No?

Det er ikke tapas bar på Color Magic lenger. Nå er det et parfymeri. Ellers er jeg helt enig med sail4fun - Color Line er alltid innafor.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 10:00   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Color Line - Yes/No?

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Kiel er alltid innafor
Utvendig lugar er det som gjelder, med connecting.
Også frokost bak.
Frokosten bak får man vel kun om man har fire stjerner på lugaren?


Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Maten har vært bra med unntak av noen Pizza restauranten. Tapas baren har vært bra .
Kan være verdt å nevne at Tapasbaren kun finnes på Color Fantasy (Magic har ne klesbutikk istedenfor). Også så jeg noen bilder etter siste dokkbesøk der det så ut som de hadde begynt å satse mer på sushi (men aner ikke om de evt. har kuttet ut tapasen).

Jeg har alltid trivdes om bord, men er kanskje i en litt annen målgruppe enn Caravelle'n.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 10:05   #5
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Color Line - Yes/No?

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Det er ikke tapas bar på Color Magic lenger. Nå er det et parfymeri. Ellers er jeg helt enig med sail4fun - Color Line er alltid innafor.
Stemme, det er vel bare Tapas bar på Fantasy ? eller er den også fjernet ?

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Frokosten bak får man vel kun om man har fire stjerner på lugaren?




Kan være verdt å nevne at Tapasbaren kun finnes på Color Fantasy (Magic har ne klesbutikk istedenfor). Også så jeg noen bilder etter siste dokkbesøk der det så ut som de hadde begynt å satse mer på sushi (men aner ikke om de evt. har kuttet ut tapasen).

Jeg har alltid trivdes om bord, men er kanskje i en litt annen målgruppe enn Caravelle'n.

Må vel innrømme at vi de siste årene har reist på **** , samt en tur i Rederlugaren (som ble litt too much mtp størrelse, men ok for nachspiel om man er flere )
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 10:16   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Color Line - Yes/No?

Ser de har kuttet ut Tapas og satser nå på rå fisk og ris:


https://www.colorline.no/oslo-kiel/sushi-bar
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 10:20   #7
mckvakk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 226
Default Re: Color Line - Yes/No?

Har reist en god del med disse båtene. Dog aldri med barn.

Har stort sett alltid kjørt innvendig eller utvendig lugar med dobbeltseng. Ville holdt meg unna lugarene med promenadeutsikt da jeg ser for meg disse vil ha en del mer støy fra barene og gangen like under.

Badeland er helt ok for et par timers avslapning. Er to sklier, en stor og en for de minste barna. "bassenget" går i sirkel med litt strømmer her og der. For de voksne er det to boblebad.

For barna er nok buffet mer å anbefale enn a la carte. Men som voksne var vi ganske imponerte over a la carte, og litt skuffet over buffeten.

Skal dere få med dere showet vil jeg anbefale å booke dette på forhånd da jeg merker det blir fort fullt. For ikke så mye penger får man et reservert bord til fire personer, og en flaske champagne til de voksne. Usikker på om de minste får noe inkludert.

Både show og måltider anbefales å booke på forhånd for å spare noen kroner

Tror jeg aldri har spist frokost om bord, men går man i land i Tyskland så har de et veldig koselig bakeri på togstasjonen (ala backstube her hjemme i oslo) som har mye godt.

Og hvis de voksne skulle ønske å ha med noen gode dråper med rødt eller hvitt hjem er det et par matbutikker inne på senteret ved stasjonen som har et bedre og billigere utvalg enn de har på båten.
Er også en butikk like ved båten med litt sterkere dråper.

Last edited by mckvakk; 13-02-2019 at 10:26.
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 11:07   #8
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: Color Line - Yes/No?

Dersom DFDS til Køben er et alternativ kan jeg varmt anbefale Pearl Seaways baljen i en Commodore Suite med egen balkong og privat boblebad.
Det er en stor lugar med en god dobbelseng, og de kan re opp til opptil 3 småbarn i stuen.
Minibaren er fylt, adgang til lounge, frokost fikk vi servert i lugaren.
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 11:29   #9
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Color Line - Yes/No?

Maten om bord er veldig bra i mine øyne. Sammenliknet med RCCL Allure-båt sin hovedbuffet vil jeg si at buffeten på kielferga var like bra. Større utvalg på Allure så klart, men bedre smak på maten på kielferga, mye fordi det ikke er så industrielt som på de store i Kariben. Skal man sammenlikne a la carte restauranten på kielferga og hovedresturanten på Allure (som er inkludert, så kanskje litt feil å sammenlikne) vil jeg si at Kielfera vinner soleklart. Det Nordiske kjøkkenet er bedre (i mine øyne) enn det amerikanske, myyyye mindre industrielt, bedre smaker og mange flere prikker over i-ene.
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 12:00   #10
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Color Line - Yes/No?

Reiste med kidsa for ikke så lenge siden. 6, 7 og 11 år. Første helga i November.

Vi hadde det veldig trivelig i skybaren når alle alkisene var i land for å kjøpe pølse i Kiel. Da hadde de det veldig fint når de fikk sitte å drikke barnedrinker i baren. Samt fikk de jo seff veldig bra service ettersom at de var eneste betalende kunder

De ble også vartet opp noe voldsomt i showlounge begge kveldene.

Badeland er vel helt ok. Utover det stusset de på at så mange voksne oppførte seg innmari rart (fulle folk over alt)

Båten vi var på anser jeg for å være litt slitt. Litt SAS med fortsatt gamle seter feeling

Personlig ikke noe for meg m/familie. Men for all del, jeg kan alltids bli med på en rotbløyte om det passer.
Med barn: No. Uten: Tja.
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 12:15   #11
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Color Line - Yes/No?

Noe mer info om buffeten? Ser på noen bilder at de blant annet har sjøkreps, men det er kanskje bare reklame. Frokosten må da være ideell å ta i Kiel...

Ska på min jomfrutur om et par uker. Billige reiser å få. Men det blir ingen dobbelttur, det er vel bare på Stena Saga man kjører denslags...

https://www.youtube.com/watch?v=B0HhDVT0wzQ
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 12:33   #12
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Color Line - Yes/No?

Har du råd så gå for en av de femstjerners suitene. De har sofa som gjøres om til seng, og da får du frokost oppe i Observation Club som er helt glimrende.

Showet ombord er alltid en hyggelig opplevelse og både buffet og a la carte byr på nydelig mat.

Kan absolutt anbefales.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 19:36   #13
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Om å reise med Color Line

Sier som Biz’ern, kjøp 5* lugar. Den er faktisk innmari bra. Suitene ligger bak låste dører til gangene, så riffraffet slipper ikke inn for å banke på døra di.

Maten ombord er svært bra. Pizzasjappa i handlegata når dere kommer ombord, buffet ene veien og ala carte på returen. Da får dere testa skikkelig. Og med 5* lugar er frokosten oppe i toppetasjen. Denne er meget bra!

Har alltid vært svært fornøyd med Kielbåtene og gudskjelov vært heldig med været alle gangene jeg har tatt de. Jeg er en sånn som blir sjøsjuk av kulingvarselet på radioen....


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 21:04   #14
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Om å reise med Color Line

5* lugar er tipp topp! Sitte og se ut av vinduet kan man også gjøre - slik som her for 5 år siden
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 21:18   #15
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Om å reise med Color Line

Det er gratis WiFi i 5-stjerners (Color suite) også.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 22:39   #16
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Det er gratis WiFi i 5-stjerners (Color suite) også.
Og gratis inngang til SPA.

Når det gjelder mat i Kiel, lander jo båten kl 10 så litt sent for frokost kanskje. Men lunsj har de masse av. Min favoritt er Das Wirtshaus som ligger første til venstre opp i gågaten etter at man har gått gjennom kjøpesenteret Sophienhof og kommet ned i gågaten. Ligger på høyre side etter man har tatt til venstre.
Link: http://www.wirtshaus-kiel.de/
Deilig øl og fantastiske schnitzler i i ulike varianter.

Vil du ha noe mer street-food aktig, så ta turen opp i andre etasje i Sophienhof når du kommer inn over gaten fra jernbanestasjonen. Mye god pizza, kebab, sushi osv der.

PS: Det går også an å bestille VIP bord i Observation Lounge til utseilingen både fra oslo og Kiel. Så har man fast plass og kan nyte utsikten mens man får deilig lunsj.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2019, 23:28   #17
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Om å reise med Color Line

Dette virker jo meget bra. Jeg ser på nettet at det ikke dukker opp noen bra alternativer med tre barn. Kan man stappe fem inn på suitene? Helst eget soverom til barna så det ikke blir camping.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2019, 13:53   #18
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Om å reise med Color Line

Noen tyske montører som bruker Colorline som transportmiddel til Norge, sier at Colorline har tapt seg veldig i de siste årene mht underholdning om bord, - tidligere var det mer levende musikk om bord, og Wallmannshowet er krympet til kun 4 artister på scenen.
Jeg har en tanke omkring prisen på et slikt to-dagers 'cruise', - når man er tilbake i Oslo, hvor mye har man brukt om bord i tillegg til billettene ? Like mye som et 7-dagers cruise med et virkelig cruiseskip.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2019, 13:57   #19
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Om å reise med Color Line

Vi skal på sånt cruise med DFDS. Det er vel ikke helt på høyde med Color Line. Men brura så sånn "Truls a-la Hellstrøm" episode der de var på Commodore Balcony lugar og spiste på "Sjø" (som er i selverklært eliteklasse).

Så da måtte det bookes og nå gleder vi oss grusomt mye til vi skal det om ca to uker.

Hos DFDS har de også lounge om bord med gratis øl og brus!!!
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2019, 14:02   #20
Rosalie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2018
Posts: 128
Default Re: Om å reise med Color Line

Jeg liker DFDS mye bedre enn Color Line.
__________________
Er ikke dyslektisk. Skrivefeil skyldes iPad og klumpete fingre...
Rosalie is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Strøm ved stolen hos Color Line? storg Reiseforum 7 24-07-2012 14:26
Norwegian vs Color line svgspotter Flyforum 7 30-01-2010 23:59


All times are GMT +2. The time now is 14:29.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.