Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-12-2019, 18:34   #21
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Prøver å komme meg til Fiji i løpet av slutten av februar/begynnelsen av mars-måned.
Noe planer for hvor du skal? Har vært på 7 forskjellige lokasjoner på øyene.

Kom deg unna Denarau, helst oppover Yasawa.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 07-12-2019, 19:12   #22
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Noe planer for hvor du skal? Har vært på 7 forskjellige lokasjoner på øyene.

Kom deg unna Denarau, helst oppover Yasawa.
Annet enn at vi skal fly til Nadi så er jeg ikke helt sikker enda. Broren min skal på feltarbeid der i et halvt år nå, så det er litt avhengig av hvilken landsby han ender opp i.
Cecilie is offline  
Old 17-12-2019, 16:12   #23
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Skal til LAX eller SAN første uken i Februar ifm en jobbturne mot kunder på US west coast.

Helst SAS og *A.

Første møtet blir i San Diego så da er det enten LAX direkte via CPH og deretter en biltur, eller SAN direkte via FRA, eller SAN via SFO/CPH. Entry via storbyene østpå utgår pga alt maset med å skaffe seg first med United eller lide seg gjennom en laaang domestic på rad 32+ over rockies.

Spørsmålet er vel om SFO er ok å transitere gjennom eller om LAX og leiebil er like greit?

Lh er jo bankers med ok tider og direktefly men BIZ-produktet der er snart bransjens dårligste...

Utreise fra AES men tar en overnatting på OSL for å rekke morgenflyene sørover.
88charlie is offline  
Old 17-12-2019, 16:25   #24
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Hvis tidene passer deg, er det jo en fin biltur ned fra LAX. Og du har jo mulighet med Swiss også.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 19-12-2019, 19:41   #25
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Tja, er mye trafikk, så tar fort 4 timer fra LAX til San Diego. Legg i tillegg til at du kanskje er ekstra trøtt når du kommer fram, så er det ikke noe jeg ville anbefalt igjen (tok turen i høst, SAS via Arlanda)
eisa01 is offline  
Old 19-12-2019, 20:00   #26
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Om man kjører rett etter en så lang flight og får en ulykke så kan forsikringsselskapet si at man ikke har vært i forsvarlig stand til å kjøre.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 19-12-2019, 20:45   #27
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Om man kjører rett etter en så lang flight og får en ulykke så kan forsikringsselskapet si at man ikke har vært i forsvarlig stand til å kjøre.


Sjåføren flyr inn fra New Jersey (innfødt)
88charlie is offline  
Old 19-01-2020, 13:44   #28
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2020)

Mener jeg har sett flust av flytilbud til Sicilia tidligere. Men når jeg sjekker Catania eller Palermo (siste er første ønske) fra midten av juni dukker det opp bare relativt dårlige overganger og Norwegian skal ha 3.000 kroner én vei! Nesten så jeg vurderer å legge inn en ekstra feriedag på utreise i stedet for enten for korte eller tungvinte overganger.

Edit: Tror jeg fiksa et fint opplegg sjøl. Bruke Ryanair fra Torp tirsdag kveld og så ta onsdagen i Bergamo (hadde i utgangspunktet tenkt å ta med litt av Nord-Italia uansett, men droppet det) og fly derfra til Palermo om kvelden. Det blir ca 1.500 kroner billigere enn å fly Norwegian direkte, og et hotell til under 1.500 i Bergamo lar seg vel gjøre.

Last edited by AirbusTrond; 19-01-2020 at 14:18.
AirbusTrond is offline  
Old 01-07-2020, 06:12   #29
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Hjem til Norge?

Hei,

Er for tiden i Houston og vurderer å reise hjem til Norge i midten av August.
Ser nå at siden det øker grådig av tilfeller av covid-19 her borte, så vil EU nekte innreise for folk fra USA. Er det noen som vet om dette betyr at jeg ikke kan reise hjem, gjennom for eksempel Frankfurt?
Klette is offline  
Old 01-07-2020, 08:34   #30
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: Hjem til Norge

Quote:
Originally Posted by Klette View Post
Hei,

Er for tiden i Houston og vurderer å reise hjem til Norge i midten av August.
Ser nå at siden det øker grådig av tilfeller av covid-19 her borte, så vil EU nekte innreise for folk fra USA. Er det noen som vet om dette betyr at jeg ikke kan reise hjem, gjennom for eksempel Frankfurt?
Så lenge det ikke stenges for transfer kan du reise hjem til karantene her i Norge.

SAS skal vel fly på EWR og ORD også om det føles tryggere med transfer CPH. Du får feks retur med UA/SK via EWR 15.8 og både EWR og ORD 16.8.

Last edited by SAS_flyer; 01-07-2020 at 08:40.
SAS_flyer is offline  
Old 01-07-2020, 08:49   #31
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: Hjem til Norge

Quote:
Originally Posted by SAS_flyer View Post
Så lenge det ikke stenges for transfer kan du reise hjem til karantene her i Norge.

SAS skal vel fly på EWR og ORD også om det føles tryggere med transfer CPH. Du får feks retur med UA/SK via EWR 15.8 og både EWR og ORD 16.8.
Takk for svar.
Ja, det hadde føles tryggere å fly til CPH, enn FRA, men samtidig så føles det ikke trygt å fly innenriks i USA heller. Virker ikke som folk tar det alvorlig her borte. Ville føles bedre å fly Lufthansen direkte til Europa. Ikke enkelt dette her...
Klette is offline  
Old 01-07-2020, 12:20   #32
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Hjem til Norge

Quote:
Originally Posted by Klette View Post
Takk for svar.
Ja, det hadde føles tryggere å fly til CPH, enn FRA, men samtidig så føles det ikke trygt å fly innenriks i USA heller. Virker ikke som folk tar det alvorlig her borte. Ville føles bedre å fly Lufthansen direkte til Europa. Ikke enkelt dette her...
Ville ikke hatt betenkeligheter med transfer i FRA etter å ha vært der par ganger siste månedene.
Eirik is offline  
Old 01-07-2020, 12:49   #33
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: Hjem til Norge

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Ville ikke hatt betenkeligheter med transfer i FRA etter å ha vært der par ganger siste månedene.
Takk for innspill
Klette is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018/19-tråden) TLS at OSL Reiseforum 100 06-08-2019 18:07
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017) kristian Reiseforum 188 18-11-2017 16:42
Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15) Tjab Reiseforum 215 14-12-2015 23:09
Jeg trenger hjelp til EB sølv oppgradering! Fredrik Propell Reiseforum 21 28-07-2009 01:06


All times are GMT +2. The time now is 18:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.